Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Maya -> ساخت اسلحه برای بازی در مایا - 11 قسمت فارسی از cgnet.ir
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

ساخت اسلحه برای بازی در مایا - 11 ق
نويسنده
پيغام
imantexas
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 12 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 29


3 شنبه 20 تير 1391 - 01:38
پاسخ بصورت نقل قول
به نام خدا
سلام . اول از همه به خاطر اینکه مدتی نبودم عذرخواهی می کنم . اما حالا با یک آموزش کامل برگشتم .
فرقی نمیکنه که چه بازی در چه سبکی ساخته بشه ، به هر حال گرافیک یکی از ارکان بازی محسوب میشه . ساخت گرافیک سه بعدی امروزه چرخه متفاوتی نسبت به سالهای پیش پیدا کرده و به اصطلاح نسل جدید شده .
دیگه ساخت مدل و تکسچرش در نرم افزار سه بعدی برای اینکه مدل به اندازه کافی زیبا به نظر برسه کافی نیست و باید از روش های جدید استفاده کرد که هم باعث زیباتر شدن میشه و هم تعداد پلی گون ها رو کاهش میده .
در این دوره ( course ) آموزشی شما رو با نحوه ساخت یک مدل برای استفاده در بازی آشنا می کنم . برای اینکار ساخت یک اسلحه رو در نظر گرفتم که در اکثر بازی ها یک نیازه و مورد درخواست هم بوده .
من ابتدا مدل اسلحه رو با پلی بالا (highpoly ) میسازم . نکات زیادی در هنگام مدلسازی highpoly وجود داره که در این آموزش ها شما رو با اونها آشنا می کنم .
هدف اصلی در این مرحله توپولوژی و اینه که به شما اهمیت قرار گیری خطوط مش (edgeflow) رو نشون بدم و با بعضی تکنیک ها که در هنگام مدل سازی ، با در نظر گرفتن این نکته که قراره از مدل highpoly برای ساخت نرمال مپ استفاده بشه ، مانند مش های جدا ( flying geometry ) آشنا کنم .
من مدلسازی رو با استفاده از مایا انجام دادم ولی با توجه به این نکته که فقط از ابزار ابتدائی ( که در همه نرم افزارهای سه بعدی مشترک هستن ) استفاده می کنم ، میشه این کارها رو در هر نرم افزاری انجام داد .



در ادامه من مش رو با اسفاده از zbrush تکسچردهی می کنم . به این کار polypaint گفته میشه که امروزه دیگه روش معمول ساخت تکسچر به حساب میاد . در ضمن اینکه این مرحله رو میشه با استفاده از هر نرم افزار با این قابلیت انجام داد . نرم افزارهایی مثل texture mari , bodypaint , mudbox و یا حتی خود مایا .
در مرحله آخر من با استفاده از نرم افزار topogun ، مش کم پلی ( lowpoly) رو روی مش اصلی میسازم . در این مرحله شما علاوه بر اینکه با نرم افزار topogun آشنا میشید ، با انجام یک پروژه عملی با این نرم افزار کاملا روش کار رو یاد می گیرید . در ادامه مرحه bake کردن جسم highpoly روی جسم lowpoly رو انجام میدم . در نهایت مپ ها رو با استفاده از photoshop نهایی می کنم و برای استفاده در انجین یونیتی آماده می کنم و نتیجه رو در این انجین به شما نشون میدم .

( نکته : من مدل یک colt رو انجام دادم چون اسلحه های رگباری از پارتهای زیادی تشکیل شدن و تعداد پارت ها خیلی میشد و مناسب قرار گیری توی سایت نبود ولی به هر حال روش یکیه و میشه همین روش رو برای ساخت اسلحه های بزرگتر هم تعمیم داد )

آموزش مدل کردن highpoly :

- قسمت اول : آماده سازی نرم افزار

- قسمت دوم : ساخت توپولوژی قسمت اصلی اسلحه

- قسمت سوم : اتمام مدلسازی تمام قسمت های اصلی

- قسمت چهارم : ایجاد حفره ها در بدنه اسلحه

- قسمت پنجم : آخرین آماده سازی قبل از عمق دادن

- قسمت ششم : عمق دادن به مش و تکمیل آنها

- قسمت هفتم : ایجاد جزئیات بزرگ

- قسمت هشتم : ایجاد ماشه ، چکانه و نشانه روها

- قسمت نهم : اضافه کردن edge loop ها و آماده سازی برای smooth

- قسمت دهم : ایجاد آخرین جزئیات در مدل

- قسمت : یازدهم ( پایان مدل سازی highpoly ) : انجام mirror برای کامل کردن مش

برای مشاهده آموزش ها کلیک کنید
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |