Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (مدل و انیمیشن در یونیتی)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

انیمیشن
نويسنده
پيغام
pro 3dgame studio7
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 19 مرداد 1387
تعداد ارسالها: 199


1 شنبه 30 مهر 1391 - 22:05
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون آقا شهروز که جواب دادید.
راستش تمام راه ها حتی این راهی که شما فرمودید رو هم تست کردم ولی اصلا واقعی درنمیاد(هماهنگ نیست).
حالت بالا رفتن رو خوب درنمیاره . درواقع خیلی مشکله که با اسکریپت بخوای یه انیمشن رو با تغییر مکان کاراکتر متچ کنی .

کسی راه دیگه ای به نظرش نمیرسه؟
ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


جمعه 17 آذر 1391 - 03:59
پاسخ بصورت نقل قول
سلام خدمت اساتید.


اول میخوام بپیرسم با یونیتی میشه انیمیشن کش اومدن چیزی رو ساخت؟
منظورم اسکیل کردن نیست.
مثلا کشیده شدن زه کمان یا کش تیر کمان دوشاخه!

راستش من یه تیرکمان دو شاخه دارم که قراره بسته به مقدار زمانی که بازیکن کلیک رو نگه میداره ، کش اون بیشتر یا کمتر کش بیاد.
اول خواستم انیمیشن رو توی مکس بسازم ولی قبل از ساخت به ذهنم رسید که اگر هم بتونم کش اومدن رو با پخش درصدی انیمیشن شبیه سازی کنم ، حرکت رها شدن به همون درصد و از همون نقطه رو نمیتونم.( یا من راهش رو بلد نیستم.)


در کل برای یه همچین موردی چه راهی پیشنهاد میکنید ؟ ممنون

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


جمعه 17 آذر 1391 - 04:05
پاسخ بصورت نقل قول
pro 3dgame studio7 عزیز :

3dbazz یه سری آموزش 4 قسمتی ساخت سیستم کاراکتر سوم شخص داره که توی قسمت چهارمش ، انیمیشن وارد شده از مایا رو در یونیتی با کد نویسی به شخصیت میده و کاراکتر بعد از بالا رفتن از سکوی 2.75 متری ، حالت Idle میگیره.

یادمه که وقتی انیمیشن بالا رفتن داره اجرا میشه ، pivot کاراکتر ثابته و بعد از اون تغییر میکنه.
یعنی حین بالا رفتنش نباید pivot حرکتی کنه.

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


جمعه 17 آذر 1391 - 13:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
برای کش اومدن به نظرم راه خوب اینه که توی یک نرم افزاری مثل مکس اون کش ریگ بشه و در واقع ورتکس های وسطی با حرکت یک helper به سمت آن کشیده شوند. بعد همان را وارد یونیتی کنید و هر چقدر می خواهید آن را بکشید.

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


جمعه 17 آذر 1391 - 20:10
پاسخ بصورت نقل قول
جناب king_of_persia ی عزیز.ممنونم.

من همین کار رو کردم و مدل به همین ترتیب ریگ شده.
مشکلاتم اینه:

اول در مورد کد نویسی اون bone که مسئول کشیدن کش هست ، چقدر حرکت کنه میشه راهنمایی کنید؟

دوم اگر در نظر بگیریم که یه دست ریگ شده باید کمان رو بکشه ،
اگر انیمیشن کشیدن کمان بصورت کامل انجام بشه و وارد یونیتی بشه ، توی این قسمت که یه بار باید با 50 درصد نیرو کشیده بشه ( و انیمیشن دست نیمه کاره انجام بشه )
و یه بار باید با 100 درصد نیرو ( انیمیشن کامل دست اجرا خواهد شد )
و همینطور برای درصد های مختلف چه جوری برنامه ریزی کنم موندم!


اگر بشه یا میشد انیمیشن کامل (مثلا شامل فریم 0 تا 100)رو ، از فلان فریمش(مثلا 20) شروع کنم و یا تا فلان فریمش ، مثلا80) پخش کنم ، عالی بود.
چنین امکانی هست ؟ Question

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 17 آذر 1391 - 22:38
پاسخ بصورت نقل قول
amir.nemati63,

اگه فقط برا این مورد میخواید که من پیشنهاد میدم از LineRenderer استفاده کنید ، 3 تا نقطه بهش بدید یکی 2 سره کمان و یکی هم دست ضخامت Line رو هم بهش بدید و یه تکسچر و متریال transparent ...

تو روش خودتون هم نیازی به انیمیت کردن زه کمان نیست ، 3 تا Bone بدید و توی کد فقط جای Bone هارو تعیین کنید مثل روش بالا ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


شنبه 18 آذر 1391 - 01:52
پاسخ بصورت نقل قول
برای این که درصد اجرای انیمیشن رو کنترل کنید فکر کنم AnimationState.normalizedTime کمکتون کنه.

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


شنبه 18 آذر 1391 - 02:58
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون از هر دو بزرگوار.
lineRenderer کجا هست؟

یه مشکل عجیب هم برام پیش اومده.
من دو تا دست و یک کمان رو در مکس 2008 ریگ و اسکین و انیمیت کردم.
وقتی خروجیfbx میگیرم، فقط زه کمان انیمیت میشه !
دستها ثابت هستند!

به نظر شما مشکل چیه؟ PDT_002 Question

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


شنبه 18 آذر 1391 - 18:25
پاسخ بصورت نقل قول
Component>Effects>Line Renderer

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
rezasys
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 24 آذر 1392
تعداد ارسالها: 3


1 شنبه 24 آذر 1392 - 18:07
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

من یه مدل کاراکتر دارم و یک مدل شمشیر و میخوام در یونیتی شمشیر عضوی از کاراکتر باشه و بتونم بهش کد جداگانه بدم - مشکل اینجاست شمشیر و کاراکتر رو هم میخوام با هم انیمیت کنم (در بلندر) بنظرتون چجوری انیمیت کنم که در یونیتی مشکلی پیش نیاد؟؟

ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 17 از 17 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 15, 16, 17


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |