Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Quest3D -> آموزش جامع و کامل نرم افزار قدرتمند Quest3D
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي

نويسنده
پيغام
hz
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 28 آذر 1387
تعداد ارسالها: 220
محل سكونت: I live in...


3 شنبه 31 شهريور 1388 - 16:07
پاسخ بصورت نقل قول
nimaprofessionalism نوشته:
hz, اشتباه تایپ شده Cool
درخواست ماهان را می تونی انجامش بدی؟


چند نمونه کوچک در این مورد دارم سعی می کنم همه را مرتب کنم و در قالب یک PDF بگذارم؟!

عکس زیر یک نمونه از مقالات است -->


+

_________________
خدایا من در کلبه تنهایی خویش چیزی دارم که تو در بارگاه کبریایی خود نداری که من چون تويی دارم و تو چون خودی نداری . . . !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hz
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 28 آذر 1387
تعداد ارسالها: 220
محل سكونت: I live in...


3 شنبه 31 شهريور 1388 - 17:06
پاسخ بصورت نقل قول
این آموزش در سایت http://forum.p30world.com و توسط کاربر : dark_dragon ارسال شده بود چون بسیار جالب بود گذاشتم اینجا تا شما هم استفاده کنید:

آموزش ساخت منظره در Quest3D :

_______________________________________________________________________
در این آموزش قصد دارم تا کاری مانند تصویر زیر بسازیم :




کار را با قرار دادن یک کانال Start3DScene شروع می کنیم.

و آن را بصورت زیر تنظیم کنید :



برای ساخت Terrain می توانید از نرم افزارهای سه بعدی مانند 3Ds Studio Max و ... استفاده کنید و Terrain ی مانند شکل زیر ایجاد کنید :



شکل و تکسچر این Terrain بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه می خواهید جنگلتان چگونه باشد.

بعد از ساخت این Terrain آن را به فورمت X یا 3ds تبدیل کرده و از طریق گزینه Import در منوی File ، آن را وارد محیط برنامه کنید. می بینید که در قسمت گروه ها ، این مدل بصورت یک پروژه جداگانه درآمده است ، بنابراین محتوایش را کپی کرده و در پروژه اصلی با نام StartGroup قرار دهید. سپس پروژه دوم را پاک کنید.

برای تمیز تر درآمدن کار می توانید این کانالها را درون یک پوشه قرار دهید. برای انجام این کار ، کلیه کانالهای مربوطه را انتخاب کرده و با کلیک راست بر روی یکی از آنها ، گزینه Place in new folder را انتخاب کنید.

حالا نوبت به ایجاد نور می رسد. چون ما می خواهیم یک محیط باز را ایجاد کنیم ، بهتر است از نور Directional یا جهت دار استفاده کنیم. طرز کار با این نور بسیار ساده است بگونه ای که تنها با چرخاندن آن ، می توانید نور را از جهات مختلف به تمام صحنه خود بتابانید.

این منبع نور در قسمت Channel List در اختیار شما قرار دارد ( Light ).

من در اینجا یک زاویه چرخش به دلخواه به این منبع داده ام. شما هم می توانید با چرخاندن آن ، بهترین زاویه تابش نور به محیط خود را پیدا کنید.


بعد از قرار دادن آن در یک پوشه جداگانه ، نوبت به ایجاد دوربین می رسد.

ایجاد دوربین در اینجا بسیار ساده تر از چیزیست که فکرش را می کنید. تنها کافیست یک کانال Camera را در پنجره قرار دهید و مختصات مکانی و چرخشی آن را در بهترین حالت و سلیقه خود قرار دهید تا تصویرتان در زاویه دلخواه قرار گیرد :


بسیار خوب ؛ تا اینجا کار بسیار ساده بود. حتی شاید شما را خسته کرده باشم. ولی از این به بعد نوبت به قسمتهای جذاب کار میرسد.

یک کانال 3D Render به محیط اضافه کرده و آن را به Start3DScene متصل کنید.

حالا به مسیر زیر بروید :

در اینجا انواع زیادی از درختان در اختیار شما قرار دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. در قسمت Plants نیز می توانید از گیاهان نیز استفاده کنید. البته شما می توانید بجای استفاده از این مدلهای آماده ، خودتان درختان و گیاهانی که مورد نظرتان است را ایجاد کنید ولی پرداختن به آن موضوع از بحث فعلی ما خارج است.

یکی از درختان را به دلخواه انتخاب کرده و در محیط قرار دهید :

دقت کنید که حتماً این گیاهان و درختان را به کانال 3D Renderی که در بالا ساختیم متصل کنید.

اگر پوشه های درخت کمی به هم ریخته بود ، خودتان آنها را مرتب کنید.



علاوه بر این کانالها ، کانال دیگری برای مشخص کردن شیء زیرین این مدلها ایجاد می شود :

ما در اینجا باید یک میانبر از مدل Terrain را به CollisionObject متصل کنیم. برای ساخت میانبر ، باید بر روی کانال مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را انتخاب کنید.

من در اینجا از دو نوع درخت و یک نوع گیاه استفاده کرده ام :

ما تمام کانالها فوق بجز کانال Nature را به یک کانال 3D Render متصل کرده و آن را به کانال Start3DScene وصل می کنیم.

حالا به بخش Path/Nature بروید.

می بینید که سه نوع درخت و گیاهی که ایجاد کرده بودیم ، در لیست مربوطه موجود می باشند :

حالا گزینه Paint Mode را فعال کنید.

با بردن ماوس بر روی Terrain می توانید درختی که با کلیک در آن نقطه خواهید داشت را ببینید :
http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-17.jpg
ما در تصویر بالا از حالت پیشفرض تکی (single) استفاده کردیم ولی شما می توانید از حالت area استفاده کنید.

گزینه های Size و Density به ترتیب محدوده و فشردگی را مشخص می کنند :


در این قسمت نیز می توانید اندازه مدلی که می خواهید ایجاد کنید و همچننین چگونگی پراکندگی آن را تعیین کنید که برای ایجاد درخت و گیان ، بهترن حالت پراکندگی ، حالت Random است.



گزینه های randX ، randY و randZ نیز اختلاف اندازه اتفاقی در سه محور x,y,z را مشخص می کنند.

حالا با درختان و گیاهانی که ایجاد کرده اید ، Terrain را پوشش دهید :

از طریق بخش Anim وارد تنظیمات دوربین شده و مه بار بصورت زیر برای آن فعال کنید :

شما به دلخواه خود می توانید شروع و پایان مه را با استفاده از گزینه های Fog Start و Fog End مشخص کنید.

گزینه Fog Type نیز نوع مه را مشخص می کند که فعلا با آن کاری نداریم. با استفاده از گزینه Fog Color هم می توانید رنگ مه را تغییر دهید.



در مسیر زیر می توانید افکت تصویری Bloom را در پروژه خود مورد استفاده قرار دهید بدن صورت که اولین کانال این مجموعه را به کانال Start3DScene و بعد از دو کانال دیگر متصل کنید :

این افکت ، تنظیماتی نیز دارد که با استفاده از آن می توانید شدت تأثیرگذاری افکت را کاهش یا افزایش دهید :


محتویات کانال Expression Value در مسیر StartGroup:\Bloom\Downsampled 4x image\ را به 0.1 تغییر دهید.


در صورت تمایل می توانید افکتها و امکانات دیگری نیز به پروژه خود اضافه کنید.

بسیار خوب ، خسته نباشید.

کار ما تمام شد.

اگر مایل بودید ، می توانید دوربین را در مسیر های مختلف حرکت دهید تا کار را بصورت یک انیمیشن زیبا ببینید.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
البته ببخشید تایپیک شلوغ شد...

_________________
خدایا من در کلبه تنهایی خویش چیزی دارم که تو در بارگاه کبریایی خود نداری که من چون تويی دارم و تو چون خودی نداری . . . !


اين نامه توسط hz در 3 شنبه 31 شهريور 1388 - 17:16 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hz
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 28 آذر 1387
تعداد ارسالها: 220
محل سكونت: I live in...


3 شنبه 31 شهريور 1388 - 17:14
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد ساخت بازی استراتژیک با Quest3D هم اگر جور شد تا جمعه ارسال می کنم!

_________________
خدایا من در کلبه تنهایی خویش چیزی دارم که تو در بارگاه کبریایی خود نداری که من چون تويی دارم و تو چون خودی نداری . . . !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
nimaprofessionalism
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 12 تير 1387
تعداد ارسالها: 510
محل سكونت: جی میل


3 شنبه 31 شهريور 1388 - 18:22
پاسخ بصورت نقل قول
hz, اصلا فکرش رو هم نمی کردم بتونی چنین کاری رو بکنی.
بابا ایییییییییول . Shocked
دمت گرم.من کوئست را دارم ولی ازش استفاده نمی کنم.ولی شاید به خاطر شما دوباره نصبش کنم.آیا می تونی در آینده آموزش ساخت یک بازی اول شخص را بزاری؟ اگه می تونی بگو تا همین الان کوئست را نصبش کنم .

_________________


سایت اعتراض به وضعیت اینترنت

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Elf
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 18 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 1 مهر 1388 - 07:07
پاسخ بصورت نقل قول
عالی بود Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 1 مهر 1388 - 12:37
پاسخ بصورت نقل قول
hz, آره منظروم همین بود. ممنون. میگم خوبیه quest اینه که فقط چارت بندی می خواد !
وگرنه آدم رو صافکاری میکرد. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MEHRAZIN
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 30 دي 1386
تعداد ارسالها: 35
محل سكونت: قم


5 شنبه 2 مهر 1388 - 11:31
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
ببخشید ممکنه که ساخت یه بازی مدل تیکن با دو تا آدم رو آموزش بدید که هم فکر نمی کنم خیلی سنگین باشه هم چیزهای خیلی خوبی توش یاد داده میشه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hamedpooya
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 آذر 1384
تعداد ارسالها: 78


1 شنبه 5 مهر 1388 - 15:11
پاسخ بصورت نقل قول
اقا از لطفتون ممنون خيلي زحمت كشيدين . اگر لطف كنيد و اون مقاله راجع به ساخت اون 2 تا تصويري كه بالا گذاشتين زودتر بزارين كه ديگه خيلي كارت درسته . يك خواهش ديگه دارم كه خيلي برام مهمه يه اموزش تصويري هم از ساخت لايت مپ در مكس و همچنين نحوه اسفاده از او در كوست بزارين هر كاري ميكنم نيتونم ازس توي كوست استفاده كنم و گير كردم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

Re: آموزش بازتاب در Quest 3D 4
نويسنده
پيغام
nimaprofessionalism
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 12 تير 1387
تعداد ارسالها: 510
محل سكونت: جی میل


1 شنبه 10 آبان 1388 - 15:20
پاسخ بصورت نقل قول
hz نوشته:


______________________________________________________________________________
در اين جزوه اموزشي با بازتاب حرفه اي در کوييست اشنا ميشويد . در اين روش مثلا تصوير جسم شما در يک جسم شفاف مثل اينه يا پلاستيک براق به صورت Real Time بازتاب ميشود . . . !
______________________________________________________________________________

دقت کنيد پس از اينکه تمامي کارهايي را که در مقاله گفته شده انجام داديد به Surface برويد و سطح زمين يا سطح براق را انتخاب و در قسمت Projection را انتخاب کنيد .
______________________________________________________________________________

حجم : 600 کيلوبايت

----------------------------------

لینک دانلود

---------------------------------


هیچکدوم از لینکهایی که گذاشتی کار نمیکنه!!!! Sad Sad
لطفا تصحیح کنید.

_________________


سایت اعتراض به وضعیت اینترنت

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
pic
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 2


شنبه 8 اسفند 1388 - 04:10
پاسخ بصورت نقل قول
هیچکدوم از فالهای آموزشی که hz از اول این بخش توی uplud.co.cc آپ کرده بود رو نتونستم بگیرم .
hz عزیز اگه میشه لطف کنید همه رو یجا روی سرور دیگه ای قرار بدین Embarassed
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 6 از 7 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |