Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> مشكلات در راه بازي سازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
MM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 28 آبان 1383 - 22:34
پاسخ بصورت نقل قول
آقاي voldemort شما در جايي از اين سايت نوشته بوديد كه ميتوان با vb برنامه نويسي 3d انجام داد اما نميشه با vb يك بازي ساخت .
من فكر نمي كنم براي بازي نويسي در vb مشكلي وجود داشته باشه
شما چرا مي گوييد فكر بازي نويسي با vb را از سرتان خارج كنيد
با تشكر Embarassed Rolling Eyes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


3 شنبه 3 آذر 1383 - 11:16
پاسخ بصورت نقل قول
MM عزیز در مورد فرمتها متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشغله زیاد نمی تونم توضیحات بیشتری براتون بنویسم. فقط حالا که پروژتون در مورد بازی سازیه بد نیست این فایل رو دانلود کنید. در مورد نحوه استفاده از فرمت MD3 با استفاده از OGL است.
http://www.gametutorials.com/download/OpenGL/MD3Animation_OGL.zip

در مورد برخورد که سوال کرده بودید باید بگم که الگوریتمهای تشخیص برخورد یا "Colision Detection" از جمله مهمترین قسمتهای یک بازی هستن که جزییات زیادی داره و باید بطور کامل روی اون مطالعه کنید. پیشنهاد می کنم فصل 25 کتاب "راهنمای برنامه نویسی سه بعدی OpenGL" رو حتما مطالعه کنید. ضمنا تو همین سایت بالا می تونید مطالبی در این زمینه پیدا کنید. پیشنهاد می کنم به Ebook های زبان اصلی هم حتما یه سری بزن.

MM عزیز برای مقایسه بین C++ و VB و اینکه چرا برای بعضی از کارها یکی از این دو پیشنهاد می شه باید به نقاط ضعف و قوت هر دو آگاه باشی و این یعنی با هر دو زبان و ابزارهای جانبی اونا بطور کامل آشنا باشی. جواب شما در حقیقت مقایسه بین این دو زبانه که به دلیل کمبود وقت فعلا نمی تونم این موضوع رو باز کنم. شاید وقتی دیگر!

MM جان بازی نویسی رو به عنوان پروژه چه درسی تو این ترم گرفتی؟ چه بازی می خوای بنویسی؟ با DX یا OGL یا نرم افزارهای ساخت بازی؟ ما رو در جریان پروژت بزار.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


شنبه 7 آذر 1383 - 01:17
پاسخ بصورت نقل قول
خدمت voldemort برسانم :
اين پروژه پايان ترم كارداني كامپيوتر است . هنوز موضوع خاصي رو پيدا نكرم . ميخوام با vb و directX كار كنم . كار با vb من بد نيست . چند وقته كه با directx هم كار كردم. تا حالا يه شهر 3d كه از يك طرف دريا و از طرف ديگه يه جنگل دورو برش بودند ساختم و يه بيابون كه اطرافش كوه بودند هم ساختم .
مشكلات من فعلا اينها هستند!
1) فهميدن چگونه گي برخورد دو جسم
2) چگونه گي ساخت اشيا 3d از يك برنامه مثل 3ds max و آوردن آن به برنامه (البته با پسوند X مشكلي ندارم . يه برنامه دارم كه 3ds رو به x تبديل ميكنه ولي اين برنامه كمي مشكل داره)
3) يخرده هم بگي نگي سزعت فريم هاش پايينه

با تشكر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


شنبه 7 آذر 1383 - 21:22
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
يه برنامه دارم كه 3ds رو به x تبديل ميكنه ولي اين برنامه كمي مشكل داره


پيشنهاد ميكنم كه از آخرين ورژن Milk Shape استفاده كنيد. اين نرم افزار تقريبا هر فرمتي رو به فرمتهاي ديگه تبديل ميكند.

نقل قول:
يخرده هم بگي نگي سزعت فريم هاش پايينه


ديباگ و بهينه سازي يك موتور 3 بعدي خيلي خيلي سخت تر از نوشتن هسته اوليه ميباشد.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 19 آذر 1383 - 04:09
پاسخ بصورت نقل قول
پيشنهاد ميكنم كه از آخرين ورژن Milk Shape استفاده كنيد. اين نرم افزار تقريبا هر فرمتي رو به فرمتهاي ديگه تبديل ميكند.

با تشكر
يك سوال داشتم

اگه من يك شيي رو در 3ds max بسازم براي واقعي كردن اون من سطحشو با عكس مي پوشونم (تسكجر) . حالا اگه اونو به 3ds اكسپورت كنم اون ديگه عكسهاش از بين ميره و مثل يك شيي خوشك ميشه من بايد چيكار كنم كه اين شيي با عكس هاي روش اكسپرت بشه و من بعد با يك برنامه كمكي اونو به x تبديل كنم

با تشكر

نمي دونم درست توضيح دادم يا نه
Question
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 19 آذر 1383 - 04:13
پاسخ بصورت نقل قول
پيشنهاد ميكنم كه از آخرين ورژن Milk Shape استفاده كنيد. اين نرم افزار تقريبا هر فرمتي رو به فرمتهاي ديگه تبديل ميكند.

اگه يك لينك درست و حسابي از اين برنامه داريد ممنون ميشم كه آدرسو اينجا بنويسيد
من خيلي سرچ كرم بعد ار چند ساعت دانلود نتيجه اين بود كه يا فايلها خراب بودند يا لينك درست نبود يا فايل كه دانلدذ كردم خيلي چيز بي ربطي بود
با تشكر
منتظرم
Wink Mad Shocked Confused Cool Laughing Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 19 آذر 1383 - 04:15
پاسخ بصورت نقل قول
پيشنهاد ميكنم كه از آخرين ورژن Milk Shape استفاده كنيد. اين نرم افزار تقريبا هر فرمتي رو به فرمتهاي ديگه تبديل ميكند.

اگه كسي درباره فرمت هايي كه directx با انها ميتونه كار بكونه اطلاعي داره خيلي ازش ممنون ميشم كه به ما هم يه چيزايي بگه
Razz
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 19 آذر 1383 - 04:25
پاسخ بصورت نقل قول
Embarassed
علي آقا اگه ناراحت نمي شيد يه سوال ازتون داشتم

اونم اينه كه شما تا حالا با چه نرم افزاري بازي ساختيد
و با چه نرم افزارهايي باري نوشتيد

كلا يه توضيخ كوچيك ار برنامه ها و باريها و بطور كل كارهايي كه در اين رمينه انجام داديد و كارهايي كه براي شما پيش امده توضيح بدين
با تشكر

Question
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 19 آذر 1383 - 13:25
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

نقل قول:
علي آقا اگه ناراحت نمي شيد يه سوال ازتون داشتم
اونم اينه كه شما تا حالا با چه نرم افزاري بازي ساختيد
و با چه نرم افزارهايي باري نوشتيد


خواهش ميكنم. ناراحت براي چي ؟ اما تا بحال چندين بار جواب اين سوال رو به يك سري از دوستان توي سايت بازيدات داده بودم.

بازيهايي كه من ساختم اكثرشون با استفاده از GM بود. البته بعضي از بازيها از يك سري DLL هم استفاده ميكردن كه توي C++ نوشته شدن ، ولي بهرحال كليت بازي ها توي GM شكل گرفته. در واقع كم لطفي است كه GM را فقط يك نرم افزار ساخت بازي بدانيم.

اگرچه حالت مبتدي آن چنين وضعيتي دارد اما كار در حالت Advance آن بكلي متفاوت است. بنظر من GM چيزي فراتر از يك موتور ساخت بازي و در واقع يك نوع كامپايلر مستقل ساده است كه كاربر را با اشاره گر ها و نحوه تخصيص حافظه و خالي سازي حافظه و اين سبك دستورات سنگين ، درگير نميكند و باعث ميشود تا توجه اصلي بازيساز معطوف به توابع اصلي بازي شود.

البته همان طور كه قبلا هم گفته شد GM براي شروع نرم افزار بسيار مناسبيه و براي ادامه بايد حتما به يكي از زبانهاي سطح بالا جهش كرد.

نقل قول:
كلا يه توضيخ كوچيك ار برنامه ها و باريها و بطور كل كارهايي كه در اين رمينه انجام داديد و كارهايي كه براي شما پيش امده توضيح بدين


اين مقاله هايي كه چپ و راست دارن توي سايت قرار داده ميشن هم به همين منظور هستن...مخصوصا مثال هاي GM ...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 26 آذر 1383 - 03:56
پاسخ بصورت نقل قول

علي آقا خيلي از شما متشكرم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |