Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> طراحی هوش مصنوعی برای بازیهای کامپیوتری -> هوش مصنوعي يا هوش واقعي !!!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

هوش مصنوعي يا هوش واقعي !!!
نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 5 مهر 1384 - 04:34
پاسخ بصورت نقل قول
سلام . خيلي وقت بود دوست داشتم اينو بگم ولي وقت نمي شد .

چندين تاپيك ديده بودم كه توش تقاضاي آموزش هوش مصنوعي و طراحيش رو كرده بودن . اصلا من معني اين كار رو متوجه نشدم . هوش مصنوعي براي يك بازي خاص - يك كاكاكتر خاص - يك موتور خاص - يك رفتار خاص -يك سري دشمنان خاص و حتي يك محيط خاص طراحي ميشه .اين رو ميتونين تو همه ai هاي طراحي شده ببينين .

حالا اين آموزش فقط مياد از هر كدوم يك مورد رو در بر ميگيره و يك هوش مصنوعي رو به شما ميده . آيا اين هوش به درد بازي شما هم مي خوره ؟ شما بگين :

اگه هواپيما شد تانك ؟
اگه موشك شد نارنجك؟
اگه آسمان شد دريا ؟
اگه تفنگ شد چماق ؟
يا حتي از همه مهمتر اگه game maker شد game studio يا c# ؟

اونقدر چيكار ميكنين ؟اين آموزش كه ديگه به درد نمي خوره.

ولي:
شايد اين نكته هاي من به دردتون بخوره .
1-اول اينكه براي طراحي هوش حتما مغزتون رو آزاد كنين .سكوت كامل هم بر قرار كنين چون تمركز رو بالا ميبره .
2-در گام بعدي خودتون رو كاملا به جاي كاراكتر بگزاريد و از چشم اون به محيط نگاه كنيد .مثلا بگيد آره من يك مگس هستم (معذرت ميخوام . نمي خواستم كليشه اي باشه).
3-محيط رو بررسي كنيد .بگين جام كجاست ؟دوست دارم كجا برم ؟ چرا برم ؟ كي برم ؟چطوري برم ؟
4-اشيا رو بررسي كنيد . اون ميزه . اين غذاست . اين آدمه . اين پنجرست .
5-عكس العمل ها .رفتار من با آدمه چيه ؟ كي خونشو ميخورم ؟ رفتار من با پنجره چيه ؟كي ميرم بيرون ؟چرا ؟
6- علائم حياتي .حالم چطوره؟ اگه بوي حشره كش اومد ؟اگه مگس كش خورد تو سرم ؟
7-و تمام . اگه مردم ؟

ميبينيد .اگه يك كاراكتر مگس داشتيد كه به همه اين سوال ها جواب بده و عكس العمل داشته باشه آنچنان هوش مصنوعيه قوي يي دارين كه ديگه هوش مصنوعي نيست . طبيعيه .

اين سوال ها همه ميتونن با چند دستور شرطي ساده بررسي شده جواب داده بشن .حالا در هر نرم افزاري كه مي خواد باشه .
براي هوش مصنوعي وقت بزارين . چون بر خلاف اسمش نبايد مصنوعي باشه .
ببخشيد اگه يكم پراكنده بود اينو همينجوري از ذهنم نوشتم كه تازه باشه .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 17:18
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون مرتضی ،مطالب خوبی بود
چه خوب می شد اگر یه کد نمونه از همین مگسی که گفتی می گذاشتی
شاید بگی من این همه نوشتم :
--------------------------------
گه هواپيما شد تانك ؟
اگه موشك شد نارنجك؟
اگه آسمان شد دريا ؟
اگه تفنگ شد چماق ؟
يا حتي از همه مهمتر اگه game maker شد game studio يا c# ؟
--------------------------------------------------------------
ولی منظورم اینه یه کد c++ که تقریبا همه ازش سر در می یارن و اگر کسی با زبون دیگه ای کار می کنه ، با استدلال خودش تغییرش بده .
آخه اگر این شرتا رو تعریف کنیم ، به قول خودت می شه هوش طبیعی و مهلت نمی ده بازیکن جم بخوره
از این گذشته توی هوش مصنوعی باید یه وقفه هایی باشه تا طبیعی تر جلوه بکنه .
اینا همون چیزایی که بهش می گن فوت و فن کار
درسته ؟

حالا واقعا این پست ماله 2 سال پیشه ؟
اگه اینطوره یعنی از اون موقع تاحالا هیچ کس جوابتو نداده ؟

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 18:20
پاسخ بصورت نقل قول
آره . مربوط به 2 سال پيشه .
حتما به درد كسي نمي خورده ديگه .
زبان خاصي نمي خواد . يك دستور شرطي با چند تا فانكشن مختلف . انشالله به صورت مقاله در ميارم و ميزارم اينجا .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 23:37
پاسخ بصورت نقل قول
هوش مصنوعي بر پايه الگوريتمهايي طراحي ميشه كه غالبا با توجه به محل استفادشون عموميت دارن. به عنوان مثال الگوريتمهاي برخورد (اگه شما به طور عام به اين الگوريتم نگاه كنيد فرقي نمي كنه كه هواژيما باشه يا قطار) و يا الگوريتمهاي ژنتيك و يا ACO و یا Flock و ....
بنابراین در حقیقت برای یادگیری هوش مصنوعی باید با انواع پیاده سازیهای این الگوریتمها آشنا شد.
در حال حاضر اکثر شرکتهای GD دارن روی AI Engine کار می کنن البته هنوز راه زیادی در پیش دارن (اینو توی خلاصه مطالب کنفرانس GDC دو سال پیش خوندم)

"چند دستور شرط ساده" در حقیقت در نوعی برنامه نویسی (همون برنامه نویسی که ما استفاده می کنیم) به نام برنامه نویسی قطعی استفاده داره ولی برنامه های هوش مصنوعی ( بازی یا غیر بازی ) امروزی به دلیل پیچیدگی از روش برنامه نویسی غیر قطعی استفاده می کنه!

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 00:07
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی.
منم می خواستم همینا رو بگم. اما سوادم قد نمی داد Question

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 11:50
پاسخ بصورت نقل قول
voldemort,
امروزی به دلیل پیچیدگی از روش برنامه نویسی غیر قطعی استفاده می کنه!
Confused

می شه یکم توضیح بدید .
فکر کنم این نوع برنامه نویسی ، یک شرط رو به صورت قطعی قبول نمی کنه و با توجه به دیگر شرطها انو اجرا می کنه ، یعنی از چند بخش تشکیل شده !!!!!!!!!!!
اگه حرفام بی ربطه نمی خواد خودتو خسته کنی ، فقط بنویس اینطور نیست .
Wink

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |