ورود به سایت راهنمایی ثبت نام پیغام های شخصی دریافت پست های جدید
ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری 2 و 3 بعدی
آخرین پیغام - پست شده توسط : Ali - - شنبه, 28 آپريل 2012 - 11:34
 
در گوگل، عبارت "zerg rush" رو سرچ کرده و از نتیجه لذت ببرید. کلیک کردن روی مزاحمین یادتون نره! PDT_009
punto_vert.gif (43 byte)
نقد و بررسی

نقد و بررسی->نقد فنی موتورهای بازی->ترسیمگر Unreal Engine 3 [ جستجو ]

ترسیمگر Unreal Engine 3
عنوان ترسیمگر Unreal Engine 3
توضیحات توضیحات در مورد سیستم ترسیمگر موتور قدرتمند ue3
نام موتور Unreal Engine3
سازنده epic games
آدرس سایت www.unrealtechnology.com
زبانهای پشتیبانی شده C/C++
API گرافیکی directX 9.0 ,10 و OpenGl
سیستم عامل Windows, Linux, MacOS
قیمت (لیسانس) ...
فرستاده شده توسط arashdj71

 قابليتهاي ترسيم کننده unreal engine 3 :
• قابليت استفاده از تکسچيرهايي با کيفيت 64 بيتي (HDR) high dynamic range و امکان استفاده از افکتهاي  post-processing همچون  motion blur, depth of field, bloom, ambient occlusion
• پشتيباني از تمامي شيدرهاي مدرن تصويري و همچنين افکت anisotropic و normal mapped براي برجسته نشان دادن اجسام با قابليت نور پردازي قوي.
• قابليت مچ شدن اتوماتيک موتور ترسيمگر بازي با تمامي سيستمهاي مختلف يا Render Hardware Interface ((RHI
• امکان استفاده از منابع نوري زياد جهت نور پردازي بدون افت فريم.
• قابليت تنظيم قابليت RHI به صورت دستي يا پويا.
• امکان نور پردازي پويا کاراکتر ها و به تعداد زياد بدون افت نرخ فريم ريت.
• پشتيباني از جديدترين  و پيشرفته ترين تکنيکهاي سايه زني:
  1-امکان استفاده از نقوش براي ايجاد سايه و بدون وجود باگ در صحنه هاي عظيم.
  2-کاراکترهاي متحرک با سايه هاي متحرک با استفاده از shadow buffers ها متعدد.
  3-متدهاي سايه زني جديد و امکان استفاده از فيلترهاي مختلف و تکنولوژي VSM و PCF.
  4-قابليت رندر فوق العاده قوي سايه ها در حالت آفلاين و همچنين استفاده از specular lighting به حالت پويا و همچنين انعکاس نور.
  5-قابليت پشتيباني از نورهاي متمرکز Directional lights.
  6-پشتيباني از نورهاي نقطه اي .
• پشتيباني کلي از افکتهاي حجمي در صحنه, مه, امکان ايجاد اشياء شفاف,  مات, و نيمه شفاف, با قابليت شبيه سازي شکست نور و محاسبه ي زاويه شکست نور:
  1-امکان استفاده از مه چند لايه با کيفيت بالا.
  2- امکان تشخيص برخورد مه با مشهاي انيميت شده يا ثابت و همچنين امکان شبيه سازي جگالي براي مه.
  3-مه از صدها ذرات نرم سيستم ذره اي تشکيل شده که امکان انيميت کردن آنها وجود دارد.
  4-قابليت استفاده از مه در تمامي ميحطهاي indoor و outdoor در بازي با قابليت سايه زني و نور پردازي.
• امکان ايجاد تکسچيرهاي متحرک و ثابت براي اشياء.
• امکان شبيه سازي سيالات و مواد مايع بصورت ديناميک با پشتيباني از پردازشگر اصلي (cpu) يا پردازنده کارت گرافيک ( .(Gpu
• قابليت تقسيم صفحه يا SPLIT-SCREEN .
• پشتيباني از اسکرين شاتهايي با رزوليشن بالا يا (High-resolution).
• اشکال زدايي اتوماتيک مرحله براي بهينه سازي بازي.
• نور پردازي پيچيده براي نشان دادن تعامل بين نور پردازي و آبجکتها.
• ايجاد چگالي براي تکسچيرهاي نقش برجسته و پر جزييات.
• گستردگي تنظيمات براي آزاد گذاشتن دست کاربر در طراحي.
• قابليت کنترل تک تک بافتهاي سه بعدي.
• ابزارهاي Render-To-Texture و ايجاد انعکاس سطحي .
• توسعه پذير بودن موتور از نظر افکتهاي post-process :
  1-Motion blur
  2-Depth of field (DOF)
  3-Bloom
  4-Dynamic ambient occlusion
  5-Tone mapping
  6-material هاي هنري.
• سيستم ايجاد ناهمواري قدرتمند و پويا با امکان تغييرات REAL-TIME , امکان استفاده از پوشش گياهي به صورت مستقيم همچنين استفاد از normal map و تکسچيرهاي متحرک, چنيدن لايه ي صاف کننده ناهمواري,امکان ايجاد موزاييک و سنگ فرش به صورت مستقيم و استفاده از تکنيک LOD.
• امکان ايجاد محيطهاي طبيغي و آب و هوايي مختلف به طور مثال ايجاد چمن و گل در دشتها و بخشهاي صاف ناهمواري زمين و ارتفاعات کم ,  ايجاد سخره و سنگهاي بزرگ در ارتفاعات بالاتر و پوشش برف در قله کوهها.
• سيستم قدرتمند ايجاد ماده ها (Materials).
• امکان ايجاد شيدرهاي جديد به وسيله ي برنامه نويسان.
• پشتيباني از شيدرها و material  هاي نسل سوم.
• بهينه سازي اتوماتيک بازي با توانايي هاي گرافيکي و gpu هاي مختلف.
• استفاده از material هاي پيشفرض براي کمک به طراحي و بهينه سازي زمان.
• امکان کنترل دستي يا اتوماتيک مقياس material ها.
• توسعه پذير بودن سيستم ذره اي :
  1-محيط visual اديت سيستم ذره اي , UnrealCascade.
  2-پشتيباني از افکتهاي محيطي و فيزيکي براي سيستمهاي ذره اي.
  3- درخشندگي لنز دوربين به طور مثال براي آتش و سيستم Lens flares.
  4-ايجاد پرتوهاي نوري , Beams and trails.
• سيستم ساخت و مديريت shader ها:
  1-امکان ساخت و استفاده از shaders cross-platform با سرعت بالا.
  2-راهنماي ايجاد شيدر براي محاسبه و ايجاد اتوماتيک شيدرهاي معمولي.
  3- پشتيباني از تکسچيرهاي تصويري (movie texture).
  4-پشتيباني از قابليت speedtree (پلاگين قدرتمند ساخت پوشش گياهي) و LOD براي پوشش گياهي, و lightmaps.

نظرات آرا: 6 - متوسط: 4.67

افزودن یک نظر ارسال
نظرات
skyred
25 آگوست 2011
Laughing
hgbcreator
29 مه 2011
دوستان عزیزی که دارن انریل کار میکنن خواهشمندم برای تعامل علمی باهم در ارتباط باشن من از همینجا شروع کردم و دوستان زیاد دارم بهتره که با هم در ارتباط باشیم چون بعضی دوستا آموزش های جالبی دارن که من تا حالا نداشتم این حداقل کاری هستش که ما میتونیم برای پیشرفت خودمون انجام بدیم !!!!!!
لطفا پی ام بدین HGB.Creator@yahoo.com
ایدی برای اد لیست یاهو hgb.creator
hgbcreator
21 مه 2011
عالی بود !! دوست خوبم منظورتون از منبع چیه !!! تو اینترنت بالای 20 گیگ آموزش و منبع شخصا دانلود کردم !! اگه خواستین پی ام بدبد تا راهنمایی کنم
HGB.Creator@yahoo.com
SHJafari
29 سپتامبر 2010
HDR و به خصوص PP که واقعاً آدم رو بهت زده میکنه، با تنظیمات مخصوص و کاراییی بالا که به هرچه نزدیک تر شدن بازی های ساخت گروه های کوچیک به بازی های روز کمک به سزایی میکنه! اونیکی ها هم که مشخصن!
در مورد لایتینگ و شیدینگ هم که بی نظیره، با قرار دادن یه والیوم لایت ایمپورتنس، سایه ها از این رو به اون رو میشن!
عجیبه که تکسچر هایی با این ریزولوشن رو میشه اجرا کرد و فریم ریت یه ذره هم پایین نیاد!
سیستم Train ها هم که تووپ!
خلاصه موتوریست همه چی تمام!
منتها بدون منبع!

ممنون از نقد.

وضعیت
در مجموع 8 نقد و بررسی در اين بخش موجود است
بيشترين نقد بازديد شده : ترسیمگر Unreal Engine 3
بالاترين رتبه مربوط به نقد : ترسیمگر Unreal Engine 3

تعداد كل بازديدكنندگان از بخش نقد و بررسی : 0 (0 كاربر عضو ، 0 مهمان ، 0 كاربر مخفي)
كاربران حاضر :
 
punto_vert.gif (43 byte)
تالارهای گفتگوی تخصصی
سیستم تبلیغات پویا
مقالات تخصصی صنعت بازی
تالار گفتگوی پورتال طراحان پارسی، مکانی مطمئن برای آموختن و آموزاندن اصول و قوائد حاکم بر دنیای بازیهای کامپیوتری می باشد. شما می توانید آزادانه در تالارها شرکت کرده، مباحت مورد علاقه خود را جستجو کنید و حتی در بخش های جالب توجه، اظهار نظر کرده و به بحث و گفتگو با دیگران بنشینید.
آماده هستید؟ همین الان ثبت نام کنید و از امکانات متنوع فراهم شده بهره مند شوید!
سیستم تبلیغات پورتال طراحان پارسی به شما کمک می کند تا محصولات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار داده و قدرت پورتال طراحان پارسی را در جهت پیشبرد اهداف تجاریتان بکار گیرید. سیاست طراحان پارسی در پذیرش تبلیغات، خصوصا" تبلیغات مرتبط با موضوع فناوری اطلاعات، بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و امکانات زیادی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
آیا در این زمینه سوالی دارید؟ ما آماده پاسخگویی هستیم.
پورتال طراحان پارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان عرصه آموزش ساخت بازی های کامپیوتری در ایران، افتخار دارد که طیف گسترده ای از مقالات تخصصی صنعت ساخت بازی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. تمامی این مقالات به رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند.
آماده مشاهده و مطالعه مقالات هستید؟ بخش دریافت فایل در یک کلیکی شماست!
طراحان پارسی | 2010 - 2004 | طراحی و پشتیبانی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس
هرگونه استفاده تجاری و غیر تجاری از مقالات و محتوای سایت، منوط به کسب اجازه رسمی از مدیریت پورتال می باشد.
قوانین سایت | شرایط ثبت مقالات | راهنمایی برای اعضای جدید