Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت کنسول سخت افزاری بازی -> مقالات آموزشی بسکام
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 19 مهر 1390 - 07:56
پاسخ بصورت نقل قول
SMOKE_UNITY نوشته:
خیلی خوب بود.میتونی قسمت های بعد اموزش ویدئویی هم بزاری.یعنی از کارهایی که میکنی فیلم برداری کنی.
ممنونم ازت


ممنون.
آخه با این اینترنت فیلم رو چطوری آپلود کنم Confused
بعدم، کار خاصی که روی بورد انجام نمی دم. اینو وصل کن اینجا، اونو وصل کن اونجا. هموناییک ه توی مقاله نوشته میشه Arrow

Seyphonex نوشته:
سلام
راستش من خودم رشتم الکترونیکه.
با نمایشگرهای مختلف هم کار کردم اما برای کارای حرفه ای و سرعت بالا avr جواب نمیده.
من با نرم افزار بسکام سالهاست کار می کنم و پروژه می بندم و پول در میارم.
اگه کسی سوالی،مشکلی داشت من در خدمتم.

خوبه دیگه. یه استاد هم پیدا کردیم.

@AshkaN_666i، اشکان جان اگه امروز می خوای بری خرید کنی، حتماً قطعات رگولاتور مقاله ی دوم رو هم بگیر که کارت دو دفعه نشه.

قسمت دوم سری مقالات ساخت بازی و کنسول دستی در پست اول قرار گرفت.
این دفعه باید یه پروژه درست کنید Arrow

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info


اين نامه توسط شهروز در 3 شنبه 19 مهر 1390 - 08:21 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 19 مهر 1390 - 08:19
پاسخ بصورت نقل قول
ساختار برد بورد (Bread Board):



در برد بورد، ردیف های مثبت و منفی که با خط سبز مشخص شده اند، به هم وصل هستند. یعنی اگر شما برق مثبت به اولین سوراخ بدید، در آخرین سوراخ هم می توانید برق مثبت دریافت کنید.
سوراخ های وسط بورد نیز بصورت سطری با هم در ارتباط هستند که با شکاف وسط بورد از هم جدا شده اند. یعنی سوراخ های سمت راست بورد، از سوراخ های سمت چپ جدا می باشند.

دقت کنید که دستی دستی، میکروکنترلرتون رو نسوزونید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


3 شنبه 19 مهر 1390 - 10:36
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, خیلی عالیه.... نمیشه روزی 5 تا مقاله بزاری زودتر تموم شه؟ Confused

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 19 مهر 1390 - 10:41
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i نوشته:
شهروز, خیلی عالیه.... نمیشه روزی 5 تا مقاله بزاری زودتر تموم شه؟ Confused


اونوقت تا یه ماه نمی تونم حرف بزنم Very Happy
این دو تا رو از قبل آماده کرده بودم.
حالا تا مقاله ی بعدی خیلی کار داریم. باید بچه ها انجام بدن ببینیم مشکلاتشون چیه. اگر قضیه بخواد رشد کنه باید براش یه انجمن بزنیم. و مقاله ی بعدی میره بعد از همه ی اینها Arrow

همه که مثل شما این کاره نیستن که سه سوته مقاله رو بخورن. اونایی که اولین بارشونه وقت لازم دارن.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


3 شنبه 19 مهر 1390 - 11:32
پاسخ بصورت نقل قول
داش شهروز ما هم پست دادیم تا هم بگیم داریم دنبال می کنیم هم چند تا سوال بپرسیم .

اتفاقا مدت ها بود دنبال همچین مبحثی می گشتم و خیلی دوست دارم خودم کنسول بسازم ولو یه گیم دستی !

سوالات :
راستش من قطعات ساده رو می شناسم و کارهای سر سری ای باهاشون کردم ولی خب تا حالا با میکروکنترلر و وسایل پیشرفته تر کاری نکردم . میشه یه خرده در مورد این پین و پورتی که میگید توضیح بدید و بدونم دقیقا چی هستند و چه کاری می کنند چون توی خیلی از کتاب ها اسمشون رو دیدم ولی تعریف ساده و پایه ای هیچ جا ندیدم .

بعد در مورد کریستال و آی سی رگولاتور هم یه توضیح مختصری بدید خیلی بزرگواری کردید و ممنونم میشم .

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 19 مهر 1390 - 11:40
پاسخ بصورت نقل قول
سلام. ممنون از نظرتون.

پین و پورت چیز ساده ای هست. هر پورت، شامل یکسری از پایه های آی سی میشه که بسته به نوع و شماره آی سی ، متفاوت هستند. مثلاً در Atmega8 ما 3 پورت داریم. پورت های B ، C و D .

پورت B شامل پایه های 14 تا 19 میشه
پورت C شامل پایه های 23 تا 28 و پایه شماره 1 هست
و پورت D شامل پایه های 2 تا 6 و 11 تا 13 هست.

بهترین پورت ها برای اسفاده ، B و C هستند.
پین، به هر کدوم از پایه های آی سی گفته میشه که در محدوده ی پورت ها قرار دارن.
مثلا PinB0 یعنی اولین پایه در پورت B که میشه پایه شماره 14 آی سی.

-----------------
در مورد کریستال، فکر کنم کامل توضیح دادم که چی کار می کنه و چی هست. یه قطعه هست که مثبت و منفی نداره و مثل tick_count یا time در گیم استدیو یا کوئست عمل می کنه. به نوعی کلاک پردازنده رو راه می اندازه.
آی سی رگولاتور هم برق با ولتاژ بالا رو به برق با ولتاژ پایین و ثابت تبدیل می کنه. مثلا در مقاله ی 2 ، ما برق 12 ولت به مدار رگولاتور میدیم و ازش برق 5 ولت می گیریم که برای آی سی بهش نیاز داریم. اگه 12 ولت رو مستقیم به آی سی بدید، تق

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


3 شنبه 19 مهر 1390 - 12:07
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز جان ممنون از توضیحاتت .
برم سراغ این نرم افزارها و ببینم می تونم مقاله دوم رو باهاش اجرا کنم یا نه بعد حتما میرم سراغ خرید پروگرمر و وسایل برای مقالات بعد .
راستی یه سوال پیش پا افتاده دیگه بپرسم .هر میکروکنترلر رو چند بار میشه دوباره پروگرم کرد ؟ راستی فرق این atmega8 یا 8086 اینتل چیه ؟ قوی تره یا ضعیف تره ؟ ارزون تره یا گرون تر و کلا قیمتش چقدره ؟

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 19 مهر 1390 - 12:16
پاسخ بصورت نقل قول
هر میکروکنترلر رو بی نهایت بار میشه پروگرام کرد مگر اینکه بیت لاکش رو پروگرام کنی که دیگه نشه روش نوشت. میکروکنترلر مثل یه فلش مموری می مونه که قابلیت پردازش داره.

8086 یک ریز پردازنده هست. مثل 8051 . اینها از خانواده ی Avr نیستند. هر کدوم کارایی خاص خودشون رو دارن. بستگی داره بخواید چه کاری انجام بدید. بیشتر در روباتیک استفاده میشن. avr متناسبترین گزینه برای کار ما هست و قابلیت های خیلی زیادی داره. البته pic هم برای کار با lcd خیلی خوبه ولی avr هم مناسبه. ضمناً کار با دیگر آی سی ها نیازمند خرید پروگرامر یونیورسال هست.
قیمتش رو نمی دونم. تاحالا باهاش کار نکردم Arrow

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


3 شنبه 19 مهر 1390 - 12:28
پاسخ بصورت نقل قول
توی این سایت تکنو الکترونیکی که دادید یه مقاله دیدم راجع به پیاده سازی صفحه نمایش لمسی میگم بهتره از الان به فکر اون نمایش لمسیه باشیم و کنسولی که میسازیم اسمش رو می ذاریم I PD یا شایدم PD U یا PD Vita

PDT_002 PDT_002 PDT_002

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Seyphonex
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 5 شهريور 1390
تعداد ارسالها: 119
محل سكونت: Fars


3 شنبه 19 مهر 1390 - 13:05
پاسخ بصورت نقل قول
سلام آقا شهروز
یه سوال داشتم.
شما خودتون الکترونیک می خونید؟

ashkan_203,
با lcd گرافیکی و صفحه لمسی یه بازی تشخیص برخورد میشه ساخت.
راه اندازی صفحه لمسی سخت نیست
وقتی ما دستمون رو روی صفحه میزاریم مقاومت یا ظرفیت خازن صفحه تغییر می کنه که ما برای این تغییرات باید برنامه بنویسیم...........
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 16 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |