Ali مدیر کل
تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383 تعداد ارسالها: 2983 محل سكونت: On the edge
شنبه 12 شهريور 1384 - 04:48 |
|
|
مرتضی جان ، از نظر من دو راه برای طراحی همچین حرکت به اصطلاح 3 بعدی در GM دو بعدی وجود داره... یکی اینکه از یک آرایه دو بعدی استفاده کنی و با توجه به مختصات x , y relative مکان و جهت نشانگر و مسلسل رو انتخاب کنی که البته به ازای تعداد تقسیمات محور Y ، به همون تعداد اسپریت مختلف برای مسلسل نیاز دارین...
اما نکته جالب و در واقع راه دومی که وجود داره و اگه قرار بود این بازی رو من بسازم ازش استفاده میکردم ، استفاده از یک تک انیمیشن حلقوی و کرویه... اینجوری هم کدها بهینه میشن و هم تعداد ذخایر موجود در ساختار بازی کمتر میشه و کارایی بالا میره... کافیه نوک مسلسل رو حول یک زاویه مثلا 45 درجه از مرکز مانیتور تحت یک دایره کامل در مکس بچرخونید و در نهایت 36 فریم ( به ازای هر 10 درجه چرخش ) رندر بگیرین و سرانجام Gif کنین...
جالبه برام که بدونم از کدوم راه استفاده کردین ؟!
علی
P.S : بهینه سازی کد ها و ذخایر یکی از مهمترین مسایل در ساخت بازیه که خیلی از ریزه کاریهاش موقع ساختن یه بازی بزرگ و پر آبجکت مثل بازی استراتژیک WWIII خودشونو نشون میدن... سعی میکنم در حین طراحی مقالات ساخت بازی استراتژیک ، این نکات ریز رو یادآوری کنم... |
_________________ پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری |
|