Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت کنسول سخت افزاری بازی -> مقالات آموزشی بسکام
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  بعدي

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


5 شنبه 5 آبان 1390 - 10:56
پاسخ بصورت نقل قول
eiliya, سلام....

خوشحالم یه علاقه مند دیگه هم پیدا شد! منم با شما موافقم, این میکرو فقط برای شروع خوبه و بزودی ناچاریم به یه پردازنده قویتر سوییچ کنیم. ( البته AVR قوی هم داریم و می تونیم OverClock هم کنیم.) بزودی هم قراره LCD رنگی رو تست کنیم.

فعلاً بزرگترین مشکلی هم که هست, ساخته یه سیستم عامل ساده برای لود بازی و ... هست, که اگه با همین سرعت پیش بریم, اون مشکل هم حل میشه. Cool

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


5 شنبه 5 آبان 1390 - 11:54
پاسخ بصورت نقل قول
سلام من تا مقاله 3 رو خوندم و بازی رو ساختم، بازی خوبی هست ولی یکم باگ داره (گاهی اوقات جایی برای فرار نداره یعنی هم بالا بسته میشه و هم پایین ) یکم روش کار می کنم بهتر بشه
فعلا سورس برنامه رو با شبیه سازی شده (تو پروتوس 7.7) قرار میدم امید وارم به دردتون بخوره

http://eiliya-abedini.persiangig.com/Game%20making/AVR/Speed%20Plito1.zip

یکم تغییرش دادم جذابتر شد
http://eiliya-abedini.persiangig.com/Game%20making/AVR/Speed%20pilot%202.zip


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط 5 شنبه 5 آبان 1390 - 13:35 در 3 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 5 آبان 1390 - 12:11
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
خوشحالم که انجام دادید.
اون باگ نیست. مدلشه. باید خیلی سریع حرکت کنید و مشکلی نداره.

ویرایش:
من دانلود کردم. اسپرایت هاش خیلی قشنگ شده. خیلی خوشحالم که اشتیاق نشون می دید.
فقط یه چیزی... من یک سال نوری صبر کردم ولی هواپیماهه هنوز نرسیده بود به طرف دیگه Shocked

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


5 شنبه 5 آبان 1390 - 22:31
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز نوشته:
سلام.
خوشحالم که انجام دادید.
اون باگ نیست. مدلشه. باید خیلی سریع حرکت کنید و مشکلی نداره.

ویرایش:
من دانلود کردم. اسپرایت هاش خیلی قشنگ شده. خیلی خوشحالم که اشتیاق نشون می دید.
فقط یه چیزی... من یک سال نوری صبر کردم ولی هواپیماهه هنوز نرسیده بود به طرف دیگه Shocked
این رو درست نکردم فقط شکلش رو تغییر دادم و لول سرعتش که بیشتر میشه (هر 10 تا هواپیما لول سرعت بیشتر میشه و اگه بتونی به آخرش برسی مینویسه شما بردید)
مقاله 4 و 5 رو هم خوندم می خوام برای گرفیکی هم یه بازی بسازم.

راستش من تو فکرم یه کار بزرگ بکنم ، اگه شما هم موافق باشید باهم یه گروه درست کنیم و این کنسول رو بسازیم و بفروشیم (به عنوان اولین کنسول بازی ایرانی)
براش یه انجین مخصوص ساخت بازی درست کنیم (مثل Game maker)
بازی های ساخته شده بر روی مموری کارت ریخته بشه و توسط دستگاه خونده بشه (همون سیستم عاملی که آقا اشکان گفتند)
تازه بعدا میتونیم پیشرفته ترشم بکنیم و سنسور شتاب سنج و ... بهش اضافه کنیم و مثل کنسول Wii که گرافیک براش مهم نیست ، کنسول ماهم یه تجربه جدید از بازی های 2 بعدی رو بدن (و فقط یه کنسول ایرانی نباشه)

خوب این طرحی هست که امروز به ذهن من رسید ، ولی این کار رو به تنهایی نمیتونستم انجام بدم ، خوشحالم که شما رو پیدا کردم ، امیدوارم شما هم تا آخرش باشید و مثل بقیه کار ها نیمه کاره نمونه.

تا اینجا خیلی خوب پیشرفتید ولی فکر نکنم توان AVR از این بیشتر باشه مخصوصا اگر بخوایم سیستم عامل هم داشته باشیم (البته یه مقاله در رابطه سیستم عامل با AVR دارم که هنوز وقت نکردم بخونمش )
من خودم با ARM کار نکردم (راستش چون تو پروتوس جواب نمیده و منم 100 تومان پول ندارم بدم برد آموزشی بخرم) ولی فکر می کنم باید از ARM استفاده کنیم ، البته شاید بشه با FPGA هم ساخت که اگه بشه هم سرعتش فوق العاده هست هم میشه به راحتی براش سیستم عامل و ... ساخت (تازه میشه بعد از طراحی مدار با FPGA و جواب گرفتن ازش بدیم برامون IC مخصوص رو بسازن)

خوب در کل من فکر می کنم باید یه فکری به حال arm بکنیم و ادامه رو با زبان C و میکرو کنترلر ARM بدیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 5 آبان 1390 - 22:47
پاسخ بصورت نقل قول
eiliya نوشته:
شهروز نوشته:
سلام.
خوشحالم که انجام دادید.
اون باگ نیست. مدلشه. باید خیلی سریع حرکت کنید و مشکلی نداره.

ویرایش:
من دانلود کردم. اسپرایت هاش خیلی قشنگ شده. خیلی خوشحالم که اشتیاق نشون می دید.
فقط یه چیزی... من یک سال نوری صبر کردم ولی هواپیماهه هنوز نرسیده بود به طرف دیگه Shocked
این رو درست نکردم فقط شکلش رو تغییر دادم و لول سرعتش که بیشتر میشه (هر 10 تا هواپیما لول سرعت بیشتر میشه و اگه بتونی به آخرش برسی مینویسه شما بردید)
مقاله 4 و 5 رو هم خوندم می خوام برای گرفیکی هم یه بازی بسازم.

راستش من تو فکرم یه کار بزرگ بکنم ، اگه شما هم موافق باشید باهم یه گروه درست کنیم و این کنسول رو بسازیم و بفروشیم (به عنوان اولین کنسول بازی ایرانی)
براش یه انجین مخصوص ساخت بازی درست کنیم (مثل Game maker)
بازی های ساخته شده بر روی مموری کارت ریخته بشه و توسط دستگاه خونده بشه (همون سیستم عاملی که آقا اشکان گفتند)
تازه بعدا میتونیم پیشرفته ترشم بکنیم و سنسور شتاب سنج و ... بهش اضافه کنیم و مثل کنسول Wii که گرافیک براش مهم نیست ، کنسول ماهم یه تجربه جدید از بازی های 2 بعدی رو بدن (و فقط یه کنسول ایرانی نباشه)

خوب این طرحی هست که امروز به ذهن من رسید ، ولی این کار رو به تنهایی نمیتونستم انجام بدم ، خوشحالم که شما رو پیدا کردم ، امیدوارم شما هم تا آخرش باشید و مثل بقیه کار ها نیمه کاره نمونه.

تا اینجا خیلی خوب پیشرفتید ولی فکر نکنم توان AVR از این بیشتر باشه مخصوصا اگر بخوایم سیستم عامل هم داشته باشیم (البته یه مقاله در رابطه سیستم عامل با AVR دارم که هنوز وقت نکردم بخونمش )
من خودم با ARM کار نکردم (راستش چون تو پروتوس جواب نمیده و منم 100 تومان پول ندارم بدم برد آموزشی بخرم) ولی فکر می کنم باید از ARM استفاده کنیم ، البته شاید بشه با FPGA هم ساخت که اگه بشه هم سرعتش فوق العاده هست هم میشه به راحتی براش سیستم عامل و ... ساخت (تازه میشه بعد از طراحی مدار با FPGA و جواب گرفتن ازش بدیم برامون IC مخصوص رو بسازن)

خوب در کل من فکر می کنم باید یه فکری به حال arm بکنیم و ادامه رو با زبان C و میکرو کنترلر ARM بدیم.


بله ایده ی خوبیه.
البته هدف من اول آموزش هست و بعد کار های به قول خودمون قلمبه کردن. کم کم کار رو پیش می بریم و هر جا که دیگه امکانات فعلیمون جواب نده، به یک پله بالاتر سوئیچ می کنیم. البته طرحی که شما می فرمایید نیازمند هزینه ی مالی و زمانی زیادی هست و نمیشه یکجا انجامش داد. ولی همونطور که گفتم، با کمک شما و باقی دوستان عزیز که تا امروز همراهمون بودند و دوستانی که از امروز می خوان باهامون همراه بشن، این کار رو پیش می بریم تا ببینیم به کجا می رسیم.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


جمعه 6 آبان 1390 - 23:29
پاسخ بصورت نقل قول
این لینک برای ساخت سیستم عامل کمک میکنه
http://www.iranled.com/forum/post-128289.html
و این
http://www.developercenter.ir/forum/showthread.php?24468-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84%D8%B1-8%D8%A8%DB%8C%D8%AA%DB%8C-AVR

و این
http://www.femtoos.org
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 7 آبان 1390 - 09:08
پاسخ بصورت نقل قول
جالبه.
البته همشون لینک همون سایت آخر رو دادن. من نتونستم ازش ویدئویی پیدا کنم ولی ظاهراً روی atmega32 هم کار می کنه.
ولی اگر واقعاً بتونه دستورات رو از روی مموری کارت بخونه و کامپایل کنه خیلی چیز بدرد بخوریه.

(من دانلودش کردم ولی نمونه ی خودش که هیچی از مموری کارت نداشت)

دوستان موافقید بجای کدویژن، آموزش Avr Studio رو بذارم ؟ با کدویژن فرق خاصی نداره. تنها تفاوتش اینه که قابلیت های خیلی بیشتری داره.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
eiliya
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 20


شنبه 7 آبان 1390 - 10:43
پاسخ بصورت نقل قول
بعد از خوندن تاپیک اول (http://www.iranled.com/forum/post-128289.html ) از دیشب توی این فکر افتادم که خودم یه زبان برنامه نویسی براش درست کنم . یکم روش کار کردم ولی خیلی سخت میشه و با حافظه sram مگا 32 هم جواب نمیده
فعلا می خوام یه موری کارت رو به مگا 32 وصل کنم و یه متن txt رو بخونم ، اگه موفق شدم یه زبان برنامه نویسی فعلا خیلی ساده درست می کنم که بتونه با چند تا شرط چند تا عکس رو از توی حافظه فلش بخونه و نمایش بده
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


شنبه 7 آبان 1390 - 17:54
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, سلــ ــام....
آره اگه AVR Studio بهتره همین کارو کن !

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 11 آبان 1390 - 13:18
پاسخ بصورت نقل قول
خب، باز من اومدم با یکسری خبر دیگه.

خبر ها:
1- به احتمال زیاد، فعلا با کدویژن کار خواهیم کرد.
2- میکروکنترلری که نیاز داریم، Atmega64 هست.
3- کتابخانه ای که استفاده خواهیم کرد، قادره تمام صفحه رو یکجا در بافر ذخیره کرده و بعد نمایش بده. مثل کارت گرافیک(سرعت فوق العاده بالا)

معایت:
1- آی سی Atmega64 بصورت SMD هست.
2- با استفاده از زبان C محدود به اندازه تصاویر می شویم. به هیچ عنوان امکان استفاده از تصاویرِ کوچکتر از صفحه نمایش وجود ندارد. بنابراین مجبوریم تمام اسپرایت ها را با کد طراحی کنیم.
3- اگر مدل Dip میکروی Atmega64 پیدا نشه، امکان استفاده از برد بورد رو از دست می دیم و مجبورید از بورد های سوراخ دار استفاده کنید یا براش بورد بسازید.

در دست بررسی:
1- اضافه کردن قابلیت نمایش تصویر به کتابخانه ی جدید
2- حصول اطمینان از صحت عملکرد کتابخانه در نمایش تصاویر
3- این روش هنوز 100% عملی نیست پس اگر می خواهید خرج اضافه نکنید، میکروکنترلر رو فعلاً نخرید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info


اين نامه توسط شهروز در 4 شنبه 11 آبان 1390 - 18:43 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 14 از 16 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |