ورود به سایت راهنمایی ثبت نام پیغام های شخصی دریافت پست های جدید
ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری 2 و 3 بعدی
آخرین پیغام - پست شده توسط : Ali - - شنبه, 28 آپريل 2012 - 11:34
 
در گوگل، عبارت "zerg rush" رو سرچ کرده و از نتیجه لذت ببرید. کلیک کردن روی مزاحمین یادتون نره! PDT_009
punto_vert.gif (43 byte)
اخبار

اخبار->آخرین اخبار   
آشنايي با موتور 3 بعدي PowerRender

PowerRender مجموعه ای ازابزارها برای ساخت نرم افزارهای 3 بعدی پويا (Interactive) است .به عبارت ديگرPowerRender   يک موتور 3 بعدی است .همانطور که موتور يک ماشين از اجزای پيچيده زيادی تشکيل شده است يک موتور 3 بعدی نيز از اجزای زيادی تشکيل شده است:

 

·          Application Programming Interface  (Ali, جمعه, 08 آپريل 2005 - 16:02 , نظرات(0), خواندن همه

حلقه اصلی بازی

در ادامه سری مقاله هایی که از جف هاولند ذکر می شود ، مقاله حلقه بازی - که می توانید آنرا از قسمت دریافت فایل و مقالات متفرقه دریافت کنید - می پردازد به فرایندهایی که در طی ساخت بازی باید وجود و ترتیبشان رعایت شود. اما یکسری رویه ها باید داخل حلقه ای قرار گیرد که آنرا حلقه بازی می نامند

...


ارسال شده توسط اسحاق, جمعه, 01 آپريل 2005 - 15:59 , نظرات(0), خواندن همه
مسابقه Master And Servant آغاز شد .

              

سایت CGTalk.com سایت مرجع تمام دوستداران و دست اندر کاران صنعت CG  در دنیا هست که هر سال چهار مسابقه آنلاین در زمینه تصویر سازی با نرم افزارهای گرافیکی برگذار میکنه .
جدیدترین مسابقه درحال اجرای این سایت مسابقه Master and Servant هست که تازه شروع شده . زمان برگزاري اين مسابقه از اول فروردين تا 28 ارديبهشت هست .
وظيفه شما در اين مسا بقه تصوير كردن رابطه يك ارباب با غلامش هست . مسابقه در دو رشته۲D و 3D برگزار ميشه .
براي كسب اطلاعات بيشتر ميتونيد به اين قسمت مراجعه كنيد :

http://www.cgnetworks.com/challenge/masterandservant/index.php

در ضمن من تمام چيزهايي كه راجع به اين مسابقه ( نحوه برگزاري ;  ثبت نام  ; شرايط مسابقه و .... )  بايد بدونين رو ترجمه كردم و امروز  ; فردا ميتونيد از قسمت مقالات سايت دانلودش كنيد. 

...


ارسال شده توسط Gordon Freeman, شنبه, 26 مارس 2005 - 16:18 , نظرات(0), خواندن همه
چگونه Farcry را سوم شخص بازی کنیم ؟

     بازی far cry یکی از برترین بازی های اکشن تاریخ بازی های کامپیوتری از نظر گرافیک تاکنون است. به همین دلیل اکثر بازی سازان به موتور  آن(SANDBOX ) علاقه مند شده وبا کارهایی نظیر MOD سازی بازی های دلخواه خودشان را ساخته اند. همانطور که می دانید این بازی به شکل اول شخص می توان آن را بازی کرد البته در زمانی که سوار  خودرو ها یا کایت ها هستید می توانید با زدن دکمه F1 بروی صفحه کلید بازی را به صورت سوم شخص بازی کنید اما در حالت عادی یعنی در زمانی که در حال کشتن و مردن (!) هستید دیگر دکمه F1 دردی را دوا نمی کند و هر چه که شما ...


ارسال شده توسط Ali, جمعه, 25 مارس 2005 - 21:16 , نظرات(2), خواندن همه
ساخت يك مرحله ابتدايي به كمك موتور بازي Far Cry

در قسمت اول این مقاله ما با محیط Sandbox  که ویرایش گر بازی Farcry  است آشنا میشویم و ساخت اولین مرحله خود را آغاز میکنیم. در انتهای این مقاله شما قادر خواهید بود که یک جزیره  ابتدایی در بازی ایجاد کنید و در اطراف آن به دویدن بپردازید!!

 

ساخت يك مرحله ابتدايي به كمك موتور بازي Far Cry

 

نويسنده : حسن شفيعي منفرد

...


ارسال شده توسط Ali, جمعه, 25 مارس 2005 - 06:02 , نظرات(0), خواندن همه
سال نو مبارک

سال نو مبارک

 

 

سالی سرشار از موفقیت و شادکامی را برای تمامی ایرانیان آزاد اندیش آرزومندم

 

علی کسایی

...


ارسال شده توسط Ali, يكشنبه, 20 مارس 2005 - 05:56 , نظرات(1), خواندن همه
Dark Basic - قسمت دهم

هدف این قسمت این است که نشان دهیم چگونه یک مدل بافت داده شده را Load کنید ، کاراکتر سه بعدی را متحرک کنید و آن ررا در سرتاسر صفحه کنترل کنید. این برنامه می آموزد چطور موقعیت دوربین را تعیین کنید ، کمی به اطلاعات متحرک سازی می افزاید یعنی موقعیت ، چرخش و حرکت سه بعدی. همچنین برنامه حاوی کدهایی است که نشان می دهد چگونه متغیرها را برای تعیین مکان و حرکت شئ سه بعدی بکار بگیرید

اسحاق, دوشنبه, 14 مارس 2005 - 18:02 , نظرات(0), خواندن همه

نحوه ایجاد بافت چوب در Photoshop 7.0

ساخت و ایجاد بافتهای 2D  از مباحث مهم گرافیک بازیهاست که تقریبا در تمام انواع بازیها کاربرد دارد . شما از این بافتها به عنوان نقش Texture ویا Bump  در بازیهای سه بعدی استفاده میکنید و یا مستقیما آنها را در بازیهای دو بعدی به کار میبرید . در مقاله هایی با عنوان نحوه ایجاد بافت در فوتوشاپ به بیان چگونگی ایجاد بافتهای مختلف همچون چوب ; سنگ ; فلزات ;Ali, يكشنبه, 13 مارس 2005 - 21:06 , نظرات(0), خواندن همه

 33 صفحات« اولین ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 
 
punto_vert.gif (43 byte)
تالارهای گفتگوی تخصصی
سیستم تبلیغات پویا
مقالات تخصصی صنعت بازی
تالار گفتگوی پورتال طراحان پارسی، مکانی مطمئن برای آموختن و آموزاندن اصول و قوائد حاکم بر دنیای بازیهای کامپیوتری می باشد. شما می توانید آزادانه در تالارها شرکت کرده، مباحت مورد علاقه خود را جستجو کنید و حتی در بخش های جالب توجه، اظهار نظر کرده و به بحث و گفتگو با دیگران بنشینید.
آماده هستید؟ همین الان ثبت نام کنید و از امکانات متنوع فراهم شده بهره مند شوید!
سیستم تبلیغات پورتال طراحان پارسی به شما کمک می کند تا محصولات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار داده و قدرت پورتال طراحان پارسی را در جهت پیشبرد اهداف تجاریتان بکار گیرید. سیاست طراحان پارسی در پذیرش تبلیغات، خصوصا" تبلیغات مرتبط با موضوع فناوری اطلاعات، بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و امکانات زیادی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
آیا در این زمینه سوالی دارید؟ ما آماده پاسخگویی هستیم.
پورتال طراحان پارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان عرصه آموزش ساخت بازی های کامپیوتری در ایران، افتخار دارد که طیف گسترده ای از مقالات تخصصی صنعت ساخت بازی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. تمامی این مقالات به رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند.
آماده مشاهده و مطالعه مقالات هستید؟ بخش دریافت فایل در یک کلیکی شماست!
طراحان پارسی | 2010 - 2004 | طراحی و پشتیبانی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس
هرگونه استفاده تجاری و غیر تجاری از مقالات و محتوای سایت، منوط به کسب اجازه رسمی از مدیریت پورتال می باشد.
قوانین سایت | شرایط ثبت مقالات | راهنمایی برای اعضای جدید