MOHAMADA متخصص ساخت بازی
تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 آبان 1388 تعداد ارسالها: 381 محل سكونت: گرگان
2 شنبه 11 دي 1391 - 10:01 |
|
|
خب سوال اول 1 -می تونی از یک ابجکت خالی درست کنی به مثلا به اسم Health بعدش توی ایونت Create براش بنویسی که :
;health = meghdar jan
و برای اوینت Draw از دستور:
;()draw_healthbar
استفاده بکنی.
سوال دوم :منظورت از Game over اینه که یک پیغامی ظاهر بشه و بعد از چند لحظه بازی از اول بیاد؟
اگر منظورت این هست که اول یک اسپرایت برای گیم game over طراحی می کنی بعدش اون رو وارد بازی می کنی بعدش توی همون ابجکت قبلیت توی ایونت draw :
با دستور : ;()draw_sprite
و ()game_restart
و شرط ها
و دستورات دیگه مثل :sleep(); و بعضی چیز های دیگه.
بازی می کنی تا به نتیجه برسی .
سوال سوم : خب توی ایونت Step دشمن براش تعریف می کنی که :
اگر فاصله با ابجکت پلیر از یک اندازه ای کمتر بود .
به طرف ابجکت پلیر بچرخ و به ترفش شلیک کن .
برای محاسبه ی فاصله از دستور : ;()distance_to_object
و برای چرخیدن به طرف پلیر از دستور : ;()point_direction
و باری شلیک کردن از دستور : ;()instance_create
سوال چهارم : این رو تا بحال تست نکردم پس نمی دونم
بهت جواب کامل نمی دم تا انگیزه ی کنجکاویت و تلاشت فروکش نکنه .
با تشکر . |
|
|