تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388 تعداد ارسالها: 531 محل سكونت: مشهد
جمعه 23 ارديبهشت 1390 - 22:42
سلام دوستان چند صباحی است میخوام در مورد صنعت نو پا گیم تو ایران باهاتون صحبت کنم خوب از اونجایی که خبر دارین در حقیقت گیم توایران از لحاظ تجاری دو راه وجود دارد یکی اینکه یک طرح ببری بنیاد و پول بگیری با اون پول بازی بسازی به فکر فروشش هم یکجورایی نباشی راه حل دوم سرمایه شخصی است که اون هم وقتی حساب کتاب کنیم خوب شاید ضرر باشه پس راه حل چیه و کجاست
بازی ساز مستقل باید چگونه بازی خودش رو تجاری کنه ؟
تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385 تعداد ارسالها: 474 محل سكونت: کرج
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 00:09
با بنیاد کار کردن جون آدم رو در میاره طوری که خودتون پروژه رو کنسل کنید دوم اینکه بنیاد درصدی کار می کنه و باز هم سرمایه می خواد و با پروژه هایی قرار داد بسته میشه که ارزشش رو داشته باشه .
به صورت مستقل کار کردن هم درد سر داره فقط یه راه میمونه این که مقداری از بازی رو بسازی و با ناشر ها صحبت کنی اگر ارزش سرمایه گذاری داشته باشه اونا سرمایه گذاری می کنند
_________________ بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم
تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385 تعداد ارسالها: 794 محل سكونت: همه جای ایران سرای من است
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 00:52
آقا وحید مقاله رو بالا نیاورد.
من کوچکتر از اونم که بخوام نظری اینجا بدم ولی فک می کنم سمت عاقلانه ای که یه بازی ساز مستقل تو ایران می تونه بره همون تبیان و بسیج و ... باشند.
نبودن کپی رایت داخل کشور امنیت پخش رو پایین آورده و میشه بگیم اصلا امنیتی توی پخش بازی ها نیست که بخواهیم خودمون سرمایه گذاری کنیم !
بنیاد هم واقعا اگه هنر کنه بتونه گیم ایران رو مدیریت کنه و به نظر من نباید بیشتر از این هم کاری انجام بده . اگه قرار باشه بنیاد تمام هزینه های ساخت بازی ها رو بده میشه مثل فوتبالمون!!!
تنها راهی که می مونه اینه که کسی که می خواد به دنبال درآمد از ساخت بازی باشه بره و سازمان هایی که به دنبال بازی اند رو برای کارهاش قانع کنه و به فکر فروش بازی هاش نباشه !
تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385 تعداد ارسالها: 329 محل سكونت: My Computer
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 08:37
من معتقدم که بازیسازان جوان و با استعداد برای اینکه ازشون حمایت صورت بگیره ( منظورم حمایت موسسات خصوصی هست نه دولتی ) بایستی خودش رو ثابت کنه ، هرچند که قبول دارم اینکار واقعا سخت و طاقت فرسات ولی متاسفانه راهی جز این نیست .
همکاری کردن با بنیاد بد نیست ولی این همکاری پایان راه نیست و درضمن حمایت کامل هم نیست .
وقتی بخش خصوصی و سرمایه داران خصوصی خلاقیت و قدرت فنی یک بازیساز جوان رو در قالب یک بازی ببینند مطمنا خودشون به سمت سرمایه گذاری در این راه جلو میان . باید قبول کنیم که بخش خصوصی به دلیل ریسکی که در این موضوع داره خیلی وارد عرصه بازیسازی نشده .
بازم تکرار میکنم که واسه ما جوانان ایرانی ساختن یک بازی اون هم دست تنها کار آسونی نیست ولی برای اثبات خودمون باید شاخ غول رو بشکنیم و جز این راهی نیست ... ( این نظر شخصی من بود و لطفا به نظر شخصی همدیگه احترام بذاریم )
تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388 تعداد ارسالها: 531 محل سكونت: مشهد
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 10:09
به نظر من اتفاقا نیاز نیست با بنیاد کار بشه ( به نظر من بنیاد خودش هم نمیدونه داره چه میکنه ) جون اولا بنیاد میاد بهت پول میده فرض 100 میلیون بعد از تو کال اف میخواد خوب این امکان پذیر نیست
اما راه حل من به نظر من یا باید بازی بسازید که کوچک و جذاب باشه تا بشه از طریق نت بار گذاری کرد بعد هم اینترنتی بفروش برسونید یا اینکه یک بازی خوب ( در حد همون کال اف ) بسازید و ببرید با ناشر قرار داد ببندید که در نهایت سود این راه اول یکیه اما شاید این راه کمتر
یک نکته مهم قرار نیست همه با گروههای 10 تا 20 نفر برن بازی در سطح بازی های خوب دنیا بسازن شدنی نیست شدنی نیست شدنی نیست
تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 مرداد 1388 تعداد ارسالها: 22
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 11:37
اولا : بنیاد فقط درصدی کار نمیکنه ... میتونید بازی رو به بنیاد بفروشید به صورت کامل ...
دوما : باید یه نمونه کار یا حتی یه دمو از قدرتتون توی بازیسازی ، آماده کنین تا اگه قراره با شرکتی یا شخصی برای حمایت صحبت کنین ، حرفی برای گفتن داشته باشین ..
سوما : میتونین بازیتون رو توی سایت های معتبر بازی در جهان برای دانلود و خرید بگذارید تا یه کم معروف تر بشید در عرصه ی جهانی و بعد کم کم وارد عرصه تجاری بشید ...
البته من دو-سه ماهی هست که توی فکر ثبت دوتا شرکت هستم ، یکی داخل ایران برای نرم افزار از جمله بازیسازی ، یکی هم خارج از ایران (مالزی ، کانادا یا هند) و امکاناتش تقریبا میشه گفت آمادس ...
اینطوری میشه ، داخل ،بازی ساخت و کاراش رو انجام داد ، بعد از طریق شرکت خارجی ، اقدام به نشر کرد و یا وارد مذاکره با شرکت های بازیسازی بزرگ شد ...
من با چندتا از شرکت های خارجی صحبت کردم ، اکثرشون دوست دارن با ایرانی ها کار کنن و معتقدن که ایرانی ها خیلی خلاق هستن و پتانسیل خوبی دارن ، ولی ....
ولی از طرف دولتشون تحت فشار هستن برای تحریم ایران .....
اگر از طریق شرکت خارجی بازی رو منتشر کنیم ، میتونیم با شرکت های خارجی به راحتی وارد مذاکره بشیم ....
البته دوستان ، من کوچیکتر از اون هستم که بخوام در مورد بازیسازی مستقل نظر بدم ...
ولی خب خودم هم بازیساز هستم و فقط این راه حل ها به ذهنم رسیده تا الان ....
تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388 تعداد ارسالها: 523 محل سكونت: داخل کد
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 11:40
سلام.
ببینید ما یک مشکل اساسی داریم تو ایران کسی حاضر نیست با کسی همکاری کنه. همه می خواهند مدیر باشن و ایده خودشون اجرا بشه نظراتشون حتما اعمال بشه و این نشدنیه( شاید بگید این چه حرفیه میزنم جاش نیست ولی جلوتر می خواهم نتیجه بگیرم نیازه)
ببینید اولین فیلم یا بعبارتی کار یک کارگردانی که میره تو هالیوود یا داخل کشور امریکا قراره کاری بکنه کسی بش پول نمیده. میرن یک تیم میشن دانجوهایی که حرفشون بدرد طرح میخوره مثلا تو هالیود یک کارگردان جوان میره یک تیم تشکیل میده همه دانشجوهایی هم که نیاز داره جمع میکنه که بدرد بخور باشن حالا میاد و شروع به کارکردن میکنن یک سالی بدون حقوق کار میکنن بع یکسال پروژه که تمام میشه از فروشش درصدی برمیدارن و هزینه اجاره مثلا موشن کپچر و ... رو هم میدن. اما کسی نمیاد تو ایران کار کنه. اگه کار مفتی باشه یعنی بگی اخر پروژه که کسی کار نمیکنه اگه هم بیاد کاری انجام نمیده تازه حاضر نیستن دور هم جمع بشن.
(فکر کردید چرا هزینه تولید تو خارج زیاده؟ چون 10 نفر که جمع میشن کارشونو انجام میدن تا اخر پروژه هم حقوق میگیرند. مثلا کارخونه bmw که چندین طراح داره سالی یک طرح میدن و اکثر اوقات نشسته رو صندلی و داره فیلمی چیزی سر کار میبینه)
ببینید ایده پردازی همه بلدن ولی اگه به کسی گفتی بیا بازی بسازیم فردا طرحت رو میدزده میره خودش یک تیم جور کنه. اخه مرد حسابی بیا باهم کار کنیم.
به نظر من بازیساز های مستقل اگه تو شهرشون کسی نیست باش کار کنن اینترنتی بیان کار کنن.
ببینید میشه خیلی راخت یک سایتی باشه بنام اجرا ایده بیاد یکی یک ایده و داستان و ... رو بنویسه خوب حالا یکی که مدل سازه نگاه کنه ببینه مثلا تیم الف داستانشون خوبه بره نگاه کنه چی می خوان بلفرض در می خواد در رو درست کنه بزاره باسشون یک نفر برنامه نویسی بلده برنامه نویسیش رو انجام بده قرار نیست همه یک کارو کامل انجام بدن . 100 نفر عضو سایت یک اجرشو بزارن رو هم در کل میبینی 200 تا بازی تو یک سال تولید میشه.
خوب دو تا شون به مرحله فروش میرسه و تیمه سود میکنه به اعضا هم پول میده. حالا ممکنه یک بار یک تیم به اعضاش 200 هزار تومان برسه یکبارم 10 میلیون. خوب بستگی دیگه به کیفیتش داره.
تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 مرداد 1388 تعداد ارسالها: 22
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 11:55
من با حرف های ام بسیج خیلی خیلی موافقم ...
در مورد سایت ایده ها هم که گفتن ، بهتره این مژده رو به بازیساز ها در این خصوص بدم که من با چندتا از دوستان بازیساز دیگه ، در حال کار برروی این پروژه هستیم ...
نام پروژه هم "ایده بازی" هست ..
هاست نامحدود با امکانات نامحدود خریداری شده ، دامنه هم در شرف خرید هست ، قالب هم یه قالب کاملا حرفه ای هست و در حال ترجمه هست ...
ولی فعلا این سایت افتتاح نمیشه ، چون فعلا کنکوری هستیم و انشاالله بعد از کنکور کم کم سایت رو راه میندازیم ...
دیگه بهتره که ادامه ندم ، چون بعدا امکانات کاملتر و بقیه اطلاعات رو توی تیر ماه منتشر خواهیم کرد ...
در کل من با نظر ام بسیج خیلی موافقم ، هر کی تیمی کار نکنه ، ممکنه شکست سختی بخوره ..