تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383 تعداد ارسالها: 180 محل سكونت: نپتون-زمين
4 شنبه 19 تير 1387 - 23:10
@iran_adventure:
سلام مجتبی جان، خسته نباشی... کار مدل سازی ماشینت خیلی خوب از کار در اومده... (چه به نسبت کارهای قبلی و چه از نظر کلی)
اگه یه تصویره wireframe هم بزاری بد نیست...
نقل قول:
مي خواستم بگم ولي منتظر بودم ببينم اصلا كسي اين ها رو مي خواد يا نه كه شما بهش اشاره كردي ...
ها ها... پس منتظر بودی این یکی رو هم یکی بخواد دیگه، نه...
با اجازه آقا مجتبی لینک پستی که توی 3dtotal گذاشته بودی رو میذارم تا بچه ها ببینن...
Bmw M5 E60
آقا مجتبی تصاویر wire ماشین رو هم اونجا گذاشتن... برای یادگیری خوبه... 3264 مثلث؟!!! اگه میخواستم تعداد face هاشو حدس بزنم عدد خیلی بیشتری رو میگفتم... خیلی خوبه، کارت درسته، دمت گرم... (راستی به 3dtotal هم خوش اومدی، امیدوارم کارهای بیشتری از شما ببینم... )
نقل قول:
اين مدل بدون نرمال مپ هستش ...
اگر چه اینبار از Normal Map استفاده نکردی اما مدل خیلی خوب کار شده، مخصوصا بدنه ماشین، که به نظر میرسه احتیاجی به نرمال مپ نداره و با یه نور پردازی perpixel ساده میتونه زیباتر از این هم بشه... اگه داری از Editable Poly استفاده میکنی میتونی بعضی Edge ها رو از روی شیشه و بدنه ماشین Remove کنی تا ترجیحا از Quad ها بیشتر استفاده کرده باشی... اگر چه لزوم استفاده از Tri بجای Quad، در بعضی جاها محسوسه (مثلا گوشه های ماشین، دستگیره های در و غیره)، اما بعضی جاها هم براحتی میتونی بجای دوتا Triangle یک Quad داشته باشی... (که البته برای بازی فرقی نمیکنه... اما برای مدل چرا، در ضمن wire خیلی زیباتری هم خواهی داشت )
نقل قول:
...چون مدل low poly هستش ترجيح دادم با تكسچرينگ و ( اگه شد شيدرينگ ! ) درست كنم/كنه!
هه هه... میدونم کیو میگی... ... ما رو منتظر نگه ندار...
گرچه تصور یه تصویر زیبا از این مدل با یه Metal Shader خیلی سخت نیست... اما نمیتونم صبر کنم تا شما یه تصویر تر و تمیز و زیبا برامون پست کنید...
منتظرم، تبریک میگم و...
- موفق باشید...
_________________ !Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
5 شنبه 20 تير 1387 - 10:11
سلام
ممنون حسین جان .
هم بابت راهنمايي هاي اين سري و هم سري هاي قبل !
بله همون طور كه گفتي مي خواستم يكي بگه واير فريم بزار تا من هم بزارم كه خوب خودت زحمتش رو كشيدي !
نقل قول:
3264 مثلث؟!!! اگه میخواستم تعداد face هاشو حدس بزنم عدد خیلی بیشتری رو میگفتم
مرسي . راستش اين برمي گرده به اصليتم ! بيابيد پرتقال فروش را !
البته بعضي جاها بايد لبه هايي رو اضافه كنم ولي در نهايت از 3500 بيشتر نمي شه ...
نقل قول:
راستی به 3dtotal هم خوش اومدی، امیدوارم کارهای بیشتری از شما ببینم
ممنون . دوباره جریان همون چراغ های خاموش و این حرف هاست دیگه ؟!
سايت خوبيه يه سري مسابقات مدل لوپلي هم داره فكر كنم براي پيشرفت اعضاي سايت خوب باشه . من هم سعي مي كنم شركت كنم ...
نقل قول:
اگر چه اینبار از Normal Map استفاده نکردی اما مدل خیلی خوب کار شده
البته همون سرو كله زدن با نرمال مپ كلي چيز بهم ياد داد ...
نقل قول:
اگه داری از Editable Poly استفاده میکنی میتونی بعضی Edge ها رو از روی شیشه و بدنه ماشین Remove کنی تا ترجیحا از Quad ها بیشتر استفاده کرده باشی... اگر چه لزوم استفاده از Tri بجای Quad، در بعضی جاها محسوسه (مثلا گوشه های ماشین، دستگیره های در و غیره)، اما بعضی جاها هم براحتی میتونی بجای دوتا Triangle یک Quad داشته باشی... (که البته برای بازی فرقی نمیکنه... اما برای مدل چرا، در ضمن wire خیلی زیباتری هم خواهی داشت
آره از Editable Poly استفاده كردم و چون نمي خواستم مدل high poly درست كنم بي خيال Quad شدم ولي چشم سعي مي كنم از Quad استفاده كنم . فكر كنم اين طوري براي توسعه آينده هم بهتر باشه ! مثلا من مي خوام لبه هاي درها رو با تكسچر دربيارم ولي اگه بخوام در ها رو جدا بكنم مشكلي نيست چون edge ها رو روي لبه ها قرار دادم اين طوري اگه زماني خواستم درها رو جدا كنم مشكل خاصي به وجود نمياد فكر كنم استفاده از Quad هم به همين صورت يك نوع آينده نگري باشه
نقل قول:
گرچه تصور یه تصویر زیبا از این مدل با یه Metal Shader خیلی سخت نیست... اما نمیتونم صبر کنم تا شما یه تصویر تر و تمیز و زیبا برامون پست کنید...
براي مدل سازي بهتر سعي كنيد قبل از شروع به مدل سازي edge ها رو روي كاغذ پياده سازي كنيد ...
البته قسمت پايين سپرها با مدل من فرق مي كرد و اين رو بعد از اينكه پرينت گرفتم متوجه شدم ! و بعضي جاها هم خط خطي شد و در نهايت با مدل من فرق داره ولي تفاوت زياد نيست ...
تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383 تعداد ارسالها: 1524 محل سكونت: اهواز
2 شنبه 14 مرداد 1387 - 23:54
------=
iran_adventure,
اولاً تاپیک جدید مبارک باشه. این موج دوم تغییر آواتار هم راه افتاده! اینا همش به نشونه ی تحوله برای داشتن یه سایت بهتر تر !
حالا بریم سراغ دوماً !! چرا دوباره گفتی؟ اگه داشتیم میذاشتیم!
الان مکس ندارم ، ولی یه چیز قدیمی آماده دارم! (البته خیلی مبتدیانست،ببخشید دیگه)
خوب به خاطر اين بود كه قبلا اعضا اين تاپيك رو به اسم من و براي نمونه كارهاي خودم مي شناختند و حتي براي ملموس شدن بيشتر قضيه پست اول و دوم خودم رو ويرايش كنم !
نقل قول:
الان مکس ندارم ، ولی یه چیز قدیمی آماده دارم!
مدل خوبي شده ...
البته قصد شما فقط تمرين بوده ولي در بازي ها اشيايي كه ريز هستند را نسبتا لوپلي تر مي سازند و نكته جالب تو اين سوت اينه كه با اينكه چيز خاصي نداره ولي نسبتا به تعداد face بيشتري نياز داره كه دليلش داشتن منحني هاي زياده ...
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
2 شنبه 28 مرداد 1387 - 16:23
دور چرخ ها تو عكس خودت رو ببين . بعضي از edge ها رو در لبه ها به هم وصل كردي . دور چرخ به انحنا نياز داره پس بهتره به هم وصلشون نكني و edge هاي لبه ها رو زياد كني ...
تا جايي هم كه مي توني نظم بده . از polygon دو مثلثي استفاده كن و از vertex هايي استفاده كن كه حداكثر چهار edge به آن ختم بشه ...
چون اگه از نرمال مپ و يا نورپردازي perpixle استفاد نكني به مشكل برمي خوري ...
خيلي هم لوپلي در نظر گرفتي ... مي شه گفت از نظر تعداد پليگان در حد MidtownMadness2 هستش ...
تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386 تعداد ارسالها: 1212
2 شنبه 28 مرداد 1387 - 21:32
چه نقد توپی!! البته من راستش چون زمان کمی داشتم، یک جاهایی را فقط سعی کردم به هم بچسبونم مخصوصاً بخاطر اینکه قرار نیست اسکین بشه، آدم خیالش راحته! ولی حالا که شما زحمت کشیدین ایرادهاشو گفتین، حتماً درستشون میکنم
بازم ممنون از راهنماییتون...
_________________ تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<