Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> چگونه بازيها رو براي كنسول پاپليش ميكنن
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

چگونه بازيها رو براي كنسول پاپلي
نويسنده
پيغام
Darius the Greatest
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 18 آذر 1383
تعداد ارسالها: 34
محل سكونت: پايتخت


جمعه 4 دي 1383 - 10:52
پاسخ بصورت نقل قول
برفرض ما بازي خود را براي PC ساختيم و ميخوايم بازي رو براي كنسول هايي مثل PS2, X-BOX, GC هم پاپليش كنيم.

بايد چي كار كرد؟

لطفاْ اصول مهندسي رو بگيد. Evil or Very Mad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


جمعه 4 دي 1383 - 16:25
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز اصول مهندسی این کار رو نمی دونم، منبعی هم در موردش پیدا نکردم. (حتما بیشتر جستجو می کنم). اما مواردی که در رابطه با سوال شما بنده اطلاع دارن اینا هستن:

برنامه های PS2 مبتنی بر OpenGL هستن و بنابراین بازیهایی که برای PS2 نوشته میشن باید با OpenGL نوشته بشن. ضمنا کمپایلر مورد استفاده برای بازیهای PS2 کمپایلر GCC است و این باعث میشه که زبان مورد استفاده محدود به C++ بشه. فکر کنم اگه بازی شما با DX باشه مجبورید کدهای اونو به OpenGL تبدیل کنید!

برنامه های Xbox مبتنی بر DX هستن که این باعث میشه که انتقال بازیها معمولا ساده باشه. البته تفاوتهایی وجود داره که بیشتر مربوط به محدودیتهای سخت افزاری Xbox است و یه چیز دیگه اینکه برنامه نویسی بازیهای Xbox باید بصورت Unmanaged Code باشه. البته در زمینه پشتیبانی از Managed Code مایکروسافت یه قولهایی داده ولی تا کی عمل کنه خدا می دونه. برای برنامه نویسی اغلب بازیها هم از VC++ 6 استفاده می شه. در جاهایی که نیاز به برنامه نویسی Assembly داره حتما باید مشخصات سخت افزاری Xbox مد نظر قرار بگیره.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


جمعه 4 دي 1383 - 21:43
پاسخ بصورت نقل قول
محمد جان

اطلاعاتي كه دادي عالي بودن. در ضمن فكر كنم سيستم Encode فايل ها براي اجرا بر روي كنسول ها فقط در اختيار كمپاني سازنده كنسول وجود داشته باشه تا هر كسي نتونه بازيها رو به فرمت كنسول تبديل كنه... اگر چه شنيدم كه ميشه فرمت هاي كنسولي رو هم شكاف داد.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Darius the Greatest
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 18 آذر 1383
تعداد ارسالها: 34
محل سكونت: پايتخت


شنبه 5 دي 1383 - 07:29
پاسخ بصورت نقل قول
Ali نوشته:

فكر كنم سيستم Encode فايل ها براي اجرا بر روي كنسول ها فقط در اختيار كمپاني سازنده كنسول وجود داشته باشه تا هر كسي نتونه بازيها رو به فرمت كنسول تبديل كنه

منم يه همچين فكري ميكردم.

فقط بگيد كه اين Encoder نياز به سورس بازي داره يا بازي كامپايل شده رو هم ميتونه Encode كنه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


شنبه 5 دي 1383 - 21:58
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
فقط بگيد كه اين Encoder نياز به سورس بازي داره يا بازي كامپايل شده رو هم ميتونه Encode كنه


مسلما اين انكدر نيازي به سورس نخواهد داشت و فقط فايل ها را به زبان قابل فهم براي كنسول كه ما از آن بي اطلاعيم تبديل ميكند. مثلا فرمت ها را براي كنسول ترجمه ميكند يا كارهايي از اين قبيل...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |