Gordon Freeman مدیر انجمن
تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383 تعداد ارسالها: 1044 محل سكونت: City 17
شنبه 22 بهمن 1384 - 09:34 |
|
|
نقل قول: |
متریال هامو همرو بصورت Texture در یک فایل گردآوری کنم بطوری که هر وقت اون فایل Texture روی مدل ما (که هیچ متریالی نداره ) Set بشه همه متریال هایی که قبلا" تو مکس زدم سرجاشون قرار بگیرن . |
قبل از هر چیز اینو بگم که متریال با تکسچر فرق داره .
انتقال دادن متریال بین نرم افزار های 3d کار ساده ای نیست . چون هر نرم افزار 3d پارامترهای مخصوص خودش رو برای ساختن یک ماده داره .
تنها چیزی که فرمت 3ds از تمام پارامترها و کانال های یه ماده انتقال میده رنگ اون -Diffuse Color- هست .
* در مورد اینکه هر فرمت دقیقا چه چیزهایی رو انتقال میده برو تو Help مکس و عبارت Import Export رو سرچ کن و صفحه Geometry File Formats رو باز کن .
اما در مورد سوالت :
محکم ترین راه برای این کار اینه که مدلت رو Unwrap کنی و توی یه نرم افزار نقاشی 2D و یا 3D ،
Texture Map ش رو بسازی . وقتی هم که مدلت رو به Export , 3ds میکنی باید گزینه
Preserve MAX's Texture Coordinates روشن باشه تا اطلاعات کانال UV ذخیره بشه .
بعد از اون مدل رو توی هر نرم افزار 3d دیگه بالا بیاری و Texture Map رو بندازی روش میبینی که درست روش میشینه . |
_________________
|
|