Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> مسایل عمومی کامپیوتر -> اتصال از راه DSL
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

اتصال از راه DSL
نويسنده
پيغام
Jani
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 5 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: استان خوزستان - مسجدسليمان


4 شنبه 7 ارديبهشت 1384 - 08:45
پاسخ بصورت نقل قول
اتصال از راه DSL
هنگامي که شما به اينترنت متصل مي شويد اين اتصال ممکن است توسط يک مودم معمولي يا LAN اداره و يا مودمهای کابلي باشد. راه ديگر استفاده از اتصال digital subscriber line يا DSL ميباشد. DSL يک اتصال سريع ميباشد که که از همان خطوط تلفن معمولي استفاده ميکند.
در اينجا ميخواهم برايتان در مورد مزايا و نحوه کار DSL توضيح دهم.
مزيتهای استفاده از خطوط DSL به صورت زيرمي باشد:
ميتوان به اينترنت متصل بود و همزمان از خط تلفن هم برای صحبت کردن استفاده نمود.
سرعت اتصال از مودمهای معمولي بسيار بالاتر ميباشد (1.5Mbps در مقابل 56 Kbps)
DSL الزاما به سيم کشي جديدی نياز ندارد و از همان خطوط تلفن معمولي ميتواند استفاده کند.
اشكالات:
DSL در صورتي بهتر کار ميکند که به شما به اداره مرکزی سرويس دهنده DSL نزديکتر باشيد.
اين نوع اتصال در دريافت اطلاعات سريعتر از فرستادن اطلاعات عمل ميکند.
خدماتDSL همه جا مهيا نيست.
دراين قسمت ميخواهم برايتان توضيح دهم که DSL چگونه حجم بيشتری از اطلاعات را از طريق خط تلفن عبور ميدهد و موجب ميشود که حتي هنگامي که شما online هستيد بتوانيد از تلفن خود برای صحبت کردن استفاده کنيد.ميدانيم که کابلهای تلفن از يک جفت سيم مسي تشکيل ميشوند. اين کابلهای مسي فضايي بسيار بيشتر از آنچه برای انتقال مکالمات تلفني نياز است را دارند. اين خطوط قادرند که با پهنای باند بسيار بالاتر و فرکانسهای بالاتر کار کنند. خطوط DSL از اين قابليت اضافي برای انتقال اطلاعات استفاده ميکنند بدون اينکه موجب شوند اين خطوط قابليت خود رابرای انتقال مکالمات از دست بدهند.تمام طرح اينست که فرکانسهای خاص را برای کارهای مختلف استفاده کنند.
برای اينکه از کارDSL مطلع شويد در ابتدا دو چيز را بايد بدانيد . چيزی که متخصصين تلفن به آن POTS ميگويند و برای سرويسهای قديمي و ساده قبلي بکار ميرود. يکي از کارهايي که POST با خطوط تلفن و تجهيزات شرکت ميکند اينست که فرکانسهايي که سويچ ها و تلفنها و تجهيزات ديگر عبورميدهند را محدود ميکند.در حالتي که يک انسان معمولي صحبت ميکند مي توان اين اصوات را بين فرکانسهای 0 تا 3,400 Hertz ( هرتز برابر سيکل بر ثانيه ميباشد) منتقل نمود. اين دامنه از فرکانسها بسيار نازک ميباشد. اين هنگامي مشخص ميشود که مثلا اين دامنه را با دامنه فرکانسهای يک بلندگوی استريو که چيزي در حدود20Hertz تا 20000 Hertz ميباشد مقايسه کنيم. در اکثر موارد سيمها اين قابليت را دارند که با فرکانسهايي برابر چندين ميليون هرتز کار کنند. استفاده از مقدار کمي از ظرفيت سيمهای مسي سالهاست که ادامه دارد. با محدود کردن فرکانسها سيستمهای تلفني مي توانند که تعداد زيادي از سيمها را به فضای کمتری محدود کنند بدون اينکه از اين نگران باشيم که بين خطها مداخله اي پيش آيد. تجهيزات شبکه اي که اطلاعات را به صورت ديجيتال مي فرستند بيشتر از تجهيزاتي که اطلاعات را به صورت آنالوگ ارسال ميکنند از ظرفيت خطوط استفاده ميکنند. DSL هم بر همين اساس کار ميکند.اکثرکابران خانه و يا اداره به خطهای asymmetric DSL (ADSL) متصل شده اند.دقيقا ميزان مزيتي خطوط ADSL برای شما دارند به فاصله شما از اداره مرکزی فراهم کننده اين خدمات بستگي دارد.ADSL يک تکنولوژی وابسته به مسافت است.هرچه فاصله بيشتر شود کيفيت سيگنالها کاهش يافته و سرعت اتصال نيز افت ميکند. محدوديت سرويسهای ADSL در حدود 5460 متر ميباشد اگرچه شرکتهای مختلف برای اينکه به کيفيت مطلوبي دست يابند اين فاصله را کمتر کرده اند.در دورترين نقاط کاربران شاهد سرعتي بسيار پايين تر از آنچه با آنها وعده داده شده بود ميباشند در صورتي که کابراني که به اداره مرکزي بسيار نزديک ميباشند شاهد سرعتي بسيار بالاتر خواهند بود. ADSL در فاصله 1820 متر در انتقال اطلاعات از اينترنت به کاربر مي تواند حداکثر سرعتي برابر 8 مگابيت بر ثانيه را فراهم کند. در انتقال اطلاعات از کابر به اينترنت و درهمين فاصله حداکثر سرعتي برابر 640 کيلوبيت بر ثانيه فراهم ميگردد.شما ممکن است از اين مسئله تعجب کنيد که اگر که مسافت محدوديت خطوط DSL ميباشد آنگاه چرا اين محدوديت برای مکالمات تلفني وجود ندارد.جواب در اينست که شرکتهای فراهم کتتده خدمات تلفن از تقويت کننده های کوچکي برای تقويت سيگنالهای صوتي استفاده ميکنند.با اين تقويت کننده ها loading coils گفته ميشود. بدبختانه اين تقويت کننده ها با سيگنالهای ADSL ناسازگار ميباشند و موجب ميشوند که شمارا از دريافت ADSL بي بهره کنند.
عوامل ديگری که ممکن است شما را از دريافت ADSL بي بهره کنند عبارتند از:
Bridge taps : اينها تجهيزاتي هستند بين شما و اداره مرکزي که اين شرکت به واسطه آنها خدمات را برای مشتريان ديگر گسترش ميدهد. بايد توجه کرد که اين مدارهای اين تجهيزات طول استاندارد برای اتصال ADSL را افزايش ميدهند.
Fiber-optic cables: سيگنالهای ADSLنميتوانند از کابلهايي که اطلاعات را از آنالوگ به ديجيتال و دوباره از ديجيتال به آنالوگ تبديل ميکنند عبور کنند. اين تبديلات زماني رخ ميدهد که قسمتي از خط تلفن شما از خطوط فيبر نوری گذشته باشد.
Distance: هيچگاه با نگاه به نقشه نميتوانيد بگوييد که فاصله شما تا شرکت مرکزی چه مقدار ميباشد. چون ممکن است مقدار بسيار زيادی از کابلها از ديد شما مخفی باشد.

اميدوارم اين مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |