Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> DirectX or OpenGL؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

DIrectX بهتره یا OpenGL؟
DirectX 9.0c
33%
 33%  [ 2 ]
OpenGL
66%
 66%  [ 4 ]
مجموع آراء : 6

DirectX or OpenGL؟
نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 30 دي 1390 - 10:26
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
توی همین سایت خوندم VB6 از دایرکت ایکس 9.0 پشتیبانی نمی کنه...نا امید کننده بود؛VisualStudio2005نصب کردم اون هم نتونستم راه بندازم چون refrence دایرک ایکس 9.0 را بالا نیاورد.
از VB نا امید شدم؛دارم می رم سراغ ++C؛حالا چی کار کنم؟تحت داس برنامه بنویسم یا ویژوال و از همه مهم تر از DirectX استفاده کنم یا OpenGL؟
لطفا راهنماییم کنید چون واقعا به کمک شما عزیزان نیاز دارم. Crying or Very sad PDT_008

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
xkapitanx
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 ارديبهشت 1390
تعداد ارسالها: 133
محل سكونت: اهواز


جمعه 30 دي 1390 - 10:55
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام.

دوست عزیز از نظر من اگه واقعا میخواید شروع کنید از دایرکت شروع کنید.

c++ هم خیلی قدرتش بالاست واسه دایرکت...

ولی حالا یه سوال از شما داشتم.

کتابی واسه اموزش دایرکت ندارید؟ Laughing

_________________
در طوفان زندگی، با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 30 دي 1390 - 11:21
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, دوست من بارها این سوال توی انجمن پرسیده شده حتی خارج از این انجمن روی کل وب، فکر کنم اگه سرچ رو گوگل بزنی بهتره چون این سوال خیلی تکراری شده.

اگه خلاصه بگم، OGL روی اکثر پلتفرم ها ساپورت میشه ولی DX روی ویندوز و XBOX. جفتشون هم مجموعه API هستن که دسترسی سطح پایینی به سخت افزار برای ترسیم و دیگر امور رو دارن. من خودم OGL رو توصیه می کنم تازه راحت تر هم هست.

در مورد زبون کلا دیگه نباید سراغ VB6 بری، من خودم 5 سال فقط با VB6 کار می کردم ولی دیدم دیگه از رده خارج شده اومدم روی Net. و برای برنامه نویسی با این API ها، ++C بهترین انتخابه. در غیر اینصورت باید با نسخه های Managed شده این API ها کار کنی که اونها هم ضعف های خودشون رو دارن.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 30 دي 1390 - 12:02
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز شما میخوای برج ایفل رو تنهایی با دست خالی بسازی آیا میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 30 دي 1390 - 12:31
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

Parham,

نظر من هم با ماهان یکی هست فقط برای تاکید بیشتر باز منم میگم vb6 رو فاتحه اش رو بخون Very Happy بین DX و OpenGL هم اگه جواب کوتاه میخواهی حتما برو سراغ OpenGL Smile
البته شرکت ها و کمپانی های بزرگ موتور رندرشون رو abstract میکنن و از هر دو تاش استفاده میکنن اما شرکت ها و تیمهای کوچیک تر حتما باید از OpenGL استفاده کنن ...
اگه C++ نتونستی کار کنی و احساس کردی فعلا سنگینه برو سراغ C# و کتابخونه OpenTK

vahidpoor,

چرا تو ذوق این بنده خدا میزنی ؟!! Very Happy
کاری که ایشون میخواد انجام بده ، اگه پشیمون نشه و ادامه اش بده صحیح ترین راه هست ...
همین الان که نگفت میخواد بره MW3 بسازه ... برعکس اینهایی که تازه Unity و UDK یاد میگیرن میخوان یه کار خفن بدن بیرون !!
ضمنا اگه برنامه ریزی بلند مدت باشه ، بله همون چیزی که شما میگی برج ایفل رو میشه تنهایی و با دست خالی انجام داد ... Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 30 دي 1390 - 13:26
پاسخ بصورت نقل قول
سلام از mahanMG و Unity 3D متشکرم.الان دارم از همین سایت چند تا کتاب راجع به گیم استادیو و یونیتی دانلود می کنم تا یه کم بیشتر بفهمم.
آوحید پور جان من نمیخوام برج ایفل بسازم(شاید بعدا مدلش را تو 3دی مکس ساختم براتون فرستادم)،فقط می خوام از این جمع خوب کمک بگیرم تا تجربه ام را زیاد کنم.صرفا همین وگر نه من امگری بیردز رو هم نمیتونم بسازم....
از همگی ممنون. Surprised

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 30 دي 1390 - 14:54
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, من توصیه می کنم سمت Unity3D بری. اگه یاد بگیریش بازارش توی ایران خوبه و می تونی بری تو یکسری از این شرکتهای تازه تاسیس کار کنی. اگه هدف مالی داره این بهترین کاره بعد یک مدت خودت میتونی روی پای خودت واستی و پروژه های خودت رو انجام بدی. Game Studio موتور گرافیکی ضعیفی داره و محیطش هم زیاد User Friendly نیست، کلا تجربه ای کا باهاش داشتم بهم ثابت کرد بدرد کار نمی خوره.

اگه کار سه بعدی خوب بلدی که باز هم می تونی بری تو همین شرکت های بازی سازی. مدل ساز خوب توی ایران کم پیدا میشه اگه هم پیدا بشه از آدم پول قلمبه می خواد.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mohammad20mohsen
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 185
محل سكونت: کرمان


جمعه 30 دي 1390 - 22:34
پاسخ بصورت نقل قول
چرا خودتون از مدلسازی می ترسونین هیچی نیست
فقط کافیه روی مدلی که میسازین وقت بزارین
یادگیری نرم افزار اصلا چیز سختی نیست.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 1 بهمن 1390 - 01:02
پاسخ بصورت نقل قول
mohammad20mohsen, صحبت ترس نیست، من خودم 3 سال و نیم هست که Max کار می کنم ولی بدلیل اینکه کار اصلیم ساخت محتوای سه بعدی نیست و از یه جهتی مدل ساز درست و حسابی خیلی کم دیدم برا همین میگم اگه با تولید محتوای سه بعدی راحت تری می تونی بری سمت اون.

صحبت یادگیری که باشه، Max معرکه است Rolling Eyes

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mohammad20mohsen
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 185
محل سكونت: کرمان


شنبه 1 بهمن 1390 - 15:09
پاسخ بصورت نقل قول
چیه این opentk?
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |