Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> >> سوال و جواب <<
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  بعدي

نويسنده
پيغام
Hosssein
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 18 مهر 1390
تعداد ارسالها: 5


3 شنبه 24 آبان 1390 - 13:22
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
لطفا توضیحی دربارهی win32و برنامه نویسی تحت ویندوز بدهید.اگه میشه چند مقاله وکتاب عالی دربارهی برنامه نویسی تحت ویندوز و win32 برای مبتدی ها از پایه تا پیشرفته معرفی کنید(برای کار باDX9 میخواهم و c++ هم می دانم .اگه کتابها یا مقالات فارسی باشه بهتر است) متشکرم. Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


3 شنبه 24 آبان 1390 - 13:28
پاسخ بصورت نقل قول
کتاب win32 فارسی داخل بازار موجود هست ، mfc نیز داخل اینترنت گیر میاد.
سایت جامعه برنامه نویسان مکان خوبی برای یاد گیری win32
هست چون بصورت کامل این مبحث بحث شده ولی چیزی که بدرد شما میخوره ایجاد یک پنجره باسه کارته که میتونی از فیلم های اموزشی MSDN استفاده کنی.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
xkapitanx
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 ارديبهشت 1390
تعداد ارسالها: 133
محل سكونت: اهواز


1 شنبه 2 بهمن 1390 - 18:34
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.

دوستان به نظرتون نوشت کد های opengl به زبان دلفی بهتر هست یا c++ ?

اخه میدونید بعضی کتاب ها با دلفی هستند و بعضی با c++ و من اگه بخوام همه کتاب ها رو بخونم نمیفهمم که کدوم بهتره...

به نظرتون چی کار کنم؟

یک کتاب خوب با دلفی اموزش داده و یک کتاب خوب دیگه با c++ اموزش داده.

نمیدونم چطور باید بخونمش.!!

_________________
در طوفان زندگی، با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 2 بهمن 1390 - 19:09
پاسخ بصورت نقل قول
xkapitanx,

دوست عزیز اگه منظورتون این کتاب های فارسی درپیت هست که بندازیدش دور ... اون 2 تا کتاب که قبلا خدمتتون عرض کردم بهترین و کامل ترین مرجع یادگیری هستن ( OpenGL SuperBible ویرایش 5 ، OpenGL Programming Guide ویرایش 7 )

در مورد زبان برنامه نویسی هم خب استانداردترین زبان برای برنامه نویسی بازی همین C++ هست ، البته باز بستگی داره به تسلط و مهارت شما ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
xkapitanx
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 27 ارديبهشت 1390
تعداد ارسالها: 133
محل سكونت: اهواز


1 شنبه 2 بهمن 1390 - 20:44
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون اقای unity3d

_________________
در طوفان زندگی، با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ghost.kaos
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 28 آبان 1390
تعداد ارسالها: 52


1 شنبه 16 بهمن 1390 - 20:26
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان گلم يه سوال داشتم
من توي دايركت ايكس كه تابع اصلي و بقيه رو مينويسم بعد كه اجرا ميكنم يه خطا ميده:
WinMain:function cannot be overloaded
منظور از اوورلودينگ چيه در اين مبحث؟ Laughing تشكر.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 25 تير 1391 - 22:36
پاسخ بصورت نقل قول
ghost.kaos, الآن دیره برای جواب دادن ولی باید بگم!
WinMain اینجا تابع اصلی برنامه ویندوزی ++C تحت Win32 هست. بجاش باید از wWinMain استفاده کنی.
Overload کردن هم یعنی اینکه شما بیای یک function رو چندین بار تعریف کنی ولی پارامتر هاشون متفاوت باشه. اینجا چون WinMain تابعی نیست که بتونه Overload بشه خطا داده.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 25 تير 1391 - 22:42
پاسخ بصورت نقل قول
سلام. آقا من یه مشکل مسخره پیدا کردم که تو اینترنت هم چیزی براش پیدا نشد حتی تو Stackoverflow هم پرسیدم ولی کسی چیزی نگفت. این کد رو من خلاصه کردم و گذاشتم اینجا:

كد:
class Texture
{
private:
  D3DXIMAGE_INFO m_ImageInfo;
public:
  bool GetImageInfo(char* filename);
};

bool Texture::GetImageInfo(char* filename)
{
  if((D3DXGetImageInfoFromFileA(filename, &m_ImageInfo)) != D3D_OK)
    return false;
}


الآن D3DXGetImageInfoFromFile نمی تونه به m_ImageInfo دسترسی داشته باشه و Access violation writing میده. اگه من یه متغیر محلی تو خود تعریف متد GetImageInfo تعریف کنم و اون رو با m_ImageInfo داخل D3DXGetImageInfoFromFile عوض کنم برنامه درست میشه ولی من نمی دونم که چرا به m_ImageInfo که دسترسی private داره رو باهاش به مشکل بر میخوره. من قبلا همین کد رو با GCC کامپایل کردم و مشکلی هم نداشت. رفتم یه چیز هایی در مورد Initialize نشدن متغیر و بوجود اومدن این خطا خوندم و بعدش ZeroMemmory هم کردم m_ImageInfo ولی باز هم همون مشکل رو داشت.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


2 شنبه 26 تير 1391 - 02:02
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, والا من همین کدتو الان کامپایل کردم و هیچ اروری هم نداد!

اینم کدم:

كد:
HRESULT result;
   
result = D3DXGetImageInfoFromFile(filename.c_str(), &info);
if (result != D3D_OK)
{
  return 0;
}


info همه privateه! ( کلاً وقتی کدت تو کلاسه فرقی نمیکنه private باشه یا public!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes


اين نامه توسط AshkaN_666i در 2 شنبه 26 تير 1391 - 23:45 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 26 تير 1391 - 02:26
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i, ممنون اشکان. مشکلم یه 1 ساعت پیش حل شد. من کلاس Texture رو تو یه کلاس دیگه ازش متغیر ساخته بودم بعد اونجا pointer تعریفش کرده بودم و Instantiateش نکرده بودم برا همین Null Reference میداد و ++C هم که برا خودش همینطوری میره جلو هیچی در مورد اون به ما نگفت! Very Happy
اون HRESULT رو هم وردار، وقتی میتونی مستقیما Compare کنی دیگه چرا الکی کد اضافی مینویسی.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 15 از 17 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |