ورود به سایت راهنمایی ثبت نام پیغام های شخصی دریافت پست های جدید
ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری 2 و 3 بعدی
آخرین پیغام - پست شده توسط : Ali - - شنبه, 28 آپريل 2012 - 11:34
 
در گوگل، عبارت "zerg rush" رو سرچ کرده و از نتیجه لذت ببرید. کلیک کردن روی مزاحمین یادتون نره! PDT_009
punto_vert.gif (43 byte)
اخبار

اخبار->آخرین اخبار   
شماره اول مجله طراحان پارسي

بالاخره سایت طراحان پارسی به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین سایت در آموزش ساخت بازی شماره اول ماهنامه تخصصی خود را منتشر کرد .

در این شماره می خوانید :

ویژوال استودیوی فارسی

قدم به قدم در ساخت یک هسته گرافیکی موتور بازی

توسعه دهندگان کلان :  Activision

مصاحبه با مهدی بهرامی سازنده بو

آشنايي با تري دي مكس

آشنايي با گيم ميكر

اعضاي تحريريه : مجيد حاتميان . جمال اكبري . اشكان خالقي

شما مي توانيد شماره اول را به صورت رايگان از اينجا دريافت كنيد .

انتقادات و پيشنهادات خود را در اينجا با ما در ميان بگذاريد .

لینک اضافی:

http://www.persian-designers.com/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=259

...


ارسال شده توسط ashkan_203, دوشنبه, 06 سپتامبر 2010 - 11:25 , نظرات(6), خواندن همه
9 راه برای خفن شدن یک بازی مستقل

 راه برای خفن شدن یک بازی مستقل
Nine ways to indie games greatness

} آینده‌ی بازیهای مستقل به شدت روشن است. در این مقاله دیوید مارش، بازی‌ساز کهنه‌کار، نه روش برای موفقیت در ساخت باز‌ی‌های با منابع کمتر را معرفی می‌کند.}

من یک بازی‌ساز هستم. نام من در اعتبارنامه credits بسیاری از بازی‌های pc، کنسول و موبایل آمده است. پس از شش سال کار در بازی‌سازی صنعتی، تصمیم گرفتم شرکت‌های بازی‌سازی را ترک کنم تا شانس خودم را در روش‌های دیگر ساخت بازی محک بزنم. از آن زمان، نمی‌توانم شوق خودم را از حضور در این جامعه‌ی در حال رشد (بازی‌سازان مستقل) پنهان کنم.{مثل یه فیلم هندی! م.}

شروع بازی‌سازی من نرم‌افزار مودساز worldEditor بود که همراه نسخه‌ای از کوایک Quake به بازار آمد. وقتی داشتم اولین مرحله‌ای را که ساخته بودم بازی می‌کردم، دیگر مطمئن بودم که در آینده یک بازی‌ساز خواهم شد.
قدرت ساخت این دنیای تعاملی ، دنیایی که با تخیل من ساخته شده بود و دنیایی که فقط در یک بازی می‌شد در آن قدم زد ، برای من نشاط آور بود.
سرانجام چند مرحله از بازی که ساخته بودم را منتشر کردم که به منزله‌ی کلید ورود من به دنیای بازی‌سازی تجاری بود.

بعد از سا ...


ارسال شده توسط Ali, يكشنبه, 05 سپتامبر 2010 - 13:53 , نظرات(0), خواندن همه
اولین کارگاه تخصصی بازی نامه نویسی در ایران برگزار می شود

اولین کارگاه تخصصی بازی نا‌مه نویسی ایران در بنیاد ملی باز ی های رایا‌نه ای تشکیل می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای این کارگاه آموزشی به منظور ارتقاء سطح علمی بازی سازان و علاقه مندان به بازی نامه نویسی با موضوع : "مقد‌‌‌ مات بازی نامه نویسی واشتراکات فیلم نامه و بازی نامه" برگزار  خواهد شد.

علاقه مندان می توانند با تکمیل فرم مربوطه که بر روی سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار دارد در این کارگاه حضور داشته باشند.

مهلت ثبت نام این کارگاه تا تاریخ 31 تیر ماه سال جاری خواهد بود و زمان برگزاری آن  متعاقبا اعلام خواهد شد.

 برای ثبت نام در  اولین کارگاه تخصصی بازی نا‌مه نویسی ایران کلیک کنید

...


ارسال شده توسط Ali, شنبه, 04 سپتامبر 2010 - 20:19 , نظرات(0), خواندن همه
مصاحبه اختصاصی با آقای مرتضی بصارت دار

سلام به همه ی دوستان عزیزم در PD

این مصاحبه رو بنده به صورت اختصاصی با آقای مرتضی بصارت دار ( سازنده ی بازی های موفقی چون نجات بندر و راه افتخار ) انجام داد که به صورت اختصاصی برای سایت Persian-Designers.com هست .

1 - سلام آقا مرتضی ، لطفا خودتون رو بیشتر واسه خواننده های ما معرفی کنید ؟
متولد 1362 بندر انزلی . تحصیلاتم در رشته کارشنای عمران.از 6 سالگی بازی کردم.آتاری بازی ریور راید خودمون.بازی هایی که من رو متحول کرد کاماندوز و استارکرافت بود. با دیدن اونها علاقمند بازی سازی شدم.

2 - از چه سنی بازیسازی رو شروع کردید ؟
به طور آماتوری از 18 سالگی کار می کردم اما از 22 سالگی بازی سازی رو به طور حرفه ای آغاز کردم.

3‌- چرا Game Maker ؟
دم دست و ارزون بود. آموزشش هم زیاد گیر میومد . با سبکی که می خواستم بازی بسازم یعنی استراتژیک 2 بعدی کاملا مناسب بود.

4- از شما زیاد انتقاد میشه که چرا سراغ نرم افزار دیگری برای ساخت بازی نمی رید ؟ این رو تایید می کنید ؟
من همه موتور های بازی سازی رو تایید می کنم .چرا که هر کدوم برای کارکرد خاصی طراحی شدن .مهم اینه که ما چه انتظاری از موتور مربوطه داریم.برای نجات بند ...


ارسال شده توسط Mr_Dragon, جمعه, 20 آگوست 2010 - 18:36 , نظرات(3), خواندن همه
كانال IRC بازی سازی فارسی

با توجه به بحث هاي فراوان اخير پيرامون موضوع "چگونگي انتشار بازي در ايران" و با توجه به ضرورت اين بحث در صنعت بازي سازي تصميم بر آن شد تا بحثي تخصصي پيرامون مسائل بازي سازي بين تمامي دوستان و كاربران سايت ها و فروم هاي بازي سازي گذاشته شود.
اين بحث در كانال هاي IRC بازيسازان ايران خواهد بود.

زمان برگذاري كنفرانس:

21 مرداد ساعت 19 روي کانال IRC بازي سازان ايراني
ورود به IRC


موضوع گفتگو : بخش دوم راهنماي ساخت تا نشر بازي
موضوعات مورد بحث و بررسي در اين بخش :
- مینی گیم چست ؟
- محاسن ساخت مینی گیم
- شناساندن حرفه و هنر خود به مسئولین


همچنين لازم به ذكر است كه اين IRC به صورت شبانه روزي فعال است و دوستان مي توانند با حضور در اين كانال و بحث و گفتگو با ديگر بازيسازان مشكلات و سوالات خود را مطرح كرده تا افراد با تجربه تر پاسخ دهند.

براي ورود به IRC تنها كافيست اينجا IRC را كليك كنيد.

...


ارسال شده توسط Ali, پنجشنبه, 12 آگوست 2010 - 18:06 , نظرات(2), خواندن همه
مصاحبه اختصاصی با علی رحیمی شهمیرزادی!

سلام خدمت کاربران عزیز طراحان پارسی.همونطور که خیلی وقت پیش هم قولشو داده بودم بلاخره تونستم یک مصاحبه با دوست خوبم آقای علی رحیمی انجام بدم.راستش این مصاحبه به خاطر یک سری مسائل خیلی زمان برد و کلا زیاد واسش زحمت کشیدیم.خوشحالم که الآن آماده شده و میتونید بیشتر با این هنرمند خوب کشورمون آشنا بشید...

 

سلام,لطفا خودتون رو کامل معرفی کنید.
علی رحیمی:سلام علی رحیمی شهمیرزادی هستم متولد 1357 تهران و فعلا مشغول زندگی کردن هستم.

در مورد رشته تحصیلیتون توضیح بدید و اینکه از کی با کار 3d و کلا هنرهای دیجیتال آشنا شدید؟
علی رحیمی:دیپلم هنرستان صدا و سیمای سابق که الان شده کمال الملک در رشته هنرهای تجسمی هستم و البته یک فوق دیپلم طراحی صحنه(سینما) هم دارم از مرکز آموزش فیلم سازی باغ فردوس.کار 3d رو از نسخه 2 نرم افزار maya به صورت جدی شروع کردم,البته قبلش 1 سالی Max کار میکردم, الان حدود 1 ...


ارسال شده توسط arashdj71, شنبه, 17 ژولاي 2010 - 01:58 , نظرات(3), خواندن همه
نگاهی کوتاه به غول بازیسازی دنیا

شرکت Electronic Arts ( هنرهای الکترونیکی ) بی تردید بزرگترین و معروف ترین شرکت ساخت و نشر بازیهای کامپیوتری و کنسول در سرتاسر دنیاست .

سنگ بنای این شرکت در سال 1982 گذاشته شد و آن موقع نام این شرکت Amizin Software بود که بعدها بنا به دلایلی به EA تغییر نام یافت . همونطور که می دونید این شرکت بازیهای معروف و بزرگی درست کرده که توی کشور ما هم علاقه مندان زیادی دارن . خیلی ها از EA خرده می گیرند که چرا بازیهای خودش رو خیلی سریع میسازه و بیرون میده ؟ و اونا میگن که در حقیقت EA روی کمیت بازیها بیشتر اصرار میکنه تا کیفیت .

اما این حرف یه حرف کاملا غلطه . قبول داریم که EA واقعا از لحاظ کمیت بازیهای زیادی داره اما باید قبول کنیم که این بازیها کیفیت خوبی هم دارند . علت اصلی اینکه EA از دیگر شرکت های بازیسازی در سرعت دادن به ساخت بازیها پیشی گرفت این بود که رئییس این شرکت در سال 2007 EA رو به چندین بخش تقسیم کرد که هر بخش کار ویژه به خودش رو داشت و روی یک سری از بازیها تمرکز داشت . این موضوع باعث شد که هر بخش به صورت تخصصی و با حوصله ی کامل شروع به کار روی بازیها کنه و طبیعتا با این کار سرعت ساخت بازیها افزایش پیدا میکرد . چون وظایف به خوبی تفکیک بندی شده بودند .


یکی دیگر از ویژگی های خوب شرکت EA این هستش که علاوه بر تولید بازی برای ...


ارسال شده توسط Mr_Dragon, جمعه, 02 ژولاي 2010 - 22:01 , نظرات(2), خواندن همه
:: طراحان پارسی :: فراخوان همکاری در ساخت مینی گیم

با سلام به تمام دوستان و کاربران عزیز طراحان پارسی

شرکت توسعه مجازی کادوس، صاحب امتیاز پورتال طراحان پارسی، برای اجرای یکسری از پروژه های مینی گیم تک مرحله ای، از کلیه علاقمندان به ساخت و توسعه مینی گیم دعوت به عمل میاره. این مینی گیم ها عمدتا کوتاه، ساده و تک مرحله ای بوده و ما برای گسترش تیم توسعه مجازی کادوس و افزایش توان اجرایی، علاقمندیم تا با عزیزانی که توانایی گرفتن پروژه و بستن اون در زمان تعیین شده با فاکتورهای لازم رو دارن، وارد همکاری بشیم.

در فاز فعلی هدف فقط توسعه مینی گیم های تک مرحله ای هست. کارها از نظر فنی سخت نخواهد بود و می بایست در مدت زمان حداکثر 1 ماه ساخته و ارائه بشن.

توسعه مجازی کادوس با علاقمندان به همکاری، وارد قرارداد رسمی میشه و برای هر پروژه هزینه تعریف میشه و هزینه ها هم طبق قرارداد پرداخت میشه.

اطلاعات و جزییات در مورد پروژه ها بطور خصوصی داده میشه. اگه دوستان تمایل به همکاری دارن، با پیام خصوصی با من تماس بگیرن و نمونه کارهای مرتبط خودشون و رزومه کاریشون رو حتما ذکر کنن.

نرم افزار مورد استفاده در فاز فعلی یونیتی هست. پروژه ها باید با نسخه 2.5 بسته بشن و سورس کامل کار هم باید در پایان به همراه بازی اصلی ار ...


ارسال شده توسط Ali, يكشنبه, 20 ژوئن 2010 - 18:54 , نظرات(0), خواندن همه
 33 صفحات 1 2 3 4 5 6 7 8 ... آخرین »
 
punto_vert.gif (43 byte)
تالارهای گفتگوی تخصصی
سیستم تبلیغات پویا
مقالات تخصصی صنعت بازی
تالار گفتگوی پورتال طراحان پارسی، مکانی مطمئن برای آموختن و آموزاندن اصول و قوائد حاکم بر دنیای بازیهای کامپیوتری می باشد. شما می توانید آزادانه در تالارها شرکت کرده، مباحت مورد علاقه خود را جستجو کنید و حتی در بخش های جالب توجه، اظهار نظر کرده و به بحث و گفتگو با دیگران بنشینید.
آماده هستید؟ همین الان ثبت نام کنید و از امکانات متنوع فراهم شده بهره مند شوید!
سیستم تبلیغات پورتال طراحان پارسی به شما کمک می کند تا محصولات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار داده و قدرت پورتال طراحان پارسی را در جهت پیشبرد اهداف تجاریتان بکار گیرید. سیاست طراحان پارسی در پذیرش تبلیغات، خصوصا" تبلیغات مرتبط با موضوع فناوری اطلاعات، بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و امکانات زیادی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
آیا در این زمینه سوالی دارید؟ ما آماده پاسخگویی هستیم.
پورتال طراحان پارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان عرصه آموزش ساخت بازی های کامپیوتری در ایران، افتخار دارد که طیف گسترده ای از مقالات تخصصی صنعت ساخت بازی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. تمامی این مقالات به رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند.
آماده مشاهده و مطالعه مقالات هستید؟ بخش دریافت فایل در یک کلیکی شماست!
طراحان پارسی | 2010 - 2004 | طراحی و پشتیبانی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس
هرگونه استفاده تجاری و غیر تجاری از مقالات و محتوای سایت، منوط به کسب اجازه رسمی از مدیریت پورتال می باشد.
قوانین سایت | شرایط ثبت مقالات | راهنمایی برای اعضای جدید