Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت کنسول سخت افزاری بازی -> ساخت کنسول با ARM
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


4 شنبه 11 آبان 1390 - 10:51
پاسخ بصورت نقل قول
در حال حاضر یه برنامه (که بهش میگم mini OS سیستم عامل کوچک) با بیسیک ساختم که توش با زبان مخصوص خودم (EAI Script) می نویسی و اون اجرا می کنه
فعلا کامل نیست و فقط میتونی بهش متغییر بدی ، از شرط استفاده کنی و پرش کنی و متغییر یا متن دلخواه رو نمایش بدی
هدفم اینه که بعد از کامل کردنش اون رو روی میکرو کنترلر پیاده کنم و کد ها رو از داخل فایل متنی بخونه و خط به خط اجرا کنه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


4 شنبه 11 آبان 1390 - 11:01
پاسخ بصورت نقل قول
http://eiliya-abedini.persiangig.com/EAI_MINIOS/EAI%20Mini%20Os%20V0.1.exe
این لینک برنامه ای هست که تاحالا ساختم ، توی تکت باکسش کد هارو مینویسیم و اون اجرا می کنه
روش کد نویسی :
توی فایل pdf پایین یه آموزش در باره این زبان هست که امید وارم قابل فهم باشه
http://eiliya-abedini.persiangig.com/EAI_MINIOS/EAI%20Script.pdf

نظرتون رو بگید و ببینید میتونید ازش استفاده کنید. (هر روز دارم توسعش میدم )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 11 آبان 1390 - 12:29
پاسخ بصورت نقل قول
eiliya, اینا دانلود نمیشن, میشه جای دیگه آپ کنی؟

راستی بهتره اول روی اجرای کد با میکرو تمرکز کنی, چون مشکل ما هم همون جاست!

منم بالاخره تونستم LCD گوشی چینی رو با میکرو Atmega32 راه بندازم!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 11 آبان 1390 - 12:36
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من خیلی دشوار میاد. البته منظور من این نبود که یک زبان جدید با سینتکس جدید براش اختراع کنیم. منظورم این بود که فرضاً زبان خودِ بسکام پیاده سازی بشه. اینطوری مجبوری یک زبان جدید هم یاد بگیریم.
بعد یک سوال؛ این برنامه چه کاری در رابطه با میکرو انجام میده ؟ یا صرفاً فقط یک آزمایش از زبانی هست که شما درست کردی ؟


نکته مهم:
دوستان عزیزی که سعی دارید مشکل اجرای بازی از روی مموری رو حل کنید، احساس می کنم لازمه یک نکته رو به یادآوری کنم. ما به یک برنامه ی خارجی برای نوشتن بازی نیاز نداریم. بازی به زبان بسکام یا کدویژن طبق معمول قبل نوشته میشه و این میکرو هست که باید اون ها رو تشخیص بده و کامپایل کنه (ریل تایم) نه نرم افزارِ خارجی. وقت خودتون رو معطوف ساخت نرم افزار نکنید. مهم، یک سیستم عامل ساده برای میکرو هست.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


4 شنبه 11 آبان 1390 - 13:39
پاسخ بصورت نقل قول
سعی کردم تا جایی که میشه زبان به بیسکام نزدیک باشه ، یکم توش تغییر دادم
طرز کار به این صورت هست که ابتدا فایل متنی رو از توی مموری خط به خط میخونه و توی یه آرایه میریزه (این مرحله لودینگش هست و بیشترین زمان رو میبره) بعدش میاد خط به خط میخونه و کد ها رو برای خودش ترجمه میکنه و انجامش میده
من این سیستم رو تا آخرش طراحی می کنم چون میدونم بعدا هم به کارم میاد ، این سیستم میتونه به حالت کامند هم اجرا بشه ، یعنی مثل داس توش فرمان بنویسی و اون اجرا کنه .

یه تغییراتی دادم (بهش Or و And هم اضافه کردم ):
http://eiliya-abedini.persiangig.com/EAI_MINIOS/EAI-MiniOs.zip

حالا یه سوال
این سیستم عامل اندروید چطوری هست ؟ روی آرم ریخته میشه ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 11 آبان 1390 - 14:07
پاسخ بصورت نقل قول
eiliya, بله اندروید رو ARM ریخته میشه!

اتفاقاً ایده خوبیه! منم تو ساخت یکی از بازیام از همچین سیستمی استفاده کردم!
اونجا من برای فرستادن اطلاعات از طریق LAN, اول همه ی متن رو تو یه متغیر میریختم و بین داده های مختلف کارکتر "/" می ذاشتم, اونوقت تو کامپیوتر مقابل, اطلاعات رو با توجه به کارکتر "/" جدا می کردم و تو یه آرایه می ریختم! اینجا می تونیم بجای "/" از کلمات کلیدی خودمون مثل Dim و ... استفاده کنیم.

فقط باید سیستم Parser کد رو تو بسکام یا کدویژن بنویسیم و ببریم تو میکرو ....

به نظرم شدنیه.

اگه کمکی می کنه, سورس اون پروژمو بزارم!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


4 شنبه 11 آبان 1390 - 14:38
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون ، دقیقا یه کاری توی این مایه ها انجام دادم ولی خوب یه جاهایی مثل شرط ها کار یکم سخت تر میشه چون باید شرط چک شود و اول و آخرش رو پیدا کنه ولی تا این جا خوب پیشرفتم ، الان بیشترین مشکلم روی آرایه هست چون نمیدونم میکرو آرایه 2 بعدی داره ؟ (منظورم arm هست نه avr)
آخه من متغیر ها رو با شماره نگاه می دارم یعنی به جای اینکه متغییری به اسم مثلا ea داشته باشیم متغییر ها همشون اسمشون با حرف v شروع میشه و بعدش یه عدده که من این رو توی آرایه نگه می دارم ، حالا اگه من بخوام آرایه داشته باشم نیاز به آرایه 2 بعدی دارم که یکیش شماره (اسم) آرایه باشه و یکی دیگه عدد آرایه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 11 آبان 1390 - 15:06
پاسخ بصورت نقل قول
eiliya, آرایه دو بعدی و سه بعدی که ربطی به میکرو نداره, این به کامپایلر ربط پیدا می کنه! کامپالر معروف Arm هم Keil هستش که خیلی هم قویه و زبونش هم Cه!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


4 شنبه 11 آبان 1390 - 16:20
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون ، فکر می کنم شما خیلی از آرم بلدید ، اگه میشه یکم به ما هم یاد بدید
راستی اگه درست کردن مدارش راحت و کم خرج هست روشش رو یاد بدید تا دیگه بریم سراغ آرم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 11 آبان 1390 - 16:55
پاسخ بصورت نقل قول
eiliya, ممنون, نه, منم حرفه ای نیستم.
والا راه اندازی ARM چندان با AVR تفاوت نداره! فقط شما احتیاج به پروگرامر ARM داری, که اگه سیستمت پورت پارالل داره, زیاد خرج نکن و خودت پروگرامر Wiggler رو بساز! ( قیمتش تو بازار 15000 تومنه! ) اینم شماتیکش:



برای پروگرامش هم باید از نرم افزار J-Tag استفاده کنی! میکرو هم من AT91SAM7X256 رو پیشنهاد می دم!

در کل فعلاً Avr کار مارو راه میندازه! برای سویچ به ARM باید از نو شروع کنیم که فعلاً نیاز نیست!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

راستی یه موضوع هم هست که باید بگم:

خب ما الان سه نفریم که داریم این بحثو دنبال می کنیم, یعنی شهروز, من و ایلیا

هدفمون هم که مشخصه, اما کارمون رو اصول پیش نمیره! ببینید الان ما نمیدونیم می خوایم چی کار کنیم. یکی تو فکر ARMه, یکی رو LCD کار می کنه و ...

من می گم بهتره اول ببینیم قصد ساخت چه چیزی رو داریم!

1. اصلاً قراره تو نسخه نهایی LCD رنگی باشه یا نه؟
2. امکانات کنسول قراره چی باشه؟
3. قراره کنسول دستی باشه؟ (که در اون صورت باید رگلاتور رو برداریمو یه سیستم شارژ باطری بزاریم جاش!)
4. و ...

من می گم اول این مسائل رو روشن کنیم, بعدش مشخص می کنیم هر کی تو کدوم ضمینه فعالیت کنه!

نظرتون چیه؟

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |