من واقعا شرمنده ام..الان که دوباره بررسی کردم دیدم اگه نور چراغ قوه رو تو وسط خود عکستون (Channel RBG) سفید نکنین، نور چراغ قوه به صورت سیاه روی محیط قرار میگیره!
این تصاویر رو ببینید:
عکس اصلی یه چیزی توی این مایه ها باید باشه:
و آلفای عکس هم یه چیزی توی این مایه ها:
حالا قسمت سیاه عکس با آلفای خاکستری نقش شب رو برای محیط ایفا میکنه و قسمت سفید عکس با آلفای سفید باعث میشه محیط زیر اون به صورت عادی نمایش داده بشه.
سلام . امتحان كردم با gm نميشه .
شما مكس هم كار كردين؟
تو این برنامه من نمی تونم دوربین رو درست کنترل کنم. بذارید دقیق تر توضیح بدم. من دوربین رو تنظیم کردم روی مثلا اسپرایت6 که با اون حرکت کنه ولی یه قسمت از بازی این اسپرایت6 به اسپرایت9 تبدیل میشه... حالا چه طور می تونم کاری کنم که وقتی به 9 تبدیل شد دوربین دنبال 9 بره؟
تاريخ عضويت: شنبه 25 ارديبهشت 1389 تعداد ارسالها: 4
شنبه 12 تير 1389 - 20:20
SAMIR نوشته:
تو این برنامه من نمی تونم دوربین رو درست کنترل کنم. بذارید دقیق تر توضیح بدم. من دوربین رو تنظیم کردم روی مثلا اسپرایت6 که با اون حرکت کنه ولی یه قسمت از بازی این اسپرایت6 به اسپرایت9 تبدیل میشه... حالا چه طور می تونم کاری کنم که وقتی به 9 تبدیل شد دوربین دنبال 9 بره؟
اوا یک آبجکت به اسم Camera میسازی و تو روم تنظیم می کنی که دوربین دنبالش بره.
بعد تو اونت Step می نوسی:
if instance_exists(object6){
x = object6.x;
y = object6.y}
else
if instance_exists(object9){
x = object9.x;
y = object9.y}
تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389 تعداد ارسالها: 15
1 شنبه 28 شهريور 1389 - 19:05
omid3098 نوشته:
اولین راهی بود که برای شبیه سازی تاریکی و نور چراغ قوه به ذهنم رسید! شاید بقیه بچه ها ایده های بهتری داشته باشن! (اینم واسم جالبه که تا الان بیدارین و روی این قضیه کار میکنین! )
شما به یک عکس خیلی بزرگ نیاز دارین. 3 برابر طول و عرض پنجره بازی. کل عکس باید سیاه باشه. وقتی شما عکس رو توی Photoshop یا Gimp باز میکنین، باید به Channel های اون یه channel اضافه کنین به اسم Alpha. این channel در ابتدا کاملا سیاهه و تغییراتی که شما روی اون میدین به صورت سیاه و سفید اعمال میشه. برای اطلاعات بیشتر درباره Alpha Channel میتونین این متن رو بخونین
قسمتی از عکس اصلی که معادل اون توی Alpha Channel مشکی باشه، توی نتیجه نهایی دیده نمیشه. و به همین ترتیب، اگه عکس شما کاملا سیاه باشه ولی آلفای خاکستری داشته باشه، میتونه به صورت transparent اون طرفش رو نشون بده. پس اگه این عکس روی کل محیط شما قرار بگیره، اونو تاریکتر نشون میده. حالا اگه روی مرکز این alpha ی خاکستری رنگ یه شکلی شبیه به نور چراغ قوه رو به صورت کاملا سفید در بیارین، (برای امتحان میتونین یه مثلث سفید وسط آلفا بکشین) اون قسمتی از محیط که زیر این نور چراغ قرار میگیره تحث تاثیر تاریکی عکستون قرار نمیگیره و اینجوری انگار همه محیط تاریکه و نور چراغ قوه اون قسمت خاص رو روشن میکنه.
نکته مهم اینه که فرمتی از تصاویر که شما برای این کار استفاده میکنین باید Alpha channel رو ساپورت کنه که طبق متنی که امروز توی همینجا خوندم، اگه اشتباه نکنم GM فرمت PNG رو ساپورت میکنه. اگر هم نکرد میتونین فرمت های tga یا dds یا TIFF رو امتحان کنین.
درنهایت شما باید مرکز این عکس رو به کاراکترتون لینک کنین و با چرخش کاراکتر، عکس رو هم بچرخونین که چراغ قوه با کاراکتر تغییر کنه.
موفق باشین.
شرمنده انقدر دیر شد..( 3:00 صبح! ) سرعت اینترنتم خیلی کند بود. مجبور شدم فیلم نگاه کنم تا الان که میشه حداقل 4 تا page باز کرد! دیگه دارم میمیرم!
البته من خودم هنوز درگیر این مشکلم ولی مطمئنم که با ایجاد surface میشه
تا فردا یه سری توضیحات راجع به surface ها قرار می دم