Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> DirectX or OpenGL؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

DIrectX بهتره یا OpenGL؟
DirectX 9.0c
33%
 33%  [ 2 ]
OpenGL
66%
 66%  [ 4 ]
مجموع آراء : 6

نويسنده
پيغام
mohammad20mohsen
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 185
محل سكونت: کرمان


شنبه 1 بهمن 1390 - 15:16
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D,
میشه شما یه برج ایفل رو که تک نفره ساختن مثال بزنید ما هم بفهمیم؟؟؟؟؟!!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 406
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


شنبه 1 بهمن 1390 - 15:33
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
دوست عزیز من هم به شما پیشنهاد میکنم که از OGL استفاده کنید من خودم هم کتاب DX دارم آموزش هم دارم ولی متاسفانه خیلی دیر متوجه شدم که اصلا فایده ای نداره که بخوام خودم رو محدود کنم ، من بخاطر تغییر دادن مسیر خودم از اینکه بخوام دایرکتس کار کنم منصرف شدم و کتاب و همه چیزایی که داشتم رو انداختم یه گوشه ولی الآن اگر دوباره فرصت پیدا کنم حتما میرم سراغ OGL چون که میدونم خیلی بهتره حداقل واسه من و کارایی که میخوام خیلی بهتره چون با باقی چیزایی که تو مسیر من هست مغایرت نداره بر عکس دایرکتس
درضمن با VB6 خودت رو الکی الاف نکن ، منم خودم وی بی کار میکردم ولی بعد از اینکه دیدم تاریخ انقضاش تموم شده انداختمش کنار الآن حتی حاضر نیستم یه برنامه نیم خطی که برای آدرس فایندر سایت باشه رو باهاش بنویسم . متاسفانه تو بعضی از دانشگاه ها بخصوص غیرانتفاعی ها هنوز هم vb6 آموزش میدن که واقعا باید احسنت گفت به این حسن انتخاب و کارشناسی که شده ( کلی هم ادعای کارشناسی بزرگان رو میکنن )

از C++ و Python استفاده کنی خیلی بهتره و خیلی خیلی کارت قابل ستایش تر هستش تا با باقی چیزا وقت تلف کنی

موفق باشید /./.

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


شنبه 1 بهمن 1390 - 15:51
پاسخ بصورت نقل قول
mohammad20mohsen,
خیلی از انجین های بزرگ دنیا تنها 1 نفره ساخه شده اند که تنها اینجا نام John D. Carmack رو می برم .باقیش رو می تونید توی اینترنت پیدا کنید Arrow

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 1 بهمن 1390 - 17:13
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
چیه این opentk?


OpenTK کتابخونه ای هست که دسترسی به OpenGL , OpenAL و OpenCL رو تو زبانهای .net مثل C# فراهم میکنه ، تقریبا بهینه ترین و کاملترین کتابخونه ای هست که من سراغ دارم ...

http://www.opentk.com/

نقل قول:
میشه شما یه برج ایفل رو که تک نفره ساختن مثال بزنید ما هم بفهمیم؟؟؟؟؟!!!!


من گفتم اون چیزی که ایشون اسم برج ایفل رو روش گذاشته ، چون مثال ایشون اشتباه بود ، نتیجه گیری شما هم اشتباه در اومد ... Smile
برای نوشتن کد نیاز به چند چیز هست :
مخ -> انگشت -> کیبورد -> کامپایلر

فکر میکنم همه اینها تو دسترس همه هست دیگه منظور از دست خالی چی هست من نمیدونم !! Shocked
این مطلبی هم که وهاب عزیز گفت کاملا درسته ... اگه با هم تعارف نداشته باشیم و واقعیت ها رو قبول کنیم علتش به نظرتون تنبلی خودمون نیست ؟ Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
xkapitanx
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 ارديبهشت 1390
تعداد ارسالها: 133
محل سكونت: اهواز


شنبه 1 بهمن 1390 - 17:16
پاسخ بصورت نقل قول
کسی اموزش کار با opengl رو داره؟

_________________
در طوفان زندگی، با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.


اين نامه توسط xkapitanx در شنبه 1 بهمن 1390 - 17:19 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 1 بهمن 1390 - 17:17
پاسخ بصورت نقل قول
xkapitanx, پست قبل من رو ببین ...

برا OpenGL کلا 2 تا کتاب کامل و مناسب هست که خیلی هم حجیم هستن

اولی OpenGL Programming Guide که معروف هست به Red Book
دومی هم OpenGL SuperBible هست


اين نامه توسط Unity3D در شنبه 1 بهمن 1390 - 17:21 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
xkapitanx
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 ارديبهشت 1390
تعداد ارسالها: 133
محل سكونت: اهواز


شنبه 1 بهمن 1390 - 17:21
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز اول پستو ندیدم بعد خوندمش Very Happy

حالا اون سوالمو جواب بدید...

Very Happy

_________________
در طوفان زندگی، با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 1 بهمن 1390 - 17:22
پاسخ بصورت نقل قول
xkapitanx,

ای بابا منم الان اون پستمو ویرایش کردم Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mohammad20mohsen
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 185
محل سكونت: کرمان


شنبه 1 بهمن 1390 - 17:46
پاسخ بصورت نقل قول
مامان openclدیگه چیسه؟
ایشون فقط پایه های انجینش رو تنهایی نوشت
البته اون زمان خدا بوده واسه خودش انجین ایشون Wink
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 1 بهمن 1390 - 20:57
پاسخ بصورت نقل قول
همین John Carmack رو اگه plain-text هاش رو ببینید کلی استفاده میبرید. توی اینترنت هست. الآن چون منبعی برای یاد دهی در رابط با ساخت انجین تو ایران نیست اینکار ها برا ما مثل رویا میمونه. بعد یک مدت که آدم با ایده آشنا بشه تازه به خودش میگه اینا رو ولش کن برم سر یه چیز خفن تر.

راستی در مورد OGL بنظر من بهترین انتخابه، نسبت به DX واقعا ساده است تازه همین که رو چند تا پلتفرم پورت میشه خودش نصف کار رو آسون میکنه برای نوشتن انجین. البت کلا کار با این API ها حوصله میخواد همین که آدم میگه ساده منظور از ساخت یه نرم افزار در سه سوت نیست!

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |