ورود به سایت راهنمایی ثبت نام پیغام های شخصی دریافت پست های جدید
ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری 2 و 3 بعدی
آخرین پیغام - پست شده توسط : Ali - - شنبه, 28 آپريل 2012 - 11:34
 
در گوگل، عبارت "zerg rush" رو سرچ کرده و از نتیجه لذت ببرید. کلیک کردن روی مزاحمین یادتون نره! PDT_009
punto_vert.gif (43 byte)
اخبار

اخبار->معرفی موتور قدرتمند و ناشناس Panda3D   
معرفی موتور قدرتمند و ناشناس Panda3D

Panda3D نام یک موتور بازیسازی است که در چارچوب رندرهای 3بعدی و در قالب زبان های برنامه نویسی C++ و Python با آن بازی بسازید . این موتور یک موتور Open Source و رایگان است که البته License آن برای ساخت بازیهای تجاری نیز موجود می باشد.

در اینجا قصد داریم به برخی از مهمترین ویژگی ها این موتور اشاره کنیم :

Shader Generation 

شامل تکنیک های پیشرفته ی رندر و به صورت تمام اتوماتیک و نقشه های ویژه که شامل نقشه های معمولی ( Normal Maps ) و نقشه های براق ( Gloss Maps ) می باشد . همچنین در این قسمت ویژگی به نام Cel Shading وجود دارد که این امکان را به شما می دهد که سایه زنی را دقت تمام انجام دهید .

Performance Manitoring

امکانات این قسمت شامل نکات زیادی است . در این قسمت امکانی وجود دارد که با آن می توانید تنگناها و در حقیقت زاویه های کور را پیدا کرده و به دلخواه نورپردازی و سایه زنی را روی آنها انجام دهید . از دیگرقابلیت های این قسمت می توان به چند ضلعی ها ، بافت های ترکیبی ، تبدیلات ، تغییر مبنا ، امکان استفاده از رده ی ریز پردازنده ی تعریف شده توسط کاربر و ابزارهای ادغام بافت و به حداقل رساندن تغییرات بافتها اشاره کرد .

Exposes Full Power of Graphics

ویژگی های جدید و مدرن OpenGL و DirectX به طور مستقیم در معرض دید کاربر قرار دارند که از مهمترین آنها می توان به کیفیت بسیاربالای سایه زنی ، رابطه ی قدرتمند و مستحکم بین سایه زنی و موتور ، پشتیبانی برای تبدیل رندر به بافت و استفاده از عمق ها ، بافت ها و سایه ها اشاره کرد .
یکی دیگر از ویژگی ها خوب این موتور دارا بودن از فیزیک بسیار خوب است . با استفاده از این موتور  شما می توانید فیزیک پایه ای را در بازی پیاده کرده و سپس ویژگی های دیگر فیزیکی مانند تشخیص برخورد ، بافت های سخت ، فیزیک اتومبیل و ... را به آن اضافه کنید . همچنین این موتور در قسمت صدا ، از تمامی اصوات 2D و 3D پشتیبانی می کند .

مشخصات کلی :
سازنده : The Panda Development Group
زبان برنامه نویسی : C/C++, Python
سیستم عامل مورد نیاز : Windows, Linux, MacOS, SunOS

وبسایت رسمی : http://www.panda3d.org

عکس بازیهایی که با این موتور ساخته شده اند :

 

نتیجه = Panda3D از ویژگی های خوب و نسبتا مدرنی برای بازیساز برخوردار است ، اما آنطور که به نظر می آید نمی توان برای ساخت یک بازی تجاری در حد بازیهای امروزی مطلوب روی آن حساب کرد . در کل این موتور برای کسانی که به C تسلط دارند و اشتیاق فراوانی به بازیسازی به صورت تفریحی و از روی سرگرمی دارند توصیه می شود .




ارسال شده توسط Mr_Dragon, دوشنبه, 21 ژوئن 2010 - 12:36 , نظرات(4)
نظرات
Kratos
01 مه 2011
خبر خوبی بود خیلی تشکر
Laughing Laughing
البته اگر بتونم گیرش بیارم Mad
sh
05 ژولاي 2010
ممنون از معرفي اين موتور موفق باشيد دوست عزيز.
Mr_Dragon
02 ژولاي 2010
عزیزم شما هم بهتره به جای نطق کردن های کوبنده ی خودتون ، نگاهی به عنوان خبر بندازید که بنده نوشتم " معرفی " ، ننوشتم نقد یا بررسی یا تجزیه و تحلیل !!! برای همین هست که بیشتر از چند خط ننوشتم .

اما در مورد Cel Shading پیشنهاد میکنم که به سایت خود موتور که معرفی کردم مراجعه کنید چون متوجه خواهید شد که این قابلیت به آستانه ی روشنایی و سایه زنی مربوط میشه نه به عکسی که شما قرار دادید !!!

در مورد Performance Monitoring هم باز شما رو به سایت موتور ارجاع میدم !

اگر با تکبر تمام گفته های من رو نفی می کنید اشکالی نداره ، اما خوهشا گفته های سایت و شرکت مربوطه به این موتور رو نفی نکنید !!!

نکته ی آخر اینکه ممکن بعضی از مقاله ها و خبرها برای بعضی ها تکراری باشه و لزوما نباید روی زندگی همه ی افراد تاثیری بذاره .
پیش پیشنهاد میکنم دلتون رو به این خوش نکنید که مقاله های بعدی توی زندگیتون تاثیر بذاره !

موفق باشـــــــــید ...
hamzehshabani
30 ژوئن 2010
سلام عزیزم.

ممنون از مقاله ات اما متاسفانه اشکالات زیادی داره که بهتره اینجا عرض کنم.

دوست عزیزم اول از همه دقت کن که راجع به مقاله ای که مینویسی خوب تحقیق کنی و مسائلی که بیان میکنی رو حداقل 90% بدونی.

تو معرفی یه انجین فقط معرفی 3 قسمت کلی کافی نیست یه انجین باید از جهات مختلف بررسی بشه.

اشکالات:

مثلا توی مقاله فرمودی که این انجین قابلیت Cel Shading داره و این قابلیت باعث ایجاد سایه های دقیق میشه، عزیزم Cel Shading یه نوع خاص از رندر هست و تصاویری که Cel Shading باشن مثل تصویر زیر میشن.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Toon-shader.jpg

توضیحاتی که در رابطه با Performance Manitoring فرمودی ربطی به این بخش در انجین نداره،این بخش برای افزایش کارایی و بالابردن فریم ریت و سرعت اجرای بازیه.

قربونت برم ایشالا مقاله بعدیت تو زندگیم تاثیر داشته باشه...
 
punto_vert.gif (43 byte)
تالارهای گفتگوی تخصصی
سیستم تبلیغات پویا
مقالات تخصصی صنعت بازی
تالار گفتگوی پورتال طراحان پارسی، مکانی مطمئن برای آموختن و آموزاندن اصول و قوائد حاکم بر دنیای بازیهای کامپیوتری می باشد. شما می توانید آزادانه در تالارها شرکت کرده، مباحت مورد علاقه خود را جستجو کنید و حتی در بخش های جالب توجه، اظهار نظر کرده و به بحث و گفتگو با دیگران بنشینید.
آماده هستید؟ همین الان ثبت نام کنید و از امکانات متنوع فراهم شده بهره مند شوید!
سیستم تبلیغات پورتال طراحان پارسی به شما کمک می کند تا محصولات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار داده و قدرت پورتال طراحان پارسی را در جهت پیشبرد اهداف تجاریتان بکار گیرید. سیاست طراحان پارسی در پذیرش تبلیغات، خصوصا" تبلیغات مرتبط با موضوع فناوری اطلاعات، بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و امکانات زیادی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
آیا در این زمینه سوالی دارید؟ ما آماده پاسخگویی هستیم.
پورتال طراحان پارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان عرصه آموزش ساخت بازی های کامپیوتری در ایران، افتخار دارد که طیف گسترده ای از مقالات تخصصی صنعت ساخت بازی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. تمامی این مقالات به رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند.
آماده مشاهده و مطالعه مقالات هستید؟ بخش دریافت فایل در یک کلیکی شماست!
طراحان پارسی | 2010 - 2004 | طراحی و پشتیبانی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس
هرگونه استفاده تجاری و غیر تجاری از مقالات و محتوای سایت، منوط به کسب اجازه رسمی از مدیریت پورتال می باشد.
قوانین سایت | شرایط ثبت مقالات | راهنمایی برای اعضای جدید