Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تکنیک های مدل سازی -> detach كردن بدون تغيير نرمالها (MAXScript)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

detach كردن بدون تغيير نرمالها (MAXScrip
نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 27 مهر 1387 - 05:06
پاسخ بصورت نقل قول
در دومين همايش گفتم كه با تكه كردن شي نرمال ها با توجه به smooth group اي كه face ها دارند عوض مي شند و مثلا وقتي درب ماشين رو جدا مي كنيم باعث شكستگي بازتاب نور در قسمت لبه درب و بدنه ماشين مي شه ...
راه حلي كه اونجا گفتم اين بود كه از Edit Normals Modifier استفاده كنيد ...

براي استارت كار با MAXScript به يه بهانه نياز داشتم كه به نظرم همين خوب بود و اين نتيجه كار شد :

كد:
   base = selection[1]
   selectedFaces = polyop.getFaceSelection base
   Normals = #()
   NormalID = 0
   addModifier base (EditNormals())
   temp = base.Edit_Normals.GetNumNormals()
   base.Edit_Normals.SetSelection #{1..temp}
   base.Edit_Normals.MakeExplicit()
   base.Edit_Normals.SetSelection #{}
   for n in selectedFaces do
   (
      for c=1 to polyop.getFaceDeg base n do
      (
         NormalIndex = base.Edit_Normals.GetNormalID n c
         NormalID += 1
         Normals[NormalID] = base.Edit_Normals.GetNormal (NormalIndex)
      )
   )
   convertToPoly base
   polyop.detachFaces base selectedFaces asNode:true

   newObject = objects[objects.count]
   select newObject
   addModifier newObject (EditNormals())
   NormalID = 0
   for n=1 to polyop.getNumFaces newObject do
   (
      for c=1 to polyop.getFaceDeg newObject n do
      (
         NormalIndex = newObject.Edit_Normals.GetNormalID n c
         NormalID += 1
         newObject.Edit_Normals.SetNormal NormalIndex Normals[NormalID]
      )
   )
   temp = newObject.Edit_Normals.GetNumNormals()
   newObject.Edit_Normals.SetSelection #{1..temp}
   newObject.Edit_Normals.MakeExplicit()
   newObject.Edit_Normals.SetSelection #{}
   convertToPoly newObject
   select base


-نمي دونم بهينه مي شه يا نه .
-وقتي اين اسكريپت رو اجرا كنيد تغييراتي رو توي viewport مي بينيد ( البته سرعتش خيلي زياده !! ) مثلا براي دسترسي به Edit_Normals حتما بايد اين modifier اضافه بشه ! نمي دونم بقيه اسكريپت ها هم اين جوري كار مي كنند يا نه ولي به نظر بايد راهي باشه ...
-مي خواستم توي انجمن 3DS Max بزارم ولي در مدل سازي معمولي انقدر مثلث ها زياد هستند كه با detach كردن تغيير نرمال هاي لبه اصلا محسوس نيست ... پس به نظرم اين يه نكته مدل سازي lowpoly هستش ... ( و دليل مهمترش اينه كه من مدير اين انجمن هستم Smile )
-روي اين اسكريپت تقريبا يك روز وقت گذاشتم ...

اخطار : سعي كنيد از اين اسكريپت استفاده نكنيد ! ( من كه استفاده نمي كنم !! Very Happy ) بعد از استفاده از اين اسكريپت ديگه smooth group ها بر روي مدل تاثيري ندارند ( مگر اينكه نرمال ها رو با استفاده از Edit Normals Modifier تغيير بديد ) . يعني بايد مطمين باشيد كه ديگه تغييري بر روي مدل نمي خواهيد بديد .

نحوه اجرا :
بعد از اجراي 3DS Max دكمه F11 رو بزنيد اسكريپت بالا رو past كنيد . كل اسكريپت رو انتخاب كنيد و اسكريپت انتخاب شده رو روي Main Toolbar بكشيد . تا يك دكمه براش ايجاد بشه ...
مدل حتما بايد EditablePoly باشه ( اضافه كردن حالت اي ديگه به عهده خواننده Surprised )
polygon ها رو انتخاب كنيد و بر روي دكمه جديد كليك كنيد تا مدل بدون عوض شدن نرمال ها در لبه ها دو تكه بشه ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


شنبه 27 مهر 1387 - 10:39
پاسخ بصورت نقل قول
iran_adventure,
خسته نباشی مجتبی جان! Laughing

میشه بگی از چه مرجع آموزشی برای یادگیری script نویسی استفاده کردی؟ Embarassed

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 27 مهر 1387 - 12:45
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون

نقل قول:

میشه بگی از چه مرجع آموزشی برای یادگیری script نویسی استفاده کردی؟


از خود داكيومنت MAXScript ...
من يه مقدار از اولش رو خوندم و از قسمت how to ... چند تاي اولش رو انجام دادم تا كليت كار دستم بياد ... كاري كه بايد انجام مي شد رو اول تو ذهن خودم پياده سازي كردم و بعد دنبال توابعي گشتم كه براي كار من نياز بود ... در واقع دانسته هاي من الان تقريبا در حد همين چند function هستش ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


شنبه 27 مهر 1387 - 14:03
پاسخ بصورت نقل قول
جالب ه ...به توصيت گوش ميكنم و از اين اسكريپت استفاده نميكنم ولي خوب ه خيلي خوب ه ...
از وقتي نمونه كارهاي character TD كار شده با مكس اسكريپت (مخصوصا دموي آقاي احسان كياني) رو ديدم تصميم گرفتم اگر وقت شد وقت بزرام...و با مكس اسكريپت كار كنم ....
البته هنوز وقت نشدهVery Happy
اگر يك تاپيك داشته باشه خوبه...نه ؟

خسته نباشي
ممنون مجتبي جان
Idea

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


شنبه 27 مهر 1387 - 21:19
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
از خود داكيومنت MAXScript ...

ممنونم Arrow

نقل قول:
نمونه كارهاي character TD كار شده با مكس اسكريپت (مخصوصا دموي آقاي احسان كياني)

میشه یکم توضیح بدی. (هرجا به نظرت مناسبه Rolling Eyes )

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 28 مهر 1387 - 02:12
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون

نقل قول:

به توصيت گوش ميكنم و از اين اسكريپت استفاده نميكنم


اميدوارم يه بار رو براي تست هم كه شده استفاده كرده باشي Very Happy

نقل قول:

اگر وقت شد وقت بزرام...و با مكس اسكريپت كار كنم ....
البته هنوز وقت نشده


مثل شروع مدل سازي لوپلي ت ؟! Idea

نقل قول:

اگر يك تاپيك داشته باشه خوبه...نه ؟


( انجمن يا تاپيك ؟؟ فرض رو همون تاپيك گرفتم ... )
من حرفي ندارم ولي به نظرم اگه اسكريپتي نوشته بشه هر كدوم يه تاپيك داشته بشه بهتره ! ( نمونه مدل سازي لوپلي رو ببين ! اسكريپت كه ديگه بماند . اصلا كسي فعال نيست ... ) ولي خوب زياد فرق نمي كنه اگه پايه اي . باشه . يه تاپيك مي زنيم ...

من كه فعلا فكر نكنم تا چند وقتي ادامه بدم ولي اگه اسكريپت ديگه اي بنويسيم يه BluePrint Wizard تو نظرم هست ! يعني وقتي اسكريپت رو اجرا مي كني يه كادر باز بشه . طول و عرض ارتفاع و عكس هاي موجود رو بهش بدي و بلوپرينت ها رو تنظيم كنه ...

دوستان ديگه هم اگه دوست دارند اعلام كنند . به نظرم الان خيلي زوده ولي اگه زياد بوديم مي تونستيم مسابقه هم بزاريم ( مثل سايت هاي خارجي ... )

@_Akhtar:

تا وقتي كه از دور بشيني و به يه مشكل نگاه كني برات سخته !
راههاي زيادي براي شروع هست . از خود macroRecorder در MAXScript Listener مي توني استفاده كني و ببيني كارهايي كه تو 3DSMax مي كني معادل چه اسكريپتي هست و يا اسكريپت من رو خط به خط اجرا كني و ببيني چه مراحلي رو طي مي كنه ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


1 شنبه 28 مهر 1387 - 14:29
پاسخ بصورت نقل قول
iran_adventure,
باز هم از راهنماییت ممنونم... Arrow
من زیاد علاقه ای به اینکار ندارم Smile البته اینکه آدم بتونه برای خودش ابزار طراحی کنه، خیلی حس ِ خوبی داره PDT_002
توی این کارها، داشتن ایده، از پیاده سازیش مهم تره! Razz

شما میدونی MaxScript قویتر هست یا Mel توی مایا ؟

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


2 شنبه 29 مهر 1387 - 18:06
پاسخ بصورت نقل قول
_Akhtar,

اين عكس رو ببين :
http://silchester.free.fr/Enzo_Rigging/Image2.jpg
اين هم دموش :
http://silchester.free.fr/Rigging_ferrari_Enzo_Hamouche_Yassine_le-03_03_2008%20_Chapter2_n.avi
جالبه براي ساختنش از هيچ پلاگيني استفاده نشده !
s/w:3dsmax+maxscript(No plugins)

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


4 شنبه 1 آبان 1387 - 21:39
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
اين عكس رو ببين :
http://silchester.free.fr/Enzo_Rigging/Image2.jpg
اين هم دموش :
http://silchester.free.fr/Rigging_ferrari_Enzo_Hamouche_Yassine_le-03_03_2008%20_Chapter2_n.avi
جالبه براي ساختنش از هيچ پلاگيني استفاده نشده !
s/w:3dsmax+maxscript(No plugins)

یعنی اینو بدون اینکه بخواد توی مش دستکاری بکنه، فقط با فشردن کلید های اون باکس بقل، ساخته؟؟!!!! Shocked Shocked

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


5 شنبه 2 آبان 1387 - 00:18
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

یعنی اینو بدون اینکه بخواد توی مش دستکاری بکنه، فقط با فشردن کلید های اون باکس بقل، ساخته؟؟!!!!


اي بابا !!!
اونها كنترلر هستن . طرز ساختشون با مكس اسكريپت روي وب هست (بايد باشه !)

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |