Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با فریم ورک XNA -> سوال جواب XNA
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

سوال جواب XNA
نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 29 بهمن 1389 - 14:57
پاسخ بصورت نقل قول
سلام. دیدم برای یه سوال یه تاپیک بزنم بده باسه همین یدونه تاپیک عمومی زدم. خوب اولین سوال رو خودم دارم. آقا هیچ دستوری نیست که بشه یه شیء روی instantiate کرد مثل unity. الآن مثلا من یه متغیر texture2d دارم خوب من الآن یه متغیر دیگه گذاشتم که هر وقت true شد این رو draw کنه. خوب اگه بخوایم این رو یک شیء کنیم اول باید کلاسش کنیم ؟ بعد تو کلاس هرچی می خوایم بنویسیم و بعد از روی کلاس نسخه بسازیم. ها ؟

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir


اين نامه توسط MahanGM در جمعه 29 بهمن 1389 - 16:34 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 29 بهمن 1389 - 16:08
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش میکنم از سئوال و جواب به سئوال و جواب XNA تغییر پیدا کنه چون تو صفحه اول معلوم نیست ماله کدوم بخشه


بسته به استفادتون هم میشه کلاس بشه و هم ساختمان و هم اصلا آرایه ساده بشته به استفاده شما داره

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 29 بهمن 1389 - 16:38
پاسخ بصورت نقل قول
vahidpoor, والا ما استفادمون اینه که یه جوری مثل مثلا unity یه gameObject درست کنیم و از روش نسخه بسازیم. حالا اونجا با یه متغیر بود. ولی اینجا ما اول یه struct تعریف می کنیم برای خصوصیاتش و یه متغیر هم درست می کنیم با این نوع داده و میشه شیء ما. حالا ما اگه بخوایم یه چیزی داشته باشیم که از روش بسازیم فکر کنم باید بشه کلاس. چون توی این حالت شیء ما فقط یه متغیره که باید تشخیص بدیم که drawش کنیم.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


جمعه 29 بهمن 1389 - 17:11
پاسخ بصورت نقل قول
http://johnnygizmo.blogspot.com/2008/10/xna-part-5-game-object-class.html
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 29 بهمن 1389 - 17:29
پاسخ بصورت نقل قول
دقیقا همین رو می خواستم ! مهدي بازيان ممنون. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


3 شنبه 24 خرداد 1390 - 20:14
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان چند وقتیه یه چیزی ذهنمو مشغول کرده ....
پیاده سازی خاک....خیلی وقته فکر میکنم اما چیزی به ذهنم نمیرسه تا این که تو بازی pocket tanks تونستم پیداش کنم...یه پیاده سازی بسیار جالب در نوع خودش از خاک ...
فرو ریختن انفجار گود شدن یه قسمت از خاک همه و همه رو پیاده کرده ولی نمیدونم از چه روشی ..مثلا وقتی یه جا کلوله میخور پیکسل هایی که اضافی هستند نسبت به شیب اون ناحیه فرو میریزند و رو سر هم ریخته میشند Shocked این خیلی تمیزه...

کسی میدونه چکار باید کرد برا پیاده سازیش تو ایکس ان ای ؟ اگه متوجه نشدید بگید بیشتر بگم چون بازیش 80 مگه و هر کس نمیتونه دان کنه که بفهمه چی میگم. Embarassed

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 11:15
پاسخ بصورت نقل قول
دو بعدی یا سه بعدی ؟
در هر ص.رت باید از شیدر برای دفرم کردن زمین استفاده کنی یا از یک terrain برنامه نویسی شده استفاده کنی
اما در کل یک مقدار سخت هستش

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 12:58
پاسخ بصورت نقل قول
littledemon,

برای 2 بعدی یه راه ساده اینه که Alpha Channel رو دستکاری کنید ... یعنی هرجا که گلوله میخوره توی Alpha یه دایره رسم کنید :

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 14:09
پاسخ بصورت نقل قول
با تشکر از هر دوی شما Surprised
کار دو بعدی هست . خوب مشکل یه چیزه !!!خاکی که توی بازی مورد نظر من هست از بین نمیره !!! فقط جابجا میشه!!!
زمینی که داخلش یه انفجار رخ میده رو تصور کنید .سطح بیرونی اون زمین به طرف پایین نشست میکنه . من دنبال یه سیستم پیچیده هستم Shocked

یه چیزایی در مورد Deform کردن شنیدم ...تو بازی Worms دیدم نمونه شو .ولی توی این Pocket tanks که گفتم خاک ها روی هم تلنبار هم میشه ...البته اونقدرها طبیعی نیست ..ولی خوب !!

راستش هیچ اطلاعاتی ندارم .....چی چیشنهاد میکنید ؟ Cool

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


4 شنبه 25 خرداد 1390 - 15:27
پاسخ بصورت نقل قول
littledemon, اگه امکانش هست یه عکسی ، چیزی بزار که ببینیم دقیقا چی می خواید؟

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |