Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تالار ایده ( اتاق فکر ) -> بهترین ایده طراحی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

بهترین ایده طراحی
نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 1 بهمن 1389 - 23:52
پاسخ بصورت نقل قول
سلام میخوام همه اونهایی که کار گیم میکنن رو به چالش بکشم

فرض کنید در حال ساخت بازی ترسناک هستید

قراره یک واحد آپارتمان رو شبیه سازی کنید
1- موجودات ترسناک جن و روحهای سرگردان
2- معماری ایرانی
3- سال 1389
4- جنها قصد آزار شما رو دارند
5- این خانه شماست
6- شما فردی جوان و مجرد هستید ( جنسیت مرد )
7- هدف پیدا کردن کلیدی در یک کشو
8- اول شخص

ببینیم ایدتون چیه ؟


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط شنبه 2 بهمن 1389 - 17:49 در 2 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


شنبه 2 بهمن 1389 - 00:36
پاسخ بصورت نقل قول
یاد Silent Hill : The Room افتادم!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


شنبه 2 بهمن 1389 - 00:46
پاسخ بصورت نقل قول
خوبه پس تو هم یک لوکیشن طراحی کن
چگونه به جسم بازی روح هنری و جذابیت القا کنیم این یکی از بزرگترین مسائلی است که برای یازی سال وجود دارد اما در کل علت اینکه ما نمیتونیم در حال حاضر بازی حتی در حد COD1 بسازیم برای این است که ما در حقیقت مقداری تو طراحی فضا و گیم پلی مشکل داریم این یک واقعیته


ایده بدین ایدهههههههههههههه

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


شنبه 2 بهمن 1389 - 11:25
پاسخ بصورت نقل قول
ایده که نه. ولی صبر کن من یه اسکیس بزنم، میذارم اینجا.با تحلیلش.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


شنبه 2 بهمن 1389 - 15:01
پاسخ بصورت نقل قول
میبینم که کسی ایده خاصی نداره (طرح )
واقعا منتظرم تا کار Xhizorsرو ببینم

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


شنبه 2 بهمن 1389 - 17:15
پاسخ بصورت نقل قول
من نمی دونم داستان شما اینجا چجوریه ولی اگه خواب باشه بعد با صدای شکست چینی از خواب بیدار میشه ( بقیشو داستان مینویسم)
بازیکن با صدای شکستن شیشه بلند شده ، بازیکن ازخواب بیدار می شود لامپ حال روشن است ، مقداری خون به در ریخته است ، در همین هین صدای جیغ زنی هوا را پر می کند ، بازیکن یادش می اید برق را خاموش کرده است ولی برق اتاق روشن است ، دستی را بر دوش خود احساس می کند و با سرعت بر می گردد ولی کسی را نمی بیند ، لامپ شروع به خاموش روشن شدن می کند و می تکد و بر روی زمین می ریزد ، چند ثانیه جلوی خودش را نمی بیند و شروع به جیغ زدن می کند ، صدای قدم زدن چند نفر را بر روی پله ها می شنود ارام می شود ، صدای قلبش هوا را پر می کند ، صدای جیغ دیگری هوا را پر می کند و خونی بر روی در و دیوار ریخته می شود ، پسر همسایه خود را می بیند که بعد از شکنجه شدید الان جلوی روی او مرده است. و ...

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


شنبه 2 بهمن 1389 - 17:47
پاسخ بصورت نقل قول
عالی بود اما بعضی جاها شاید نشه پیاده سازی کرد بازی رو اول شخص فرض میکنیم
فکر نمیکردم آقا مرتضی بتون این صحنه جالب رو پیدا سازی کنی

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


شنبه 2 بهمن 1389 - 22:53
پاسخ بصورت نقل قول
کسی نبود ؟

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


1 شنبه 3 بهمن 1389 - 12:57
پاسخ بصورت نقل قول

روان سه‌دهم روی کاغذ پارس-20 دقیقه
اون رنگ زرد بیرون پنجره یک ساختمان در حال سوختن هست. کارکتر هم نمی‌دونم چرا شبیه یکی از دوست‌هام شده:دی و این جنه هم خودم هستم که روی سرم ملافه کشیدم.
خب. روی سه تا نکته باید تاکید کنم :
اول :یک المان پرفکت، المانیه که سه عامل رو با هم داشته باشه : زیباشناختی (و نظم- شکل از هوش به وجود می‌آد.) ، ایستایی(و پایداری) و کارآیی(به تعبیر چخوف اگر روی صحنه یک تفنگ وجود داشته باشه، باید تا آخر نمایش دست‌کم برای یک‌بار شلیک شه.)
دوم: در فلسفه‌ی لاتوری یک اصطلاح داریم به اسم جعبه‌ی سیاه black box. جعبه‌ی سیاه یعنی کاربر فقط به ورودی و خروجی وسیله کار داره و علاقه‌ای نداره تا با روند کارکرد اون وسیله آشنا بشه. مثلن یک گوشی تلفن‌همراه از دید یک کاربر عادی یک جعبه سیاهه که خصوصیت‌ها و کارکردهای معینی داره و همون‌ها هم برای کاربر مهمه. اما کسی که می‌خواد بسازه. کسی که می خواد بسازه باید تا عمق اشیا نفوذ کنه و ریزترین خصوصیات و اعمال اونها و دلایلش رو شناسایی کنه. هیچ جعبه‌ی سیاهی نداریم.
سوم: سه نفر یک بازی رو طراحی می‌کنند. کانسپتور ، طراح مرحله و در آخر طراح محیط. ما الان داریم مثل نفر اول (کانسپتور) کار می کنیم.
حالا. به عنوان نمونه یکی ازالمان‌های طرح رو بررسی می‌کنیم.
پنجره‌ها:
کارایی: چه چیز باعث می‌شه گیمر به ادامه‌ی بازی مشتاق بشه؟ اعتباد به بازی؟ کسب امتیاز تجربه و اعتبار؟ یا شاید احساس هم‌دلی با کارکتر و کمک بهش برای فرار از مخمصه (اجنه؟). اولین وظیفه‌ی طراح بازی اینه که گیمر رو در تعامل با بازی نگه داره. گیمر نباید بعد از ده دقیقه بازی کردن شروع به بازخوانی تاریخ سکاها بکنه.و اولین راه تعامل با گیمر انتقال هدف بازیه.
خب .در اینجا، پنجره‌ها فضای آزاد رو نشون می‌دن.یعنی نمایه‌ی آزادی و پیروز شدن دراین چالش. می‌شد با تابع draw_text یک متن رو نشون بدیم که :" بازیکن محترم! برای رهایی از دست این اجنه‌ی نامهربان در صورتی که تمایل دارید راهی برای خروج ازین منزل و فرار به دامان مام طبیعت بیابید. با تشکر، طراح خفن مرحله". شما کدوم رو ترجیح می‌دید؟
زیبایی: نمای بیرون پنجره‌ها یک ساختمان در آتش (عنصر اول)، قطره‌های باران (عنصر دوم) ، آسمان ( و هوا، عنصر سوم) و زمین ( و خاک‌، عنصر چهارم) رو نشون میده.همین‌طور پنجره‌ها دیوار های خالی رو پر کرده‌اند . طراح بد برای پر کردن دیوار ها از سپلترهای خونی که معلوم نیست از کجا اومدن، تابلوهای کج و کوله، کلمات گرانج و چند تا جای تبر و تیشه استفاده می‌کنه. پر کردن دیوار با پنجره‌ها زیباتر نیست؟.
ایستایی: اگه دیوارهای این اتاق به جای این‌که با هم زاویه‌ی 120 درجه بسازند، مثل بیشتر ساختمان‌های شهری عمود بر هم بودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ فضایی برای مانور کارکتر، دوربین ، برای فرنیچر‌ها و برای اعمال ساختار‌های زیبایی باقی‌می‌موند؟
اگه بعدن فرصتش بود حکمت نهان :دی پشت بقیه‌ی المان‌ها رو هم می‌نویسم.
حالا. قدم بعدی برای تکمیل کانسپت کرکسیون هست. یعنی تصحیح قدم به قدم همین طرح. ایده هاتون رو رو کنید.
اولین ایده رو خودم می‌دم : متریال قاب پنجره ها باید فلزی باشه. این‌طوری می‌شه احساس زندانی شدن و همین‌طور سردی رو تقویت کرد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 3 بهمن 1389 - 13:21
پاسخ بصورت نقل قول
فقط میگم جز تو کس دیگه نمیتونست این کار رو بکنه فوق العاده بود
منم ایدم رو میدم : روی زمین لکه های خون زیادی باشه بیرون رو فقط یک خونه سوخته و بعد هم کویر تا بازیکن رو یکجورایی گیر ندازه و ....

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |