ورود به سایت راهنمایی ثبت نام پیغام های شخصی دریافت پست های جدید
ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری 2 و 3 بعدی
آخرین پیغام - پست شده توسط : Ali - - شنبه, 28 آپريل 2012 - 11:34
 
در گوگل، عبارت "zerg rush" رو سرچ کرده و از نتیجه لذت ببرید. کلیک کردن روی مزاحمین یادتون نره! PDT_009
punto_vert.gif (43 byte)
نقد و بررسی

نقد و بررسی->نقد فنی بازی ها->Harry Potter and the Half-Blood Prince [ جستجو ]

Harry Potter and the Half-Blood Prince
عنوان Harry Potter and the Half-Blood Prince
توضیحات بازي داستان ششمين سال حضور هري در هاگوارتز را روايت ميكند...
ناشر Electronic Arts
سبک Action Adventure
تاریخ انتشار 9 تیر 1388
پلتفورم PC | PS3 | Xbox360
موتور بازی (موتور اختصاصیHP6 )
نکات مثبت و منفی محیط وسیع و زیبای هاگواترز برای گشت و گزار , گرافیک و گیم پلی ضعیف
تکنولوژی های بکار رفته ......
فرستاده شده توسط arashdj71

داستان نسخه ي ششم از سري بازيهاي هري پاتر همانند داستان فيلم و کتاب بازيست.محيط مدرسه هاگواترز بسيار وسيع است. مدلسازان و آرشيتکت هايي که مدرسه را مدلسازي کرده اند واقعا حرفه اي عمل کرده.تقريبا هرجايي که در نسخه هاي قبلي اين سري بازيها وجود داشته در اين نسخه وجود دارد.حتي اگر داستان بازي به آنجا ربطي نداشته باشد.گرافيک بازي تغيير چنداني نکرده است و ميشه گفت اصلا نميتوان آن را با بازيهاي نسل سوم مقايسه کرد.ولي اين بازي ميتوانست از نظر گيم پلي غني تر باشد.آموزشهاي جادوگري که در نسخه هاي قبلي گنجانده ميشد ديگر در نسخه هاي آخر به صورت کامل از بين رفت و به يادگرفتن يک جادو در چند ثانيه خاتمه پيدا ميکرد.همانطور که گفتم بازي اصلا در حد بازيهاي نسل سوم نيست.مثلا با وجود سيستم گردش آب و هوايي که در بازي وجود دارد از hdr lighting استفاده نشده است.بافتهاي بيروه در بازي گنجانده شده است که اين اصلا خوب نيست.بسياري از مدلها دقيقا از بازي قبلي(محفل ققنوس) کپي برداري شده و فقط چند راه ميانبر و چند راه موجود در درون صخره براي رفتن به زمين کوييديچ و يا قسمت پشت مدرسه مقداري به گستردگي محيط افزوده ولي با وجود اين مشکلات هرگز نميتوان معماري بکار رفته در ساخت مدرسه را فراموش کرد.درهاي ميانبر در اين نسخه نيز گنجانده شده و براي آسان کردن حرکت در اين محيط وسيع ميتوان از اين درها استفاده کرد که البته بايد کلمه عبورشان را هم بلد باشيد.جادوهاي اصلي بازي به 3 جادو ختم ميشود و اين بسيار  نا اميد کننده است:
1- Wingardium Leviosa براي بلند کردن و جا به جا کردن اشياء
2- Reparo براي تعمير کردن اشياء
3- Insendio براي سوزاندن گياهان و تارهاي عنکبوت
گيم پلي بازي به 3 چيز ختم ميشود.دوئل کردن , ساخت معجون , مسابقات کوييديچ. حتي داستان بازي هم  تغييري در روال گيم پلي ايجاد نميکند.بازي در حدود 5 يا 6 ساعت بازي يکروند تمام ميشود و نکته بسيار عجيب روايت بد داستان توسط بازي است. Cutscense هاي سينمايي خاصي در بازي وجود ندارد داستان بازي مثل نسخه 3 (زنداني آزکابان) بد روايت ميشود و با قطع يک صحنه به صحنه ديگر رفته ميشود و باعث گنگ شدن حتي داستان بازي ميشود.دوربين بازي نسبت به نسخه ي اول بازي که انتقادها بسيار از آن بالا گرفت بهتر  شده است و به حالت سوم شخص قبل بازگشته است. بازي خصوصيت سختي dynamic, adaptive دارد که با ميزان مهارت بازيکن ها تنظيم مي شود که البته اين قابليت هم به درستي جواب نميدهد.در ابتدا ساخت معجون بسيار لذت بخش است در حالي که يک پاتيل جلوي شما قرار ميگيرد بايد مواد موجود روي ميز را با هم مخلوط کنيد تا معجون مورد نظر را بدست بياوريد.همچنين با زياد و کم کردن حرارت زير معجون و هم زدن آن ميتوانيد به رنگ مورد نظر برسيد.در قسمت دوئلها هم جادوها محدود بوده و به 5 جادو ختم ميشود:
1- Stupefy 2- Protego 3- Glacius 4- Levicorpus 5- Expelliarmus


فيزيک بازي متوسط است. Rigid body کاراکترها غير طبيعي است و در حد بازيهاي نسل سوم نيست.(تقريبا مانند نسخه ي قبل است).
ولي collision detection تقريبا مناسب است . اجسام به راحتي ميشکنند و تعمير ميشوند و واکنششان نسبت به محيط مناسب است.
محيط خوابگاه 4 گروه گريفيندور, هافلپاف, ريوينکلاو, و اسلايترين به خوبي شبيه سازي شده و شما امکان دوئل با تمامي اعضاي تيم دوئل اين 4 گروه را داريد.
مورد ديگر crests هاي موجود در بازي است که يه چيزي مثل wizard cards نسخه هاي قديمي هري پاتر است و با پيدا کردن آنها يکسري قابليتها به کاراکترها افزوده ميشود و شما مي توانيد دسته کارکتر هاي دوئل کننده را آنلاک کنيد.mini crests ها هم در محيط مدرسه هاگواترز وجود دارند که از اجسامي که در محيط مي درخشند آزاد ميشوند و با جمع کردن مقداري معيني از آنها به 1 crest بزرگ(اصلي) دست پيدا خواهيد کرد.که البته با بالا رفتن تعداد crest هاي اصلي اين تعداد به صورت تصاعدي زياد ميشود.

در کل بازي هري پاتر و شاهزاده دو رگه اصلا نتوانست اصليت بازي هري پاتر را حفظ کند و بار ديگر بازيهاي کامپيوتري اسير حرص سرمايه گذاران فيلمهاي سينمايي شدند و  نميدانند بازي دنيايي جدا از فيلم دارد و ملاکهاي ديگري براي موفق شدن يک بازي نسبت به فيلم وجود دارد.

نويسنده: آرش خواجویی نژاد

نظرات آرا: 1 - متوسط:

افزودن یک نظر ارسال
نظرات

وضعیت
در مجموع 8 نقد و بررسی در اين بخش موجود است
بيشترين نقد بازديد شده : ترسیمگر Unreal Engine 3
بالاترين رتبه مربوط به نقد : ترسیمگر Unreal Engine 3

تعداد كل بازديدكنندگان از بخش نقد و بررسی : 0 (0 كاربر عضو ، 0 مهمان ، 0 كاربر مخفي)
كاربران حاضر :
 
punto_vert.gif (43 byte)
تالارهای گفتگوی تخصصی
سیستم تبلیغات پویا
مقالات تخصصی صنعت بازی
تالار گفتگوی پورتال طراحان پارسی، مکانی مطمئن برای آموختن و آموزاندن اصول و قوائد حاکم بر دنیای بازیهای کامپیوتری می باشد. شما می توانید آزادانه در تالارها شرکت کرده، مباحت مورد علاقه خود را جستجو کنید و حتی در بخش های جالب توجه، اظهار نظر کرده و به بحث و گفتگو با دیگران بنشینید.
آماده هستید؟ همین الان ثبت نام کنید و از امکانات متنوع فراهم شده بهره مند شوید!
سیستم تبلیغات پورتال طراحان پارسی به شما کمک می کند تا محصولات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار داده و قدرت پورتال طراحان پارسی را در جهت پیشبرد اهداف تجاریتان بکار گیرید. سیاست طراحان پارسی در پذیرش تبلیغات، خصوصا" تبلیغات مرتبط با موضوع فناوری اطلاعات، بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و امکانات زیادی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
آیا در این زمینه سوالی دارید؟ ما آماده پاسخگویی هستیم.
پورتال طراحان پارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان عرصه آموزش ساخت بازی های کامپیوتری در ایران، افتخار دارد که طیف گسترده ای از مقالات تخصصی صنعت ساخت بازی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. تمامی این مقالات به رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند.
آماده مشاهده و مطالعه مقالات هستید؟ بخش دریافت فایل در یک کلیکی شماست!
طراحان پارسی | 2010 - 2004 | طراحی و پشتیبانی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس
هرگونه استفاده تجاری و غیر تجاری از مقالات و محتوای سایت، منوط به کسب اجازه رسمی از مدیریت پورتال می باشد.
قوانین سایت | شرایط ثبت مقالات | راهنمایی برای اعضای جدید