Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> fps
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

fps
نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


شنبه 10 بهمن 1388 - 19:34
پاسخ بصورت نقل قول
میخواستم بدونم منظور از fps چیست؟
نرخ فریم چیه؟
چطور قابل کنترله؟
برای چی باید کنترل بشه؟
و....
ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 10 بهمن 1388 - 20:39
پاسخ بصورت نقل قول
png,
fps: frame per second. تا اونجا که می دونم.
نرخ فریم: نرخ هزینه کردن فریم به هر ثانیه از نمایش صفحه.
کنترل: توی زبون های مختلف فرق می کنه.

برای چی: تا اونجا که می دونم. سیستم های همه که یکی نیست ! یکی سیستم خفن و یکی ذغالی, اختلاف طبقاتی( چه ربطی داشت ) و از اینچیز ها... منظورم اینه که مثلا یه بازی میدی بیرون با cpu خودت خوب کار می کنه. با cpu فلانی نه چون سرعت کلاک سیستمش باید با بازی تنظیم بشه. نمونه اش اینه که مثلا تو بازی gta:san andreas اولین مرحله که سوار ماشین پلیس هستی و داری دمو میبینی اگه کلاکت از حد معمول پایین تر باشه موقعی که داری از ریل رد میشی ماشینت از تو قطار رد مییشه چون قطار زود تر از حد معمول بدلیل frame rate پایین تو حرکت کرده. برای این باید کنترل بشه که زمان بندی ها در بازی درست انجام بشه. و خیلی موارد دیگه... Surprised

این تجربه بود...

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


شنبه 10 بهمن 1388 - 20:48
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM نوشته:
png,
برای این باید کنترل بشه که زمان بندی ها در بازی درست انجام بشه. و خیلی موارد دیگه... Surprised

این تجربه بود...

چطوری؟
ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 11 بهمن 1388 - 19:20
پاسخ بصورت نقل قول
png, من نمیدونم شما اصلا داری با چی کار می کنی؟ ابعاد بازیت چیه. ابعاد کارت چیه. خوب من که نمی دونم تو باید خودت اینهارو بدونی و نسبت به خواستت باهاش کار کنی.

مثلا تو تویک مدت زمان یا تو یک قسمت از بازی باید fps رو مثل عدد میگریم 30 قرار بدی که مثلا رفتی جلوتر فلان شیء رد بشه و یا بیوفته و رفتی یه اون نقطه که شیء تو کارش تموم شده fpsت رو برای قسمت بعدی آماده کنی. اینها همه با گرفتن کلاک cpu و ضرب و یا تقسیم اون به زمان بندی های داخلی خودت بستگی داره. البته بخوای ریز تر نگاه کنی میره تو بحث تعداد سیکل یا timing و هزارتا چیز !

همین... Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
lord73
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 100
محل سكونت: انجین های بازی سازی


1 شنبه 23 اسفند 1388 - 21:28
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM نوشته:
png,
fps: frame per second. تا اونجا که می دونم.
نرخ فریم: نرخ هزینه کردن فریم به هر ثانیه از نمایش صفحه.
کنترل: توی زبون های مختلف فرق می کنه.

برای چی: تا اونجا که می دونم. سیستم های همه که یکی نیست ! یکی سیستم خفن و یکی ذغالی, اختلاف طبقاتی( چه ربطی داشت ) و از اینچیز ها... منظورم اینه که مثلا یه بازی میدی بیرون با cpu خودت خوب کار می کنه. با cpu فلانی نه چون سرعت کلاک سیستمش باید با بازی تنظیم بشه. نمونه اش اینه که مثلا تو بازی gta:san andreas اولین مرحله که سوار ماشین پلیس هستی و داری دمو میبینی اگه کلاکت از حد معمول پایین تر باشه موقعی که داری از ریل رد میشی ماشینت از تو قطار رد مییشه چون قطار زود تر از حد معمول بدلیل frame rate پایین تو حرکت کرده. برای این باید کنترل بشه که زمان بندی ها در بازی درست انجام بشه. و خیلی موارد دیگه... Surprised

این تجربه بود...


ببخشید تا اونجا که من می دونم یعنی :

FPS = First player shooter

_________________
خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 23 اسفند 1388 - 21:49
پاسخ بصورت نقل قول
lord73,
اولا First Person Shooter
دوما این fps با اون fps فرق داره Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |