Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> ساخت پوشه و فایل پس از نصب apk
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

ساخت پوشه و فایل پس از نصب apk
نويسنده
پيغام
imansham
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 تير 1390
تعداد ارسالها: 36


5 شنبه 30 مرداد 1393 - 20:16
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.

یه سوال فنی دارم ؟

من یه پروژه اندروید دارم که توی اون یه پوشه دارم و داخل اون پوشه یه سری عکس هست. میخوام بعد از اینکه build میگیرم و اون پروژه رو روی تبلت یا موبایل نصب میکنم، توی یه مسیر خاصی ( حتی همون مسیر پیشفرضی که یونیتی خودش میسازه ، توی پوشه data) ، اون پوشه ای رو که من توی پروژه ام داشتم رو ایجاد بکنه و اون عکس ها رو هم داخلش بریزه.

باید چیکار کنم؟

اخه دیدم که وقتی بیلد میگیریم، یونیتی تمام فایل هارو پک میکنه و بعد نصب هم معلوم نیست کجا میریزه فایلاشو !
درکل میخوام بدونم چجوری میتونم کاری کنم که یه فایل خاصی که توی پروژه ام هست ، دقیقا بعد از install فایل apk ، همون فایل توی فلان آدرس ایجاد بشه ؟

توجه داشته باشید که من میخوام حتما یه پوشه داشته باشم با یه سری فایل که توی apk من گنجونده بشه و هنگام نصب بازیم، این پوشه و فایل ها در دستگاه ایجاد بشن.

از طریق اسکریپت نمیخوام فایل و پوشه درست کنم، میخوام دستی بزارم این پوشه و فایلهارو و توی apk قرار بگیرن.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


شنبه 1 شهريور 1393 - 15:45
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
فکر نکنم تو یونیتی بشه همچین گاری کرد لااقل من تا حالا ندیدم.
البته نمیدونم میشه تو باریهای با انچین یونیتی فایل دیتایی غیر از apk درست کرد یا نه ولی بعید می دونم بشه.
همونطور که گفتم تاحالا به همچین موردی بر نخوردم..
البته دوستان حرفه ای تر از ما هستن امیدوارم بتونن بهت کمک کنن.
موفق باشی

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
imansham
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 تير 1390
تعداد ارسالها: 36


شنبه 1 شهريور 1393 - 17:27
پاسخ بصورت نقل قول
فقط میخوام دیتا هام همراه با apk بیلد گرفته بشه و توی یک دایرکتوری از موبایل یا تبلت ریخته بشه. همراه نصب.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 2 شهريور 1393 - 21:40
پاسخ بصورت نقل قول
خب میتونی فایل apk رو ادیت کنی و دیتات رو توی فولدر assets بریزی. در کل apk چیز خاصی نیست. یه قایل فشرده شده شامل asset ها و فایل های مورد نیاز سیستم مثل shared libs و ... هستش.

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
imansham
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 تير 1390
تعداد ارسالها: 36


شنبه 8 شهريور 1393 - 09:25
پاسخ بصورت نقل قول
خوب بعد مثلا چجوری کاری کنم که اون پوشه و فایل هاش، بعد از extract شدن، توی پوشه مثلا دانلود های کاربر یا تو پوشه گالری یا اصلا توی پوشه android/data/com.myappliction/data تولید ریخته بشن ؟

اضافه کردن فایل به apk که راحته ! اینکه چجوری تعیین کنیم که اون فایل ها کجا ریخته بشن مهمه .

چند تا راهکار دیگه از توی نت پیدا کردم که میگفتن از توی پروژه پوشه ای به اسم : StreamingAsset بساز و توش فایل هاتو بریز. اینکارو کردم و کار کرد اما مشکل این کار اینه که فایل هات read only هستن و به هیچ وجه نمیشه ادیت یا حذفشون کرد !

من میخوام یه جوری پوشه ام رو به apk اضافه کنم که بعد بهش بگم، آقا جان برو توی فلان مسیر ریخته بشو و هر وقت که دلم خواست از طریق برنامه ادیتش کنم یا پاکش کنم و ...

نمیدونم این یونیتی توی بعضی موارد یه سری کم و کاسی هایی داره ... خودشم زده به اون راه... یه سری نواقصی داره که آدم حرصش میگیره... امکان اینکارو گذاشته اما فقط خوندنیه فایلات ، باید نگاهشون کنی فقط ... هیچکاری نمیتونی بکنی باهاشون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


شنبه 8 شهريور 1393 - 11:41
پاسخ بصورت نقل قول
imansham, خب read only باشه مهم نیست. میتونی از طریق توابع System.IO بایت هاشو تو یه array بریزی بعد دیگه هر کاری خواستی با اون array کنی. از کپی گرفته تا ....

اینم روش دسترسی به فایل ها تو Streaming Assets:

كد:
    // Put your file to "YOUR_UNITY_PROJ/Assets/StreamingAssets"
    // example: "YOUR_UNITY_PROJ/Assets/StreamingAssets/db.bytes"
     
    string dbPath = "";
     
    if (Application.platform == RuntimePlatform.Android)
    {
    // Android
    string oriPath = System.IO.Path.Combine(Application.streamingAssetsPath, "db.bytes");
    // Android only use WWW to read file
    WWW reader = new WWW(oriPath);
    while ( ! reader.isDone) {}
    realPath = Application.persistentDataPath + "/db";
    System.IO.File.WriteAllBytes(realPath, reader.bytes);
    dbPath = realPath;
    }
    else
    {
    // iOS
    dbPath = System.IO.Path.Combine(Application.streamingAssetsPath, "db.bytes");
    }
     

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
imansham
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 تير 1390
تعداد ارسالها: 36


شنبه 8 شهريور 1393 - 21:51
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i نوشته:
imansham, خب read only باشه مهم نیست. میتونی از طریق توابع System.IO بایت هاشو تو یه array بریزی بعد دیگه هر کاری خواستی با اون array کنی. از کپی گرفته تا ....

اینم روش دسترسی به فایل ها تو Streaming Assets:

كد:
    // Put your file to "YOUR_UNITY_PROJ/Assets/StreamingAssets"
    // example: "YOUR_UNITY_PROJ/Assets/StreamingAssets/db.bytes"
     
    string dbPath = "";
     
    if (Application.platform == RuntimePlatform.Android)
    {
    // Android
    string oriPath = System.IO.Path.Combine(Application.streamingAssetsPath, "db.bytes");
    // Android only use WWW to read file
    WWW reader = new WWW(oriPath);
    while ( ! reader.isDone) {}
    realPath = Application.persistentDataPath + "/db";
    System.IO.File.WriteAllBytes(realPath, reader.bytes);
    dbPath = realPath;
    }
    else
    {
    // iOS
    dbPath = System.IO.Path.Combine(Application.streamingAssetsPath, "db.bytes");
    }
   

 




من میخوام ماهیت فایل کلا عضو بشه ها ، اینجوری میشه ؟ یعنی میخوام که مثلا یک xml دارم ، توش عدد 1 هست. بعد وقتی فلان دکمه رو زدم عدد داخل اون فایل xml بشه 0 . و داخلش ذخیره بشه. میخوام عمل ذخیره سازی توی خود اصل فایلللللللللللل انجام بدم. این راهی که شما میگید روی خود فایل تاثیر میزاره ؟ باعث write کردن داخل فایل میشه ؟ یا فقط این تغییرات توی خود محیط بازی صورت میگیره ؟ و هنوزم عدد اصلی توی xml همون 1 هست ؟

نمیدونم منظورمو درست رسوندم یا نه. میخوام روی فایل ها کار کنم، اما از جایی که فایلش read only هست، فکر نمیکنم بشه خود فایل را دستکاری کرد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 9 شهريور 1393 - 11:52
پاسخ بصورت نقل قول
imansham, خب شما یه بار موقع اولین اجرای نرم افزار فایل های read only رو کپی کن هر جا خواستی. بعد از این به بعد رو اون فایلای جدیدت کار کن. البته این ساده ترین راهه ولی بهترین راه نیست.

اگه فقط فایلات xml هستن چرا اونارو realtime تولید نمیکنی؟

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
imansham
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 تير 1390
تعداد ارسالها: 36


1 شنبه 9 شهريور 1393 - 14:15
پاسخ بصورت نقل قول
باباجان حتما یه دلیلی داره دیگه !!!!!!!!!! که میخوام فایل ها از قبل باشه. همراه با apk مثل بچه انسان نصب بشههههههههههه توی یک دایرکتوری که قابل دسترس باشه. بعد من بزنم هر کاری که میخوام توی اون فایل ها انجام بدممممممممممم.
من فایلی رو در لحظه اجرای برنامه نمیخوام تولید کنم.
میخوام فایل توی apk م باشه و قابل write کردن باشه. streamingassets روش خوبیه اما نمیدونم چرا readonly کردنش فقط !!!!!!!!!!!

یک مثال هم زدم، یک xml فرض کنید هست که توش عدد 1 داره، و موقع نصب بازی. این فایل با همون عدد 1 داخلش ، توی فلان دایرکتوری نصب بشه.
بعد من توی بازیم ، وقتی روی فلان دکمه کلیک کردم، اون عدد توی همون xml ، صفر بشه و ذخیره بشه و بمونه توی اون فایل.
همین!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 12 شهريور 1393 - 11:23
پاسخ بصورت نقل قول
ببین داداش من.
میخوای ساخنار دینای بازی اندرویدیت مثل بازی های pc بشه.
یک کلمه:نمیشه... .

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |