Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> طراحی هوش مصنوعی برای بازیهای کامپیوتری -> درباره اين هوش مصنوعي كمكم كنيد
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

درباره اين هوش مصنوعي كمكم كنيد
نويسنده
پيغام
علي 17
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 27 آذر 1383
تعداد ارسالها: 1


جمعه 27 آبان 1384 - 06:31
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
من دارم يک بازي با game maker مي سازم ولي يک جايش گير کردم. تو بازي من از نيرو هاي خودي چند نفر هستند (يعني با يک نيروي خودي سر و کار نداريم مانند بازي جنگ جهاني آقاي کسايي) و زماني که چند نفري مي ريزيم سر يک دشمن اون فقط روي يکي شون هدف مي گيره و اون يکي هم همونيه که اول تو اتاق گذاشته شده . حتي اگر اون يکي با دشمن فاصله زيادي داشته باشه Crying or Very sad
از شما خواهش مي کنم در حل اين مشکل مرا ياري فرماييد
نسخه نرم افزار من 6 مي باشد و بعضي از توابع نسخه هاي قبلي روي اين کار نميکند
با تشکر قلبي Twisted Evil
ali_ocer@yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


جمعه 27 آبان 1384 - 14:59
پاسخ بصورت نقل قول
بیشتر توضیح بده و در صورت امکان کدهاتو در اختیارمون قرار بده اینجوری معلوم نیست ! در ضمن همینجا بهت پیشنهاد می کنم از موتورهای 2 بعدی فاصله بگیر و برو یک موتور 3 بعدی یاد بگیر . به قول دوست عزیز Sepul الان بازی های سبک 2 بعدی رو هم به خاطر آزادی عمل و کیفیت بالا با موتورهای 3 بعدی درست می کنند .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 27 آبان 1384 - 19:06
پاسخ بصورت نقل قول
اگر درست فهميده باشم شما با هوش دشمنتون مشكل داريد.
ضمن تصديق حرف دوست قبلي (چون واقعا مهمه كه 1.هوش دشمن چيه. 2. كدي كه اين هوش رو پياده ميكنه چيه) :
دشمن شما حتما يك محدوده ديد داره و اگر اولين نيروي خودي كه توليد شده در محدوده ديد دشمن باشه مطمئنا ابتدا اون رو هدف ميگيره چرا كه شما احتمالا در كد هوشتون نوشتيد كه هر دشمن هر دفعه محدوده ديدش رو براي دشمنان خودش كه همان نيروهاي خودي شما ميشه بگرده و موتور بازي اين كار رو به ترتيب id انجام ميده و از آنجا كه اشيائي كه اول ايجاد شده اند معمولا id كمتري دارند. ابتدا اونها چك ميشن پس ابتدا به اونها حمله ميشه.
و اما پيشنهاد ميكنم كه تو كد هوشتون براي هر دشمن اين جوري عمل كنيد .
1. تمام نيروهاي خودي رو كه در ديد دشمن قرار دارند شناسايي كنيد و در يه آرايه قرار بدين.
2. با استفاده از دستور() distance_to_object كمترين فاصله رو پيدا كنيد و هدف حمله قرار بدين.
البته اين دو مرحله رو ميشه با استفاده از يه الگوريتم پيدا كردن مينيمم(الگريتم كه نميشه گفت يه if و يه متغير ) يكي كرد كه در اون صورت با آرايه تون جاي زيادي هم اشغال نخواهيد كرد.
موفق باشيد.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


جمعه 2 دي 1384 - 05:08
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در ضمن همینجا بهت پیشنهاد می کنم از موتورهای 2 بعدی فاصله بگیر و برو یک موتور 3 بعدی یاد بگیر . به قول دوست عزیز Sepul الان بازی های سبک 2 بعدی رو هم به خاطر آزادی عمل و کیفیت بالا با موتورهای 3 بعدی درست می کنند .


پسرم سيروس جان ناراحت نشيد . ولي شما در نيمي از پست هاتون اين جملات رو تكرار كرديد و ميكنيد. ميشه دقيق تر بگيد دليلش چيه ؟ چون به نظر اين حرفهاي شما فراتر از مسايل فنيه . تا حالا دقت كرديد ببينيد كاربر ها اينجا چه چيزهايي ميبينند كه به سمت بازي هاي 2 بعدي كشيده ميشند تا 3 بعدي ؟ به نظر من بهتر راه نشون داده بشه و خود يوزر ها تصميم بگيرند تا اين كه ما جهت دهي كنيم . اشتباه ميكنم ؟

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


جمعه 2 دي 1384 - 07:16
پاسخ بصورت نقل قول
ببين پدر پير من !! اولا" كه من در زمينه هاي مختلف پست مي دم و در آخر شايد 5 الي 6 بار اينو تكرار كرده باشم نه نصف پست ها . در ضمن براي اين مورد هم دليل دارم . شما فرض كنيد يك كاربر با GM آشنا ميشه و بسيار از اين موضوع خوشحال ميشه كه براحتي هرچه تمام تر ميتونه مثل زبان هاي برنامه نويسي ديگه باهاش كار كنه . همچنين شايد يك نگاهي به موتورهاي 3 بعدي بندازه و براش خيلي سخت بيان يا توش گير كنند . پس براي اين كاربر GM بهترين انتخابه !!! شروع به كار مي كنه و بعد از مدت ها زحمت و تلاش و مقاله خوندن بتونه يه بازي استرات‍ژي درست كنه كه مشكلات زيادي داره . حالا مي ريم اونطرف و يك مد ساز رو مجسم كنيد :

بازي WarCraft رو نصب مي كنه .
Editor اش رو باز مي كنه .
يك Terrain زيبا طراحي مي كنه و چند تا كاركتر و عكس و صدا از خودش وارد مي كنه .
با چند تا كليك و تيك زدن واسش هوش مصنوعي مي نويسه .
آرم ورودي و همه مشخصات بازي رو عوض مي كنه و تو كشوري مثل ايران راحت به عنوان يك بازي تجاري استفاده مي كنه .

كدوم يكي از اين 2 تا كارشون بهتر در مياد ؟؟ خوب معلومه ماله مد سازه چون زحمات يك كمپاني مثل بيليزارد پشت سرشه !!
ولي در عوض GM كاره تجربه پيدا كرده و وقتي ميره سمت 3 بعدي !!! متاسفانه اطلاعاتش در GM كه مدت ها وقت روش گذاشته بود به دردش نمي خوره چون به دانش 3 بعدي نياز داره !

اين جهت دهي ارزشش رو به نظر من داره . من هميشه دوست دارم از تجربيات بقيه به بهترين نحو استفاده كنم . ما كه نمي خوايم ايران آينده رو پر از 2 بعدي ساز بكنيم كه براي پيشبرد كارشون به يك كمپاني خارجي وابسته اند !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 2 دي 1384 - 15:45
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

ولي در عوض GM كاره تجربه پيدا كرده و وقتي ميره سمت 3 بعدي !!! متاسفانه اطلاعاتش در GM كه مدت ها وقت روش گذاشته بود به دردش نمي خوره چون به دانش 3 بعدي نياز داره !


من بشخصه با این نظر موافق نیستم. چرا فکر میکنین که تجربیات قبلی در آینده به کار نمیان ؟ شاید شروع از دو بعدی و جهش به 3 بعدی سریعترین راه ممکن نباشه ، ولی یکی از مطمئن ترین راه ها برای رسیدن به سطح فنی بالاتر هستش...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


جمعه 2 دي 1384 - 22:14
پاسخ بصورت نقل قول
كلا" هر تجربه اي مفيده . انكار نمي كنم و از جهاتي موافقم . ولي دلايلي هم دارم . 1 اينكه GM و كلا" موتور هاي دو بعدي مشابه كار رو خيلي راحت كردند . البته به ظاهر و براي بازي هاي استراتژي زمان و وقت بيشتري رو مي گيرند . مطمئنم همه شما قبول داريد كه برنامه نويسي با GM خيلي راحته و اگه بخوايم با برنامه نويسي C++ تحت DirectX مقايسه كنيم چه حالتي داره . من به شخصه نظرم اينه كه كار كردن با GM وقت بيشتري از فرد تلف مي كنه ( البته نمي خوام كسي از اين حرفم ناراحت بشه بي غرض گفتم و نظرم كاملا" شخصيه ! )

اين نكته رو در نظر داشته باشيد كه به كسي كه VB رو خوب بلده برنامه نويس ويژوال بيسيك مي گن ولي برنامه نويس نمي گن !! اين نكته در مورد بازي سازي هم صدق مي كنه .

در هر صورت نظر من نظر يك نفره و اشخاصي كه واقعا" مي خوان از نظر دوستاني كه به نحوي تجربه دارن استفاده كنند مي تونند نظر خواهي بيشتري بكنند و از نظرات ديگر اساتيد فن استفاده بكنند . موفق باشيد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


شنبه 3 دي 1384 - 04:40
پاسخ بصورت نقل قول
خوشحالم كه اينو عنوان كرديد كه اين نظر يك نظر شخصيه كه البته قطعا از تجربه و اطلاعات شخصي شما حاصل شده .خيلي خوبه كه همه نظرشون رو بگن و قضاوت رو به عهده خود كاربران بگذارند . متشكر

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 3 دي 1384 - 08:26
پاسخ بصورت نقل قول
ممكنه من هم زياد از اين نظرهاي شخصي داده باشم تازه با وجود اينكه تجربه خيلي كمي هم دارم ولي فكر ميكنم هر چي كمتر درباره اين گونه مسايل سليقه اي نظر شخصي بديم بهتره

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


شنبه 3 دي 1384 - 14:02
پاسخ بصورت نقل قول
كلا" Forum با نيت استفاده از نظرات و تجربيات افراد مختلف بوجود اومد . وگرنه قبل از اون واژه هايي مثل كتاب مقاله و اينا وجود داشت كه يك خط بي طرف رو بره جلو . كاربر در هر صورت خودش تصميم مي گيره ! غير از اينه ؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |