Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> مسایل عمومی کامپیوتر -> کدام فرمت دی وی ی استاد میشه؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

کدام فرمت دی وی ی استاد میشه؟
نويسنده
پيغام
redrat
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 6 آذر 1383
تعداد ارسالها: 418
محل سكونت: in your mind


شنبه 1 مرداد 1384 - 00:36
پاسخ بصورت نقل قول
مبارزه بر سر برنده فرمت DVDها همچنان ادامه دارد. برنده اين نبرد فرمتي خواهد بود که مصرف کنندگان به آن روي خواهند آورد.

هيچ کس دوست ندارد به به گروه بازندگان برگردد. و امروز مصرف کنندگان به اين درجه از فهم و درک رسيده اند که بفهمند نمي خواهند در مرداب رقابت بين فرمتهاي نسل آينده ديسکهاي نوري يعني Blu-ray و HD-DVD گرفتار شوند. يکي از اين فرمتها در آينده جايگزين DVD براي تحويل بسته هاي تفريحي خواهد شد که شامل فيلمها و بازي ها مي باشند.

مصرف کنندگان مي خواهند به استاندارد برنده بپيوندند ولي آنها چيز ديگري از برنده اين مبارزه انتظار دارند. اتحاديه ديسکهاي Blu-ray در حال مطالعه بر روي دريافت نگرش کاربران به فرمت نسل اينده هستند که نتيجه اين تحقيق تفکر مصرف کنندگان را نسبت به آينده مصرف سرگرمي ها مشخص مي کند. اتحاديه ديسکهاي Blu-ray که شامل شرکتهايي مانند Apple، Dell، Hewlett-Packard، Panasonic، Philips، Pioneer و Sony مي باشد نتيجه اين مطالعه را در ماه جولاي گذشته منتشر کردند.

ارزيابي حالت نبرد

سايقه ذهني تعداد کمي از کساني که اين چيزها را دنبال نمي کنند اين است که : Blu-ray و HD-DVD که دومي بوسيله NEC و Toshiba پشتيباني مي شود هر دو فرمتهاي آينده DVD با ظرفيتهاي بالا هستند که براي اين طراحي شده اند که بتوان با آنها فيلمها را تماشا کرد و اطلاعات و بازيها را بر روي آنها ذخيره کرد. فرمتهاي رقابت کننده با يکديگر سازگاري ندارند و اگر شما يکي را خريداري کنيد نمي توانيد با فرمتهاي ديگر و دستگاه هاي ديسک خوان آنها DVD هاي خود را مورد استفاده قرار دهيد.

جداي از جزئيات فني و ناچيز اين دو فرمت، بارزترين تفاوت اين دو فرمت از نقطه نظر کاربر اين است که ديسکهاي Blu-ray در هر لايه مي توانند 25 گيگا بايت و در مجموع دو لايه 50 گيگابايت اطلاات را ذخيره ذخيره کنند. اين در حلي است که HD-DVD در هر لايه 15 گيگابايت و در مجموع دو لايه توانايي ذخيره 30 گيگابايت را خواهد داشت. استديوي هاي فيلمسازي هاليوود به طور آشکار حمايت خود را از دو فرمت به صورت جداگانه بيان کردند : 20th Century Fox، ESPN، MGM، Miramax، Sony Pictures، Touchstoneو شرکت Walt Disney از Blu-ray حمايت کردند و HBO، New Line Cinema، Paramount Pictures، Universal Studios و Warner Brothers از HD-DVD . مسئله پيچيده آينده اين است که : هيچ کدام از اين استديوهاي فيلم سازي به طور انحصاري از موارد ذکر شده حمايت نمي کنند.

قبل از سال جاري شايعاتي بر مبناي مذاکراتي براي توافق بين اين دو گروه شنيده شد ولي به هر حال اگر توافقي هم شده بود در بهار امسال از بين رفت و دو گروه به سرعت در حال روانه کردن محصولات مربوطه خود به بازار هستند. هر کس از استديوهاي هاليوود گرفته تا سازندگان سخت افزار و مصرف کنندگان مي دانند که اين رقابت نهايتا به ظهور بازارهاي توزيع بهتر در DVDهاي فيلم مي انجامد اما اين به اين معني نيست که به يک حاکميت مشترک بر بازار و راه حل دوستانه در اين زمان برسد.

مسئله ديگر که در مورد هر دو فرمت وجود دارد سيستم پيشرفته کنترل دسترسي مي باشد که براي جلوگيري از کپي DVDهاست و قرار بود در مارس 2005 مشخصات آن اعلام شود و هنوز و در زمان نوشتن اين مقاله چيزي در مورد آن و يا تمام شدن پروژه کار بر روي آن اعلام نشده است.

سازگاري حرف اول را ميزند

اکنون بر اساس مطالعه اتحاديه ديسکهاي Blu-ray که به آن اشاره شد، که بوسيله آقايان Penn، Schoen و Berland صورت گرفت در اين تحقيق نظرات 1202 مصرف کننده بين سنين 18 تا 64 سال در مورد فرمت جانشين DVDهاي امروزي مورد بررسي قرار گرفت. يکي از نمونه هاي تحقيق که نزديک به 40 درصد از جواب دهندگان بودند از قبل HDTV استفاده مي کردند.

تعداد زيادي از يافته هاي اين مطالعه روشن به نظر مي رسيدند، اما با اين وجود آنها به دنبال جمع آوري يک قضاوت صحيح در مورد استفاده افراد و مصارف رسانه ها بودند.

از هفت فاکتور کيفيتي که مصرف کنندگان در مورد نسل آينده DVDها انتظار داشتند چهار فاکتور آن به روي تمايل به گذشته و سازگاري دوطرفه متمرکز شد که شامل : توانايي پخش DVDهاي کنوني در درايوهاي DVD نسل بعد مانند کنسولهاي بازي مي باشد. پشتيباني قوي از امکان سازگاري عامل مهمي در خريد و استفاده از اين وسايل در بين دوستان و دانشگاهيان مي باشد.

اول اينکه هيچ کي دوست ندارد مجموعه DVDهاي خود را دور بيندازد. در واقع بيشترين کيفيت مورد انتظار از DVDةاي اينده اين است که بايد سازگاري خود را با DVDةاي رايج حفظ کنند. 70 درصد پاسخ دهندگان در تحقيق انجام شده به اين امر اشاره کرده بودند.

در ثاني همه افراد نمي خواهند HDTVها را با دستگاه هاي کنوني تلويزيون جايگزين کنند. من در مورد شما چيزي نمي دانم اما خودم هنگامي که در حال رشد بودم يادم هست که هيچ گاه نمي توانستم تلويزيون را رها کنم تا زماني که کار مي کند و پس از خراب شدن آن نيز پدرم سريعا ان را جايگزين مي کرد. حالا تلويزيون يکي از وسايل اصلي در هر اتاق شده است تا جائي که مانند رختکن اتاق شده است. بيشتر خانه ها در آمريکا دو تلويزيون يا بيشتر را در خانه خود استفاده مي کنند و همه آنها را نمي توان با مدلهاي جديد صفحه پهن و با ابعاد بالا جايگزين کرد.

خانه ها روزبروز تغيير مي کند و وسايل خانه ارتقا پيدا مي کند اما فکر نمي کنم که با ساختن دکوراسيون جديد در خانه ها اولويت اول را براي دستگاه تلويزيون از نسل جديد و سوم تلويزيونها باشد.

اين عقيده با نتايج تحقيقات انجام شده نيز هماهنگي دارد.60 درصد از شرکت کنندگان در تحقيق تمايل دارند که ديسکهاي فيلم نسل بعدي هر دو قابليت صفحات پهن و خاصيت تمام صفحه را داشته باشند. 57 درصد آنها ديسکهاي دولايه اي مي خواهند که قابليت پخش در هر دو ديسک خوانهاي استاندارد کنوني و پخش کننده هاي نسل بعد را داشته باشند.

قابليت پخش در همه جا

در واقع مصرف کنندگاني که علاقه دارند که از ديسکهايي استفاده کنند که قابليت خواندن در وسايل گوناگون را داشته باشند از گروه ديسکهاي Blu-ray شگفت زده مي شوند. Marty Gordon نائب رئيس شرکت Philips Electronics و سخنگوي اتحاديه ديسکهاي Blu-ray به اين مسئله توجه مي دهد که: ايده ديسکهاي پيوندي اي که قابليت پخش در ديسک خوانهاي کنوني و پخش کنندهاي ديسکهاي Blu-ray را داشته باشند بسيار پرطرفدار است و بر اين تاکيد دارد که چگونه مي توان بين اين انتظار مصرف کنندگان و قابليت هاي Blu-ray هماهنگي برقرار گردد. او مي افزايد که توانايي پخش يک ديسک DVD در هر جايي بسيار مهم است.

اتفاقا خصوصيات ديسکهاي Blu-ray قبلا قابليتي را فراهم کرده است که دو گونه متفاوت ديسکهاي دو لايه که فرمت کنوني را با فرمت ديسکهاي Blu-ray ترکيب مي کند ايجاد شود و مانند چيزي است که ديسکهاي دو لايه براي DVDهاي صوتي و ويديوئي فراهم کرده است. تر کيب اول براي ديسکهاي Blu-ray و ديسکهاي DVD هيبريدي(معمولي) ديسکي را فراهم مي کند که در يک طرف آن مانند يک BD-ROM 25 گيگابايتي (مانند DVD-ROMهاي جاري فقط از نوع Blu-ray) عمل کند و طرف ديگر آن مانند DVD-ROM‌هاي 8.5 گيگابايتي. ترکيب دوم ديسکهاي Blu-ray/CD Hybrid disk ناميده مي شود که يک طرف آن يک BD-ROM 25 گيگابايتي تک لايه است و در طرف ديگر يک CD-ROM 700 مگابايتي شمامل داده و CD صوتي باشد.

در نهايت هيچ کس قصد ندارد يک کارت امتياز تهيه کرده تا اين دو فرمت را امتياز دهي و برنده را مشخص کند. شما ديسکي مي خواهيد که بتوانيد در هر جا از آن استفاده کنيد خواه کنسول بازي باشد يا کامپيوتر شخصي و يا دستگاه ضبط. آمار ديگري که نتيجه اين مطالعه نشان مي دهد اين است که 62 درصد از پاسخ دهندگان مي خواهند که ديسکهاي خود را در هر کدام از دستگاه هاي مزبور پخش کنند. اين نشان مي دهد که محبوبيت ديسکهاي DVD بيشتر به خاط فيلم هاي ان بوده است نع به خاطر ميزان اطلاعات قابل ذخيره در آنها. در راستاي همين امر Sony اعلام کرده است که ديسکهاي Blu-ray قابليت پخش در PlayStation 3 را خواهند داشت و اين دستگاه از اين فرمت پشتيباني خواهد کرد. مايکروسافت هنوز پشتيباني خود را از HD-DVD اعلام نکرده است ولي شايعاتي بر اين امر دلالت دارد که Xbox 360 که نسل بعدي کنسولهاي بازي مايکروسافت است از اين فرمت پشتيباني خواهد کرد.

بازيهاي سطح بالا

سطح همگرايي ايجاد شده اين امر را ممکن مي سازد که هم Blu-ray و هم HD-DVD سرگرمي هاي قابل توجهي را در دهه آينده بسازند.

اتحاديه ديسکهاي Blu-ray نمي تواند اين مطلب را تاييد يا رد کند که اخيرا مذاکره اي بين شرکتهاي اصلي حمايت کننده Blu-ray و HD-DVD صورت نگرفته است ولي شايعات زيادي در اين مورد شنيده مي شود. اما شما مي توانيد فقط به چيزهايي که مي خوانيد اعتماد داشته باشيد نه چيزهايي را که که مي شنويد.

Gordonنماينده اتحاديه Blu-ray مي گويد چشم انداز يکي سازي فرمتها بسيار مشکل به نظر مي رسد اما ما هنوز در اين باره اميدوار هستيم. او اضافه مي کند که ما در مورد فرمتهايي صحبت مي کنيم که از لحاظ فيزيکي و همچنين فلسفه کاري بسيار متفاوت هستند. فلسفه کاري HD-DVD بر اين امر استوار است که بتواند ديسکهاي ارزانتر و با قابليت تکثير سريعتر را عرضه کند و در مقابل Blu-ray بر مزيتهايي که اين ديسک براي مصرف کنندگان فراهم مي کند تاکيد دارد.

من بالاخره فهميدم که بر اساس علاقه مندي کاربران ديسکهاي HD-DVD نسبت به Blu-ray هزينه کمتري براي ساخت DVD نياز دارند. فرمت HD-DVD در واقع تبديل شده تکنولوژي DVDهاي کنوني به حالتي است که بتواند DVDها را با هزينه پايين تري توليد کند و تکثير آنها را آسان تر گرداند. بدگماني اي که بين ما که شامل خودم نيز مي باشد وجود دارد اين است که اين قيمت پايين تر شايد هيچ گاه به صورت چيزي که ما تصور مي کنيم محقق نشود و در واقع سود بيشتري را براي استديوهاي فيلم سازي در پي داشته باشد.

در اين تضاد، ظرفيت بالاتر ديسکهاي Blu-ray که بتوانند در شرايطي در يک ديسک تا 100 گيگابايت اطلاعات را ذخيره کنند فقط در آزمايشگاه بدست آمده است و پشتيباني کنندگان اين فرمت در پي فراهم آوردن اين تصور براي مشتريان هستند که علايق دراز مدت را براي آنها بوجود آورند. به هر حال ما قصد داريم که نسخه اي از جنگ ستارگان ر ا تهيه کنيم که با بهترين کيفيت درست شده باشد و ديسکهايي را مي خواهيم که بتوانيم فيلمهايي با بالاترين کيفيت را بر روي ديسکهاي نسل بعدي داشته باشيم. علاوه بر اين من مي خوام که اطلاعات زيادي بر روي اين ديسکها ذخيره کنم و چيزي که به فکر آن هستم اين است که هر چه ظرفيت بالاتر باشد بهتر است.

اگر به اين رقابت با ديدي خوش بينانه بنگريم دوست داريم که اين نبرد به نتيجه اي رضايت بخش منجر شود ولي من تقريبا مطمئن هستم که چنين چيزي اتفاق نخواهد افتاد.

صنعت توليد در مورد اينکه هر دو فرمت به بازار وارد شود و اين کابوس به حقيقت بپيوندد بي اطلاع نيست. Gordon در اين مورد مي گويد: هيچ کس جنگ بين اين دو فرمت را نمي خواهد. فکر در مورد اين مطلب هم مصرف کنندگان و هم صنعت را با وحشت روبرو مي کند.

شايد مهمترين مسئله در اين مطالعه به آن اشاره شد اين باشد که اگر هاليوود بخواد خود را از اين موضوع جدا کند دودلي مصرف کنندگان در انتخاب فرمت مناسب به کجا خواهد کشيد. جداي از تکنولوژي و شرکتهاي حمايت کننده فرمت خاص وقتي که از مصرف کنندگان سوال مي شود که کدام فرمت را انتخاب خواهند کرد با اين ملاحظه که هر دو فرمت شبيه هم هستند ولي ناسازگارند و توسط شرکتهاي مختلفي پشتيباني مي شوند 67 درصد انها مي گويند که هنوز تصميمي در مورد فرمت انتخابي خود نگرفته اند. پس نمي توان پيش بيني کرد که فروش آينده پخش کننده ها و رسانه ها چه خواهد شد.


با تشکر از سایت تبیان Idea

_________________
(/_ _\)
(='.'=)
(")_(")

redrat return
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |