mostafa_cpp مدیر انجمن
تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384 تعداد ارسالها: 488 محل سكونت: تهران
جمعه 30 تير 1385 - 18:46 |
|
|
آموزش ساخت چمن طبيعي
يك صفحه به اندازه دلخواه باز ميكنيم ، يه لايه جديد ايجاد ميكنيم ؛ رنگ foreground رو 57B2FF قرار ميديم و رنگ background رو سفيد در نظر ميگيريم
از قسمت filter\crender ، گزينه clouds رو انتخاب ميكنيم ( اگر با يك بار اعمال اين فيلتر به نتيجه مطلوب نرسيديد با زدن كليدهاي Ctrl+F ، حالتهاي مختلف رو امتحان كنيد تا تصوير مناسبي براي آسمون بدست بياد )
روي لايه كليك ميكنيم ، Ctrl+J رو ميزنيم تا يك كپي از لايه ايجاد بشه ، Blend Mode لايه جديد رو به Multiply تغيير ميديم و Ctrl+E رو ميزنيم تا هر دو لايه با هم ادغام بشن
يك لايه جديد ايجاد ميكنيم
رنگ forground رو به 1A6E00 و رنگ background رو به 409800 تغيير ميديم
از ليست قلمها ، قلم Grass رو انتخاب ميكنيم و قسمت مورد نظر رو با اين قلم رنگ ميكنيم
با ابزار انتخاب قسمت بالايي چمن رو انتخاب ميكنيم و از قسمت filter\blur گزينه guassinn blur رو انتخاب ميكنيم و مقدار 2 رو براش در نظر ميگيريم
اينكار باعث ميشه تا تصوير ما داراي بعد بشه
حالا موقع اضافه كردن خورشيد به تصويرمونه
يه لايه جديد ايجاد ميكنيم ، با رنگ مشكي پرش ميكنيم ( Alt+Del )
از قسمت filter \ render گزينه Lens Flare رو انتخاب ميكنيم ، محل خورشيد و شدت نور رو تنظيم ميكنيم و Ok رو ميزنيم
Blend Mode لايه خورشيد رو از Normal به Linear Dodge تغيير ميديدم تا تصاوير پشت لايه قابل ديدن باشند
كار تقربيا تمومه ولي براي اينكه جلوه بهتري به كارمون بديم نياز به كمي تغييرات داريم
Ctrl+A رو ميزنيم تا تمام صفحه به حالت انتخاب در بياد ، دكمه هاي Ctrl+Shift+C رو ميزنيم تا از كل صفحه تصويري تهيه كنيم .
بالاترين لايه رو انتخاب ميكنيم و با Ctrl+V تصوير رو پيست ميكنيم . براي تكميل شدن كار تنها كاري كه لازمه بكنيم اينه كه Blend Mode لايه جديد رو به Overlay تغيير بديم
( از دوستان كسي با اندازه تصاوير مشكل داره ؟ ) |
|
|