Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> موتور بازی آبنوس
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

موتور بازی آبنوس
نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


1 شنبه 21 مهر 1387 - 16:26
پاسخ بصورت نقل قول
بسم الله الرحمن الرحيم

ما در حال ساخت يک موتور بازی برای بازی‏های RTS و RPG هستيم.
اين پروژه‏ی کارشناسی من و تعدادی از دوستانم بوده که در حال ادامه‏ی آن می‏باشيم.

نام موتور: آبنوس
زبان برنامه‏نويسی: ++C/C
محيط برنامه‏نويسی: Visual Studio 2008
رابط برنامه‏نويسی گرافيکی: Direct3D

در مراحل آزمايشی کار، از مدل‏ها و بافت‏های بازی Warcraft III استفاده شده است.

اگر سوال، انتقاد و پيشنهادی هست، بفرماييد.

اطلاعات تکميلی پروژه نيز در سايت زير قرار دارد:
http://gamedev.blogfa.com

Screenshot:
http://i36.tinypic.com/2q8vmmt.jpg
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 21 مهر 1387 - 19:17
پاسخ بصورت نقل قول
سلام خوبه. عالیه !. Very Happy
میخواین بذارین باسه فروش ؟ زبون برنامه نویسیش توی برنامه چیه ؟

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


2 شنبه 22 مهر 1387 - 09:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
ما تصميم اصليمون اينه که بتونيم روی اين موتور بازی بنويسيم و بفروشيم، اما درباره‏ی فروش موتور تصمیمی نگرفتيم. (فروش موتور کلی درد سر داره، بايد کلی خدمات پس از فروش بدی، موتور بايد جوری باشه که همه - چه برنامه‏نويس و چه غير برنامه‏نويس - بتونن از اون استفاده کنن، در ضمن در مورد Copyright هم مشکلاتش خيلی بيشتره)

ما خود موتور را با زبان ++C/C می‏نويسيم، ولی برای اسکريپت، زبان LUA را انتخاب کرديم که الان هم بصورت خيلی ساده به موتورمون وصل شده.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 22 مهر 1387 - 18:40
پاسخ بصورت نقل قول
mralizadeh, ایول از اون شاتی که درباره ی کلیت موتور گذاشتید نشون داد که موتور چه قابلیت هایی داره البته از روی یه شات نمیشه فهمید. رشته تحصیلی شما چیه ؟ اگه کامپیوتر ه رشتتون C هست ؟ Surprised از دیگر موارد دایرکت ایکس هم استفاده کردین یا نه ؟ یا فقط Direct3d هست؟ وبلاگ رو هم دیدم. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 23 مهر 1387 - 09:27
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM نوشته:
mralizadeh, ایول از اون شاتی که درباره ی کلیت موتور گذاشتید نشون داد که موتور چه قابلیت هایی داره البته از روی یه شات نمیشه فهمید. رشته تحصیلی شما چیه ؟ اگه کامپیوتر ه رشتتون C هست ؟ Surprised از دیگر موارد دایرکت ایکس هم استفاده کردین یا نه ؟ یا فقط Direct3d هست؟ وبلاگ رو هم دیدم. Surprised


شات نشون ميده ولي اثبات نمي كنه.

براي mralizadeh :
سلام
براتون آرزوي موفقيت مي كنم.
مي تونيد دمويي رو كه اين شات ازش گرفته شده برامون آپلود كنيد.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


3 شنبه 23 مهر 1387 - 11:45
پاسخ بصورت نقل قول
قبول دارم که با يه شات چيزی مشخص نميشه (حتی با دمو هم خيلی چيزها مشخص نميشه Confused) و عکسی رو که فرستاديم، ميشه با Photoshop ساخت و فرستاد.
سعی می‏کنيم به زودی يک دمو از کار بذاريم.

ما فعلا از Direct3D استفاده کرديم و يک قسمت ديگه هم داريم که از DirectInput استفاده شده، ولی هنوز به پروژه اصلی وصلش نکرديم.

ما همه رشته‏ی مهندسی کامپيوتر - نرم‏افزار هستيم. توی دانشگاه ما، دانشجوها دو تا زبان رو به صورت معمول بايد ياد بگيرن: از همون اول با C و ++C شروع میشه و بعدش هم Java (البته يک سری زبان‏های ديگر رو هم ياد می‏گيريم که مشترک نيست).

براي eta:
سلام عليکم.
متشکرم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


3 شنبه 23 مهر 1387 - 15:10
پاسخ بصورت نقل قول
تو كدوم دانشگاهيد؟

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


3 شنبه 23 مهر 1387 - 15:33
پاسخ بصورت نقل قول
دانشگاه تهران
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


3 شنبه 23 مهر 1387 - 19:18
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

d3d8 یا 9 ؟
گروه چند نفره هست ؟

قسمت هایی که انتخاب کردید تا روشون کار کنید خیلی خوب هستن ، Scene management و Resource management جاهایی هستن که کمتر میریم سراغشون ولی خیلی مهم و بنیادی هستن ، امیدوارم تجربه خوبی براتون باشه و جای بسی خوشحالیه که دانشجوهای نرم افزار هم به بازی سازی (از نوع حرفه ای و سطح پایین) علاقه مند شدن /

ای کاش کمی از پروبال کار کم می کردید تا بیشتر به کیفیت برسید ، نوشتن GUI System یا Network خودش سبک خودش رو داره و زمان بر هستش / احساس میکنم می شد روی Scene management بهتر کار کرد ، همین طور دیگه کمتر سراغ fixed function pipeline میرن و گرایش به موتور های با programmable pipeline هست که به نظر میاد شما shader رو قصد دارید بعدا پشتیبانی کنید/ کلیت کار یک مقدار قدیمی به نظر میاد ، امکانات update یا به قول خومون nex-gen دیده نمیشه ولی بازم اشکال نداره همینشم عالیه Smile Laughing Very Happy

ای کاش شات های بیشتری میزاشتید ، هر چند هیچ کدوم از "ویژگی" هایی که لیست کردید توی شات دیده نخواهد شد
قبلا پیش اومده بود که تاپیک معرفی موتور داشتیم با یه لیست بلند بالا از effect ها که هر کدوم دنیایی دارن ، اما برای شما اصولی به نظر میاد Cool Surprised

اگر خواستید خوشحال میشیم که توی سایت ساختار موتورتون رو معرفی کنید ( UML یا .. ) بچه هایی که تجربه دارن کم نیستن ... Surprised

در کل موفق باشید و امیدوارم تجربه خوبی بشه Cool Laughing

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


4 شنبه 24 مهر 1387 - 16:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

ما از نسخه‏ی 9 استفاده کرديم.
گروه ما دو و نيم نفره است.

هدف اوليه ما از ساخت موتور اينه که بتونيم تجربه به دست بياريم و اگر در اين کار موفق شديم که خوش به حالمون و اگر نه هم که با معرفت بيشتری سراغ موتورهای ديگه میريم.

و اينکه تصميم داشتيم (و داريم) يک موتور شبيه به موتور بازی Warcraft III بسازيم (عمرا Mad )، بنابراين تمام توجهمون رو به ويژگی‏های اين موتور جلب کرديم.
قبول دارم که زياد دنبال ويژگی‏های روز موتورها نرفتيم (اميدوارم که در آینده دچار مشکل نشيم)، ولی در آینده ،ان شاء الله، بتونيم اونها رو هم اضافه کنيم.

تمام تلاشمون اين بوده که بتونيم يک موتور ساده، ولی قدرتمند داشته باشيم. فکر می‏کنم همين الان هم اگر يک بازی ايرانی با ويژگی‏های گرافيکی Warcraft III (حتی يکم پايين‏تر)، وارد بازار بشه، موفق ميشه (نظر شما چيه؟).

در مورد معرفی بيشتر موتور هم سعی می‏کنيم در آينده يه کارايی بکنيم.

خوشحالم که از اهميت Scene Management و ... با خبر هستيد، چون خيلی از اونهايی که دنبال ساختن موتور و يا حتی ساختن بازی هستند، بيشتر دنبال Effect های عجيب و غريب می‏رن و به تاثير عميق اين موارد بر روی کارايی کارشون توجهی نمی‏کنن.


Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |