Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با فریم ورک XNA -> سوال جواب XNA
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 18:07
پاسخ بصورت نقل قول
آقا به عکس زیر دقت کنید :

http://www.blitwise.com/ptanks/pt_spider.jpg

زمانی که یه قسمتی از خاک ها گلوله خورد و شیب اون با زمین 90 درجه شد یه مقداریش به اون طرفی که صافه شیفت داده میشه . یعنی از جای اولش حرکت میکنه میریزه اونجا تا شیب صحیحی رو تشکیل بده . Shocked

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 20:52
پاسخ بصورت نقل قول
من فک کنم تصاویری که زمین رو تشکیل میدن به صورت قطعه قطعه چیده شدن و با برخورد به قطعه مورد نظر با یه تصویر دیگه ای عوض میشه .

من xna کار نمی کنم اما اگه بخوام یه چیزی مثل این درست کنم مش می سازم و با برخورد به نقطه ی مورد نظر ورتکساش و uv رو تغییر می دم( تو یونیتی)

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 20:55
پاسخ بصورت نقل قول
این جالبه ..میتونی بیشتر توضیح بدی ؟
فکر میکنم تو ایکس ان ای هم بتونم با این روشی که شما میگی به یه نتیجه ای برسم ! Surprised

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 21:00
پاسخ بصورت نقل قول
من نمی دونم آیا تو xna میشه ورتکس برخورد رو تشخیص بدی (کار نشد نداره Very Happy )
ورتکس مورد نظر رو در مش تشخیص می دیم و جهت برخورد گلوله رو بدست میاریم و در همون جهت ورتکس رو جابجا می کنیم (طبق نیازی که داریم) و یه سیستم ذره ای هم در مکان مورد نظر نشون می دیم

این دیگه بستگی به شما داره که چجوری پیاده کنید

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 21:09
پاسخ بصورت نقل قول
خوب یه مشکلی هست . توی یه مش به صورت مستطیل . با برخورد گلوله 50 درصد خاک های اون منطقه باید کاملا نابود بشه و بقیه حرکت کنه ..اون وقت توی مش هم با همون لایه الفا باید حذفشون کنم ؟ چجوریه یا باید ورتکس ها رو حذف کنم ؟

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 21:23
پاسخ بصورت نقل قول
خوب این بستگی داره. این روشی که من میگم برای سیستم decal استفاده میشه. مثلا برای نشان دادن برخورد گلوله روی دیوار و تخریب.

این روش یه مقدار سخته . تو اینترنت بیشتر در موردش جستجو کن و مقاله هاش رو پیدا کن.
در تصویر زیر معلومه که باید چکار کنید


_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 22:22
پاسخ بصورت نقل قول
عجب چیز جالبی PDT_002
باید روش کار کنم. اگه پیاده سازی صحیح باشه به نظر من یه چیز عالی ازش در میاد !
اینو تو یه بازی دیدم! الان یادم اومد .تو یکی از نسخه های سه بعدی worms این که شما میگی بود ..خیلی تمیز بود..
آقا دستت درد نکنه ....ببینم این چجوره اگه نشند که بالاخره خدا بزرگه . Surprised

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
xkapitanx
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 ارديبهشت 1390
تعداد ارسالها: 133
محل سكونت: اهواز


5 شنبه 26 خرداد 1390 - 08:37
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به شما.

من کارم کار با انجین udk .

خواستم بپرسم که اصلا xna چیه؟؟

به چه درد می خوره؟؟؟

یعنی خودش به خودی خود یه انجین بازی سازیه؟؟

یه توضیح هست در بارش که بهم بدید؟؟

به کار udk میاد؟؟؟

ممنون

_________________
در طوفان زندگی، با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


جمعه 27 خرداد 1390 - 13:20
پاسخ بصورت نقل قول
xkapitanxجان Arrow
فکر کنم توی همین انجمن دوستان توضیح در خوری ارائه کردند . و یه چیز دیگه این که تا جائیکه من میدونم xna رابطه خاصی و معروفی باudk نداره ...
البته اضافه میکنم Sad اگه شما جایی به چشمتون خورده که ترکیب این دوتا توی یه زمینه میتونه قابلیت خاصی به ما بده حتما بگید کجا مطالعه کردید یا دیدید تا ما هم در جریان باشیم .

موفق باشی______________________________________________________________

و اما سوال خودم :

دوستان و اساتید ، من نیاز دارم تا عکسی که در Texture2D لود میشه رو روی بایت بایتش کار کنم . در واقع من نیاز دارم تا تک تک پیکسل های این تصویر رو در آرایه ای بریزم.
چطور میتونم پردازش این کار رو انجام بدم . عکس مذکور در واقع باید تجزیه بشه . Wink

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


شنبه 28 خرداد 1390 - 20:16
پاسخ بصورت نقل قول
برای ریختن یه تکسچر در آرایه از کد زیر استفاده کن
كد:

 private Color[,] TextureTo2DArray(Texture2D texture)
        {
            Color[] colors1D = new Color[texture.Width * texture.Height];
            texture.GetData(colors1D);

            Color[,] colors2D = new Color[texture.Width, texture.Height];
            for (int x = 0; x < texture.Width; x++)
                for (int y = 0; y < texture.Height; y++)
                    colors2D[x, y] = colors1D[x + y * texture.Width];

            return colors2D;
        }

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |