Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نجات بندر -> مسلسل ايزومتريك و يك نكته جالب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

مسلسل ايزومتريك و يك نكته جالب
نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


جمعه 11 شهريور 1384 - 02:08
پاسخ بصورت نقل قول
طراحي يك مسلسل در gm6:

---ابتدا اگه ميخواين نمونه ساخته شده اين راهنما رو ببينين ميتونين ورژن تكميلي بازي' نجات بندر2 'رو از همين سري تاپيكها بگيرين ---

مسلما وقتي شما مي خواين حريف رو نابود كنين خيلي دوست دارين اسلحه توي دستتون رو ببينين .صرفا ديدن تيري كه معلوم نيست از كجا مياد به نظر جالب نبود . پس دست به كار شدم .



يك چنين چيز ساده اي رو با مكس درست كردم. مسلسل رو در 31 فريم از چپ به راست گردوندم و درست از بالا و عقب اون در محيط پرسپكتيو رندر گرفتم(البته 6 بار رندر گرفتم تا اندازه درست رو پيدا كردم )سپس با گيف انيماتور تبديل به گيف شد . حالا يه فايل گيف دارم كه در 31 فريم از چپ به راست ميگرده .

حالا تنها كار باقيمانده اين بود كه اون رو در جاي مناسب قرار داده و image_index هاي اون رو به مكان نشانه رو حساس كنم .(با يه معادله خطي ساده ). به اين ترتيب كه وقتي نشانه رو كاملا سمت چپ باشه اين مسلسل در فريم 0 مي مونه و وقتي كاملا در سمت راست باشه در فريم 31 و شما فكر ميكنين كه دارين مسلسل رو مي چرخونين . اونم در فضاي 3 بعدي و ايزومتريك.

اما :
وقتي شما نشانه رو را به سمت بالا پايين مي برين ميبينين كه نوك مگسگ مسلسل هم بالا پايين مي ره !!!
به نظر شما اين ديگه چطوري طراحي شده ؟؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


جمعه 11 شهريور 1384 - 21:22
پاسخ بصورت نقل قول
سلام خیلی عالیه . من می خواستم اینو بهت بگم چون بازیت واقعا" اینو کم داشت . در مورد مگسک ایده جالبی ندارم ولی شاید از هم جدا باشند !!! Shocked
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


شنبه 12 شهريور 1384 - 02:05
پاسخ بصورت نقل قول
معذرت مي خوام :ظاهرا منظورم رو خوب بيان نكردم .

منضورم مگسك روي خود مسلسل . يعني خود مسلسل هم با بالاپايين رفتن نشانه رو تغيير مكان ميده ، هم با چپ و راست رفت نشانه رو .
اينه كه ممكنه واسه خيلي ها يه مشكل بزرگ باشه .

اصلا فرض كن خودت مي خواي در فضاي 2 بعدي جي ام 6 اين كار رو انجام بدي .چي كار ميكني؟ يعني 1-مسلسلت جركت ايزومتريك داشته باشه نه اينكه فقط بچرخه 2- اين حركت ايزومتريك هم به چپ و راست باشه و هم بالا پايين .

فكر ميكنم منظورم رو رسونده باشم .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


شنبه 12 شهريور 1384 - 04:48
پاسخ بصورت نقل قول
مرتضی جان ، از نظر من دو راه برای طراحی همچین حرکت به اصطلاح 3 بعدی در GM دو بعدی وجود داره... یکی اینکه از یک آرایه دو بعدی استفاده کنی و با توجه به مختصات x , y relative مکان و جهت نشانگر و مسلسل رو انتخاب کنی که البته به ازای تعداد تقسیمات محور Y ، به همون تعداد اسپریت مختلف برای مسلسل نیاز دارین... Surprised

اما نکته جالب و در واقع راه دومی که وجود داره و اگه قرار بود این بازی رو من بسازم ازش استفاده میکردم ، استفاده از یک تک انیمیشن حلقوی و کرویه... اینجوری هم کدها بهینه میشن و هم تعداد ذخایر موجود در ساختار بازی کمتر میشه و کارایی بالا میره... کافیه نوک مسلسل رو حول یک زاویه مثلا 45 درجه از مرکز مانیتور تحت یک دایره کامل در مکس بچرخونید و در نهایت 36 فریم ( به ازای هر 10 درجه چرخش ) رندر بگیرین و سرانجام Gif کنین...



جالبه برام که بدونم از کدوم راه استفاده کردین ؟!

علی



P.S : بهینه سازی کد ها و ذخایر یکی از مهمترین مسایل در ساخت بازیه که خیلی از ریزه کاریهاش موقع ساختن یه بازی بزرگ و پر آبجکت مثل بازی استراتژیک WWIII خودشونو نشون میدن... سعی میکنم در حین طراحی مقالات ساخت بازی استراتژیک ، این نکات ریز رو یادآوری کنم...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


2 شنبه 14 شهريور 1384 - 12:28
پاسخ بصورت نقل قول
علي عزيز متشكرم.

من هم از روش دوم استفاده كردم . مسلما كارايي يه فوق العاده خوبي داره . فقط چون محدوده ديد من كم بود با 31 فريم تموم كردم . البته 6 سري رندر گرفتم تا موقعيت خوب براي دوربين رو پيدا كنم كه طبيعي باشه (روش هاي آزمون و خطاي ما اين بدبختي ها رو هم داره )

اما:
اين روش يك مسلسل رو ميچرخونه در محور z ها .يعني چپ و راست ميره .
ولي اگه دقت كنين ميبينين كه اين مسلسل بالا پايين هم ميره !!!!
نظر شما در اين مورد چيه ؟

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 14 شهريور 1384 - 17:45
پاسخ بصورت نقل قول
مرتضی جان بنظر میرسه که تکنیک جدیدی رو استفاده کردین... مشتاقم که هر چه زودتر یک دمو از بازی جدید رو ببینم...



علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 15 شهريور 1384 - 02:18
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

مشتاقم که هر چه زودتر یک دمو از بازی جدید رو ببینم...

علي عزيز لينكش رو تو همون تاپيك بازي نجات بندر بگيرين . ديگه اين تاپيك رو شلوغ نكردم . ضمنا در بازي كامل مسلسل به همون نرمي كه چپ و راست مي ره بالا پايين خواهد رفت . ولي در اين نسخه فعلا به همين حركت محدود بسنده كردم .اين بازي كارهاي مهم تري داره . جزييات بيش از حد فقط وقت آدمو ميگيره .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


3 شنبه 15 شهريور 1384 - 15:00
پاسخ بصورت نقل قول
جالبه فقط یک نکته : من وقتی با مکس ابجکت مورد نظر رو اماده می کنم و بعد رندر می کنم توی GM خیلی بد میاد و دورش رو محیط پس زمینه عکس رندر شده گرفته .....

شما برای رهایی از این مشکل چیکار کردید ؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


4 شنبه 16 شهريور 1384 - 01:39
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

دورش رو محیط پس زمینه عکس رندر شده گرفته .....


1- عكس رو به فتوشاپ ببرين .
2- save for web رو بزنين .
3- يك رنگ بندي خوب براي سيو كردن عكستون انتخاب كنين . اينجا امكانات خوبي واسه تصحيح رنگهاي اطراف آبجكتتون داره .
4-فرمت gif و png براي محو ماندن اطراف عكس بهترين انتخابه .
5- سعي كنيد كارتون رو با 32 يا 64 رنگ تموم كنيد . رنگهاي بيشتر امكان خطا در ترانسپارنت كردن ( = محو كردن اطراف يك شي ) رو بيشتر ميكنه .

بعد از كمي سر و كله زدن با گزينه هاي مختلف اين قسمت مي تونين بهترين انتخاب رو پيدا كنين . موفق باشين .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amin-nitro
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 7 دي 1384
تعداد ارسالها: 1


جمعه 7 بهمن 1384 - 19:29
پاسخ بصورت نقل قول
كار جالبي هست. Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |