Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> من برگشتم!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3

کمک در کلیژن
نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


3 شنبه 21 خرداد 1392 - 17:42
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان.
خب در فایلهایی که من اینجا گذاشتم فکر کنم کاملترینشون منو هم داره.
برای تشخیص برخورد از الگوریتمی استفاده کردم که در صورتی جواب میده که شی مورد نظر ما نچرخیده باشه.
الگوریتم چیه؟
1 شروع
2 کنترل کن نزدیک ترین آبجکت به من (کلیژن) کدوم هست.
3 چک کن اگه هر کدوم از نقاط آبجکت مورد نظر در مساحت من بود اعلام کن برخورد صورت گرفته.
4 پایان

چطور چک می کنه که نقطه در مساحت هست یا نه:
كد:


private bool CheckVertexInRange(Vector vertex)
        {
            if(vertex.X > vertices[0].X && vertex.Y > vertices[0].Y &&
                vertex.X < vertices[1].X && vertex.Y > vertices[1].Y &&
                vertex.X > vertices[2].X && vertex.Y < vertices[2].Y &&
                vertex.X < vertices[3].X && vertex.Y < vertices[3].Y )
            {
                return true;
            }
            else
                return false;
        }


ماهان شما از چه الگوریتمی برای باکس کلایدر استفاده کردی؟
اگه میشه راهنماییم کن!!! Question

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 21 خرداد 1392 - 23:39
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, والا من فقط circle collision رو تاحالا نوشتم و اونهای دیگه رو امتحان نکردم. آخه موضوع اینه که اگه بخوای اینها رو دستی بنویسی باید برای همه برخورد ها با شکل های مختلف اینکارو انجام بدی. مثلا دایره با دایره، دایره با مستطیل، دایره با چند ضلعی، دایره با خط، مستطیل با مستطیل و ... و همینطور برای همه شکل های دیگه. من توصیه میکنم از یه کتابخونه فیزیکی استفاده کنی. Farseer بنظر میاد که خوب باشه ولی من خودم باهاش مشکل داشتم چون هرچی دیدم فقط نسخه xnaش بود. یه کتابخونه دیگه هم هست که من اون رو پیشنهاد میکنم ولی اسمش یادم نیست، امین (Unity3D) میدونه!

البته اگه فقط برخورد box به box رو میخوای لینک زیر رو چک کن:
http://stackoverflow.com/questions/6083626/box-collision-code

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 22 خرداد 1392 - 07:59
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
(اول از آسون ترینش شروع کردی؟!Rolling Eyes circle?!?!)
خب داداش مسلمه که من فعلا فقط باکس کلایدر رو می خوام؛چون اساس رسم اشیا تو این موتور مستطیل یا مربع هست.
شما خودت از کتابخونه box2d استفاده کردی؟
(راستش منم دیشب نشستم حسابی رو باکس کلایدر فکر کردم دیدم در بهترین حالت که زاویه جسم 45 درجه هست باید 7-8 تا حالت رو چک کنم تازه بماند بعضی شون میشن مثلث،بعضی ها اصلا شکل خاصی ندارن.
مرسی.این صفحه stackoverflow خیلی به دردم می خوره.
فعلا

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 16 بهمن 1392 - 17:34
پاسخ بصورت نقل قول
سلام بچه ها.
امیدوارم حالتون خوب و پروژه هاتون در حال پیشرفت باشه
یه سوال دارم،دیدین تو یونیتی میشه ویدیو به عنوان تکسچر برای شی گذاشت؟
الان من میخام این کارو انجام بدم...منتها هیچ ایده ای برای شروع ندارم،نمیدونم چکار باید بکنم.
دارم از sharp dx و managed dx بطور همزمان رو یه پروژه کار میکنم

خوشحال میشم راهنماییم کنید.مرسی

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 16 بهمن 1392 - 17:34
پاسخ بصورت نقل قول
سلام بچه ها.
امیدوارم حالتون خوب و پروژه هاتون در حال پیشرفت باشه
یه سوال دارم،دیدین تو یونیتی میشه ویدیو به عنوان تکسچر برای شی گذاشت؟
الان من میخام این کارو انجام بدم...منتها هیچ ایده ای برای شروع ندارم،نمیدونم چکار باید بکنم.
دارم از sharp dx و managed dx بطور همزمان رو یه پروژه استفاده میکنم

خوشحال میشم راهنماییم کنید.مرسی

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


5 شنبه 17 بهمن 1392 - 02:31
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, سلام. unity اگه توی document دیده باشی یکسری فرمت های ویدئویی رو بیشتر ساپورت نمیکنه و به اینصورت نیست که هر ویدئویی رو بهش بدی برات بصورت یه MovieTexture در بیاره. در واقع MovieTexture یه کلاسه که توی پشت صحنه تو RAM یه surface درست میکنه و اطلاعات رو از api پخش فیلم میگیره و لود میکنه روی surface بعد اونرو منتقل میکنه به backbuffer بعد از اونجا میاد روی مانیتور.

این رو توضیح دادم که یه موقع فکر نکنی به همین سادگی میشه فیلم پخش کرد! فیلم پخش کردن خودش داستان داره و کتابخونه های خوبی هم زیاد پیدا نمیشه براش. اگه هم دیده باشی بهترینش bink هست که به لطف دوستان مجانی نیست! و اکثر کمپانی ها ازش استفاده میکنن.

unity یکی از api هاش ماله quicktimeه. من تاحالا خودم سراغ quicktime نرفتم که ببینم چه api داره.

یه کتابخونه هست که نسبتا کامله اسمش libtheoraplayer هست که بر پایه فرمت ogg شرکت theora فیلم پخش میکنه. از اونجا که شاید فکر کنی ogg فقط صوت پخش میکنه باید بگم که ظاهرا اینطوری نیست و فیلم هم پخش میکنه البته باید با یه ابزار خاصی فیلمت رو تبدیل کنی به ogg که توی خود همین کتابخونه بصورت یه ابزار console وجود داره.

libtheoraplayer.cateia.com

البته این فقط ماله ++c ولی میتونی از dll هاش توی net. استفاده کنی.

خود directx هم یه لایه برای پخش فیلم داشت ولی ادامه اش ندادن. تو نسخه های قبل 9 یا 8 باید باشه. فکر کنم اسمش DirectShow بود. خود ویندوز هم توسط یکی از dll ها که اسمش یادم نیست میتونه فیلم پخش کنه ولی اون یه مقدار برنامه نویسیش زیاده و من فکر میکنم ارزشش رو نداره. یه کتابخونه ffmpeg هم هست که خیلی ها پیشنهاد میکنن ولی موضوع اینه که نه document درست حسابی داره نه سورس! بقیه روش های دیگه هم با استفاده از activex ها و یا component هاست.

این کل اطلاعات من در رابطه با پخش فیلم بود Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


5 شنبه 17 بهمن 1392 - 09:07
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست من.
ممنون از توضیحات مفیدت،قبلا این روند لود کردن movie texture رو می دونستم،پاک پاک نیستم،منتها برای دات نت
نمیدونستم چه کنم،بگذریم.
من bink رو دارم فقط مال دات نت نیس دیگه،همون binkw32.dll نیست مگه؟
از کالاف کشیدمش بیرون.
اگه لیست توابعش رو داشته باشم میتونم با چند تا dllimport مشکل رو حل کنم.
راجع به ffmpeg هم تحقیق میکنم،تا بعد ببینم چی میشه.
سپاس،فعلا

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |