Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار های کاربردی -> آسان ستاپ ساز
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

آسان ستاپ ساز
نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 10:46
پاسخ بصورت نقل قول
سلام بچه ها شرمنده كه اين يكي بازي نيست ولي واقعا نميدونستم كجا بزارمش اين نرم افزار رو توي 2 روز نوشتم اسمش هم Easy Setup Creator هست. ميتونيد با اين نرم افزار در سه سوت ستاپ بسازيد. براي اطلاعات به easysetupcreator.blogspot.com برويد البته هنوز شرح فارسي نزاشتم و انگليسي هست. ضمنن برنامه فعل حال انگليسي هست ولي پكيجي ساختم كه فارسي مثلا وقتي فايل ستاپتون رو بسازين همه چيش فارسي البته پكيج ها رو بايد در جايي نصب كنيد كه نرم افزار نصب شده و جاي پكيج قبلي. نظرت رو هم مينماييم. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 11:16
پاسخ بصورت نقل قول
سلام عزیز...
فقط پست دادم بگم که دوتا تاپیک زدی... برو اونی که پاسخ نداره رو پاک کن!
کار جالبی باید باشه! ولی فکر کنم با vb ساختیش درسته؟ (هنوز نرفتم ببینم!)
من که دیگه عمراً به vb اعتماد کنم! وقتت رو برو بذار روی پایتون یا سی پلاس + Qt برو کیف کن!
میتونی باهاش اپرا بسازی! Shocked

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 11:20
پاسخ بصورت نقل قول
مصطفي سپهريان, ممنون . بله اون هم پاك ميكنم. وي بي بايد باهاش سرو كله بزني تا راه كارش بياد دستت.

راستي شرح فارسي اضافه شد. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 12:28
پاسخ بصورت نقل قول
من قبلاً با vb کار کردم! ولی شما یه نگاه به پایتون بنداز! من تا چند وقت پیش خودم وقتی کسی رو میدیدم که می گفت تازه میخواد برنامه نویسی رو یاد بگیره! بهش میگفتم با بیسیک یا ویژوال بیسیک شروع کن! ولی حالا فقط میگم پایتون! حتی میشه گفت پایتون از بیسیک هم آسونتره! و در عین حال خیلی قدرتمنده در حد سی پلاس (یه مقدار کمتر!) و ویژگی های بسیار خوبی داره!
دیگه وقتی بلندر توسط پایتون نوشته شده و Civilization IV بر مبنای پایتون نوشته شده! این خودش قدرت پایتون در عین سادگی رو نشون میده! (دو برنامه مهم رو مثال زدم!)
در مورد Qt هم که چه مثالی بهتر از KDE و مرورگر Opera !
این سایت رو هم ببین: http://www.pylearn.com/fa/wiki/index.php/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%E2%80%8C_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
به قول یکی از دوستان جدیداً چه شدم پیامبر متن باز و لینوکس! Wink

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 12:39
پاسخ بصورت نقل قول
-----=

MahanGM,
برنامه ات مشکلات اساسی داره! ولی خب می تونی برطرفشون کنی. Arrow

مصطفي سپهريان,
منم میگم برای کسانی که قبلاً ++C بلد نبودن ، در حال حاضر با وجود پایتون یادگیری ++C فرسایش عمره ! می تونید نصف عمرتون رو صرفه جویی کنید!

فقط فکر کنم Python از نظر IDE و .. امکانات دلچسبی نداره! شایدم داره من ندیدیم؟!

-----=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 13:03
پاسخ بصورت نقل قول
نه... زیاد هم بد نیست!
البته با گفتن این مسائل بحث تاپیک در اصل منحرف میشه ولی خوب چون این بیشتر برای راهنمایی خود MahanGM عزیز هم هست فکر نکنم عیبی داشته باشه!
یکی از بهترین ها و قشنگترین هاش همین Qt هستش که البته Qt در اصل برای C++ هست ولی یه سری پلاگین و ماژول بهش اضافه میشه که اون رو برای جاوا، سی شارپ و پایتون سازگار می کنه! بطور مثال برای پایتون از ماژول PyQt استفاده میشه! Qt یه محیط Designer داره که خیلی عالیه و حتی میشه گفت در بعضی از موارد از ویژوال استدیو بهتر هم هست! در یه روش میشه برنامه رو در qt designer طراحی کرد و بعد با استفاده از pyuic اون رو به سورس پایتون تبدیل کرد! GTK هم هست (فکر کنم ادیتور سورنا با GTK طراحی شده بود!) که باز هم نظیر این کار رو میشه با ابزار glade انجام داد! برای GTK هم از ماژول PyGTK استفاده میشه! (همونطور که می دونید از qt بیشتر برای برنامه های میزکار KDE و از GTK برای برنامه های میزکار گنوم استفاده میشه!) wx هم هست برای پایتون!
برنامه ی طراح boa-constructor هم هست که من خودم به شخصه باهاش کار نکردم! (با qt بیشتر حال میده!)
یه سری چیز های دیگه هم که من خودم تجربه نکردم و در سایت های مختلف درش اطلاعات کسب کردم. یادم رفت بگم که Visual Studio مایکروسافت هم پایتون رو ساپورت میکنه هم دیباگ.
IronPython هم هست! که مثل اینکه تیم سازنده و مایکروسافت ادعا دارن از مفسر خود پایتون هم سریع تره! wing هم هست!
اینجا هم لیست کاملی از IDE های پایتون رو می تونید از سایت اصلیش ببینید: http://wiki.python.org/moin/IntegratedDevelopmentEnvironments
در ضمن در مورد qt و gtk هم باید توضیح بدم که در اصل اون ها طراح اینترفیس هستن!
دیگه حالا از هر کدومتون خوشتون اومد برید گوگل کنید!
باز هم پوزش از اینکه پست بی ربط به موضوع زدم! (اگر طرفدار پیدا کرد (عمراً!) یه تاپیک جداگونه براش میزنیم!) Surprised

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 20:11
پاسخ بصورت نقل قول
mehdico, خودم ميدونم و بزرگترين باگ هست ميخواستم ببينم كي ميفهمه !
راستيش بايد زياد تستش كنم ميخوام يه ميونبري پيدا كنم كه كارم رديف بشه اگه استقبال كنن ازش نقشه ها دارم باسش ! PDT_002 مثال:

اضافه كردن منوي رجيستري ,ذخيره و بار گذاري پرو ژه ها, تازه ميخوام يه
Package Mananger هم بسازم كه پكيج ها رو مديريت كنه !.

مصطفي سپهريان, ممنون از نظرات خوبتون راستش يه مدت با ++C ميخوساتم كار كنم ميدونستم هيچي عايدم نميشه ولي رفتم سمتش هيچي ازش در نيومد چونكه بلد نبودم.

حدود 4 سالي يا 5 سالي هست با وي بي كار ميكنم البته هيچوقت نميخوام وي بي رو ترك كنم ولي يك برنامه نويس مسلما وقتشو براي يه زبون صرف نميكنه بايد به گفته هاي شما تفعلي بزنيم.

ولي يه سوال شما خفن ترين برنامه اي كه با وي بي نوشته شده بوده وديدي چيه بوده ؟!
توي همايش رباط سازان داشت نشون ميداد كه كي رباط بود كه دوربين داشت و به لپ تاپ متصل بود اون رباط از طريق رنگ پيرن تو خود لپ تاپ اون رنگ رو با نامي كه شما ميخواي ذخيره ميكرد و غريبه ها رو هم راه نميداد. اولش گفتم با C نوشتن نرم افزارشو ولي ديدم ياهو محيط وي بي رو آور ! نزديك 13 كلاس باسش نوشته بودن. حالا بازم وي بي

كلا وي بي نه زبون بيسيك زاقارته ؟! Shocked

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 20:21
پاسخ بصورت نقل قول
مصطفي سپهريان, در ضمن اينو بگم كه در صدد ساخت نرم افزار Easy Capture هستم PDT_002 اونم با وي بي از همون برنماه هايي كه از دسكتاپ عكس وفيلم ميگيره ويزگي برنامه هاي من حجم پايين اونهاست !.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 20:25
پاسخ بصورت نقل قول
والا شاید بهتر باشه این بحث رو جای دیگه ای بکنیم! (الان دیگه آقا احسان عصبانی شده! آخه چرا اینقدر بحث تاپیک رو منحرف می کنید شما ها؟!)
در مورد VB که بنده بر منکرش هم لعنت میفرستم که در حد ویندوز و در حد کارها و کاربرهای معمولی فوق العاده است! (منظور نسبت به سادگی و سطح بالایی (خیلی بالاییشه!)) اما توی محیط های دیگه چی؟ توی مک؟ لینوکس / یونیکس؟
در ضمن. VB به هیچ وجه! (تأکید رو داشته باش!) به درد بازی سازی نمی خوره! دیگه فکر نکنم توضیحی هم نیاز داشته باشه! به اندزه ی تعداد اعضایی که داریم راجع بهش بحث شده که چرا بدرد این کار نمی خوره! (با کمی اغراق!)
اما پایتون در عین سادگیش بسیاری از کارهای سی/سی ++ رو انجام میده! و بسیاری از ویژگی های اونها رو داره! مثلاْ:
نقل قول:

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا است و از ویژگی های پیشرفته‌ایی چون وراثت، چند شکلی، سربار گزاری عملگر و ... پشتیبانی می کند. یک از ویژگی‌های پایتون که لقب چسب را برای پایتون به ارمغان آورده امکان استفاده از کد ها و کلاس‌های نوشته شده در زبانهای دیگری چون سی‌پلاس‌پلاس و‮‮ جاوا‬ است ‮که در حقیقت ‬کار‮ ‬چسباندن‮ ‬قطعات‮ ‬کد‮ ‬جدا‮ ‬و‮ ‬فقط‮ ‬نوشتن‮ ‬بدنه‮ ‬اصلی‮ ‬به‮ ‬عهده‮ ‬ پایتون ‬است‮ ‬.

شیء گرایی یکی از مهمترین ویژگی هست که به کمک برنامه نویسان بازی میره!
نقل قول:

چون پایتون با زبان قابل حمل ‏سی‮ ‬نوشته‮ ‬شده‮ ‬می‮ ‬تواند‮ ‬به‮ ‬صورت‮ ‬مجازی‮ ‬بر‮ ‬روی‮ ‬هر‮ پردازش‌گردی‮ همگردانی ‬و‮ ‬اجرا‮ ‬شود‮ ‬.‮ ‬ماشین‮ ‬مجازی (مفسر پایتون)‮ متن برنامه‮ ‬را‮ ‬خوانده‮ ‬و‮ ‬هم‌زمان‮ ‬تفسیر‮ ‬کرده‮ ‬و‮ ‬اجرا‮ ‬می‮ ‬کند‮‬.‮ ‬پس‮ ‬شما‮ ‬می‮ ‬تونید‮ ‬یک‮ ‬برنامه را‮ در ویندوز ‬بنویسید‮ ‬و‮ ‬سپس‮ ‬بدون‮ ‬تغییر‮ ‬روی‮ لینوکس ‬یا‮ مکینتاش‬ یا‮ ‬هر‮ سیستم عامل ‬و‮ سخت‌افزار ‬دیگری‮ ‬که‮ ‬ پایتون ‬روی‮ ‬آن‮ ‬نصب‮ ‬باشد‮ ‬اجرا‮ ‬کنید‮ ‬.‮

!
نقل قول:

پایتون زبانی چند رگه است که از زبان‌های برنامه‌نویسی تفسیری‮ (برای مثال : تی‌سی‌ال، اسکیم، پرل‮) ‬و‮ ‬زبان‌های‮ ‬سیستمی‮ (‬برای‮ ‬مثال‮‬:‮ سی‌پلاس‌پلاس، سی ‬و جاوا‮) ‬مشتق‮ ‬شده‮‬.‮ ‬بنابراین‮ ‬تمام‮ ‬سادگی‮ ‬و‮ ‬راحتی‮ ‬کار‮ زبان‌های برنامه‌نویسی تفسیری‮ ‬و‮ ‬ویژگی‬‌ها‮ ‬و‮ ‬قدرت‮ ‬زبانهای‮ ‬سطح‮ ‬پایین‮ ‬را‮ ‬داراست‮ ‬.‮

اینو قبلاْ هم گفتم!
Sad
نقل قول:

درونی سازی و گسترش

این ویژگی یکی از پرکاربرد ترین و قوی ترین ویژگی های پایتون می باشد . شما می توانید قطعه از کد را در زبانی چون ‮سی‌پلاس‌پلاس، سی ‬و جاوا ‬نوشته سپس ‬از آن‮ ‬در‮ ‬برنامه‮ ‬نوشته‮ ‬شده‮ ‬با‮ ‬پایتون‮ ‬استفاده‮ ‬کنید‮‬.‮ ‬و‮ ‬یا‮ می توان ‬از‮ ‬توابع‮ ‬کتابخانه‮ای ‬و‮ ‬کامپوننت‮ ‬هایی‮ ‬چون‮ ‬COM API‮ ‬استفاده‮ ‬کرد‮ ‬.‮ البته نوع این نوع برنامه نویسی (ماژول) با برنامه نویسی معمولی هر زبان متفاوت می باشد . می توان از کد های پایتون در زبانهای دیگر نیز استفاده کرد

دست مریزاد داره بابا! Surprised
نقل قول:

برنامه های نوشته شده با پایتون

* بیتتورنت (BitTorrent ) : نرم افزاری برای جستجوی فایل های به اشتراک گذاشته شده و ...
* بلندر (‌Blender) : یک نرم افزار 3 بعدی و اپن سورس بسیار معروف
* چندلر (Chandler) : مدیر اطلاعات شخصی شامل تقویم ، میل ، کار های روزلنه ، یادداشت ها و ...
* Civilization IV : یک گیم کامپیوتری بر مبنای پایتون که از boost.python استفاده می کند
* میلمن (Mailman) : یکی از معروفترین نرم افزار های مرتبط با ایمیل
* Kombilo : مدیر پایگاه داده و مرورگرگیم های go
* موین موین (MoinMoin) : یکی از قدرتمندترین و معروفتریم ویکی های موجود
* پلون (Plone) : یک ابزار مدیریتی محتوایی اپن سورس ، قدرتمند و کاربر پسند
* پورتاژ (Portage) : قلب توزیع جنتو . یک مدیر بستهای سیستم لینوکس
* زوپ (zope) : یک پلاتفورم شی گرای مبتنی بر وب . زوپ شامل یک سرور نرم افزار به همراه پایگاه داده شی گرا و یک رابط مدیریتی درونی مبتنی بر وب می باشد
* اس پی ای (SPE) : یک IDE رایگان ، اپن سورس برای سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس ، مک که از wxGlade(طراحی رابط کاربر),PyChecker (دکتر کد) Blender(3D) پشتیبانی می کند .

والا اینها مهمترین برنامه هاش بود! وگرنه برنامه های زیاد دیگه ای داره! مثلاْ همین Panda3d خودمون!
نقل قول:

سهولت یادگیری و استفاده

بی شک و حداقل از نظر بسیاری از برنامه نویسان پایتون این زبان یکی از آسان ترین زبان ها برای یادگیری و استفاده می باشد و از آن به عنوان یک زبان سریع برنامه نویسی یاد می کنند . این زبان نیازی به [[کامپایلر ]] ندارد و شما مستقیما می توانید پس از نوشتن کد و با یک دستور آن را اجرا کنید . دستورات این زبان بسیار نزدیک به زبان انسان می باشد . برای مثال برنامه Hello World ‬را‮ ‬که‮ ‬اولین‮ ‬برنامه‮ ‬ساده‮ ‬می‮ ‬باشد‮ ‬را‮ ‬در‮ ‬دو‮ ‬زبان‮ سی و‮ پایتون ‬مقایسه‮ ‬کنید‮ ‬:

Hello World در سی
كد:

#include <stdio.h>
int main()
{
   printf(" Hello world ");
   return 0;
}


Hello World در پایتون
كد:

print "Hello World !!"




منبع نقل قول ها سایت فارسی آموزش پایتون به این آدرس: www.pylearn.com

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


1 شنبه 24 شهريور 1387 - 22:22
پاسخ بصورت نقل قول
اففففففففففففففففففففف

باورم نمیشه. من که یکه خوردم. دیگه قطع امید کردم.

بدون توضیح


MahanGM: امیدوارم موفق باشی. با vb میشه برنامه های نصب خوبی ساختش اما توی دو مورد به مشکل بر میخوری 1. چند زبانه بودن 2. قابل حمل بودن. سعی کن از IranVig استفاده کنی داخل اون یکسری گزینه های مناسب که بتونه توی این راه کمکت کنه وجود داره. همینطور من یه dll ادیتور ریسورس با VC++ یکی دو سال پیش طراحی کرده بودم که میتونه کمک کنه که پکیجها رو توی همون فابل exe اصلیت قرار بدی. ( من توی IE-PS 2 که هیچ وقط بیرون ندادمش - به دلیل مسائل امنیتی- ازش استفاده کردم و نتیجه فوقالعاده ای رو گرفتم)

از وی.بی میتونی برای ساخت بازیهای آرکید آسون استفاده کنی. اما برای ساخا بازیهای آرکید پیچیده و بازیهای دو بعدی سه بعدی پیچیده بهتره از سی ++ استفاده کنی. مطمئن باش بعد از اینکه توی C++ راه افتادی قدرت برنامه نویسی رو به معنای تمام کلمه حس میکنی. من همین چند ساعت پیش داشتم کرنل سیستم عامل باهاش می ساختم . و واقعا لذت می بردم. اذتی رو که هیچ برنامه نویس زبون دیگه ای نمی تونه ببره. ( ما برای لذت بردن از زندگی خلق شدیم به شرط اینکه به کسی آذاری نرسونیم)

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |