چرا انیمیشن توی یونیتی اینقدر اعصاب خورد کنه ؟
من یک دوربین ساختم ، بهش انیمیشن دادم که مثلا از ثانیه 1 تا 10 بره فلان جا. بعد از 10 تا 40 یک دور بچرخه و ....
بعد وقتی پلی میکنم میبینم ، حرکتش رو خودش تغییر میده ، انگار بهم میزنه کل انیمیشن رو
و مثلا اگه من انیمیشن بدم که مدلم 360 درجه دور خودش بچرخه، میبینم یک دفه به چند تا جهت دیگه هم میچرخه !
علتش چیه ؟
قلق انیمیشن دادن در یونیتی چجوریه ؟ که بشه مهارش کرد؟
تاريخ عضويت: 3 شنبه 8 دي 1388 تعداد ارسالها: 104 محل سكونت: تو بازی!
1 شنبه 23 مرداد 1390 - 12:46
وقتی پنجره انیمیشن رو باز میکنی و آبجکتت رو انتخاب میکنی ، برای جابه جایی از transform استفاده میشه ، منوی ترنسفرم رو که باز کنی (منوی کشویی داره) میتونی 3 محور X , Y ,Z رو ببینی محور مورد نظرت رو انتخاب کن کلید ها را Add کن و بعد شروع کن به انیمیت.
با سلام
من با یه هلی کوپتر رو در تری دی مکس انیمیت کردم به طوری که در 100 فریم به اندازه 360 درجه می چرخه .اما وقتی که اون رو میارم به یونیتی وانیمیشن رو اجرامی کنم این انیمیشن خیلی واقعی به نظر نمیرسه همونطور که می دونین وقتی سرعت بال های هلی کوپتر زیاد میشه واقعا این سرعت قابل حس اما تو یونیتی این طور نیست . خلاصه من می خوام بال های هلی کوپتر رو طوری انیمیت کنم که این افزایش سرعت بالها در یونیتی محسوس باشه خواهش می کنم کمکم کنید خیلی نیاز دارم .
امید اول به خداست بعد هم به خدا ....
نمی دونم راحی که پیشنهاد میدم درسته یا نه...
ولی به نظرم اصلا واسه بال های هلی کوپتر اصلا نباید از انیمیشن استفاده بشه... به نظرم باید یک wheelCollider بزنی دور بال هلیکوپتر و بعد با کد اونو بچرخونی.
به دمو ها و اموزش های ساخت ماشین برو می فهمی چی میگم..
ولی به نظر منم باید راه دیگه ای باشه واسه این کار.. بهتریه دوستان هم نظر بدن
_________________ آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391 تعداد ارسالها: 33 محل سكونت: شاهین شهر
شنبه 18 آذر 1391 - 14:39
'hmchenaran.s
در مورد پره های پنکه و یا ملخ هواپیما و هلیکوپتر ، به دلیل سرعت چرخش بالاشون در واقعیت ؛ شما هر چقدر هم این سرعت چخش رو در نرم افزار های ساخت انیمیشن و یا یونیتی بالا ببرید ، باز هم به دلیل محدودیت فریمها در هر ثانیه در نرم افزار و همینطور محدودیت تعداد فریم درک شده در چشم و مغز بیننده ،موقع play کردن میبینید انگار انیمیشن میپره و واقعی نیست.
راهش اینه به افکت motion blur متوسل بشید تا یه هاله ی محوی در هر فریم دور تیغه های ملخ ترسیم کنه.
موفق باشید.
_________________ انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد