Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> طراحی هوش مصنوعی برای بازیهای کامپیوتری -> الگوريتم MiniMax و AlphaBeta
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

الگوريتم MiniMax و AlphaBeta
نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


3 شنبه 25 ارديبهشت 1386 - 12:07
پاسخ بصورت نقل قول
لطفا یکی برای توضیح بده توی الگوریتم MiniMax چطور باید AlphaBeta Cuttoff رو اجرا کرد
اگر با مثال توضیح بدید که درست بفهمم عالیه
مرسی .....

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


4 شنبه 26 ارديبهشت 1386 - 23:01
پاسخ بصورت نقل قول
@lord_akinak:
سلام.

نقل قول:
اگر با مثال توضیح بدید که درست بفهمم عالیه

حوصله داري دو سه هفته صبر كني؟ فكر نكنم! اما اگه حوصله بگو... بحث رو توي تالار علوم مطرح كن كه عشق من هم هست... Surprised Laughing

شما عشق جاوا بوديد ديگه! Very Happy اشتباه كه نمي كنم؟ Arrow اگه اشتباه نكنم يه شات از بازيت رو هم فرستاده بودي اما يادم نيست كه Checkers بود، Backgammon بود، يا شطرنج!!! (فقط يه سري مهره سفيد و سياه يادمه... Embarassed )
به هر حال حدس مي زنم داري روي يه همچنين بازي هايي كار مي كني كه دنبال MinMax و Alpha-Beta Cutoff هستي... Wink
اينم لينك Checkers به زبان جاوا كه از اين الگوريتم ها استفاده كرده، اميدوارم بدردت بخوره...

Download
حجم: 99 كيلوبايت
توضيحات: براي اجرا به هيچ چيز احتياج نداريد كه روي كامپيوتر نداشته باشيد. فقط به پوشه Win32 بريد و Run.bat رو اجرا كنيد. اگر جاوا كار هم باشيد كه حتما JDK رو داريد اما اگه نداريد و ميخوايد باهاش ور بريد، بهتره بدونيد كه حداقل بايد JDK 1.3 رو داشته باشيد. Surprised

@همه دوستان:
براي دوستاني كه در مورد اين اصطلاحات چيزي نشنيدن (چون تا حالا تو PD اين بحث مطرح نشده بود) بايد خدمتتون عرض كنم كه:
الگوريتم MinMax الگوريتميه كه ميتونين باهاش Search Tree هاي مختلفي بسازين و بجز در بازي هاي كامپيوتري كه مورد بجث ما هستند، كاربردهاي خيلي خيلي زيادي هم داره، اما در مورد بازيها، اين الگوريتم ها معمولا تو بازيهايي استفاده ميشن كه يك طرف بازيكن و طرف ديگه كامپيوتر در مقابل بازيكن قرار ميگيره و بايد تصميماتي رو بر اساس حركات احتمالي كاربر انجام بده و احتمال خطا يا باخت رو به حداقل برسونه. (در واقع در رده الگوريتم هاي Decision Making و هوش مصنوعي قرار ميگيره)

Alpha-beta pruning يا Alpha-beta cuttoff هم الگوريتم جستجوييه كه براي كم كردن تعداد Node هاي Search Treeي بدست آمده از الگوريتمي مثل MinMax بكار گرفته ميشه. (مخصوصا بازي هاي معروفي مثل شطرنج، ايكس او و ...)

موفق باشيد. Laughing

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


5 شنبه 27 ارديبهشت 1386 - 11:36
پاسخ بصورت نقل قول
تا حالا يه عالمه از اين برنامه ها ديديم ولي از شرط اين AlphaBeta سر در نیاوردم ، تا خودم درست نفهمم که چطوری کار می کنه نمی تونم بنویسمش.

بله من عشق جاوا بودم ( دیگه نیستم ، به لطف اعضای این سایت که .... رو .... .... ! )

اون بازی Reversi بود ، الگوریتم من تا 5 حرکت رو پیشبینی می کرد ، ولی با AlphaBeta می شه عدد رو به 8 تا 12 حرکت رسوند ( یعنی عمرا ازش ببری ! )
Reversi که برای موبایل نوشتم با همون الگوریتم 3 حرکت رو پیشبینی می کرد...

تو تالار مربوط به هوش مصنوعی مطرح کردم هیشکی جواب نمی ده ، تالار علوم قضیش از حالا پیداست ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


5 شنبه 27 ارديبهشت 1386 - 11:38
پاسخ بصورت نقل قول
شاید الگوریتم اصلی رو به صورت مقاله توضیح بدم ، نظرتون چیه بدردتون می خوره ؟

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


5 شنبه 27 ارديبهشت 1386 - 16:14
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد الگوريتمهاي هوش مصنوعي مورد استفاده در بازيهاي كامژيوتري قبلا يه مطلب نوشته شده و مي تونيد دانلود كنيد. خوشحال ميشيم مطلب بيشتري در اين زمينه مطالعه كنيم مخصوصا بطور تخصصي در زمينه Minimax.
به نظر من اگه مقاله شما در مورد این الگوریتم و نحوه استفاده از اون توی یه بازی Sample باشه خیلی مفیده.
ممنون

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


5 شنبه 27 ارديبهشت 1386 - 23:44
پاسخ بصورت نقل قول
lord_akinak,
شاید الگوریتم اصلی رو به صورت مقاله توضیح بدم ، نظرتون چیه بدردتون می خوره ؟

من خیلی وقته منتظر همچین بحثی بودم .
فقط بی زحمت از اولش بگید و یه مثال کدی هم براش بیارید .

از مطالب جناب کنجکاو هم استفاده بردیم ، دستتون درد نکنه .
فقط رعایت منه کم تجربه را هم بکنید . Arrow

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
gr_desert
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 6 مهر 1387
تعداد ارسالها: 8


3 شنبه 30 مهر 1387 - 13:55
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي عاليه اگه بتوني بعد از 5 ماه يه سري هم به اينجا بزني .

Wink
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


3 شنبه 30 مهر 1387 - 15:57
پاسخ بصورت نقل قول
لطفا قبل از اینکه توی تالار بچرخید و تاپیک های قدیمی رو بالا بیارید ، از search استفاده کنید و اینکه، اگر هم کسی گفته چیزی رو مینویسم و ننوشته ، طلبکار نباشید ، همینی که هست ، نمیخوای به ... !

تاپیک های مربوط:
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=2544
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=2843
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=4394


تاپیک های بالا به نوبه خود قدیمی هستن ، از بالا آوردنشون با spam خودداری کنید و فقط اگر سوالی بود مطرح کنید ( و البته همین تاپیک )...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


4 شنبه 1 آبان 1387 - 10:46
پاسخ بصورت نقل قول
شايد اين اسلایدها به دردتون بخوره:
http://rapidshare.com/files/156377049/ch6a.4pp.pdf.rar.html
http://rapidshare.com/files/156377050/m6-game.ppt.rar.html

تقریبا جفتشون يکی هستند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
melika
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 5 ارديبهشت 1390
تعداد ارسالها: 52


شنبه 7 خرداد 1390 - 12:33
پاسخ بصورت نقل قول
سلام آيا كسي در مورد بازي اتلو و درخت بازي و اجراي الگوريتم هاي min-max و cutt-off
بر روي آن مي تونه به من كمك كند يا آدرس لينكي در اين زمينه را در اختيار من قرار دهد
و همچنين سورس كد آن را
ممنون ميشم اگر كسي به من كمك كند مچكرم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |