Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> مشکل استفاده از Render to Texture و Dynamic Light با هم
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

مشکل استفاده از Render to Texture و Dynamic Li
نويسنده
پيغام
EbiPenMan
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 16 اسفند 1385
تعداد ارسالها: 24
محل سكونت: Tehran


1 شنبه 24 خرداد 1388 - 21:45
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همگی
من یه سوال داشتم. اگر بخواهیم که در بازی از تکسچر های رندر شده با سایه استفاده کنیم. و در بعضی مواقع در بازی باید از یک منبه نور با سایه مانند چراغ قوه استفاده شود.
مثلا تکسچر یک دیوار با سایه یک درخت که روی آن است رو داریم و وقتی که یک نور dynamic روی این دیوار میفته باید اون قسمت تکسچر سایش محو بشه دیگه در اصل . ولی اگه از این روش (Render to texture) استفاده بشه فقط یه جور Emesive شی روشن تر می شه و هنوز سایه از قبل رندر شده نمایان می باشد.

حالا من می خوام ببینم که تکنیکی که در بازیها استفاده می شه که هم از Render to texture و هم از dynamic light استفاده می شه چیه؟

آیا اصلا می شه؟

_________________
Game's House
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


2 شنبه 25 خرداد 1388 - 08:39
پاسخ بصورت نقل قول
شما بازیهای دیگه رو ول کن. برو به صورت طبیعی این مساله رو امتحان کن. یعنی یه نور رو به سایه یه جسم بتابون(منظورم به طورت طبیعیه نه مجازی) ببین سایه از بین میره یا نه. مثلا یه روز آفتابی برو بیرون بعد نور چراغ قوه رو بنداز روی سایه ی خودت. ببین سایه محو نمیشه. فقط یه کمی روشن تر میشه.
توی گرافیک کامپیوتری هم قرار نیست اتفاق غیر طبیعی بیافته.

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


2 شنبه 25 خرداد 1388 - 18:36
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
فكر نكنم مشكلي پيش بياد.
منظور كلي تو اينه كه وقتي نور روي سايه بيفته اون قسمت كه تحت تاثير نوره كمرنگ بشه.
خوب تو نور هاي ديناميكتو واسه كل محيط فعال كردي يا نه.در صورتي كه فعال كرده باشي.با سايه زنها به راحتي ميشه اين كارو كرد.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


3 شنبه 26 خرداد 1388 - 00:12
پاسخ بصورت نقل قول
منطورت از تکسچر رندر شده با سایه چیه؟ یعنی یه تکسچر داری که سایه هم توش هست یا اینکه یه دینامیک تکسچر داری که از محیط همراه با سایه هستش.

اگر حالت اول باشه که هیچ راهی وجود نداره به جزء اینکه با پردازش تصویر سایه رو برداری که عملا نتیجه چندان خوبی رو هم نمی گیری و اگر مورد دوم باشه برای اینکه سایه رو برداری کافیه که یک بار صحنه رو برای دینامیک تکسچرت بدون سایه پردازش کنی

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
THE MASTER
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 دي 1388
تعداد ارسالها: 9
محل سكونت: تهران


5 شنبه 24 دي 1388 - 12:05
پاسخ بصورت نقل قول
آقا من خیلی تازه کارم
این رندر کردن یعنی چی؟مثلا میگن از قبل رندر شده یعنی چی؟
REAL TIME چیه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


5 شنبه 24 دي 1388 - 13:46
پاسخ بصورت نقل قول
THE MASTER,
رندر کردن به معنای ترسیم کردن تصویر هست و در حقیقت مقدار رنگ, عمق تصویر, مکان هندسی,نورپردازی و واکنش اجسام در برابر نور, ایجاد جو و .... که توسط نرم افزار های سه بعدی یا موتورهای بازی ایجاد شده رو محاسبه کرده و تصویری خروجی و قابل درک به کاربر داده میشه.
از قبل رندر شده يعني قبلا با يك نرم افزار سه بعدي ساز مثل 3dsmax رندر گرفته شده و تصوير توی محیط ویژوال یا محیطهای سینماتیک بازی رندر نمیشه...
رندر real time یعنی بزنگاه یا بیدرنگ یعنی تصویر به صورت همزمان رندر میشه و دیگه چیزی از پیش رندر شده وجود نداره...(مثلا وقتی دوربین رو توی محیط بازی میچرخونی هرچیزی که میبینی بصورت real time در حال رندر شدنه.)
امیدوارم خوب منظورم رو رسونده باشم.
آرش.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
THE MASTER
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 دي 1388
تعداد ارسالها: 9
محل سكونت: تهران


جمعه 25 دي 1388 - 18:21
پاسخ بصورت نقل قول
راستی تکسچر چیه؟
blur چیه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


جمعه 25 دي 1388 - 18:48
پاسخ بصورت نقل قول
تکسچر: به عکسی میگن که روی مدل قرار میگیره تا اونو واقعی تر نشون بده. مثلا آجر های روی دیوار در یک بازی کامپیوتری، میتونه عکسی باشه که از یک دیوار واقعی گرفته شده و اونو با کمی تغییر و تصحیح روی یک سطح صاف قرار دادن. (امیدوارم منظورم رو درک کرده باشین.چون هیچ منبعی برای تعریف کلمه تکسچر پیدا نکردم)

Blur: که در حالت عادی بیشتر هم معنی با Gaussian Blur در نظر گرفته میشه هم یه افکت یا جلوه ایه که توی کار های دو بعدی و سه بعدی استفاده میشه و صحنه یا بخشی از صحنه رو تار (یه جورایی محو) میکنه. مثلا به تاری ای که در اثر حرکت سریع ایجاد میشه میگن Motion Blur.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |