Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> مسایل عمومی کامپیوتر -> كار گروهي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

آيا با اين ملاك براي تايين ميزان تاثير گزاري افراد موافقيد و چرا ؟
بله
60%
 60%  [ 3 ]
خير
0%
 0%  [ 0 ]
با اصل مقاله موافقم ولي وجود بعضي از تغييرات باعث نتيجه گيري بهتر مي شود
40%
 40%  [ 2 ]
مجموع آراء : 5

كار گروهي
نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


3 شنبه 6 ارديبهشت 1384 - 14:44
پاسخ بصورت نقل قول
نظرات خودتون رو در مورد مقاله کار گروهی در اين تاپيک مطرح کنيد . نظرات شما در نسخه هاي بعدي اين مقاله مدنظر قرار خواهد گرفت . قبل از آن به اين نکته دقت کنيد که اين فکر چند ماه پيش با عث شد که من در بحث ها شرکت کنم و مقاله بنويسم . متاسفانه در شرکتهای کامپيوتری داخل ايران و در بسياری از شرکتهای ديگر که در زمينه های غير از کامپيوتر فعاليت می کنند ، ارزش افراد به مدرک علمی آنهاست . چون هيچ قانون بهتری برای تمايز افراد از يکديگر وجود ندارد بنابراين چند نفر که دارای مدرک مهندسی مثل هم باشند به يک چشم ديده می شوند . از طرف ديگر وجود چنين ملاکی باعث شده بسياری از صاحبان شرکتها به سمت اخذ مدارک علمی بالا ابراز تمايل کنند و به اين ترتيب بر کارمندان خود به دليل داشتن مدرک بالاتر سلطه داشته باشند .

و يکی از معزلات ديگری که گريبانگير اين شرکتهاست عدم تمايل افراد به يادگيری مهارتهای جديدتر است . چون يادگيری مهارتهای جديد و نتيجتا انجام کارهای بيشتر هيچ تغييری در موقعيت آنان ايجاد نمی کند و افراد اين کار را به نوعی بيگاری می دانند و تنها چيزی که باعث تغيير در موقعيت آنان می شود مدارک بالاتر است !

ضمن اينکه هيچ چيزی ارزش علمی افرادی را که در جهت ياد گيری علوم مهندسی مخصوصا مهندسی کامپيوتر تلاش کرده اند کم نمی کند ولی متاسفانه عدم کارايی بسياری از مهندسان در طراحی نرم افزار های کارا از يک طرف و از طرف ديگر بوجود آمدن کامپيوتر به عنوان يک وسيله همگانی که در هر خانه ای يافت می شود باعث شده است بسياری از افراد بدون آشنايی با مهندسی کامپيوتر از طريق کلاسها ، کتابها و cd های آموزشی با اين حرفه آشنا باشند . بنابراين وجود يک قانون کلی در ارزيابی تاثيرکزاری افراد ضروری است .

از طرف ديگر وجود يک قانون دقيق برای ارزيابی اثرگذاری افراد در يک کار گروهی مانند يک محک شيميايی در تايين اصل يا بدل بودن طلا است . با اين تفاوت که با اين محک مهندس واقعی از فردی که با پارتی بازی و ... موفق به اخذ مدرک شده است تشخيص داده می شود . و همچنين از استعدادهای افرادی که دارای مدارک تحصيلی غير از کامپيوتر هستند ولی در استفاده از کامپيوتر حرفه ای هستند استفاده می شود . مخصوصا در صنعت ساخت بازی از علوم پايه مخصوصا رشته رياضی و رشته فيزيک استفاده زيادی می شود .

از ديگر کاراييهای اين قانون تمايل افراد در يادگيری مهارتهای بيشتر و نتيجتا کارهای بيشتر است

نکته جالبی که ذکر آن خالی از لطف نيست اين است که در يکی از رشته های ورزشی که بدون شک پرطرفدارترين رشته ورزشی يعنی فوتبال است تاثير گذاری افراد بصورت درصد بيان می شود البته محاسبه اين درصد براساس قوانين و خصوصيات اين حرفه است که ما از آن آگاهی نداريم . مثلا در يکی از باشگاههای ايران برای نقل و انتقال بازيکنان به باشگاههای خارجی از اين سيستم استفاده می شود که اگر تاثير هر فرد بالای 70% باشد آن بازيکن قابليت انتقال به يک باشگاه خارجی را داراست . و وجود چنين قانونی باعث تلاش مضاعف بازيکنان برای ارتقا وضعيت خود در تيم دارند و همين به صورت اتوماتيک باعث موفقيت تيم در کارهای گروهی می شود . به همين علت است که در سبک جديد بازي فوتبال کار تيمی و تعداد پاسهايی که يک نفر به بازيکنان همتيمی خود می دهد از ملاکهای تاثير گزار است .


با تشکر ميثم سلطانی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


4 شنبه 14 ارديبهشت 1384 - 20:45
پاسخ بصورت نقل قول
همانطور که اولين مرحله در ايجاد يک ساختمان طراحی نقشه ساختمان است ، در بوجود آوردن يک گروه موفق اولين نکته طراحی گروهها و زير گروههای مورد نياز می باشد . مثلا من نقشه زير را برای گروه می کشم :
گروه كارگرداني


گروه برنامه نويسان
گروه 3 بعدی
+ گروه برخورد
+ گروه انتخاب اشيا
+ گروه دوربين
+ گروه کاراکتر
+ گروه صحنه
+ گروه منطق بازی
--------------
گروه فيزيک
+ گروه اشيا طبيعی (بدون اتصالات)
+ گروه وسايل نقليه
+ گروه Ragdoll (کاراکتر)
+ گروه سيستمهای ذره ای باران و برف و گل و لای و دود
-----------------
گروه شبکه
+ گروه Peer
+ گروه Server
+ گروه Client
-----------
گروه هوش مصنوعی
+ گروه تعقيب و گريز
+ گروه جمعيت
+ گروه bots
-------------
گروه زبان (تبديل زبان لاتين به فارسی در کل بازی)
+ گروه Font
+ گروه Intellicence
------------
گروه امنيت نرم افزاری
+ گروه آشنا با ابزارهای ساخت قفل
+ گروه آشنا با روشهای کرک به منظور مقاوم کردن برنامه قفل در
مقابل هکرها
------------
گروه نصب(Setup)
-----------------
گروه گرافيستها
-----------------
گروه اشيا 3 بعدی
+ گروه اشيا ثابت
+ گروه کاراکتر
-----------------------------
گروه تصاوير 2 بعدی
-----------------------------
گروه سازندگان محيط داخلی
+ گروه سازندگان محيطهای تو در تو (با استفاده از Q3radiant)
+ گروه سازندگان اشيا محيط داخلی ( با استفاده از Max )
------------------------------
گروه سازندگان محيط خارجی
+ گروه طبيعت
+ گروه شهر
+ گروه فضا
----------------------------
+ گروه Shader
----------------------
گروه نويسندگان
-----------------------
گروه تبليغات
------------------------
گروه مديريت سايت
------------------------
-----------------------
همانطور که مشخص است گروهها و زير گروههای زيادی نقشه اوليه يک گروه سازنده بازی را تشکيل داده اند . بعد از طراحی نقشه ، مرحله تقسيم کار فرا می رسد . اين کار از پايينترين زيرگروهها شروع می شود . چون کل افراد مورد نياز در تشکيل گروه سريع تشکيل نمی شود بنابراين در صورت عدم تکميل يک گروه ، سرگروه آن گروه تعيين می گردد . سر گروه به منظور تبليغ برای بدست آوردن افراد مورد نظر خود کار بقيه زير گروههايی که فردی برای آن انتخاب نشده است انجام می دهد . تا هر زمان که فرد مورد نظر پيدا شود سرگروه يا فرد ديگری اين مسوليت را می تواند بپزيرد . اگر کار يکی از زير گروهها خيلی حياطی باشد بايد حتما سرگروه يک نفر را انتخاب کند يا خود کار اون قسمت را انجام دهد .

نکته مهم اين است که به دليل بوجود آمدن مشکل کمبود نيرو هيچ سرگروهی منحصر بفرد نيست البته منظور اين نيست که يک گروه می تواند 2 سر گروه داشته باشد . بلکه منظور اين است که يک سرگروه می تواند سرگروه گروه ديگر هم باشد و در اين مورد هيچ محدوديتی وجود ندارد .

اگر کل گروه از کوچکترين تعداد تشکيل شده باشد اين امکان وجود دارد که بعضی از گروهها تا پيدا شدن يک سرگروه غير فعال باشند . و اگر گروهی فعاليت کمی داشته باشد از حالت فعال خارج می شود و کليه گروه از مجموعه جدا می شوند و بعد از پيدا کردن گروه جديد دوباره فعال می شود .

استفاده از تالار و انجمن های phpbb از ابزارهای کارا در مديريت پروژه است. با اين ابزار علاوه بر بوجود آمدن يک محيط مجازی ، يک رقابت دوستانه بين افراد گروهها بوجود می ايد . و فعال و غير فعال بودن گروهها به راحتی مشخص می شود . تاپيکها محلی برای تبادل نظر اعضای يک گروه در يک مورد خاص است . به اين منظور هر سرگروه می تواند مدير يک انجمن باشد و تاپيکها فقط در شرايط خاصی ساخته می شوند ساخته می شوند . و تاپيکها به تعداد مشخصی هستند .

تا بعد .... PDT_010
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 14 ارديبهشت 1384 - 22:35
پاسخ بصورت نقل قول
عالی بود میثم جان ، خیلی کیف کردم...

در ضمن همین امروز یک کتاب جیبی با نام " کلید های طلایی کار تیمی " بدستم رسید که پیشنهاد میکنم حتما تهیه کنید... مطالب جالب و مفیدی توی این کتاب گنجونده شده و فکر کنم خیلی راحت توی نمایشگاه پیدا بشه...

نویسندش هم یان فلمینگ و مترجمش هم مریم تقدیسی هستند.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


5 شنبه 15 ارديبهشت 1384 - 01:23
پاسخ بصورت نقل قول
@Jack:
ميثم جان، كارتون درسته.

اميدوارم كه اين شيوه جالب را هر چه بيشتر توسعه دهيد. براي كاري هم كه تا كنون انجام داده ايد، ارزش بسيار زيادي قائل هستم، زيرا كار بسيار سخت و دشواري است.(شخصا ترجيح مي دهم تا بر روي رفع باگ ها كار كنم Surprised )

-موفق باشيد.

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


5 شنبه 15 ارديبهشت 1384 - 14:10
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

عالی بود میثم جان ، خیلی کیف کردم

علي عزيز از شما بينهايت ممنون هستم كه با توجه به نزديك شدن امتحانات دانشگاه باز هم نظرات خودتون رو بيان مي كنيد .
نقل قول:

در ضمن همین امروز یک کتاب جیبی با نام " کلید های طلایی کار تیمی " بدستم رسید

اگر امكانش هست چند جمله از اين كتاب را ذكر كنيد . همچنين اگر نام ناشر اين كتاب رو هم بگيد كه فوق العادست .


نقل قول:

ميثم جان، كارتون درسته

ولي نه به كاردرستي شما Smile

نقل قول:

شخصا ترجيح مي دهم تا بر روي رفع باگ ها كار كنم

من خيلي بيشتر از اين حرفا روي شما حساب باز كردم . Embarassed ضمن اينكه در قسمت برنامه نويسي ديباگ كردن از سختترين كارها و جز لاينفك هر گروه است .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


5 شنبه 15 ارديبهشت 1384 - 14:19
پاسخ بصورت نقل قول
هر گروه نماينده يک فناوری جديد است . به اين معنا که در گروهها بحث فردی که فقط روی آن فناوری کار کند نيست . البته اينکه يک نفر فقط روی يک قسمت کار کند هم ايده بدی نيست ولی اگر فردی صاحب يکی از فناوری های فوق است تحت شرايطی می تواند يک گروه ايجاد کند و کارهای خود را با ساير قسمتها وفق دهد . اين کار علاوه بر اينکه باعث استفاده شدن از برنامه ها و نمونه کارهای آن فرد می شود در پيشبرد پروژه هم سهم بسزايی خواهد داشت . Cool
اين افراد بهتر است هر چه سريعتر در مورد فناوريها و مهارتهای خود توضيح کاملی ارايه کنند . چون در انتخاب ابزارهای مختلف ساخت بازی ، نمونه کار افراد و همچنين قابليتهای آن ابزار باعث استفاده از آن ابزار در گروه خواهد شد ولی بعد از اتخاب آن نرم افزار يا کتابخانه يا موتور بازی ، آن موتور غير قابل تغيير خواهد بود . در صورتی که بيش از يک نفر در يک قسمت خاص صاحب مهارت با 2 ابزار مختلف باشند با قياس آن ابزارها يکی از آنها انتخاب می شود و فرد ديگر يا می تواند در قسمتهای ديگر همکاری کند يا در همين قسمت با ابزار ديگر به همکاری بپردازد .

برای افرادی هم که تمايل به عضويت داشته باشند و دارای نمونه کارهای مورد استفاده در پروژه را نداشته باشند ، شروع کار با يادگيری اصول و مفاهيم با استفاده از روش سوال و جواب خواهد بود . چون بسياری از مهارتهای يادگرفته شده توسط سرگروهها با پرسيدن بسيار آسانتر به افراد ديگر منتقل می شود . سرگروهها معمولا مهارتها را برای استفاده در ساخت کارهای جديد ياد می گيرند ، نه برای آموزش دادن به اعضای گروه بنابراين شايد دقيقا ندانند که اصول و مهارتهای مورد نياز اعضای گروه چه چيزهايی هستند . بنابراين سرگروهها بايد در زمينه آموزش دادن اعضای گروه فقط به صورت سوال و جواب فعاليت داشته باشند . PDT_009


البته يک راه ديگر برای مشارکت در گروهها موجود است و آن هم اين است که قبل از معرفی کردن خودتان در تلاش برای يادگيری مهارتهای جديد باشيد . شما نمی توانيد به سرگروه وعده همکاری بدهيد و بدون همکاری در گروه شروع به يادگيری کنيد ! چون درست است که شما مشغول يادگيری مهارتهای جديد هستيد ولی اين نکته ای است که به هيچ وجه قابل اثبات نيست . Sad روش بهتر همکاری در گروه و در حين ان تلاش در يادگيری مهارتهای بيشتر و حتی در زمينه های ديگر است . PDT_020

زير گروههای هر گروه قبل از شروع کار ساخته می شود . اگر فردی تمايل به همکاری در يکی از گروهها داشته باشد نظر خود را با سرگروه يا مدير پروژه در ميان می گذارد . بعد از انجام هماهنگی بين مدير پروژه و سرگروه فرد مورد نظر فعاليت خود را آغاز می کند . اگر فبلا با مهارتهای زيادی آشنا نيستيد ، پيشنهاد می شود که فقط در يک گروه فعاليت کنيد افرادی که در دو يا چند گروه ديگر فعاليت دارند ، افرادی هستند که دارای مهارت و همچنين نمونه کار در آن زمينه ها می باشند .

تا بعد ... PDT_011
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


1 شنبه 18 ارديبهشت 1384 - 01:31
پاسخ بصورت نقل قول
@Jack:

نقل قول:
ولي نه به كاردرستي شما

اختيار داريد، ان شاء الله همگي باهم از نقاط قوت يكديگر استفاده خواهيم كرد و همه سعي مي كنيم تا نقاط ضعفمان را بر طرف نماييم. (ان شاء الله)

نقل قول:
من خيلي بيشتر از اين حرفا روي شما حساب باز كردم . ضمن اينكه در قسمت برنامه نويسي ديباگ كردن از سختترين كارها و جز لاينفك هر گروه است .

بله، ديباگ كردن علاوه بر مشكل بودن تمرين خوبي هم براي قوي شدن اعصاب است... پس حتما ما پهلوان پنبه هستيم... Cool


ميثم جان مباحثي را كه عنوان مي فرماييد، واقعا شيرين هستند... Surprised

مساله اي كه تحت عنوان يادگيري/آموزش حين كار از آن ياد كرديد، در واقع هم اكنون در جوامع پيشرفته تر كاملا جا افتاده هستند و از آن تحت عنوان Training On Job ياد مي شود. يكي از بارزترين نمونه هاي اين مساله در كشور خودمان همين انيميشن هاي مربوط به نيروي انتظامي است (سيا، هوتي و ... Very Happy )

به راحتي مي توانيد پيشرفت كيفيت و كميت اين مجموعه را در بسياري از فاكتورهاي مهم آن مشاهده نماييد كه بيشتر حاصل كسب تجربه در زمان اجرا و انجام يك پروژه حقيقي و مهم هستند... و صد البته روند يادگيري افراد به هيچ عنوان نبايد به اصل كار لطمه اي وارد كند، كه در عمل اين يادگيري به شكل بسيار خوبي در اين طرح نيروي انتظامي پياده شده است و به جاي افت كيفيت، شاهد افزايش كيفيت آن هستيم Razz

يك مطلب ديگر هم بود، اما هر چه فكر مي كنم، آنرا به خاطر نمي آورم Mad

-موفق باشيد.

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


جمعه 6 خرداد 1384 - 17:07
پاسخ بصورت نقل قول
در اين پست من از تگ code استفاده كرده ام . متاسفانه كدها از چپ به راست مرتب نمي شوند براي نمايش دقيق كدها مي توانيد آنها را در word باز نماييد .
کارهای انجام شده
ساخت یک HUD Engine :
یکی از اقدامات پایه ای در ساخت بازی استفاده از hud در بازی است . در بازیهای جدید صفحات hud بسیار شبیه پنجره ها و کنترلهای ویندوز شده است . چون پنجره های ویندوز دارای یکسری خصوصیات پیش فرض و بر پایه خصوصیات سیستم است مانند شکل دکمه های minimize , maximize , … و همچنین قالب خاص فونتی که در این پنجره ها به کار بده شده است و عدم سازگاری این فونتها با فونت PowerRender و بوجود آمدن مشکلات اساسی در اجرای بازی و کلا عدم سازگاری سیستم hud ی PowerRender با سیستم ساخت و نمایش پنجره ها در ویندوز نیاز به یک hud engine در PowerRender را ضروری کرده است .

این موتور خصوصیات نوع ، مکان ، اندازه و نام و ... پنجره ها را از اسکریپت ساخته شده توسط HUD Editor می گیرد و آنها را به صورت بصری نمایش می دهد .

HUD Editor یک ابزار برای طراحی دیالوگهای بازی و قرار دادن کنترلها در داخل انها و نهایتا ذخیره نتیجه در یک فایل است .

قبل از ساخت HUD Editor نهایت سعی من بر این بود که یک editor مانند Resource ediror در VC را بسازم . ولی بعد از بررسی vc resource editor و بررسی فایلهای rc ساخته شده توسط آن به فکر استفاده از این فایلهای rc افتادم و بنابراین بدون نوشتن یک خط کد من یک Resource editor فوق العاده در اختیار داشتم . تنها کاری که باید می کردم ساخت یک event system و امکان اختصاص توابع Mouse_Click ، Mouse_Move و ... به کنترلهای یک فرم بود .

برای دستیابی به فرم و کنترلهای بازی هنگام کد نویسی دو نوع متغیر به نامDialogFrame و Control ساخته شد . برای دستیابی به یک دیالوگ تابع زیر را ساختم :
كد:

DialogFrame * Maindialog;
Maindialog = Getdialog(IDD_MAIN);

حال که Maindialog را در اختیار دارم می توانم خصوصیات آنرا تغییر دهم
كد:

Maindialog->BaseFrame.Visible = 1;

با این عمل دیالوگ نمایش داده می شود

حال فرض کنید من یک تابع ساخته ام و تصمیم دارم از این تابع به عنوان Mouse_Down برای یکی از دکمه هایم که IDC_START نام دارد استفاده کنم . به صورت زیر عمل می کنم
كد:

Control * ctl;
ctl = GetControl(IDD_MAIN,IDC_START);
ctl->BaseFrame.Mouse_Down = Start;
ctl->BaseFrame.Target = 0;
UpdateControl(Maindialog , ctl);

در خط دوم تابع Start به عنوان تابع Mouse_Down برای کنترل در نظر گرفته شده است . این تابع وظیفه گرفتن ورودی از 2 کنترل از جنس TextBox و سپس مقدار دهی اولیه Server بازی را به عهده دارد .
كد:

void Start(void)
{
   Control * ctl;
   char ServerName[200];
   char ServerPort[200];
   char MessageOfDay[200];
   int res;


   ctl = GetControl(IDD_MAIN,IDC_PORT);
   strcpy(ServerPort,ctl->EditBox->Texts->pszStringsArray[0]);

   ctl = GetControl(IDD_MAIN,IDC_SERVERNAME);
   strcpy(ServerName,ctl->EditBox->Texts->pszStringsArray[0]);

   ctl = GetControl(IDD_MAIN,IDC_MESSAGEOFDAY);
   strcpy(MessageOfDay,ctl->EditBox->Texts->pszStringsArray[0]);




   res = InitializeServer(ServerPort,ServerName,MessageOfDay);
   if (res == 1)
      Beep(100,100);
}



حال ادامه کد قبل را بررسی می کنیم .


تابع UpdateControl باعث به روز کردن کنترل در آرایه کنترلهایی که در هر دیالوگ تعریف کرده ام استفاده می شود .
چون متغیر Maindialog در یک لیست پیوندی قرار دارد برای به روز کردن آن در این لیست از تابع زیر استفاده می شود :
كد:

UpdateDialog(&Root,Maindialog);

که Root ریشه این لیست پیوندی است .

برای افزایش قدرت این موتور من 99 درصد کنترلهای ویندوز را شبیه سازی کرده ام . برای استفاده از TreeView کافی است یک کنترل از این جنس در Resource Editor قرار داده و با مشخص کرده نام این کنترل مانند IDC_TREE1 يِک فایل به نام IDC_TREE1.txt ساخته و کد زیر را در آن وارد می کنیم .

این یک زبان اسکریپتی برای ساخت treeview است که خودم آنرا تعریف کرده ام و از هیچ Script engine ای استفاده نکرده ام . برای ساخت منوی بازی هم من از همین زبان اسکریپتی استفاده کرده ام . فعلا قسمت طراحی منوی Resource editor برای منوی بازی غیر فعال است .
كد:

TreeView(
   Root(
   Caption(tvchild3)
            ‎‎‎‎ TreeViewItems(
                  ‎‎‎‎ Captions()
                   ‎‎‎‎)
            ‎‎‎‎ Child(
                  ‎‎‎‎ Caption(Shooter)
                  ‎‎‎‎ TreeViewItems(
                        ‎‎‎‎ Captions(1st Person,3rd Person)
                         ‎‎‎‎)
                   ‎‎‎‎)
            ‎‎‎‎ Child(
                  ‎‎‎‎ Caption(Melee)
                  ‎‎‎‎ TreeViewItems(
                        ‎‎‎‎ Captions()
                         ‎‎‎‎)
                  ‎‎‎‎ Child(
                        ‎‎‎‎ Caption(Bash)
                        ‎‎‎‎ TreeViewItems(
                              ‎‎‎‎ Captions(1HBash,2HBash,2HBashD)
                               ‎‎‎‎)
                         ‎‎‎‎)
                  ‎‎‎‎ Child(
                        ‎‎‎‎ Caption(Slash)
                        ‎‎‎‎ TreeViewItems(
                              ‎‎‎‎ Captions(1HSlash,2HSlash,2HSlashD)
                               ‎‎‎‎)
                         ‎‎‎‎)
                   ‎‎‎‎)
   )
)End

اين هم يك تصوير از Hud_Engine
http://www.sharemation.com/JackGolson/HUD_Test.jpg
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


جمعه 20 خرداد 1384 - 18:30
پاسخ بصورت نقل قول
گفتيم که گروه سازنده بازی از گروه کارگردانی ، گروه برنامه نويسی ، گروه گرافيک و گروه نويسندگان تشکيل شده است . با اين طرح ساخت بازی غير ممکن نيست ولی تغيير اين ساختار و ايجاد گروههای جديد و مجتمع کردن بعضی از زير گروهها در يک گروه باعث افزايش توان گروه و ساخت بازيهای قويتر می شود . مثلا گروههای فيزيک ، گروه 3 بعدی ، گروه هوش مصنوعی می توانند با همکاری يکديگر يک موتور Game oriented شبيه موتور Unreal بسازند . اين چند گروه در ساختار جديد در گروه برنامه نويسان ارشد قرار می گيرند .

مهمترين دليل ايجاد گروههای ديگر بوجود آوردن ايده برای بقيه گروه ها در انجام کارهای محوله شان است . گروه اصلی سازنده بازی از زير گروههای زير تشکيل شده است :

1)گروه نويسندگان
2)گروه طراحان بازی
3)گروه طراحان هنری
4)گروه طراحان 2 بعدی
5)گروه طراحان 3 بعدی
6)گروه هنر تکنيکی
7)گروه طراحان مراحل
8 )گروه برنامه نويسان هوش مصنوعی
9)گروه برنامه نويسان شبکه
10)گروه برنامه نويسان 3 بعدی
11)گروه برنامه نويسان فيزيك
12)گروه برنامه نويسان ارشد
13)گروه طراحان صدا
14)گروه سکانسهای سينمايی
15)گروه بازبينی
16)گروه تهيه کنندگان
17)گروه آزمايش کنندگان

ساختار بالا با ترتيب اولويت کاری قرار دارند . با در نظر گرفتن ساختار زير مجموعه ای ساختار فوق به 4 گروه اصلی تبديل می شود .
1)گروه نويسندگان
2)گروه کارگردانی
3)گروه طراحان هنری
3)گروه گرافيک
گروه طراحان 3 بعدی
گروه طراحان 2 بعدی
گروه طراحان مراحل
4)گروه برنامه نويسی
گروه هنر تکنيکی
گروه برنامه نويسان 3 بعدی
گروه برنامه نويسان شبکه
گروه برنامه نويسان هوش مصنوعی




1) نويسندگان
بازی چه داستانی بايد داشته باشد ؟ آيا بازی بر اساس يک داستان واقعی ساخته می شود ؟ آيا بازی بر اساس يک فيلم بايد ساخته شود ؟ بازی دارای چه سبکی است ؟ چه اتفاقاتی در بازی بايد بيفتد ؟ شخصيتهای داستان چه کسانی هستند و دارای چه خصوصيات و توانايی هايی هستند ؟ اينها سوالاتی هستند که نويسندگان بازی جواب آنها را می دهند . امروزه همه بازيها حتی بازيهای FPS ای مانند Doom 3 هم دارای داستان هستند .

2)طراحان بازی
بعد از اتمام داستان چگونه آنرا برای بازی سازی آماده می کنند ؟ اصولا چه کسانی و با چه ديدی داستان را به يک بازی منتقل می کنند . اينجاست که پای طراحان بازی به ميان کشيده می شود . آنها بر اساس داستان فيلمنامه ای تهيه می کنند و بعد اين فيلمنامه را تفکيک کرده و مشخص می کنند کدام قسمت از داستان برای کدام قسمت از مرحله بازی است و شخصيتهای داستان چگونه در روند بازی قرار گيرند . به علاوه آنها اطلاعات لازم را از بزرگترين تا کوچکترين جزييات بازی مشخص می کنند . همچنين يک Story Board (گذشته آن شخصيت يا مکان يا هر چيز ديگر ) برای آنها تهيه می کنند و در آخر پرونده ای قطور از بازی می سازند . در اين پرونده اطلاعات و جزييات لازم برای هر گروه از سازندگان بازی را مشخص می کنند . درست مانند کارگردان سينما . همانطور که يک کارگردان شکل کلی يک فيلم را تعيين می کند ، کارگردان يک بازی هم فضای کلی و و مراحل و شخصيتهای بازی را تعيين می کند و همواره تا تکميل نهايی بازی در کنار همه گروهها هست و آنها را هدايت می کند .

3) طراحان هنری
بعد از مشخص شدن شخصيتها ، فضاها و اجزای بازی نوبت به هنرمندان و طراحان می رسد تا بر اساس پرونده کامل شده توسط طراحان بازی ، شروع به خلق و ايجاد شخصيتها و فضاها و حتی لوازم و اشيايی که در داستان هستند کنند . آنها بر اساس پرونده ای که طراحان بازی آماده کرده اند شروع به ساخت تصويری کامل از بازی با استفاده از نقاشی و گرفتن عکس و نهايتا انتقال آنها به کامپيوتر و همچنين استفاده از آرشيوهای تصويری و انتخاب تصاوير مناسب و استفاده از توضيحات کامل و مرتبط با آن تصاوير می کنند .


4)طراحان 2 بعدی
اين طراحان با استفاده از تصاوير ساخته شده توسط طراحان هنری به آماده کردن Texture ها و ساخت مواد و سايه نهای مورد نياز برای گروه طراحان 3 بعدی می پردازند . از ديگر اقدامات اين گروه استفاده از نرم افزار گروه طراحان فنی و استفاده از تصاوير طراحان هنری برای ساخت HUD است .


5)طراحان 3 بعدی
هنگامی که تصاوير لازم و کاملی از شخصيتها و لوازم و اشيايی که بايد در بازی ديده شوند آماده شد ، هنرمندان گرافيک 3 بعدی ، کار ساخت مدلهای 3 بعدی و انيميشن آنها را آغاز می کنند . در اين مرحله بر اساس طرحهای تاييد شده ، اين هنرمندان شروع به زنده کردن آنها در درون کامپيوتر می کنند .





6)طراحان فنی
اين افراد برنامه نويسانی هستند که کارشان طراحی و ساخت برنامه مورد نياز برای طراحان 2 بعدی و طراحان 3 بعدی و طراحان مراحل است آنها هميشه در تلاش برای ساخت ويرايشگرهای کارآمد به عنوان ابزاری در اختيار طراحان مراحل و 3 بعدی و 2 بعدی هستند .

7)طراحان مراحل
بعد از آماده شدن نرم افزارهای مورد نياز ، حالا نوبت طراحان مراحل است که کار خود را شروع کنند . آنها با استفاده از طرحهای آماده هنرمندان و طراحان 3 بعدی و بر اساس اطلاعاتی که طراح بازی در پرونده برای آنها آورده است ، شروع به پياده کردن داستان در قالب مراحل می کنند . اين افراد جزييات ، شخصيتها و مراحل بازی را بر اساس خلاقيت خود در کنار هم گرد آورده و شهرها ، جنگلها ، دشتها و تمام آن چيزهايی را که در مراحل بازی می بينيد می آفرينند .

تا بعد ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


شنبه 21 خرداد 1384 - 11:14
پاسخ بصورت نقل قول
کارت درسته Laughing

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |