Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیهای کامپیوتری روز -> همایش جهانی بازی های ویدئویی دوبی (Dubai World Game Expo)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

همایش جهانی بازی های ویدئویی دوب
نويسنده
پيغام
.: اسماعیل :.
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 10 شهريور 1387
تعداد ارسالها: 14
محل سكونت: رشت


شنبه 13 مهر 1387 - 06:22
پاسخ بصورت نقل قول


همانطور که می دانید؛ کشور های غرب آسیا و منطقه خاورمیانه به طور کلی در زمینه رویداد های مربوط به بازی های کامپیوتری چندان فعال نبوده و نه تنها حضور فعالی در این رویداد ها ندارند؛ بلکه ارتباط مناسبی نیز با تولید کننده های بازی های کامپیوتری یا رسانه ها و موسسات خارجی نیز برقرار نمی کنند. جامعه بازیباز های این منطقه نیز به طور کلی برای تولید کننده ها و ناشران بازی های کامپیوتری ناشناخته هستند. این در حالی است که در کشور هایی مثل ایران، بازی های کامپیوتری یکی از سرگرمی های جدی گروه بزرگی از جامعه شامل کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را تشکیل می دهد. این انزوای نسبی کشور های منطقه باعث شده است منطقه خاورمیانه در نظر بسیاری از فعالان در زمینه بازی های کامپیوتری دنیا و حتی منطقه به عنوان کشور هایی که بازی کامپیوتری در آن وجود ندارد؛ مطرح شوند.

خوشبختانه امسال اولین گام مهم در زمینه توسعه صنعت بازی های کامپیوتری در منطقه توسط موسسه فرهنگ و هنر کشور دوبی برداشته شده و از تاریخ 28 تا 30 اکتبر سال 2008 شاهد برگزاری اولین و مهم ترین رویداد مربوط به بازی های کامپیوتری در منطقه با نام Dubai World Game Expo یا همایش جهانی بازی های دوبی خواهیم بود که با هدف نمایش و معرفی بازی های کامپیوتری، نرم افزار های سرگرمی، بازی های آنلاین، بازی های موبایل، سخت افزار های مرتبط با بازی و کنسول های بازی برگزار خواهد شد. علاوه بر این نمایشگاه تخصصی، بازیباز ها می توانند در مسابقات مرتبط با بازی های کامپیوتری شرکت کرده و برای به دست آوردن مقام قهرمانی با هم رقابت کنند.

شاید با شنیدن نام دوبی و خاورمیانه، کمی از این نمایشگاه نا امید شوید. ولی نیازی به نگرانی نیست؛ چون برگزار کنندگان نمایشگاه با آگاهی از طرز تفکر موجود و نیاز به استفاده از تجربه افراد ماهر و لزوم برقراری ارتباطات موثر با شرکت های خارجی، از مشاوران ژاپنی برای برگزاری نمایشگاه کمک گرفته اند و آقای کوئیچی یوکویاما (Koichi Yokoyama) به عنوان مدیر پروژه این رویداد انتخاب شده اند. مقدمات برگزاری نمایشگاه دوبی نیز در نمایشگاه ها و رویداد های مهم بازی های کامپیوتری از جمله GDC 08 و GC 08 فراهم شده، به گونه ای که شرکت های مهمی نظیر EA، Nintendo، Microsoft، Nokia، Konami، Intel و AMD برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.



با حضور تولید کننده های مهم بازی های کامپیوتری در دوبی، برگزار کننده های DWGE امید زیادی به موفقیت آن بسته اند. پیش بینی می شود امسال نزدیک به 10000 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند که با توجه به موقعیت منطقه و تعداد روز های نمایشگاه، رقم قابل توجهی است. از طرف دیگر تا کنون بیش از 3 هزار نفر از بازیباز هایی که بیشتر اهل دوبی هستند در مسابقات مقدماتی بازی های کامپیوتری DWGE در رشته های counter Strike برای PC، Pro Evolution Soccer برای PS3، Need for Speed Pro Street برای X360 و Top Spin Tennis برای Wii شرکت کرده اند. سیصد نفر از فینالیست های این مسابقات سر انجام طی مسابقات نهایی که همزمان با نمایشگاه برگزار می شود؛ به مصاف هم می روند و بهترین ها در نهایت جوایزی که مقدار آن حداقل 10 هزار دلار خواهد بود دریافت خواهند کرد. از میان این بازیباز ها نیز 5 نفر بر تر در بازی Counter Strike به عنوان نمایندگان رسمی DWGE و تیم ملی دوبی انتخاب شده و با هزینه موسسه برگزار کننده، به مسابقات بین المللی World Cyber Games امسال اعزام می شوند.

برگزاری نمایشگاه DWGE در منطقه خاورمیانه می تواند اولین گام مهم در معرفی منطقه به تولید کننده ها و ناشران بازی های کامپیوتری باشد. ارتباط مستقیم با تولید کننده در این نمایشگاه بسیار راحت تر از نمایشگاه های بزرگ انجام خواهد گرفت و شرکت های بزرگ با آگاهی از وضعیت منطقه و پی بردن به این نکته که بازی های کامپیوتری در کشور هایی مثل ایران هم – همانند سراسر نقاط دنیا – به عنوان یک سرگرمی مهم مطرح بوده و طرفداران زیادی دارند؛ به نیاز ها و خواسته های خاص مردم منطقه اهمیت خواهند داد. از طرف دیگر این نمایشگاه می تواند به عنوان اهرم مهمی برای برقراری ارتباط بازیساز های ایرانی با تولید کننده ها و ناشران خارجی عمل کرده و در اعتلای صنعت نو پا، ضعیف و فراموش شده بازی های کامپیوتری در کشورمان موثر باشد.

امیدواریم با برگزاری مناسب نمایشگاه و برقراری ارتباطات کاری کلیه رسانه های موجود در منطقه، سرانجام مقدمات آشنایی جامعه بین المللی بازیباز ها با بازیباز های منطقه و علی الخصوص جامعه بازیساز ها و بازیباز های ایرانی که به رغم استعداد و علاقه، ناشناخته باقی مانده اند؛ فراهم شود. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در باره DWGE به سایت http://www.gameexpo.ae مراجعه کنید.

در چند روز آینده گزارشی از شرکت کنندگان ایرانی این نمایشگاه را خواهید خواند.

منبع: بازی رایانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |