Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> مسایل عمومی کامپیوتر -> آخرين اخبار از سخت افزارها
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

آخرين اخبار از سخت افزارها
نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


5 شنبه 30 فروردين 1386 - 19:58
پاسخ بصورت نقل قول
***** ویرایش شد *****

لطفا منبع مطالبتون رو ذکر کنین. ضمنا سعی کنین که تا حد امکان خودتون مطالب جدید تهیه کنین. استفاده از حاصل زحمت دیگران، احترامی برای کسی به ارمغان نمیاره.





علی

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


3 شنبه 4 ارديبهشت 1386 - 00:18
پاسخ بصورت نقل قول
---------------------=

منبع یادت رفت.

---------------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


شنبه 8 ارديبهشت 1386 - 15:01
پاسخ بصورت نقل قول
Sony Ericsson W300i Walkman

نقاط قوت : قدرت بالا در برقراری ارتباط، کنترل‌های مخصوص MP3 player، و قابلیت‌های قابل تنظیم دیگر
نقاط ضعف : W300i از طراحی ضعیف ابزار‌های کنترلی، صفحه کلید و کیفیت پایین صفحه نمایش رنج می‌برد، هنگامی که گوشی را آزمایش می‌کردیم گاهی امکان قفل شدن نیز وجود داشت.
از زمان راه اندازی اولین خط تولید گوشی‌های واکمن توسط سونی اریکسون در سال گذشته، این محصول حضور موفقی را در بازارهای جهانی داشته است. درحالیکه گوشی‌های واکمن قبلی با بیشترین ضمائم گران‌قیمت بسته بندی می‌شدند، هدف از تولید W300i ارائه محصولی با کمترین قیمت تمام‌شده بود. با این‌حال شما هنوز می‌توانید از بلوتوث، یک دوربین VGA، و طیف کاملی از قابلیت‌های واکمن استفاده کنید، روی هم رفته قابلیت‌های این گوشی یک پله پایین‌تر از مدل‌هایی مانند Sony Ericsson W810i می‌باشد. البته عناصر طراحی ما را جذب نکرد ، اما کیفیت صدا هنگام تماس خوب بود، و ما سونی اریکسون را بخاطر آوردن گوشی واکمن به سبد خرید مردم تحسین کردیم.


طراحی

تاکنون سونی اریکسون طرح‌های گردان و فانتزی را برای گوشی‌های واکمن ارائه کرده بود، از این‌رو ما از گستاخی شرکت در ارائه این سری گوشی‌ها بسیار خوشحال شدیم! گوشی دارای نمای خارجی بسیار جذابی می‌باشد؛ البته گوشی ما مشکی است اما شما می‌توانید رنگ سفید آن را هم داشته باشید. W300i مانند دیگر محصولات تازه وارد دارای امکانات خاصی نیست؛ ما انتظار خطوطی خواناتر، آنتن قوسی، و پوشش پارچه‌ای برای پایین درب بیرونی را داشتیم. گوشی نسبتاً فشرده 8.98 در 4.57 در 2.54 سانتیمتر است ؛ در نتیجه به راحتی در هر جیبی جا می‌گیرد. گذشته از این بسیار سبک 93.5 گرم است ؛ اما هنگام سبک سنگین کردن اتصالات قاب گوشی کمی سست به نظر می‌رسد. ما هنگام کار با گوشی مشکلی نداشتیم، اما در دستان ما بیش از حد سبک به نظر می‌رسید.

بر روی درب گوشی یک نمایشگر کوچک (به اندازه یک تمبر) تعبیه شده، که با اینکه تک رنگ است، اما کاملاً درخشان بوده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد، شامل تاریخ، ساعت، میزان باتری، میزان آنتن‌دهی، و شماره تماس‌گیرنده. شما نمی‌توانید زمان روشن ماندن صفحه نمایش را تغییر دهید، اما فشردن کلیدهای نرم تنظیم صدا آن را برای شما فعال می‌کند. در بالای این صفحه نمایش دوربین VGA (اما بدون فلاش) و یک آینه جهت تهیه پرتره شخصی قرار دارد. در سمت چپ بدنه گوشی کنترل‌های صدای فوق‌الذکر به همراه دکمه اجرای موسیقی قرار دارد. در سمت راست درگاه مادون قرمز(infrared) دیده می‌شود، حال آنکه درگاه اتصال شارژر، هدست، و کابل USB در زیر گوشی قرار دارد. ایرادی که در طراحی اتصالات گوشی واکمن جدید وجود دارد این است که نمی‌توانید دو کابل را همزمان به گوشی متصل کنید.
وقتی گوشی را باز می‌کنید یک صفحه نمایش 1.75 اینچی توجه شما را به خود جلب می‌کند. سونی اریکسون همیشه نمایشگرهای خوبی را ارائه کرده، و W300i نیز مستثنی نیست. درخشان و واضح، که تمام 262،144 رنگ را زیبا و کامل برای نمایش عکس و ویدئو، بازی، و کار با منوهای آن جلوی چشمان شما می‌آورد. شما می‌توانید میزان درخشندگی صفحه نمایش را تنظیم کنید اما در مورد سایز قلم و زمان روشن ماندن صفحه نمایش چنین امکانی را ندارید.
از دیگر سو، سونی اریکسون امتیاز خوبی را در کلید‌های پیمایش چهار طرفه بدست نیاورد. اگرچه در طراحی W810i پیشرفت خوبی را شاهد بودیم، اما W300i افت ناخوشایندی را شامل می‌شود. این کلید اندازه بزرگی دارد و دوبار زدن آن‌ها دسترسی آسان شما را به چهار کارکرد عمده گوشی فراهم می‌کند. کلیدهای نرم تخت، کلید پاک‌کن، و بازگشت با فاصله از کلید پیمایش تعبیه شده‌اند، اما اندازه کوچکی دارند. البته به خاطر داشته باشید که اغلب گوشی‌های سونی اریکسون کلیدهای اختصاصی برای پاسخ و قطع تماس ندارند، اگرچه این چیز بدی هم نیست!
دکمه‌های صفحه‌کلید نیز وضع خوبی ندارند. طراحی آن به شکل دایره‌های رویهم‌افتاده‌‌ی تخت است، که همین مساله باعث می‌شود امکان تماس‌های اشتباه شما بیشتر شود. و دیگر اینکه، با آن‌ها نمی‌توانید سریع تایپ کنید. نور نارنجی پس‌زمینه از قسمت فوقانی پخش می‌شود. در زیر آن‌ها کلیدهای اختصاصی روشن/خاموش و واکمن قرار دارد، اما بسیار کوچک هستند. شکاف کارت حافظه زیر درب باتری قرار دارد، اما خوشبختانه، مجبور نیستید برای تعویض آن باتری را خارج کنید.

خصوصیات

W300i یک دفترچه تلفن 1000 نفره دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا برای هر شخص پنج شماره تلفن، آدرس ایمیل و سایت، آدرس منزل و محل کار، تاریخ تولد و دیگر نکات را ذخیره کنید (با سیم کارت 250 نام دیگر هم اضافه کنید). می‌توانید تماس‌هایتان را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی کنید، یک عکس در کنار نمایشگر شماره تلفن بگذارید، یا یکی از آهنگ‌های پلی‌فونیک را به آن اختصاص دهید. گوشی از زنگ‌های MP3 هم به خوبی پشتیبانی می‌کند. دیگر امکانات شامل حالت لرزاننده (vibrate mode)، ارسال پیغام متنی و تصویری، شماره‌گیر صوتی، تقویم، لیست کاری، دفترچه یادداشت، ماشین حساب، زمان‌سنج، کرونومتر، و یک یادداشت رمز برای ذخیره‌کردن کلمه‌های عبور و دیگر اطلاعات امنیتی. همچنین یک ضبط صدا برای یادداشت‌های صوتی و ضبط مکالمات وجود دارد؛ زمان آن هم بستگی به حافظه دارد. از آن‌جهت که W300i یک گوشی واکمن مبتدی و اندیشمندانه است، همراه برنامه‌های کابردی گوناگونی ارائه می‌شود. همگام‌ساز کامپیوتر برای انتقال شماره‌ها و تقویم، خبر‌خوان، بلندگو، قابلیت اتصال USB، و یک بلوتوث کامل نه فقط برای اتصال گوشی‌سر (headset) بلکه برای هر تبادل بیسیم فایل و کارت‌های تجاری الکترونیکی. و مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های سونی اریکسون شما می‌توانید به جای مودم از گوشیتان استفاده و از خصوصیات آن به عنوان یک کنترل برای اتصال به دیگر دستگاه‌های بلوتوث استفاده کنید.

پخش موسیقی W300i کمی با دیگر گوشی‌های این سری تفاوت دارد. پشتیبانی بسیاری از فرمت‌ها، شامل فایل‌های 3GP, AAC , MP4,MP3و WAV. با اجرای برنامه موسیقی مستقیماً به منوی اصلی هدایت می‌شوید، که می‌توانید آهنگ‌هایتان را بر اساس خواننده، نام، یا لیست پخش مرتب کنید. تنظیمات پخش تصادفی و مکرر آلبوم/آهنگ، تنظیم صدای فوق بم (Mega Bass) سونی، و یک اکولایزر. جابجایی بین موبایل و پخش بدون مشکل انجام می‌گیرد، به طوریکه وقتی تماس دارید پخس موسیقی به صورت خودکار قطع می‌شود. تلفن را قطع کنید و دکمه مخصوص پخش را فشار دهید، ادامه آهنگتان را از همان نقطه که قطع شده بود می‌شنوید. یک حالت پرواز هم وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا هنگامی که داخل هواپیما هستید با گوشی خاموش به آهنگ‌هایتان گوش دهید، شما می‌توانید پخش را کمینه (minimize) کنید و به دیگر امکانات گوشی دسترسی داشته باشید. بلندگوها به شما پخش استریو را می‌دهند اما بلوتوث چنین امکانی را ندارد.

گنجایش موسیقی بر اساس حافظه محدود می‌شود. حافظه داخلی قدری کم است – فقط 20MB – و به یاد داشته باشید، که اگر با دیگر برنامه‌ها تقسیم شود، فضای حقیقی شما خیلی کمتر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم روی یک حافظه خارجیMemory Stick Micro سرمایه گذاری کنید؛ گوشی ما یک کارت حافظه 512MB همراه داشت. انتقال موسیقی روی گوشی نسبتا آسان می‌باشد.به جز ابزارهایی مانند رابط USB و نرم‌افزار Disc2Phone که در دسترس هستند، شما می‌توانید آهنگ‌ها را به وسیله ایمیل، پیغام چندرسانه‌ای(multimedia message)، بلوتوث، یا درگاه مادون قرمز بفرستید. شما همچنین می‌توانید 20 ایستگاه رادیویی FM را تنظیم و دریافت کنید، ولی مجبور هستید از گوشی سر استفاده کنید، که به عنوان آنتن عمل می‌کند. شما می‌توانید آن‌را طوری تنظیم کنید تا به طور خودکار به جستجو و ذخیره اطلاعات ایستگاه‌های رادیویی بپردازد، و همچنین می‌توانید از رادیو به عنوان زنگ ساعت استفاده کنید.

چون‌که W300i به عنوان یک گوشی متوسط معرفی شده، سونی اریکسون دوربین VGA را جایگزین دوربین‌های مگاپیکسل کرده است. شما می‌توانید در سه سایز (640x480, 320x240, 160x120) عکس بگیرید و از امکانات ویرایشی متنوعی بهره ببرید، شامل افکت 4 رنگ، حالت شب، دو نوع تنظیمات کیفیت، تایمر، 19 عدد قاب جالب، و یک کنترل روشنایی. همچنین یک زوم دیجیتال وجود دارد که قدرت 4 برابر بزرگنمایی را به شما می‌دهد، اما در عکاسی با بالاترین دقت تصویر فعال نمی‌باشد. دیگر افکت‌های مخصوص تصویر شامل عکاسی پیاپی برای تهیه تصویر از سوِِژه‌های سریع و یک گزینه عکاسی منظره(panorama) جذاب. برای افکت‌های صوتی، شما می‌توانید از بین چهار صدای شاتر یکی را انتخاب کنید، اما گزینه بی‌صدا(silent) وجود ندارد. دوربین فیلمبرداری فایل‌های MPEG-4 را در دو سایز (128x96 و 176x144) به همراه صدا ذخیره می‌کند و تعدادی ابزار‌ ویرایشی در اختیار شما قرار می‌دهد. مدت فیلمبرداری برای MMS دو دقیقه و در بقیه موارد محدود به حافظه گوشی می‌شود.


کارایی

اگرچه ما از وجود دوربین VGA آن آگاه بودیم، اما کیفیت عکس تقریباً مایوس کننده بود. تصاویر قطعه قطعه(blurry) و رگه‌‌دار(grainy) شده بود و رنگ‌ها کهنه به نظر می‌آمد. همچنین، کیفیت فیلمبرداری نیز جذاب نبود. هنوز W300i تعدادی ابزار فوق‌العاده برای عکاسان تازه‌کار ارائه می‌دهد. با ابزار ویرایش تصویر(Photo DJ)، شما می‌توانید یکی از 6 قاب جذاب را به عکستان اضافه کنید؛ آن را بچرخانید(rotate)؛ و با تغییر بعضی خصوصیات مانند روشنایی، رنگ زمینه، سایه افکت‌های خاصی ایجاد کنید. یک ابزار ویرایش فیلم(Video DJ) نیز وجود دارد، و اگر این ابزار شما را راضی نکرد، نرم‌افزارهای ویرایش تصویر، ویدئو، و چندرسانه‌ای روی CD همراه، شامل QuickTime، Adobe Photoshop Album Starter Edition، و یک طراح MMS وجود دارد. انتقال تصاویر و فیلم‌ها به خارج از گوشی بدون دردسر انجام می‌گیرد. شما می‌توانید آن‌ها را با MMS بفرستید، با بلوتوث، درگاه مادون قرمز، یا رابط USB و نرم‌افزار منتقل کنید.

شما می‌توانید W300i را به وسیله بسیاری از تم‌ها، تصاویر پس‌زمینه، و محافظ‌های صفحه نمایش خصوصی کنید. مثل همیشه شما می‌توانید ابزار و زنگ‌های بیشتری را از سونی اریکسون و از طریق مرورگر بیسیم WAP 2.0 خریداری کنید. گوشی به همراه یک برنامه ویرایش آهنگ(Music DJ) جهت تهیه زنگ‌های دلخواه ارائه می‌شود. بازی دوستان می‌توانند به سه بازی همراه گوشی قناعت کنند و یا بازی‌های بیشتری را خریداری کنند.

ما سیستم چهار باند، دو حالت جهانی (GSM 850/900/1800/1900; EDGE) سونی اریکسون W300i را در اصفهان با استفاده از سرویس ایرانسل امتحان کردیم. کیفیت تماس کاملاً خوب با وضوح صدایی شفاف همراه بود. ما هیچ مشکلی در دریافت سیگنال‌ها نداشته و به ندرت با دیگر سیستم‌ها تداخل داشتیم. اشخاص تماس‌گیرنده هم همین وضع را داشتند، و توانسته بودند بیشتر صحبت‌های ما را بشنوند. کیفیت صدای بلندگو کمی بد است، صداها مواج هستند، اما رویهم رفته بد نیست. ما با استفاده از یک گوشی سر(headset) بلوتوث نیز تماس با کیفیتی داشتیم. اتصال نیز EDGE برای انتقال فایل‌های کوچک کافی می‌باشد.

با استفاده از نرم‌افزار Disc2Phone و رابط USB، که گوشی را هم شارژ می‌کند، سعی کردیم چند فایل موسیقی را روی گوشیمان بارگیری کنید. زمان انتقال برای یک فایل 5MG کند و حدود 30 ثانیه بود، بنابراین شما برای انتقال یک فایل حجیم باید صبور باشید. در کل، نصب نرم‌افزار آسان است و امکانات زیادی را نسبت به مدل‌های قبلی در اختیارتان قرار نمی‌دهد. دیگر آن‌که، گوشی پس از قطع رابط USB به طور خودکار خاموش نمی‌شود. کیفیت پخش با دیگر واکمن‌ها برابری می‌کند. W300i جای یک دستگاه MP3 player را نمی‌گیرد، اما این کار را برای موارد محدود به طور قابل قبولی انجام می‌دهد.

تنها شکایت جدی ما این است که گوشی هنگام کار تا مرز قفل‌شدن هم پیش رفت، مثل وقتی که ما بین منو حرکت می‌کردیم یا وقتی که از رابط USB استفاده می‌کردیم. در یک مورد، مجبور به راه اندازی مجدد شدیم، اما در اغلب موارد، گوشی پس از چند ثانیه به حالت عادی بازگشت.

W300i زمان مکالمه 9 ساعت و زمان آماده‌باش 16.5 روز را وعده‌داده است. آزمون زمان مکالمه ما کمی کمتر از 8 ساعت را نشان داد، اما باز هم قابل قبول است.

www.tarashe.com


لينك مستقيم منبع

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |