Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> یه بی سواد دیگه!!!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

یه بی سواد دیگه!!!
نويسنده
پيغام
ehsane
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 21 آبان 1391
تعداد ارسالها: 7


3 شنبه 26 دي 1391 - 12:09
پاسخ بصورت نقل قول
سلام من تو بازی سازی یه بی سوادم بس اگه سوال بی ربط می برسم نخدید
چه جوری میشه یک موتور رو توسعه داد (مثلا ogre با کپی پیست کار حل میشه یا باید حتما open gl رو بلد باشیم اگه فقط بخوایپهیم توسه بدیم چه جوری یه موتر رو توسعه داد تا تو چند تا پلتفرم کار کنه چه جوری میشه برا یه موتور مثل ogre یه زبون اسکریپتی گذاشت یا اگه بخواهم به موتور ogre فیزیک Bullet engine. اضافه کنم باید چی کار کنم برا اجرا فیزیک bullet برنامه نویسی لازمه .
کلا هوش مصنوعی چیه اگر یه موتور رو با java نوشته باشند در روند بازی تاثیر منفی میذاره چون من دیدیم اکثر موتور ها رو با c++ نوشتن
shader و shadows چیه اینها هم برنامه نویسی میخوان
چه جوری میشه لایسنس یه موتور رو خرید اگه نمیشه خرید برم سراغ موتور های رایگان
Indie VERsion چیه میشه باهاش کار تجاری کرد
فرق اینها با هم چیه من که سرچ کردم فهمیدم شباهتشون اینکه رایگانه gpl - lpgl-zlib-mit- bsd-
opensource- mozilla
چه جوری میشه یه بازی واسه اندروید ساخت
یه سوال بی ربط برا ساخت انیمیشن تو بلندر باید پایتون بلد باشیم
یه بازی در حد متوسط چه قدر نیرو و زمان می خواهد برا انتشار ومجوزش باید چی کار کرد (میدونم برا این حرفا زوده اما دوست دارم یه اطلاعاتی داشته باشم)
ببخشد که رگباری پرسیدم:-/ توروخد ا جواب بدید ها کلا از همتون ممنونم مرسی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


3 شنبه 26 دي 1391 - 16:34
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

ehsane,

در مورد موتور و توسعه یه موتور شما قبل از همه چیز باید 2 تا سوال از خودت و نه دیگران بپرسی :
- چرا باید یه موتور رو بنویسم یا توسعه بدم ؟
- چطور باید این موتور رو بنویسم یا توسعه بدم ؟
اگه برا این سوالهات جواب نداشتی معنی اش اینه که هنوز خیلی زوده برا اینکه اون موتور رو بنویسی یا توسعه بدیش ...

برای شروع و یادگیری بهترین کار اینه که بری سراغ یک موتور آماده ، راحت و درست حسابی ... تو موتورهای 3بعدی بجز یونیتی چیزی رو سراغ ندارم ، تو موتور های 2 بعدی هم Game Maker و Construct هست
این موتورها معمولا اون مباحث سنگینی که برا شروع شما نمیتونید درکشون کنید رو داخل خودشون دارن و فقط شما با نوشتن اسکریپت بازی رو میسازید ...
بعدها خودتون به جواب سوالاتی که الان پرسیدید میرسید یا حداقل سوالهاتون جزئی تر میشه و پاسخ بهش راحتتر ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


4 شنبه 27 دي 1391 - 02:08
پاسخ بصورت نقل قول
هدفت از ساخت موتور برای چیه؟ برای بازی میخوای-شبیه سازی دقیق-برای چی؟
اگر یک موتور بازی بخوای بسازی اصل کار معماری اون هستش که یه 8 ماهی کار میبره که به ریز ساختارهاش پی برری و با مفهوم کلیش آشنا بشی.

نکته بعدی واسط گرافیکی هست که میتونه دایرکتس یا اوپن جی ال باشه.

امروزه مگر برای کارهای خاص یک موتور نوشته میشه و توسعه داده میشه وگرنه همین الان با یونیتی شما میتونی یه نمونه کار قابل قبول از لحاظ فنی ارائه بدی. پس طراحی موتور برای شما غیر معقول هستش و خودتو الاف نکن. ما این کارو کردیم به هیچ جا نرسیدیم.

اگر هدفت تجاری باشه مثلاً یه شبیه سازی بخوای بسازی مثل شبیه سازی صنعتی(مکانیک-شیمی-هیدرولیک-پنوماتیک-پرواز-سلاح) که باید بگم خوب چیزی رو انتخاب کردی. و حتی 2 سال زحمت ارزشش رو داره!

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ehsane
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 21 آبان 1391
تعداد ارسالها: 7


4 شنبه 27 دي 1391 - 09:57
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي ممنون كه جواب منو داديد درسته كه من تازه واردم وبايد با يه موتور ساده كار كنم ولي خواستم يه اطلاعاتي داشته باشم برا اينده گفتم از شما كه با تجربه تر هستيد بپرسم حالا اگه فرض كنيد من هيچ وقت نخواهم يه موتور رو توسعه بدم اشكالي نداره كه يه چيزايي در موردش بدونم ولي فقط يه بخش از سوال هام برا توسعه موتوره اينها رو ديگه لطفا جواب بديد مرسي مرسي Question =((
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 27 دي 1391 - 12:14
پاسخ بصورت نقل قول
ehsane, شما هر سوالت کلی توضیح میخواد. توی این انجمن جواب سوالهات پراکنده پیدا میشه ولی باید بری ببینی که کجا هستن. هر کدوم از این سوال های شما قبلا بصورت یک تاپیک وجود داشته.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ehsane
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 21 آبان 1391
تعداد ارسالها: 7


4 شنبه 27 دي 1391 - 18:12
پاسخ بصورت نقل قول
من تقريبا كل تاپيك هارو خوندم ولي نبود شما مطمئني يه نفر قبلا همه اين سوالها رو پرسيده ويه نفر به همه اين سوالها جواب داده يه جواب خلاصه هم بدي تا از شرم خلاص شي كلي ما رو مديون كردي
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 27 دي 1391 - 18:32
پاسخ بصورت نقل قول
ehsane, یه نفر کل سوال ها رو نپرسیده، چند نفر پرسیدن و چند نفر هم جواب دادن. این فروم از سال 83 آنلاینه، چطور شما کل تاپیک ها رو خوندی؟ Shocked و اینکه شما میتونی با یه سرچ خیلی راحت تو Google همه جواب ها رو در کسری از ثانیه بدست بیاری.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


4 شنبه 27 دي 1391 - 19:43
پاسخ بصورت نقل قول
ehsane,

همونطور که ماهان گفت خیلی از سوالاتت کلی هست و جوابش هم طولانی میشه و اگه یکم جستجو کنی خیلی هاش شاید پیدا بشه ...
هر چند من به سوالاتت جواب کلی می دم

نقل قول:
چه جوری میشه یک موتور رو توسعه داد


مواردی که حتما نیاز داری بهش تا حتی کوچکترین کارها رو انجام بدی :

- زبان انگلیسی ( در حدی که بتونی مقالات رو بخونی و بفهمی و سوالاتت رو مطرح کنی )
- ریاضیات ( مباحث مرتبط با مثلثات ، بردار ، ماتریس ، چهارگان و ... )
- تسلط به یه زبان برنامه نویسی ( بهترین زبانهای برنامه نویسی برا بازی C و بعد C++ و بعد زبانهایی مثل C# یا java )
- ساختمان داده ( list , tree , map و ... )
- الگوریتم ها و تکنیک های مرتبط با هر بخش ( از گرافیک گرفته تا فیزیک و هوش مصنوعی )

نقل قول:
مثلا ogre با کپی پیست کار حل میشه یا باید حتما open gl رو بلد باشیم


با کپی پیست که هیچ کاری انجام نخواهد شد ، اگه کسی دنبال کپی پیست باشه که موتور نوشتن که هیچی با انجین آماده هم بازی نمیتونه بسازه ...
موتور رندر یکی از مهمترین بخش های یه Game Engine هست برا همین اکثر کسایی که موتور مینویسند این بخش رو خودشون از پایه مینویسن ولی بعضی تیم ها هم پروژه هاشون حساسیت گرافیکی شاید نداشته باشه میرن سراغ Ogre یا Irrlicht یا موتورهای رندر سرس باز دیگه و کار خودشون رو راحتتر میکنن ...

نقل قول:
جوری یه موتر رو توسعه داد تا تو چند تا پلتفرم کار کنه


هر پلتفرم یک سری چیزهای مخصوص به خودش رو داره ، مثلا رو یک پلتفرم OpenGL فقط هست رو یکی DX رو یکی هر دو ، غیر از این باز مباحث دیگه ای هست مثلا رو Windows و Linux هر دو OpenGL هست ولی باز نحوه ساختن Context تو هر کدوم به یک صورتی هست ، غیر از API گرافیکی مباحث دیگه ای هم هست که رو 2 تاپلتفرم فرق داره مثل thread ، مثل گرفتن Input ، باز کردن پنجره و ...
یه مبحثی هست به نام Programming Abstraction ... وقتی کدهاتون رو Abstract کنید یعنی میتونید از ویژگی های اون پلتفرم ها یا API های گرافیکی که مد نظرتون هست با یک Interface واحد استفاده کنید
نمونه اش همین Ogre ... موتور Ogre هم میتونه از OpenGL استفاده کنه هم DX

نقل قول:
چه جوری میشه برا یه موتور مثل ogre یه زبون اسکریپتی گذاشت


بستگی داره به زبون اسکریپتی که استفاده میکنی ، ولی در کل خود این زبون ها Documentation دارن ، باید بری اون رو بخونی !

نقل قول:
اگه بخواهم به موتور ogre فیزیک Bullet engine. اضافه کنم باید چی کار کنم برا اجرا فیزیک bullet برنامه نویسی لازمه .


این که به برنامه نویسی نیاز داره عین این میمونه که بپرسی ماشین برا راه رفتن نیاز به بنزین داره ؟
تو این مورد هم باید بری Document موتور فیزیک رو بخونی ...

نقل قول:
کلا هوش مصنوعی چیه


خب اینو که گیمر ها هم میدونن چیه !
یه بازی فوتبال رو در نظر بگیر ، وقتی یک نفری داری بازی میکنی اون تیم مقابل رو هوش مصنوعی کنترل میکنه ...

نقل قول:
اگر یه موتور رو با java نوشته باشند در روند بازی تاثیر منفی میذاره چون من دیدیم اکثر موتور ها رو با c++ نوشتن


بستگی داره به سبک و نوع بازی ...
اگه یه بازی کوچیک بخواید بسازید نه
اگه Crysis میخواید بسازید احتمالا به مشکل بر میخورید !!

نقل قول:
shader و shadows چیه اینها هم برنامه نویسی میخوان


اینم باز قضیه همون ماشینه هست ...
shader کدی هست که رو GPU اجرا میشه ( محاسبه vertex ها و fragment ها و ... )
shadow هم که همون سایه هست ، نیاز به توضیح نداره !!
و بله برا جفتشون باید کد بنویسی اون هم به زبان شیدری که مینویسی ( cg , glsl , hlsl )

نقل قول:
چه جوری میشه لایسنس یه موتور رو خرید اگه نمیشه خرید برم سراغ موتور های رایگان


شما فعلا لایسنس نخر ...
یونیتی یه نسخه رایگان داره از اون فعلا استفاده کن ...

نقل قول:
فرق اینها با هم چیه من که سرچ کردم فهمیدم شباهتشون اینکه رایگانه gpl - lpgl-zlib-mit- bsd


اتفاقا هیچ کدوم از اینها ربطی یه رایگان بودن نداره ...

GPL یعنی شما یه نرم افزار ( نسخه کامپایل شده به همراه سرس ) رو میتونید رایگان یا با پول خریداری کنید و حق این رو دارید که سرس رو ویرایش کنید و ازش استفاده کنید ، حق این رو دارید که نسخه ویرایش شده یا نشده ای که دستتون هست رو پیش خودتون نگه دارید و به کسی ندید و همینطور میتونید توزیع اش کنید ( چه رایگان و چه پولی ) اما وقنی توزیع کردید ...
باید دقیقا نکات بالا رو رعایت کنی ( نسخه توزیع شده همراه سرس باشه )

LGPL بیشتر برای Library ها کاربرد داره ... شما میتونید کد رو به صورت داینامیک link کنید به برنامتون بنابراین نیاز نیست کل سرس برنامه رو ارائه بدید ...

MIT و Zlib و BSD مثل اون 2 تا بالایی زیاد سختگیر نیستن و فقط یه چند نکته خاص توشون هست که باید رعایت بشه و میشه باهاشون نرم افزار Proprietary یا همون نرم افزار دارای حقوق انحصاری ساخت ...

نقل قول:
چه جوری میشه یه بازی واسه اندروید ساخت


شما فعلا با یونیتی کار کن وقتی یاد گرفتی لایسنس آندرویدش هم هست ...

نقل قول:
یه بازی در حد متوسط چه قدر نیرو و زمان می خواهد برا انتشار ومجوزش باید چی کار کرد


متوسط یعنی چی ؟ نمونه بگو ...
انتشار هم بگو کجا میخوای منتشر کنی ؟ ایران ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ehsane
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 21 آبان 1391
تعداد ارسالها: 7


شنبه 30 دي 1391 - 09:49
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D خيلي ممنون واقعا مارا شرمنده كردي Question فقط دو سوال كوچولوي ديگه Embarassed برا ساخت انیمیشن تو بلندر باید پایتون بلد باشیم Indie VERsion چیه میشه باهاش کار تجاری کرد خيلي ممنون دمت گرم مرسي و... .

MahanGMراستش ما قصد ناراحت كردن شما رو نداشتيم ببخشيد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 30 دي 1391 - 16:24
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
را ساخت انیمیشن تو بلندر باید پایتون بلد باشیم


نه

نقل قول:
Indie VERsion چیه میشه باهاش کار تجاری کرد


بعضی موتورها 2 یا چند نسخه ارائه میدن ، نسخه های ارزان تر رو معمولا Indie version میگن ...
این که شما میگی مربوط به کدوم موتوره ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |