Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه طراحی مدلها و محیط های 3 بعدی -> مقایسه
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
Moha-k
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 آذر 1388
تعداد ارسالها: 54
محل سكونت: اصفهان


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 19:40
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من مقایسه این سه تا نرم افزار اصلا کار درستی نیست همشون یه هدف رو دنبال میکنند مگه ما حرفه ای های جهانیم که بخوایم در مورد قدرتشون بحث کنیم تمام اینها ما رو به اهدافمون میرسونه ضمناً کسی که حرفه ای کار سه بعدی باشه میتونی با هر سه تا نرم افزار تو یه سطح کار کنه مثل این میمونه که ما بیایم پورشه و فراری رو مقایسه کنیم جفتش اوج لذت و امکانات رو به آدم میده شما حساب کنید کسی که دات نت کار میکنه یا دلفی یا فلش تقریباً همشون میتونند برنامه های قوی و هم سطح بسازند اون جزئیات کار دیگه مال افراد حرفه ایه نه امثال من . ضمن اینکه از زمانی که AutoDesk اومد مایا رو خرید داره از نظر ظاهر و امکانات به هم نزدیکشون میکنه هم مکس رو هم مود باکس رو و ... Razz

_________________
www.falaghsoft.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 20:14
پاسخ بصورت نقل قول
اشکان جان اون بحث آزاد و این چیزا که هیچی به کنار ولی من هنوزم از ویندوز استفاده میکنم وخیلی کارای غیر آزاد اون بحث رو اصلن بیخیال شدم من هر چیزی که برام راحتی و قدرت و سادگی داشته باشه کار میکنم قبلن بود زیاد جوش میزدم بعدش نظرم عوض شد و سرم به کار خودم هستش تنها بخاطر آزادی از اوبونتو استفاده نمیکنم خوب میدونم برم مثلن از یه توزیع دیگه مثلن مینت که بچه اوبونتو هستش و از دید خیلی تازه کارا خیلی خیلی بهتر از اون استفاده کنم که از نظر رنگ بندی من رنگ اصلی که مینت داره رو خیلی دوست دارم ولی خوب از اوبونتو استفاده میکنم چون باهاش راحت هستم و کارم رو راه میندازه اگر این هم بخواد جلو پام سنگ بندازه میرم یه چیز دیگه من اگر مک داشته باشم هم کار میکنم با اینکه خیلی ها مک رو آخر هرچی انحصار و این بحثا میدونن خلاصه سرت رو درد نیارم من الآن هرچیزی که قشنگ باشه و برام راحت و کارم رو راه بندازه ازش استفاده میکنم میخواد انحصاری و تجاری باشه میخواد نباشه


ولی من نگفتم مکس ضعیف هستش مکس تو کار خودش خیلی قوی هستش مایا هم همچنین چون توی کارای حرفه ای شرکت های بزرگ از اینا استفاده میشه
ولی خودمونیم تا حالا دقت کردی هر چیزی که پشتش پول و سرمایه بوده رو همه قوی دونستن ؟!

واقعن میگم بلندر قوی هستش و کارش حرف نداره منابع آموزشی هم باور کن کم نداره کلی سایت هستن که هر روز دارن آموزش های مختلفی ازش میزارن
تنها منبع کمی که هست برای بازی سازی با بلندر هستش که در واقع این آخر هرچی بی انصافی هستش از یه لحاظ هم حق دارن چون تا الآن کسی روی ساختش سرمایه گذاری نکرده
ولی جدی جدی یه آمار از کارهای مختلفش بگیرخیلی کارهای رو راحت و ساده میشه توی بلندر انجام داد که توی مکس ممکنه بخاطر سنگینی و شلوغی آدم گم بشه
هر چند این فکر رو منم وقتی با مکس کار میکردم داشتم یادم نمیره اولین باری که بلندر رو تست کردم توی یکی از مجلات گیم استدیو دیده بودم ازش یه چیزای گفته بود توی ساخت یه بازی استفاده کرده بودن اون موقع ورژن 2.49 بودش و از نظر ظاهری هم خیلی بد بود هرچند من ورژن 2.5 هم که با کلی تغییر عمده بود رو اولین بار دیدم هیچی ازش متوجه نشدم ولی وقتی یکم باهاش کارکردم دیدم راحت میشه کارهای مختلف رو توش انجام داد برای شبیه سازی خیلی خیلی روانتر و آسونتر هستش مقادیر فیزیکی واقعی رو میشه توش استفاده کرد اینا همه توی مکس هم میشه ولی توی مکس به نظر من پیچیده تر هستش و اینجا خیلی راحت تر هست
اون امکانات دیگه که داخل بلندر هستش رو چی یامه چند هفته پیش یه مقایسه بین یه قابلیتی توی مایا و بلندر انجام شده بود توی مایا خوب جواب میداد ولی خیلی پیچیده تر بود انجامش ولی اینجا خیلی ساده شده بود اخبار روزانه بلندر http://www.blendernation.com جای خیلی خوبی هستش
برای شروع آموزش به ترتیب توی این صفحه رو اگر انجام بدین خوبه http://www.blender.org/education-help/tutorials هرچند بعد از انجام چندتاش دیگه بیخیال این صفحه میشید و میرین سراغ سایت هایی مثل http://cgcookie.com

راستی اگر هدف شما ساخت انیمیشن هستش و شبیه سازی های مختلف بهتره از ورژن اینتگریت شده با بالت فیزیک استفاده کنید چون دیگه برای اعمال فیزیک هایی مثل ریجید بادی لازم نیست از گیم انجینش استفاده کنید
یه سری هم به http://graphicall.org بزنید تمامی ورژن هایی که کاربرا تولید میکنن و ورژن های تست رو هم میتونید ببینید
یه نگاهی هم به تغییرات ورژن 2.64 بندازید http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.64

اشکان جان یه لینک برات پ.خ کردم یه نیگاه بهش بنداز واسه یوتیوب هستش جدی جدی نگاه کن خیلی باحاله

موفق باشید ././
پ.ن:
درضمن بازم میگم شما تنها اگر از بلندر استفاده کنی بخاطر نظر هایی که از بچه ها مثلن گرفتی که اصلن منطقی نیست شما هر دوتارو باید تست کنید بعدن بینشون یکی رو برای یادگیری دایم انتخاب کنید شاید اصلن حالا مکس و بلندر به کنار شما با مایا کار کردین و ازش خوشتون اومد و کاملن باهاش راحت بودین ، هر شخصی یه سلیقه و نظری داره دوستان هر کدوم از تجربه هاشون گفتن شما کسی هستی که آخر باید انتخاب کنی و هر چیزی که انتخاب کنی حتی اگر برنامه ای که کار میکنی از دید همه خیلی ضعیف باشه ولی تو باهاش مشکلی نداشته باشی واقعن مشکلی نیست
پس اول با هرکدوم چندوقتی کار کن بعدن ببین کدوم یکی رو بیشتر باهاش حال میکنی

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 20:27
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
من تازه به این قافله رسیدم...عقب موندم...
نظر منم اینه که مقایسه این چن عنوان نرم افزار اگه غلط نباشه درست هم نیست...
من خودم اول از همه با مکس 12 کار می کردم...بعد یکی دوروز با مایا و حدود دو هفته هم با بلندر ور رفتم...النم دوباره سراغ مکس اومدم...چون از محیطش خوشم میاد.
راستش رو بخواین منم اولین دفه از دیدن اون همه دکمه و منو می ترسیدم...ولی رفته رفته برام عادی شد...
هر مشکلی که تو کار با یه نرم افزار برا آدم پیش بیاد...اگه مث من سمج باشه براش عادی میشه و راه غلبه بهش رو پیدا می کنه.

بازم می گم که مقایسه این چند تا نرم افزار درست نیست...و توصیه من به دوستمون اینه که اول از ساده ترین نرم افزار شروع کنه...
خلاصه پر حرفی بسه...اما قبل از هر کاری این جناب باید ببینه تو کدوم نرم افزار بهتر از بقیس...

با آرزوی موفقیت برای همه...
خدا نگهدار

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mahdialikhassi
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 24 دي 1389
تعداد ارسالها: 22
محل سكونت: اصفهان


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 20:35
پاسخ بصورت نقل قول
در ضمن
من میخواهم غیر از مدل سازی
مدل هام هم انیمیشن کنم
یه جوری انیمیشن کردن برام ضروری تر از مدل سازی هم هست
میخواهم انیمیشنم دقیقا مثل مدلش باشه
وکیفیتش بالا باشه
و زیبا
برای این کار چی بهتره؟
یه دوستی بهم گفت برو بلندر بگیر
چون هم باهاش میشه انیمیشنتو بکنی
و هم مدلتو
و هم آسونه
اما دیدم
که مکس هم واسه انیمیشن کردن
effect های زیاد و جالبی داره که قابل تامل هستند
مخصوصا افکت های فیزیکش
مثل باد و غیره
که کار را طبیعی تر میکنند
واسه این کار از چی استفاده کنم؟
ترجیحا یه نرم افزار میخواهم
که هر دوکار را با گرافیک بالا انجام بده
و آسان هم باشه
آسانی برای من در ردیف اوله
برام جالب توجه کی هیچ کسی از Cinema4D حرفی به میان نیاورد
راجع به اون کی چی میدونه؟
محیطش تقریبا به نظرم مثل بلندر اومد
برام یه کم جالب بود

_________________
زندگی یعنی پژوهش و فهمیدن چیزی جدید
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 20:45
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز اول اینکه این قابلیت مدل و انیمیشن رو همه ی این برنامه ها با هم دارن چون این دوتا از هم جدا شدنی نیستن

در مورد اینکه کدوم قوی هست من دیگه به هیچ کدوم رای نمیدم شما خودتون تست کنید چون تا تست نکنید برای شما مشخص نمیشه
در مورد cinema4d هم من اصلن باهاش کار نمکردم ولی فیلم هاش رو دیدم و دارم نمونه کارهاش رو هم دیدم اونم بد نیست هر چند من بیشتر دیدم اونایی که با افتر افکت کار میکنن ازش استفاده میکنن ! نمیدونم چرا

در مورد رنگ بندی و نوع محیط هم بیخیال همشون میتونن شبیه به هم باشن مهم داخلش هستش
الآن یه سر بزن به سایت خبری بلندر که بالا گفتنم تم بلندر رو برای مکس آماده کردن و گذاشتن

شروع کن به کار کردن چون شبیه سازی هارو همه دارن هر کدوم با قابلیت ها پیچیدگی یا سادگی خودشون انیمیشن سازی یا ریگ کردن کاراکتر و مدل سازی و این چیزا همشون دارن

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mahdialikhassi
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 24 دي 1389
تعداد ارسالها: 22
محل سكونت: اصفهان


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 20:46
پاسخ بصورت نقل قول
knight-rak جان
واقعا واقعا از توضیحاتت ممنون
خیلی بدرد بخور بود
من بازهم تحقیق میکنم
PDT_001

_________________
زندگی یعنی پژوهش و فهمیدن چیزی جدید
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 22:06
پاسخ بصورت نقل قول
Moha-k, شما مثال نقض میزنی! چیزی رو که با Net. میشه درست کرد رو میشه با Flash هم درست کرد؟ یا دلفی؟

به عنوان توصیه من میگم که 3dsmax خیلی برای شروع عالیه. درسته که تنظیمات و ابزار های زیادی داره و کمی گیچ کننده است ولی به مرور زمان عادی میشه. تقریبا آدم هر چیزی رو که میخواد یاد بگیره همینطوریه.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 22:26
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM,
نمی دونم منظور رو رسوندم یا نه...منم می خواستم همین رو بگم.

mahdialikhassi,
دوست عزیز...من بقیه رو نمیدونم...اما خودم فقط یه بار cinema4D رو اونم تو فیلم آموزش یونیتی دیدم...
ازش خوشم اومد اما به دلیل اینکه با مکس بیشتر حال می کنم کنار گذاشتمش و دنبالش نرفتم...
وگرنه مطمئنا یه سرچ می تونه جواب های خوبی بهت بده. Arrow

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 23:13
پاسخ بصورت نقل قول
knight-rak, ممنون, لینکاتو دیدم! آره چرا مکس اینا رو نداره! تو یوتیوپ پر ویدئو motion track مکسه! انقدر مکس پلاگین داره که ...

فکر کنم کلاً منظور منو اشتباه برداشت کردی! من خودم از طرف دارای شدید بلندرم. ( کلاً منم دارم مثل خودم گنو میشم ) Very Happy
من اصلاً نمیگم بلندر بده! فقط می گم حالا چون ما از بلندر خوشمون میاد دلیل نمیشه بیایم بگیم مکس بده چون ما از بلندر خوشمون میاد. مطمئناً توان هر سه ی اینا خیلی بیشتر از نیاز ما برای مدل سازیه بازیه!

اگه یادت باشه پارسال یه بحثی راه افتاده بود به نام " Unity بهتره یا UDK ". اینم داره مثل اون اپیدمی میشه!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Moha-k
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 آذر 1388
تعداد ارسالها: 54
محل سكونت: اصفهان


4 شنبه 25 مرداد 1391 - 23:57
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM نوشته:
Moha-k, شما مثال نقض میزنی! چیزی رو که با Net. میشه درست کرد رو میشه با Flash هم درست کرد؟ یا دلفی؟

به عنوان توصیه من میگم که 3dsmax خیلی برای شروع عالیه. درسته که تنظیمات و ابزار های زیادی داره و کمی گیچ کننده است ولی به مرور زمان عادی میشه. تقریبا آدم هر چیزی رو که میخواد یاد بگیره همینطوریه.

جناب MahanGM من یه اشتباهی کردم البته مسلماً فلش قدرت اینها رو نداره ولی من رفیقی دارم که خدای فلشه و کارهایی کرده که خود adobe هم نمیتونه (طراحی کامپوننت) ولی در مورد دلفی و .net بگم من حداقل تو این 10 سال که تجربه برنامه نویسی داشتم هردو را تجربه کردم اینها تو جزئیات متفاوتند مثلا شما بیا delphi xe2 رو بررسی بکن به حرف من میرسی مقایسه دات نت و دلفی رو ما هزار بار با بچه های دانشگاه کردیم و به نتایجی هم رسیدیم ولی این بحث ها زیاد اهمیتی نداره مهم اینه ما حرفه ای باشیم و از نهایت قدرت نرم افزار بر اساس خلاقیتمون بهره ببریم شما ببین بازی fallut با چه گرافیکی ساخته میشه و موتورش هم زیاد معروف و قوی نبوده البته چیزی که مسلمه شما استاد مایی و من کسی نیستم که بخوام در مقابل شما حرفی بزنم به هرحال متأسفانه ما ایرانی ها اخلاق های جالبی داریم چیزی رو که بهش علاقه داریم آتیشی ازش دفاع کنیم الان بحث ها رو خوندم دیدم مثل قبل کلیشه ایه و همه اومدند هرچی رو کار کردند پیشنهاد دادند ما یه فامیل تو فرانسه داریم برنامه نویسه میگه گروه ما متشکل از دات نتی ها و دلفی کارهاست تحلیل های فوق العاده ای داشت به نظر من 3dmax به دلیل سابقه زیاد و کاربرهای زیادش همچنین سادگی محیطش خیلی توصیه میشه مایا به خاطر اینترفیس فوق العادش و ویژوال بودنش توصیه میشه و بلندر هم به خاطر انعطافش و نزدیک بودنش به نتیجه نهایی توصیه میشه اما دقت کرده باشید مایا و مکس خیلی به هم نزدیک ترند
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |