Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> تاجر کوچولو 2 >> دانلود کنید
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي

نويسنده
پيغام
haji
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 74


4 شنبه 20 مرداد 1389 - 18:56
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی ممنون
هردو تای اینا به عمد بود یعنی خودم برگشت نذاشته بود
و اینکه بازیکن نتونه ذخیره کنه بازی رو هر جا دلش خواست
فکر میکردم بازی رو جذاب میکنه ... که نشد
کلا بازم شکست خوردم Neutral

_________________
yashargame.co.cc
بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
rasooli.behnam
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: shiraz


5 شنبه 21 مرداد 1389 - 14:12
پاسخ بصورت نقل قول
معلومه که زحمت زیادی برا این بازی کشیدی. نکته مثبتی که میتونم بهش اشاره کنم اینه که جرات کردی و بازی ساختی. خیلی از ما هنوز نتونستیم بازی بسازیم. بازیت مشکلاتی داره. در واقع خیلی ها بازیهای اولشون پر از مشکله. مشکلاتی که من متوجه شدم اینه که طراحی روند بازی پر از مشکله. مثلا مبنای گذشت زمان درست معلوم نیست. مبنای گرسنگی, خستگی و مریض شدن هم درست معلوم نیست. سوال اینه که چه چیزایی باعث میشه گرسنه بشه؟ یا خسته بشه؟ اگه جواب اینه که فقط زمان باعث میشه, خوب به چه نسبتی؟ اینا چیزایی هستن که بازیکن دوست داره بدونه.
دیگه اینه چرا برای ورود به شهر باید تاس بندازم و عدد 5 یا 6 بیارم؟ فلسفه این کار چی هست؟
تو قسمت شرکت (که بهتر بود اسمشو میزاشتی بازار) بازیکن بر چه اساسی باید جنس بخره؟ مثلا اگه عسل بخره بهتره یا پوشاک؟ باید یه تفاوتی بین این دو باشه که یه جایی توضیح داده شده باشه! مثلا یه جایی شبیه به "اطلاعات خرید و فروش" که داخلش توضیح داده شده فلان جنس تو عراق خوب میخرند و سودش تا فلان تاریخ ایس در صد و اگه از این تاریخ بگذره سودش کمتر میشه! این جوری بازیکن زمان حرکت و میزان خریدش رو بر یه مبنایی میتونه تنظیم کنه.
اول بازی باید این امکان وجود داشته باشه که اگه بازیکن دلش نخواست داستان رو بخونه, بتونه اونو اسکیپ کنه. و دیگه اینکه یه دکمه تو قسمت "درباره ما" برا بازگست بذاری بهتره تا خودش به صورت خودکار باشه.
در کل وقتی میخوای یه بازی رو طراحی کنی, سعی کن خودتو بذاری جای بازیکن و ببینی ایا بازیکن تو بتزی گیج میشه یا نه. ایا هر چیزی که نیاز داره بدونه, تو بازی بهش نشون دادی یا ولش کردی به امان خدا.
موفق باشی. کاری داشتی میتونی با ایمیلم تماس بگیری

_________________
تا میتونی مهربان باش اما هنگام مجازات کردن رحم نکن وگرنه باعث بی نظمی میشی. این تجربه خودم از زندگیه!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


5 شنبه 21 مرداد 1389 - 15:01
پاسخ بصورت نقل قول
بازی خیلی خوبیه اما یکم زود مریض میشی ولی در کل طرح و ایده جالبیه

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
haji
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 74


5 شنبه 21 مرداد 1389 - 15:18
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی ممنون
به ترتیب جواب میدم
بازی اولم نیست و چند بازی قبل این ساختم.

نکته ای که وجود داره من بازی تجاری نساختم و درسته بازیهای مستقل گیم پلی خوبی دارند ولی من اصلا دوست نداشتم رو گی پلی بازیم کار کنم به دلایلی :
1. همکار حرفه ای نداشتم که بگه اقا بریم بازی توپ بسازیم که صدا کنه!
2. وقتای اولی نمیشه و هیچ کس به من اعتماد نمیکنه مجبورم به تنهای و در زمان کم یک بازی بسازم.

در مورد زمان و گرسنگی و خستگی من برای جذاب شدن بازی (به نظر خودم) دوست داشتم زمان و پول رو از بازیکن بگیرم تا زود تر عجله کنه و بره به خارج ... اینا رو واسه این گذاشتم
و در هرساعت مقداری درصد به گرسنگی و خستگی اصافه میشه
اینایی که میگی بیشتر واسه شما معلوم نیست در صورتی که هدف من این بود که بازیکن خودش بفهمه چی به چیه! یعنی بفهمه وقتی 100 درصد شد مریض میشه و 48 ساعت از دست میده!
وقتی تاس میندازی درست بود وارد شهر میشی درست نبود 1 ساعت زمان از دست میده!
اگر تنها عدد 6 میبود کار سخت میشد واسه همین 5-6 با هم بودن!!
بازم هدفم گرفتن زمان بود.

در مورد شرکت شما راست میگی ولی هدفم این بود بازیکن ندونه چی بخره چی نخره!
میخواستنم پولش رو از دست بده ... در کل هیچکدوم برتری خاصی به دیگری ندارن!!!
مثلا تا فلان تاریخ .. این ایده شماست و اینکه من دوست نداشتم همه ایده ها رو در این بازی استفاده کنم وگرنه گفتم اگر کار میکردم بهتر از این ها میشد.

اوب بازی داره من راهنمایی نکردم اگر کلید اسپیس رو میزدیم میرفت به منو.
درباره ما رو هم دوست داشتم به اجبار کاربر بخونه ببینه کی به کیه!

همه حرفهای شما درست و بجا بود و استفاده کردم
ممنون
انشالله بازی بعدی همچین بازی تاپ بسازم که هیچ عیب و نقصی نداشته (تا جای ممکن)
هدفم که اینه انشالله همکار پیدا کنم

Arrow

_________________
yashargame.co.cc
بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
haji
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 74


5 شنبه 21 مرداد 1389 - 15:19
پاسخ بصورت نقل قول
vahidpoor, خیلی ممنون
در پست بالا در مورد مرضی توضیح دادم
لطف کردی

_________________
yashargame.co.cc
بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
rasooli.behnam
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: shiraz


جمعه 22 مرداد 1389 - 13:02
پاسخ بصورت نقل قول
امیدوارم از صحبتای من ناراحت نشده باشی. هدف من اینه که نظر یه بازیکن رو در مورد بازیت بدونی تا در پیشرفت بازیت کمکت کنه. قصد توهین ندارم.
من متوجه هستم که شما زمان, گرسنگی و خستگی رو برا چی تو بازیت گذاشتی, اما سوال من چیزه دیگست. من به عنوان یه بازیکن میخوام بدونم مبنای کم و زیاد شدنشون چطوری. همچین چیزی باید تو راهنمای بازی توضیح داده شده باشه. اگه بازی شما یه بازی فکری باشه, قبول دارم که بازیکن باید خودش اینو بفهمه. اما بازی شما که فکری نیست! مثلا بازیکن باید بدونه که اگه بخواد وارد شرکت بشه, 4 ساعت از زمانش میگذره. پس سعی میکنه که تو هر شهر فقط یه بار به اونجا سر بزنه. یه جوری میبایست مبنای گذشت زمان نشون داده میشد.
در مورد تاس سوال من این بود که فلسفه این کار چیه؟ چرا باید شانس در هنگام ورود به شهر چک بشه؟ چرا باید بازیکن معطل بشه؟ این کار چه ربطی به موضوع اصلی بازی داره؟ چرا باید زمان رو از دست بده؟ مگه بازی شما یه بازی ریسینگ یا یه بازی شوترهست که سرعت عمل این همه توش اهمیت داره؟ نکته قابل توجه در یه تاجر بیشتر در دانش و تجربه اونه(تجربه در معامله) تا در سرعت عملش. تنها به یه شرط سرعت عمل میتونه در این جور بازیها اهمیت داشته باشه و اونم اینه که بازی چند نفره باشه. به نظر من مبنای گذشت زمان در این بازی زیاد منطقی نیست.
در مورد مبنای خرید و فروش کالا, چرا هدف شما این بوده که بازیکن ندونه چی بخره چی نخره؟ یعنی همه چیز رو به شانس اون واگذار کردی؟ در دنیای واقعی هر تاجری یه تجربه خرید داره که ممکن برا خودش اون تجربیات رو مکتوب کنه و بر اساس اون تجربه ها تو هر شهر خریدشو انجام بده. اما تو یه بازی که مخاطباش آدمای عادی هستن, چند نفر این تجربه رو دارن. حتی اگه یه تاجر واقعی هم بیاد این بازی رو بازی کنه, بازم با مشکل برمیخوره. چون قیمت کالاهای تو بازی با دنیای واقعی فرق میکنه. پس باید یه جایی اطلاعات خرید و فروش در اختیار بازیکن قرار بگیره.
بازی شما یه تجربه خوب در مورد چگونگی روند ساختن بازی با انجین گیم میکر یا هر چیزه دیگه رو بهتون داده. امیدوارم که صحبتای من و دوستانی که نظرشون رو اینجا میگن هم یه تجربه خوب تو قسمت طراحی روند بازی بهتون بده. موفق باشید!

_________________
تا میتونی مهربان باش اما هنگام مجازات کردن رحم نکن وگرنه باعث بی نظمی میشی. این تجربه خودم از زندگیه!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
haji
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 74


جمعه 22 مرداد 1389 - 15:47
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی اقای رسولی
اتفاقا ناراحت نمیشم هیچ خوشحال هم میشم که ایراد بازیم گفته بشه. Laughing
مثلا در مورد خرید اگر زمانی در کار نباشه بازیکن 500 بار میچرخه تا کالاش رو با پایین ترین قیمت بخره و همینکار رو در مورد فروش میکنه و بالاترین سود رو میاره!
هدف بازی رسیدن به بالاترین سود بود پس من باید هر جور شده جلوی بازیکن رو بگیرم!
بله قبول میکنم که باید راهنما در بازی میذاشتم.
من با زمان میخواستم یک جور رقابت ایجاد کنم ... اگر بازی زمان نداشت بالا گفتم اول شدن اسون میشد! ارسال قبلی گفتم همه امار و ارقام بدون حساب کتاب گذاشته شده!!
شما بازیکن اگر بدونی مثلا چوب بیشترین سود رو داره میری اهن بخری؟! همه میرفتن اهن میخریدن ... اینجوری مزیتی که داره شاید بازیکن یک بار 2 بار شکست بخوره ولی بار سوم با اطلاعات خودش میاد بازی رو برنده میشه. و در پست قبلی گفتم که هیچ محصولی برتری خاصی نداره همه رقم ها شانسیه ...
مثال : قیمت عسل 500 تا خرید خارج 1000 +- عدی بین 100 تا 500 شاید یک بار بشه 1500 یا 500
مرسی از شما و همه دوستان بابت نظرات
خوشحال میشدم نظرات تخصصی در مورد هر قسمت رو بشنوم مطمئن باشید
موفق باشید

_________________
yashargame.co.cc
بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
rasooli.behnam
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: shiraz


جمعه 22 مرداد 1389 - 19:05
پاسخ بصورت نقل قول
یه پیشنهاد واست دارم. اگه میخوای نسخه جدیدشو بسازی, که امیدوارم بسازی, برو با یه نفر که از تجارت سر در میاره یه کم مشورت کن و اطلاعات کسب کن. مثلا وقتی میخوان یه بازی فوتبال بسازن, چند تا بازیکن واقعی میارن باهاشون مشورت میکنن.
سعی کن رو قضیه زمان بیشتر فکر کنی. نباید تو این نوع بازی اینجوری ازش استفاده کنی. برا اینکه ریسک رو در خریدن کالا اضافه کنی, راهای بهتری هم وجود داره. مثلا تغییر قیمت کالا رو با جابجایی تاجر هماهنگ کنی که هر موقع تاجر از شهری به شهر دیگه ای رفت, همه قیمتا عوض بشن. البته این رو هم بگم که این تغییر باید کاملا منطقی باشه. مثلا تغییر تو اجناسی که سود بیشتری دارن بیشتر باشه, یا یه مبنای دیگه ای که منطق داشته باشه.

_________________
تا میتونی مهربان باش اما هنگام مجازات کردن رحم نکن وگرنه باعث بی نظمی میشی. این تجربه خودم از زندگیه!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
haji
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 74


جمعه 22 مرداد 1389 - 20:59
پاسخ بصورت نقل قول
قطعا قصد ساخت یک بازی دیگر دارم و مرسی از پیشنهادت
ببینم چی میشه Arrow

_________________
yashargame.co.cc
بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
KASPERSKY
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 4 دي 1388
تعداد ارسالها: 30
محل سكونت: Tehran---islamcity


5 شنبه 22 ارديبهشت 1390 - 14:26
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان خواهش میکنم اگر کسی این بازی رو برای دانلود داره بذاره.............ممنون میشم

خودم در ساختش شرکت داشتم ولی بازی متسفانه از روسیستمم پاک شده..... از روی سرور پرشین گیگ هم پاک شده................

تو رو خدا اگر بازی رو دارید برای دانلود بذارید..... خواهش میکنم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 5 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |