LordHippo کاربر جدید
تاريخ عضويت: جمعه 1 شهريور 1387 تعداد ارسالها: 6 محل سكونت: Tehran
شنبه 15 مرداد 1390 - 23:57 |
|
|
من یه توضیجی در مورد تعریف دقیق "ایده پردازی" میدم که خدای نکرده سوء تفاهم پیش نیاد.
ببینید دوستان اصولاً در ایتدای فاز پیش تولید مرحله طراحی اولیه یا کانسپتینگ بازی قرار داره. این مرحله خودش شامل دو بخشه: CoreX و ایده پردازی.
در مرحله CoreX هسته اصلی تیم شامل تهیه کننده، کارگردان بازی و کارگردان هنری ایده اصلی رو در قالب یک و فقط یک جمله میدن. این که اصل این ایده از کجا اومده رو باید از امثال کوجیما، مولینکس و دیوید کیج پرسید!
مثلاً در مورد بازی COD:MW2 این جمله "روایتی سینمایی از جنگ نیروهای امریکایی علیه تروریسم" بوده.
این جمله به عنوان مبنای تغییر ناپذیر بازی در روند ساخت استفاده می شه، تمام تصمیمات بر اساس اون گرفته میشه، و به هیچ وجه قابل تغییر نیست.
در مرحله بعد که همون ایده پردازیه، تمام افراد تیم و یا حتی افرادی از خارج استودیو دور هم جمع میشن، و بر اساس جمله مرحله قبل هر کس در هر زمینه ای هر ایده ای که داره مطرح می کنه. این ایده ها شامل روش پیمایش بین صفحات منو ها، المان های مختلف گیم پلی مانند healing ، مکانیک های مختلف، سیستم سیو و لود، استایل هنری، روش انیمیت کردن کاراکتر ها، استفاده از شبیه سازی لباس برای کاراکتر اصلی، سبک موسیقی، یه اتفاق خاص تو بازی که خیلی تاثیرگذاره و ... هستند.
ولی تو این بخش مثلاً نمیشه گفت یه بازی داستان محور مثل Heavy Rain بسازیم.
یا مثلاً بگیم من یه ایده دارم: سفر در زمان! اگه بازیش کنید می ترکونید!
این ایده ها صرفاً نوشته میشن. در پایان فاز ایده پردازی، هسته اصلی تیم بر اساس اون ها به یه جمع بندی می رسن و از خروجی این بخش برای نوشتن سند های مختلف بازی ( GDD - TDD - ADD - SDD ) استفاده می کنن.
اگه ابهامی در این مورد هست بفرمایید تا برطرف کنم. |
|
|