Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تالار علوم -> مفاهيم رياضي مورد نياز در بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

مفاهيم رياضي مورد نياز در بازي
نويسنده
پيغام
amir saman
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 10 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 18


جمعه 19 شهريور 1389 - 21:06
پاسخ بصورت نقل قول
در اين مبحث در مورد مفاهيم رياضي مورد نياز در بازي صحبت ميكنم
و فرمول هاي مورد نياز
بزودي... Surprised

_________________
گروه بازي سازي ايراب
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 19 شهريور 1389 - 21:36
پاسخ بصورت نقل قول
ایول ! من همیشه می خواستم اینچیزا رو یه جا یاد بگریم !. میشه در مورد فرمول محیط های سه بعدی صحبت کنید و کلا چطور برنامه هایی مثل max با این قوانین کار می کنن ؟ Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
محمد روحیان
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 15 دي 1388
تعداد ارسالها: 137
محل سكونت: قم


جمعه 19 شهريور 1389 - 21:54
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي خوبه منتظرم!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


جمعه 19 شهريور 1389 - 22:44
پاسخ بصورت نقل قول
amir saman, دوست عزيز بهتر نبود اول مطالبتون رو آماده ميكرديد و بعد تاپيك ميزديد؟ ... Sad

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amir saman
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 10 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 18


جمعه 19 شهريور 1389 - 23:55
پاسخ بصورت نقل قول
فردا يه نمونه ميزارم

_________________
گروه بازي سازي ايراب
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
amir saman
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 10 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 18


1 شنبه 21 شهريور 1389 - 19:04
پاسخ بصورت نقل قول
اولین مطل و مهم ترین مطلب اشنایی با مختصات دکارتی هست
از ابتدای به وجود آمدن کامپیوتر ها همه از یک سیستم مختصات استفاده میکردند این سیستم از زمان ورود سیستم عامل های Microsoft
رونق زیادی پیدا کرد. امروزه تمامی نرم افزار ها از مختصات دکارتی استفاده میکنند و خواهند کرد
دستگاه مختصات دکارتی همان محور های طول عرض ارتفاع یا (x,y,z) که درادرس زیر تصویر را می توان دید
http://www.4shared.com/photo/AnzZYha3/Decart2d_a.html

در در علوم کامپیو تری هر نقطه که در صفحه رسم شود دارای مختصه(x,y) است که به صورت زوج مرتب نمایش داده میشود
و در نرم افزار های حر فه ای دارای مختصه(x,y,z)
http://www.4shared.com/photo/emGlEjgs/Decart_3d.html

حال فرض کنید که یک نقطه می خواهد از نقطه 1 به 2 برود ، این نقطه با طی این مسیر تشکیل یک بردار مختصاتی میدهد و
و طول و عرض و ارتفاع توسط cpu محاسبه میشود و بعد در خروجی نمایان میشود
عکس در ادرس زیر
حال فرض کنید که یک سرباز می خواهد به سمت سرباز دیگر نارنجک پرتاب کند در واقع یه جور هوش مصنویی تعریف میشود
اول : برای هر دو سرباز دو مشخصه (x,y) برای موقیت تعریف شده و بعد فیثاغورس وارد کار شده و یک مثلث از نوک دست تا
نوک پای سر باز مورد حمله ایجاد شده دو مختصه (x,y) به کامپیوتر یا cpu داده میشود و پس از محاسبه وتر مثلث نارنجک به سمت
سرباز پر تاب شده
عکس در ادرس زیر
http://www.4shared.com/photo/S0Rusyi_/Decart_Enemy.html

حال برای دقیق بودن پرتا روابط مثلثات وارد کار شده و زاویه جلوی پای دشمن محاسبه شده
با توجه به رابطه ی زیر
sinθ/b=sinα/c=sinβ/a
a =ضلع بزرگ
b= وتر
c=ضلع کوچک

_________________
گروه بازي سازي ايراب
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 21 شهريور 1389 - 19:25
پاسخ بصورت نقل قول
کسی هست به من توضیح بده vectoangel تو گیم استدیو و binormal بردار رو

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


1 شنبه 21 شهريور 1389 - 19:58
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:


اولین مطل و مهم ترین مطلب اشنایی با مختصات دکارتی هست
از ابتدای به وجود آمدن کامپیوتر ها همه از یک سیستم مختصات استفاده میکردند این سیستم از زمان ورود سیستم عامل های Microsoft
رونق زیادی پیدا کرد. امروزه تمامی نرم افزار ها از مختصات دکارتی استفاده میکنند و خواهند کرد
دستگاه مختصات دکارتی همان محور های طول عرض ارتفاع یا (x,y,z) که درادرس زیر تصویر را می توان دید
http://www.4shared.com/photo/AnzZYha3/Decart2d_a.html

در در علوم کامپیو تری هر نقطه که در صفحه رسم شود دارای مختصه(x,y) است که به صورت زوج مرتب نمایش داده میشود
و در نرم افزار های حر فه ای دارای مختصه(x,y,z)
http://www.4shared.com/photo/emGlEjgs/Decart_3d.html

حال فرض کنید که یک نقطه می خواهد از نقطه 1 به 2 برود ، این نقطه با طی این مسیر تشکیل یک بردار مختصاتی میدهد و
و طول و عرض و ارتفاع توسط cpu محاسبه میشود و بعد در خروجی نمایان میشود
عکس در ادرس زیر
حال فرض کنید که یک سرباز می خواهد به سمت سرباز دیگر نارنجک پرتاب کند در واقع یه جور هوش مصنویی تعریف میشود
اول : برای هر دو سرباز دو مشخصه (x,y) برای موقیت تعریف شده و بعد فیثاغورس وارد کار شده و یک مثلث از نوک دست تا
نوک پای سر باز مورد حمله ایجاد شده دو مختصه (x,y) به کامپیوتر یا cpu داده میشود و پس از محاسبه وتر مثلث نارنجک به سمت
سرباز پر تاب شده
عکس در ادرس زیر
http://www.4shared.com/photo/S0Rusyi_/Decart_Enemy.html

حال برای دقیق بودن پرتا روابط مثلثات وارد کار شده و زاویه جلوی پای دشمن محاسبه شده
با توجه به رابطه ی زیر
sinθ/b=sinα/c=sinβ/a
a =ضلع بزرگ
b= وتر
c=ضلع کوچک

تشکر و درسته. البته بیشتر انجین‌های دوبعدی از یک سیستم مختصات دیگه استفاده می‌کنن (که همه چیزش شبیه به سیستم دکارتیه اما محور y آیینه شده.(یعنی عرض 1 توی این نمودار مثل عرض -1 تو نمودار دکارتیه.)

نقل قول:

توضیح بده vectoangel

منم با این vector angle مشکل داشتم. به سوال اول اینجا یه نیگا کن:
http://www.3dkingdoms.com/weekly/weekly.php?a=27
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |