Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار ZBrush -> ساخت شمشیر در زیبراش
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

ساخت شمشیر در زیبراش
نويسنده
پيغام
imantexas
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 12 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 29


2 شنبه 25 ارديبهشت 1391 - 01:47
پاسخ بصورت نقل قول
ساخت شمشیر رو طی یه سری آموزشی ۴ قسمتی تکمیل می کنم و در این سری از زیبراش ( Zbrush ) برای اسکالپت ( Sculpt ) و از بلندر بعنوان مدلساز استفاده خواهم کرد. ( بیشتر وقتمون رو توی زیبراش میگذرونیم پس می تونید برای مدلساز از هر نرم افزاری که مسلط تر هستین استفاده کنید.) و بعد از اون اگه اشیاء گرافیکی دیگه هم نیاز داشتیم آماده می کنیم و در نهایت به سراغ کد نویسی خواهیم رفت.



در این سری میخوام شما رو با روند کلی آماده کردن یک شیء با جزئیات بالا برای بازی آشنا کنم. همونطور که می دونید برای اجرا و نمایش گرافیکی بصورت Real Time محدودیت های زیادی وجود داره و شما نمی تونید یک شیء سنگین ( Highpoly ) رو برای بازیتون در نظر بگیرید. پس باید با استفاده از تکنیک هایی که وجود داره جزئیات شیء سنگینتون رو روی یک شیء سبکتر ( Lowpoly ) منتقل کنید. یکی از این تکنیک ها استفاده از نرمال مپ ( Normal Map ) هست. در طول این سری آموزشی با همدیگه شیء Highpoly و Lowpoly موردنیاز رو آماده می کنیم و در نهایت یکی از روش های گرفتن خروجی قابل استفاده برای بازی رو بهتون آموزش میدم.

مباحثی که در این سری آموزشی باهاشون آشنایی پیدا می کنیم :

- استفاده از طرح اولیه و ساخت مدل اولیه از روی آن ( Image Plane )
- گرفتن خروجی مناسب از برنامه سه بعدی ساز برای زیبراش
- اضافه کردن جزئیات به مدل در زیبراش
- استفاده از براشها ، تکسچرها و حالت های مختلف درج در زیبراش
- آشنایی با ماسک ها در زیبراش
- نقاشی سه بعدی بروی مدل ( Poly Paint )
- ساخت UV Map در زیبراش
- خروجی گرفتن تکسچر از روی Poly Paintها
- خروجی گرفتن نرمال مپ ها


هدف از این سری آموزشی ایجاد آشنایی در رابطه با ارتباط نرم افزارهای سه بعدی ساز ( در این مورد بلندر ) و زیبراش هست. این سری آموزشی به تمامی دوستان چه کسانی که اصلا با زیبراش آشنایی ندارند و چه کسانی که با زیبراش کار کرده اند توصیه میشه چرا دارای نکات آموزشی زیادی می باشد.

در قسمت اول توپولوژی ( Topology ) شمشیرمون رو از روی عکسی که داریم ( Image Plane ) در بلندر ایجاد می کنیم و اون رو برای بردن به زیبراش آماده خواهیم کرد. در هنگام انجام این کار به نکاتی که بعدا برای اسکالپت کردن به ما کمک خواهند کرد توجه می کنیم تا در زیبراش دچار مشکل نشیم.

دانلود آموزش



در قسمت دوم مدل ساخته شده در بلندر رو خروجی می گیریم و به زیبراش می بریم. در این قسمت بطور کامل بروی تیغه شمشیر کار می کنیم، با تکنیک های مختلف آشنا میشیم و شکلی که می خوایم برای تیغه مون ایجاد می کنیم. در ادامه به نقاشی کردن رنگ ( Poly Paint ) میپردازیم و جزئیاتی مثل لکه های خون ، کثیفی ها و نوشته های روی تیغه رو اضافه می کنیم.

دانلود آموزش
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MOHAMADA
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 آبان 1388
تعداد ارسالها: 381
محل سكونت: گرگان


1 شنبه 31 ارديبهشت 1391 - 15:57
پاسخ بصورت نقل قول
داداش من قسمت اول رو کار کردم خیلی بدردم خورد .عالی بود .
لطفا ادامه بده.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |