Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار 3D Studio Max -> Texturing
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

Texturing
نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


5 شنبه 20 بهمن 1384 - 17:56
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان

البته من کمی با مکس آشنایی دارم (در حد Box Modeling و اینجور چیزا ) ولی در این زمینه چیزی نمی دونم . یعنی فرض کنید یک کارکتر مثلا" آدم داریم که داخل مکس Material های قست های مختلف بدنشو (لباس مو پوست و غیره ) وارد کردیم . حالا من می خوام اینو به یک فایل 3ds تبدیل کنم و متریال هامو همرو بصورت Texture در یک فایل گردآوری کنم بطوری که هر وقت اون فایل Texture روی مدل ما (که هیچ متریالی نداره ) Set بشه همه متریال هایی که قبلا" تو مکس زدم سرجاشون قرار بگیرن . خلاصه چجوری یک فایل Texture از یک مدل رنگارنگ درست کنیم .

اگه حوصله ندارید منبع انگلیسی هم بدین مورد نداره ممنون و متشکر Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


شنبه 22 بهمن 1384 - 09:34
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
متریال هامو همرو بصورت Texture در یک فایل گردآوری کنم بطوری که هر وقت اون فایل Texture روی مدل ما (که هیچ متریالی نداره ) Set بشه همه متریال هایی که قبلا" تو مکس زدم سرجاشون قرار بگیرن .


قبل از هر چیز اینو بگم که متریال با تکسچر فرق داره .
انتقال دادن متریال بین نرم افزار های 3d کار ساده ای نیست . چون هر نرم افزار 3d پارامترهای مخصوص خودش رو برای ساختن یک ماده داره .
تنها چیزی که فرمت 3ds از تمام پارامترها و کانال های یه ماده انتقال میده رنگ اون -Diffuse Color- هست .
* در مورد اینکه هر فرمت دقیقا چه چیزهایی رو انتقال میده برو تو Help مکس و عبارت Import Export رو سرچ کن و صفحه Geometry File Formats رو باز کن .

اما در مورد سوالت :
محکم ترین راه برای این کار اینه که مدلت رو Unwrap کنی و توی یه نرم افزار نقاشی 2D و یا 3D ،
Texture Map ش رو بسازی . وقتی هم که مدلت رو به Export , 3ds میکنی باید گزینه
Preserve MAX's Texture Coordinates روشن باشه تا اطلاعات کانال UV ذخیره بشه .
بعد از اون مدل رو توی هر نرم افزار 3d دیگه بالا بیاری و Texture Map رو بندازی روش میبینی که درست روش میشینه .

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


شنبه 22 بهمن 1384 - 21:23
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی ممنون ولی منظور من چیزه دیگه ای بود . من نمی خوام Texture همراه فایل 3ds منتقل بشه بلکه می خوام کلشو بصورت یک فایل تصویری دربیارم . احتمالا" اگه عکس زیر رو ببینید متوجه منظورم می شید . این عکس وقتی به عنوان یک Texture روی یک مدل از بازی Quack ست بشه همه چیز سر جاش قرار می گیره . می خواستم ببینم چطور میشه همچین چیزی درست کرد ؟!!

عکس مورد نظر : (نمی دونم چرا تگ های عکس و لینک کار نمی کرد !!! )

http://alpha.crouz-center.com/sydney.bmp


ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


2 شنبه 24 بهمن 1384 - 08:42
پاسخ بصورت نقل قول
سیروس جان منظورتو همون اول گرفتم .
همونطوری که توضیح دادم باید 2 تا کار بکنی . اولا مدلتو Unwrap کنی تا بتونی Texture Map داشته باشی ( به عکسهای زیر دقت کن ) .
دوما از یه فرمتی برای انتقال دادن مدل استفاده کنی که اطالاعات UV رو هم انتقال بده . تا وقتی توی نرم افزار دیگه تکسچر رو روی مدل انداختی درست روش قرار بگیره .
مثلا توی عکسهای پایین من مدل رو از مکس توی Zbrush هم بردم و تکسچری که ساخته بودم رو روش انداختم ، میبینی که درست روش نشسته .


_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


2 شنبه 24 بهمن 1384 - 10:33
پاسخ بصورت نقل قول
حالا منظورتو گرفتم . دستت درد نکنه عزیز خیلی ممنون Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 24 بهمن 1384 - 15:33
پاسخ بصورت نقل قول
منم استفاده کردم هادی جان... عالی بود...






علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


3 شنبه 25 بهمن 1384 - 00:04
پاسخ بصورت نقل قول
هادی جان من روی این قضیه کمی کار کردم و به نتایج خوبی رسیدم . فقط یک نکته ی فرعی در مورد این قضیه هست اون هم این که :

وقتی تو قسمت edit unwrap کار می کنم و یک نوع Mapping (فکر کنم flatten بهتر باشه ) رو انتخاب می کنم همون چیزی که می خوام می آد و می تونم رو مدل سه بعدیم ذخیره کنم و بعدا" با یک نرم افزار مثل فتوشاپ اون تکسچر رو بسازم . اما موقع ساخت اون با فتوشاپ نیاز به نمونه mapping اون پنجره دارم و چون هیچ امکانی برای ذخیره عکس اون mapping در اون پنجره ندیدم به ناچار از دکمه Print Screen برای گرفتن عکس نمونه در فتوشاپ استفاده کردم . حالا سوالم اینه که آیا راه بهتری واسه این کار نیست ؟؟؟ امکانی که خودش عکس بگیره یا همچین چیزی ؟؟؟

خیلی ممنون از لطفت Mr. Green
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


3 شنبه 25 بهمن 1384 - 09:27
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
منم استفاده کردم هادی جان... عالی بود...


نقل قول:
حالا منظورتو گرفتم . دستت درد نکنه عزیز خیلی ممنون


خواهش میکنم . Embarassed


ویژگی که دنبالش هستی توی مکس 8 وجود داره :
پنجره Edit UVWs -> نوار منو -> قسمت Render UVW Template <- Tools

پیشنهاد میکنم حتما از مکس 8 استفاده کنی چون علاوه بر مورد بالا ، یه سیستم جدید Mapping به اسم Pelt Mapping هم معرفی شده که کار نقش دهی رو خیلی سریع و راحت میکنه .
Evil or Very Mad

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


3 شنبه 25 بهمن 1384 - 12:40
پاسخ بصورت نقل قول
واقعا" ممنونم. خیلی به من کمک کرد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |