Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> راه حل تجاری
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي

راه حل تجاری
نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 23 ارديبهشت 1390 - 22:42
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان چند صباحی است میخوام در مورد صنعت نو پا گیم تو ایران باهاتون صحبت کنم خوب از اونجایی که خبر دارین در حقیقت گیم توایران از لحاظ تجاری دو راه وجود دارد یکی اینکه یک طرح ببری بنیاد و پول بگیری با اون پول بازی بسازی به فکر فروشش هم یکجورایی نباشی راه حل دوم سرمایه شخصی است که اون هم وقتی حساب کتاب کنیم خوب شاید ضرر باشه پس راه حل چیه و کجاست
بازی ساز مستقل باید چگونه بازی خودش رو تجاری کنه ؟

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 23 ارديبهشت 1390 - 23:56
پاسخ بصورت نقل قول
http://www.gameproducer.net/2006/02/09/how-do-you-sell-your-game-to-customers
خیلی مقاله جالبی مطالعش ضرر نداره

---اصلاح شد---

_________________
همیشه زمانی برای شروع است


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 10:04 در 2 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 00:09
پاسخ بصورت نقل قول
با بنیاد کار کردن جون آدم رو در میاره طوری که خودتون پروژه رو کنسل کنید دوم اینکه بنیاد درصدی کار می کنه و باز هم سرمایه می خواد و با پروژه هایی قرار داد بسته میشه که ارزشش رو داشته باشه .
به صورت مستقل کار کردن هم درد سر داره فقط یه راه میمونه این که مقداری از بازی رو بسازی و با ناشر ها صحبت کنی اگر ارزش سرمایه گذاری داشته باشه اونا سرمایه گذاری می کنند

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 00:52
پاسخ بصورت نقل قول
آقا وحید مقاله رو بالا نیاورد.

من کوچکتر از اونم که بخوام نظری اینجا بدم ولی فک می کنم سمت عاقلانه ای که یه بازی ساز مستقل تو ایران می تونه بره همون تبیان و بسیج و ... باشند.
نبودن کپی رایت داخل کشور امنیت پخش رو پایین آورده و میشه بگیم اصلا امنیتی توی پخش بازی ها نیست که بخواهیم خودمون سرمایه گذاری کنیم !
بنیاد هم واقعا اگه هنر کنه بتونه گیم ایران رو مدیریت کنه و به نظر من نباید بیشتر از این هم کاری انجام بده . اگه قرار باشه بنیاد تمام هزینه های ساخت بازی ها رو بده میشه مثل فوتبالمون!!!
تنها راهی که می مونه اینه که کسی که می خواد به دنبال درآمد از ساخت بازی باشه بره و سازمان هایی که به دنبال بازی اند رو برای کارهاش قانع کنه و به فکر فروش بازی هاش نباشه !

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Mr_Dragon
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 329
محل سكونت: My Computer


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 08:37
پاسخ بصورت نقل قول
من معتقدم که بازیسازان جوان و با استعداد برای اینکه ازشون حمایت صورت بگیره ( منظورم حمایت موسسات خصوصی هست نه دولتی ) بایستی خودش رو ثابت کنه ، هرچند که قبول دارم اینکار واقعا سخت و طاقت فرسات ولی متاسفانه راهی جز این نیست .

همکاری کردن با بنیاد بد نیست ولی این همکاری پایان راه نیست و درضمن حمایت کامل هم نیست .

وقتی بخش خصوصی و سرمایه داران خصوصی خلاقیت و قدرت فنی یک بازیساز جوان رو در قالب یک بازی ببینند مطمنا خودشون به سمت سرمایه گذاری در این راه جلو میان . باید قبول کنیم که بخش خصوصی به دلیل ریسکی که در این موضوع داره خیلی وارد عرصه بازیسازی نشده .

بازم تکرار میکنم که واسه ما جوانان ایرانی ساختن یک بازی اون هم دست تنها کار آسونی نیست ولی برای اثبات خودمون باید شاخ غول رو بشکنیم و جز این راهی نیست ... ( این نظر شخصی من بود و لطفا به نظر شخصی همدیگه احترام بذاریم )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 10:09
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من اتفاقا نیاز نیست با بنیاد کار بشه ( به نظر من بنیاد خودش هم نمیدونه داره چه میکنه ) جون اولا بنیاد میاد بهت پول میده فرض 100 میلیون بعد از تو کال اف میخواد خوب این امکان پذیر نیست
اما راه حل من به نظر من یا باید بازی بسازید که کوچک و جذاب باشه تا بشه از طریق نت بار گذاری کرد بعد هم اینترنتی بفروش برسونید یا اینکه یک بازی خوب ( در حد همون کال اف ) بسازید و ببرید با ناشر قرار داد ببندید که در نهایت سود این راه اول یکیه اما شاید این راه کمتر


یک نکته مهم قرار نیست همه با گروههای 10 تا 20 نفر برن بازی در سطح بازی های خوب دنیا بسازن شدنی نیست شدنی نیست شدنی نیست

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ogre
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 22


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 11:37
پاسخ بصورت نقل قول
اولا : بنیاد فقط درصدی کار نمیکنه ... میتونید بازی رو به بنیاد بفروشید به صورت کامل ...
دوما : باید یه نمونه کار یا حتی یه دمو از قدرتتون توی بازیسازی ، آماده کنین تا اگه قراره با شرکتی یا شخصی برای حمایت صحبت کنین ، حرفی برای گفتن داشته باشین ..
سوما : میتونین بازیتون رو توی سایت های معتبر بازی در جهان برای دانلود و خرید بگذارید تا یه کم معروف تر بشید در عرصه ی جهانی و بعد کم کم وارد عرصه تجاری بشید ...

البته من دو-سه ماهی هست که توی فکر ثبت دوتا شرکت هستم ، یکی داخل ایران برای نرم افزار از جمله بازیسازی ، یکی هم خارج از ایران (مالزی ، کانادا یا هند) و امکاناتش تقریبا میشه گفت آمادس ...
اینطوری میشه ، داخل ،بازی ساخت و کاراش رو انجام داد ، بعد از طریق شرکت خارجی ، اقدام به نشر کرد و یا وارد مذاکره با شرکت های بازیسازی بزرگ شد ...
من با چندتا از شرکت های خارجی صحبت کردم ، اکثرشون دوست دارن با ایرانی ها کار کنن و معتقدن که ایرانی ها خیلی خلاق هستن و پتانسیل خوبی دارن ، ولی ....
ولی از طرف دولتشون تحت فشار هستن برای تحریم ایران .....
اگر از طریق شرکت خارجی بازی رو منتشر کنیم ، میتونیم با شرکت های خارجی به راحتی وارد مذاکره بشیم ....
البته دوستان ، من کوچیکتر از اون هستم که بخوام در مورد بازیسازی مستقل نظر بدم ...

ولی خب خودم هم بازیساز هستم و فقط این راه حل ها به ذهنم رسیده تا الان .... Evil or Very Mad

_________________


[center]خودمونی...[/center]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 11:40
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
ببینید ما یک مشکل اساسی داریم تو ایران کسی حاضر نیست با کسی همکاری کنه. همه می خواهند مدیر باشن و ایده خودشون اجرا بشه نظراتشون حتما اعمال بشه و این نشدنیه( شاید بگید این چه حرفیه میزنم جاش نیست ولی جلوتر می خواهم نتیجه بگیرم نیازه)
ببینید اولین فیلم یا بعبارتی کار یک کارگردانی که میره تو هالیوود یا داخل کشور امریکا قراره کاری بکنه کسی بش پول نمیده. میرن یک تیم میشن دانجوهایی که حرفشون بدرد طرح میخوره مثلا تو هالیود یک کارگردان جوان میره یک تیم تشکیل میده همه دانشجوهایی هم که نیاز داره جمع میکنه که بدرد بخور باشن حالا میاد و شروع به کارکردن میکنن یک سالی بدون حقوق کار میکنن بع یکسال پروژه که تمام میشه از فروشش درصدی برمیدارن و هزینه اجاره مثلا موشن کپچر و ... رو هم میدن. اما کسی نمیاد تو ایران کار کنه. اگه کار مفتی باشه یعنی بگی اخر پروژه که کسی کار نمیکنه اگه هم بیاد کاری انجام نمیده تازه حاضر نیستن دور هم جمع بشن.
(فکر کردید چرا هزینه تولید تو خارج زیاده؟ چون 10 نفر که جمع میشن کارشونو انجام میدن تا اخر پروژه هم حقوق میگیرند. مثلا کارخونه bmw که چندین طراح داره سالی یک طرح میدن و اکثر اوقات نشسته رو صندلی و داره فیلمی چیزی سر کار میبینه)
ببینید ایده پردازی همه بلدن ولی اگه به کسی گفتی بیا بازی بسازیم فردا طرحت رو میدزده میره خودش یک تیم جور کنه. اخه مرد حسابی بیا باهم کار کنیم.
به نظر من بازیساز های مستقل اگه تو شهرشون کسی نیست باش کار کنن اینترنتی بیان کار کنن.
ببینید میشه خیلی راخت یک سایتی باشه بنام اجرا ایده بیاد یکی یک ایده و داستان و ... رو بنویسه خوب حالا یکی که مدل سازه نگاه کنه ببینه مثلا تیم الف داستانشون خوبه بره نگاه کنه چی می خوان بلفرض در می خواد در رو درست کنه بزاره باسشون یک نفر برنامه نویسی بلده برنامه نویسیش رو انجام بده قرار نیست همه یک کارو کامل انجام بدن . 100 نفر عضو سایت یک اجرشو بزارن رو هم در کل میبینی 200 تا بازی تو یک سال تولید میشه.
خوب دو تا شون به مرحله فروش میرسه و تیمه سود میکنه به اعضا هم پول میده. حالا ممکنه یک بار یک تیم به اعضاش 200 هزار تومان برسه یکبارم 10 میلیون. خوب بستگی دیگه به کیفیتش داره.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ogre
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 22


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 11:55
پاسخ بصورت نقل قول
من با حرف های ام بسیج خیلی خیلی موافقم ...
در مورد سایت ایده ها هم که گفتن ، بهتره این مژده رو به بازیساز ها در این خصوص بدم که من با چندتا از دوستان بازیساز دیگه ، در حال کار برروی این پروژه هستیم ...
نام پروژه هم "ایده بازی" هست ..

هاست نامحدود با امکانات نامحدود خریداری شده ، دامنه هم در شرف خرید هست ، قالب هم یه قالب کاملا حرفه ای هست و در حال ترجمه هست ...
ولی فعلا این سایت افتتاح نمیشه ، چون فعلا کنکوری هستیم و انشاالله بعد از کنکور کم کم سایت رو راه میندازیم ...
دیگه بهتره که ادامه ندم ، چون بعدا امکانات کاملتر و بقیه اطلاعات رو توی تیر ماه منتشر خواهیم کرد ...

در کل من با نظر ام بسیج خیلی موافقم ، هر کی تیمی کار نکنه ، ممکنه شکست سختی بخوره ..

_________________


[center]خودمونی...[/center]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 12:11
پاسخ بصورت نقل قول
آقا بحث رو ..... نکن قراره در مورد تجاری سازی فقط بحث کنیم اگر هم حرفی هست از سایتهی خارجی بزنید تا تبلیغات نشه

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 8 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |