Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیهای کامپیوتری روز -> پيشنماي تخصصي و كامل بازي Crysis
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

پيشنماي تخصصي و كامل بازي Crysis
نويسنده
پيغام
Mr_Dragon
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 329
محل سكونت: My Computer


جمعه 17 فروردين 1386 - 00:02
پاسخ بصورت نقل قول
سال 2007 میلادی را میتوان سال تحول در صنعت بازی سازی نامید . زیرا اکثر بازی هایی که در این سال منتشر شده اند یا قرار است که منتشر بشوند همگی نیاز به سیستم های بسیار قوی و مدرن دارند و نتیجه میگیریم بازی هایی که امروزه به بازار می آیند از لحاظ گرافیکی با بازی های دو سال گذاشته و یا حتی سال گذاشته اصلا قابل قیاس نیستند . از جمله بازی هایی که امسال قرار است منتشر شوند و گرافیک بسیار خیره کننده ای دارند میتوان به MOH : Airborne اشاره کرد . Crysis نام یکی از پروژه های عظیم شرکت Crytek Studios است که کار ساخت بازی را به همراه Electronic Arts انجام میدهد . خیلی ها معتقد بودند که Crysis ادامه ی بازی به یاد ماندنی Far Cry اما بعد از کمی تحقیق و جست جو معلوم شد این بازی هیچ ربطی به Far Cry ندارد . جز اینکه محیط های بازی کمی شبیه به این بازی هستند . یک بازی دیگر هم به نام Haze قرار است تا چندی دیگر وارد بازار شوند . که اینطور به نظر میرسد که تقلیدی از بازی Crysis باشد . البته اینها بر اساس حدس و گمان است زیرا پروژه ی ساخت بازی Crysis حدود یک سال میشود که از آن پرده برداری شده . Crysis یک بازی تمام ایده آل با گرافیکی نو و جدید است که به احتمال فراوان میتواند امسال یکی از مدعیان کسب جایزه ی بهترین بازی سال باشد . بازی نکات ریز و درشت بسیاری دارد که در ادامه پیشنما بیشتر به آنها میپردازیم .

گرافیک بازی :
موتور بازی Cry Engine 2 نام دارد . یک موتور قوی و بسیار عالی که از هر نظر دارای نکات مثبت است . در یکی از دمو های بازی که مشاهده میکردم (‌همان دمویی که در نمایشگاه E3 2006 هم پخشد )‌ به قدری گرافیک بازی بالا بود که در ابتدا گمان کردم این یک تریلر تبلیغاتی است . در این دمو شما در یک ساختمان تاریک قرار دارید که ابتدا باید یک موجود تخیلی را از پای در آورید و سپس دوست خودتان را که زیر آوار گیر کرده نجات دهید . در جلوی ساختمان درگیری به حدی زیاد است که گوش شما کر میشود !!!‌همچنین در جلو تر دریا و یک کشتی نظامی نیز قرار دارد . وقتی از ساختمان بیرون میروید یک جنگ تمام عیار سر گرفته بین نیروهای شما و نیروهای فضایی !!!‌یکی از این موجودات فضایی به قدری بزرگ است که تمام صفحه را میگیرد که شما نمیتوانید آن را با اسلحه ی رگبار خود از پای در آورید و باید این کار را با استفاده از یک بازوکا انجام دهید که بعد آن موجود از بین میرود و یک هلی کوپتر نفر بر می آید و شما و دوستانتان را از آنجا میبرد . انفجار ها و آتشسوزی ها همگی به واقعیت نزدیک هستند . وقتی جعبه ها در حال سوختن هستند به قدری این امر طبیعی است که شما گرمای سوختن را حس میکنید . بیشتر جریان بازی در جنگل ها و مناطق سر سبز میگذرد . که از این جهت بازی شباهت زیادی به Haze و Far Cry دارد . موتور بازی از جدیدترین تکنولوژی های روز پشتیبانی میکند . از نکات مثبت گرافیک بازی میتوان به داشتن حالت صبح و ظهر و غروب و شب اشاره کرد . وقتی بازی را در روز دارید ادامه میدهید و 2 ساعت از بازی که بگذرد کم کم خورشید غروب میکند و شب میشود و همچنین اگر بازی را در شب ادامه دهید بعد از چند ساعت دوباره روز میشود . یعنی شب و روز شدن مراحل بازی به صورت اتوماتیک و واقعی انجام میشود !!! سایه های موجود در این بازی با استفاده از تکنولوژی Soft Shodows به وجود آمده اند. به طور کلی در همه ی جای بازی از سایه ها استفاده شده . سایه هایی نرم و انعطاف پذیر و در عین حال بسیار واقعی . در Crysis از سیستم ذره ای نیز استفاده شده است . که این تکنیک بیشتر در آتشسوزی ها و دودهای حاصل از آتش سوزی مورد استفاده قرار میگیرد که به هر چه طبیعی تر شده بازی کمک میکند . از دیگر تکنیک هایی گرافیکی موجود در بازی میتوان به چرخش های خوب دوربین اشاره کرد . که این ویژگی یک کیفیت بینایی سینمایی فراهم میکند . در این بازی از تکنیک Depth Of Field نیز استفاده شده است . منظور از این تکنیک این است که مثلا شما وقتی به جلو حرکت میکنید میتوانید افق های دورتر را نیز مشاهده کنید . یعنی مناطق جلوتر از شما نیز به وضوح قابل ملاحظه هستند که این امر در بعضی از بازی ها میسر نبوده و اکثر بازی ها مناطق جلوتر از حرکت شما به صورت مات نمایش میدهند و تا به آن مناطق نزدیک نشوید شفاف نمیشوند . یکی از نکات بسیار جالب گرافیک بازی حرکت های بسیار زیبای ابرها و مه های موجود در بازی است . توده های ابر و مه های غلیظ در آسمان بسیار زیبا خود نمایی میکنند . مثلا هنگامی که از بالای سر شما توده ای ابر عبور میکند منطقه ی اطراف شما تا هنگامی که ابر ها از بالای سر شما در حرکت اند کاملا سایه میشود و این نشان میدهد که سایه پردازی در Crysis از چه اهمیتی برخوردار بوده . اینطور که در سایت های مختلف به صورت اخبار منتشر شده گیاهان و بوته های موجود در بازی در حین انجام بازی رشد میکنند !!!‌در واقع در Crysis همه چیز روال عادی دارد . گیاهان رشد میکنند - ابرهای به حرکت در می آیند - پرنده ها در آسمان پرواز میکنند - باد درختان و شاخه ها آنها را تکان میدهد و خلاصه همه چیز عین واقعین شبیه سازی شده . از خصوصیات بارز دیگر گرافیک بازی میتوان به انعطاف پذیر بودن محیط بازی نسبت به اقدمات شما اشاره کرد . مثلا شما با تیر اندازی به یک بوته میتوانید آن را کاملا تخریب کنید یا یک خانه را ویران کنید . در واقع اکثر اشیای موجود در بازی نسبت به عمل شما یک عکس العمل جالب نشان میدهند . به طور کلی موتور بازی از تکنولوژی های زیر پشتیبانی میکند که اکثر آنها را در بالا توضیح دادم در زیر آنها عکس هایی هم موجود است که میتوانید بیشتر در مورد این تکنولوژها اطلاعاتی کسب کنید :

Dynamic Day and Night Cycle



Sunrays and Diffuse Transmission

Soft Shadows

Soft Particles

Motion Blur

Depth of Field

Volumetric Clouds

Ambient Maps

Interactive Environments

Destructible Environments

Advanced Shader Technology


داستان بازی :
برای بازی به این زیبایی لازم بود تا یک داستان بسیار قوی هم نوشته شود . اما متاسفانه داستان بازی با بازی های گذشته تقریبا هم خوانی دارد . این در حالی است که داستان بازی یک داستان متغیر و نسبتا گمراه کننده است که در ادامه بیشتر در مورد آن توصیح داده میشود . بازی در سال 2019 میلادی اتفاق می افتد . بازی در وسط یک جنگل زیبا آغاز میشود . داستان بازی به این گونه است که نیروهای ارتش دو کشور آمریکا و کره ی شمالی در جنگل قرار دارند . که به یکباره یک سنگ آسمانی بزرگ به وسط جنگل برخورد کرده و صدای عظیمی سراسر جنگل را پر میکند . حالا ارتش آمریکا و کره ی شمالی هر کدام قصد دارند جداگانه زودتر در محل حادثه حاضر شوند و تحقیقات خود را راجع به این سنگ آسمانی آغاز کنند . اما بعد از اینکه کمی به جلوتر میروند متوجه ی تغییراتی در آب و هوای نزدیک به منطقه ی اصابت شهاب سنگ به زمین میشوند . بعد از کمی تحقیق میفهمند که جسمی که به زمین برخورد کرده شهاب سنگ نبوده ! بلکه بک سفینه ی فضایی بوده !!! حال موجودات فضایی از سفینه بیرون آمده و سعی در نابود کردن دو ارتش دارند . در واقع موجودات فضایی قصد دارند تا کره ی زمان را به اسارت خود در بیاورند . این در حالی است که در همین میان درگیری بین دو نیروی ارتش آمریکا و کره ی شمالی نیز در میگرید و حالا همه چیز قوز بالا قوز شده است !!! شما در این بازی ( مثل بسیاری از بازی های دیگر که باید به تنهایی دنیا را از نابودی نجات دهید !!! ) باید به مقابله با موجودات فضایی پرداخته و در عین حال بین ارتش آمریکا و کره ی شمالی صلح و صفا را برقرار سازید . داستان بازی مقداری تکراری و خسته کننده است . اما کمی هم در آن از نو آوری استفاده شده . به هرحال گرافیک عالی بازی بی شک میتواند مقداری از ضعف داستان را پر کند .

کنترل بازی :
کنترل در عالی ترین حد ممکن قرار دارد . چرخش دوربین و شخصیت اصلی بازی در حد عالی هستند . این امر در دمو های بازی کامل قابل رویت بود . البته برای پیش بردن بازی دکمه های زیادی وجود دارد و میتوان گفت شما در طول بازی باید از بسیاری از دکمه های روی صفحه ی کلید استفاده کنید و این نشان میدهد کنترل بازی کمی پیچیده است و باید در همان ابتدا کار با دکمه ها آشنا شوید . متاسفانه اینطور که دیدم و شنیدم بازی قسمت Toturial ندارد . و شاید این امر در سخت تر شدن بازی کمک کند !!!

صداگذاری و موسیقی :
از موسیقی بازی اطلاعات چندان زیادی در دست نیست و مشخص نیست که موسیقی های بازی چگونه هستند . صدای اسلحه ها و موجودات و هیولاهای فضایی و همچنین صدای یاران خودی آنطور که در دموها دیده شد بسیار عالی هستند . شاید باور نکنید اما همین صدا ها هستند که ممکن است بازیکن را غرق در بازی کنند . خود من وقتی دموی بازی را نگاه میکردم غرق در دمو شده بودم و روایت جنگ ها به قدری با صدای تیر ها و یاران خودی هماهنگ بود که شما را در خود غرق میکند . صداگذاری بازی دیگر چیز زیادی برای گفتن ندارد .

جذابیت و هیجان بازی :
به جرئت این بازی را میتوان یکی مهیج ترین بازیهایی نامید که تا به حال دیده شده است . خیلی ها معتقدند که Crysis پدیده ی بازیهای کامپیوتری در سال 2007 و یا حتی شاید سال های سال باشد . هیجان یکی از عواملی است که در موفقیت یک بازی دخالت دارد . میتوان گفت شما همیشه در Crysis هیجان زده هستید . آنقدر این امر خودنمایی میکند که شما واقعا فکر میکنید در دنیای واقعی در حال مبارزه هستید . یکی از فاکتورهایی که به هیجان تر شدن بازی کمک میکنند انجام بیشتر ماموریت ها به صورت تیمی است که به این صورت است که شما در بازی هیچ وقت تنها نیستید و بیشتر ماموریت ها را به کمک یاران خود انجام میدهید . مثلا در بعضی از ماموریت ها باید ابتدا یاران شما یک منطقه را تخریب کنند و بعد شما وارد عمل میشوید و بقیه ی چیزها و دشمنان را پاک سازی میکنید .

نکات مثبت بازی :
بازی دارای نکات مثبت بسیار زیادی است . گرافیک بازی در حد بسیار بالایی قرار دارد . کنترل بازی هم یکی از نکات مثبت بازی به شمار می آید . صدا گذاری و هیجان موجود در بازی هم به نحو احسنی قرار دارند .

نکات منفی بازی :
داستان بازی را میتوان یکی از نکات منفی بازی به شمار آورد . زیرا داستان تقریبا تکراری است و در آن از نو آوری های کمی استفاده شده است . بازی نکت منفی چندان زیادی ندارد .

نتیجه گیری کلی :
به Crysis باید به عنوان یک بازی تمام عیار نگاه کرد . Crysis میتواند به موفقیت های بسیار زیادی برسد و سال های سال در مغز ها و دل ها باقی بماند و علت این امر هم دارا بودن نکات مثبت زیادی است که این بازی دارد . موتور بازی تحت Direct X 10 نوشته شده است . و معلوم است که بازی به سیستم قوی نیاز دارد . اما من به تمام کسانی که از الان شیفته ی بازی شده اند پیشنهاد میکنم برای اجرای این بازی سیستم خودشان را ارتقاع دهند . چون این بازی ارزش این کار را دارد . به هر حال باید منتظر یک پدیده ی دیگر در زمینه ی بازی های کامپیوتری باشیم ...
مشخصات کلی بازی :
نام کامل بازی : Crysis
سازنده : Crytek Studios / Electronic Arts
ناشر : Electronic Arts
سبک : First-Person Shooter
رده بندی سنی : +17
تاریخ انتشار : اسفند 85
پلتفورم : PC

باکس شات بازی :
[img]http://images.google.com/images?q=tbn:B1oSxTwgtRGfrM:http://images.fragland.net/boxshots/2908/box.jpg[/img]
دموهای بازی :
دانلود
دانلود
دانلود
امتیاز دهی :


دیدن تمامی عکس های بازی :
برای ورود کلیک کنید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
منتظر سبز
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 437


جمعه 17 فروردين 1386 - 00:48
پاسخ بصورت نقل قول
اطلاعات مفیدی در اختیارم قرار دادی، ممنونم Cool

_________________
در اين انتظار. سبز خواهم ماند و بهار را خواهم ديد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


جمعه 17 فروردين 1386 - 00:59
پاسخ بصورت نقل قول
-----------=

من دموهای ویدئوییش رو دیدم. گرافیک فوق العاده و فیزیک باور نکردنی.

منبعش کجا رفت ؟

-----------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


جمعه 17 فروردين 1386 - 01:32
پاسخ بصورت نقل قول
نور پردازی منظره ها واقعا عالیه.

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 17 فروردين 1386 - 08:34
پاسخ بصورت نقل قول
منبع؟

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Mr_Dragon
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 329
محل سكونت: My Computer


جمعه 17 فروردين 1386 - 12:05
پاسخ بصورت نقل قول
فكر نمي كنم پيشنمايي كه نويسندش خودم باشه نيازي به ذكر منبه داشته باشه . با اين حال اگر خيلي كنجكاو هستيد بنده اين پيشنما رو در سايت زير هم قرار دادم :
ورود

به راحتي ميتونيد از طريق لينك بالا ملاحظه كنيد كه نويسنده ي اين مطالب بنده بودم !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


جمعه 17 فروردين 1386 - 12:09
پاسخ بصورت نقل قول
آره آقا اژدها توي دارينوس خيلي از اين مطالب نوشتن و من هم مطمئنم که نویسنده خود آقای اژدهاست. به هر حال اطلاعات خیلی خوبی در اختیار ما گذاشتی Laughing

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Mr_Dragon
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 329
محل سكونت: My Computer


جمعه 17 فروردين 1386 - 18:11
پاسخ بصورت نقل قول
مصطفي سپهريان نوشته:
آره آقا اژدها توي دارينوس خيلي از اين مطالب نوشتن و من هم مطمئنم که نویسنده خود آقای اژدهاست. به هر حال اطلاعات خیلی خوبی در اختیار ما گذاشتی Laughing
متشكرم مصطفي جان شما لطف داري ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


1 شنبه 19 فروردين 1386 - 23:16
پاسخ بصورت نقل قول
از نوشته خوب شما ممنون. عالي بود.
دوست عزيز منظور از منبع مراجعي هست كه در نوشتن اين مقاله از آنها استفاده كرديد. به عنوان مثال خود شما كه GamePlay بازیو تست نکردید و از منابع دیگری برای نوشتن این قسمت استفاده کردید. به هر حال ذکر منابع و ماخذ در یک مقاله حالت رسمی تری به اون مقاله میده.

اژدهای عزیز در مورد CryEngine 2.0 و بازی Crysis مطالب فوق العادهجالبی خوندم ولی فراموش نکنیدکه سال 2007 سال UnrealEngine 3.0 و بازی Unreal هم هست.قطعا امسال سال جذابی برای Gamer ها خواهد بود.

منتظر پیشنماهای خوب شما هستیم.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Mr_Dragon
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 329
محل سكونت: My Computer


2 شنبه 20 فروردين 1386 - 12:50
پاسخ بصورت نقل قول
از شما بی نهایت ممنونم .سایت های مرجع زیادی برای نوشتمن پیشنما وجود داره . اما من بیشتر سعی میکنم پیشنما هایی رو که می نویسم رو از روی دمو ها و فیلم هایی که نگاه کردم باشه . البته از سایت هایی مثل گیم اسپات و یا سایت خود بازی هم کمک گرفتم . البته این رو هم باید بگم بدون شک MOH:Airborne امسال حرف هاي زيادي براي گفتن داره !

باز هم از شما ممنون.

موفق باشيد ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |