|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نويسنده |
پيغام |
arashdj71 مدیر انجمن
تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385 تعداد ارسالها: 1347 محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!
جمعه 28 خرداد 1389 - 13:32 |
|
|
من نميدونم منظور شما از پيشرفت nvidia gems چیه! ولی باید یه چیزاییرو خدمتت عرض کنم:
nvidia gems یه کتاب کامل در مورد مباحث گرافیک/هندسه/api های گرافیکی/فیزیک و کلا بیشتر مسائل مرتبط با بازیسازیه....بعد از عرضه نسخه 3 این کتاب پر محتوا در سال 2007 دیگه کتابی منتشر نشد به نظر شما دلیلش چیه؟
منظور من از جهش نسل اومدن یه api گرافیکی جدید یا سخت افزار جدید با قابلیت متفاوت نسبت به بازیهای اون نسله نه اومدن یه میان افزار.... به فرض عرضه ی نسخه ی 3 cryengine نمیتونه جهش نسل به حساب بیاد همونطور که چوات یرلی خودش میگه که توی crysis2 نباید انتظار گرافیک فراتر از چیزی که توی crysis warhead دیدیم رو داشته باشیم.بعد از عرضه ی نسخه 2 cryengine که دنیا بازیهای کامپیوتری رو وارد نسل سوم کرد نمیشد چیزی حتی از نسخه 2x انتظار داشت همچنین در اونسمت از unreal engine3 ! چون با وجود عرضه api جدید microsoft یعنی directx10.0 بود که cryengine2 تونست نسل بازیهارو متحول کنه.
nvidia gems3 هم با وجودی که توی سال 2007 عرضه شد مبانی اصلی گرافیک و geometry رو مورد برسی قرار میده که همزمان با عرضه dx10 بود و به خاطر همین صنعت بازی وارد نسل سوم شد و عملا چیزه جدیدی برای گفتن وجود نداشت که بخوایم در موردش بحث کنیم و انقدر جامع باشه که بشه نسخه ی 4 کتاب gems رو عرضه کرد.
الانم با عرضه dx11و همچنین عرضه nvidia fermi و سری gtx 300,400 شرکت nvidia و البته سری ati 5000 مسلما داریم وارد نسل بعد میشیم و حرف بنده هم همین بود. بازی ای که زمان عرضه نسخه 10 شروع به ساخت کرده اگر بخواد مثلا 1 سال تا 6 ماه دیگه عرضه بشه مسلما جلوی بازیهایی با تکنولوژی نسل چهارم کمبود خواهد داشت ولی اکثر بازیهایی که در بازه ی یک نسل عرضه میشن غیر از پیشرفت های جزیی چیز فراتر از انتظار رو به ماها نشون نمیدم.
به طور مثلا از سری بازی crysis1 به این طرف که بخوایم حساب کنیم بازیهای call of duty 4 و AC , FARCRY2 , COD5, batman arkham asylum,mass effect,و عنوانهای اخیر مثل : ac2,metro2014 , conviction ,modern warfare2 , nfs: shift همه و همه از یک سری افکتهای Post process و شیدرهای بهبود یافته ی قدیمی استفاده میکنن که البته به قول شما با پیشرفت (نه پیشرفت قابل جهش) یکم افکتها بهبود پیدا کردند و بازیها به استفاده از dx10 روی آوردن! پس عرضه یک بازی توی مدت 3 سال عمری که مثلا dx10 میکنه نمیونه از چیزی عقب بمونه بلکه میتونه با فرصت بیشتر حتی پیشرفت هم بکنه! فکر کنم بدونید که بعد از شاهکار cod4 در زمانه خودش ساخت بازی cod5 به عهده ی treyarch بود و activison بعد از عرضه cod4 گفت که از همین الان ساخت بازی cod6 به infinity ward واگذار شده.پس infinity ward در مدت 2 سال روی cod6 کار کرد و نه ضرری دید و نه از تکنولوژی عقب موند!
نقل قول: |
خوب البته نباید گیم پلی رو هم نادیده گرفت که خیلی مهمه اما هممون می دونیم گیم پلی کراسیس در سطح فوق العاده عالی نبود اما خوب ... |
باید بگم متاسفانه با گذشت هر نسل فقط گرافیک پیشرفت میکنه میشه گفت گیم پلی و هوش مصنوعی در بدترین حالبت ممکن قرار داره درست مثل فیلمهای ایرانی خودمون !
ممنون. |
_________________
|
|
بازگشت به بالا |
|
|
|
|
|
|
|
|
صفحه 3 از 4 |
تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد برو به صفحه قبلي 1, 2, 3, 4 بعدي
|
|
شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد. شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد
|
|
|